Met telefoon achter het stuur

In mijn mening moeten mensen die een luide uitlaat nodig hebben nodig leren rijden. Ja, je moet wel eens opletten voor anderen, maar als ik hoor dat mensen 8x op de rem moeten stampen, nee, dat heb ik nooit meer. Wel hoor ik dat soort verhalen van mensen die net hun rijbewijs hebben.
:^
Ik word nooit verrast door een automobilist. De laatste keer dat iemand geen voorrang verleende was een tegemoetkomende vrachtwagen die linksaf sloeg (voor mij langs naar mijn rechts dus). Dat zag ik wel aankomen. Een vrachtwagenchauffeur is niet bang voor een aanrijding met een motor. Hij gooit zijn combinatie er gewoon voor. Hij zag me echt wel aankomen.
 
In mijn mening moeten mensen die een luide uitlaat nodig hebben nodig leren rijden. Ja, je moet wel eens opletten voor anderen, maar als ik hoor dat mensen 8x op de rem moeten stampen, nee, dat heb ik nooit meer. Wel hoor ik dat soort verhalen van mensen die net hun rijbewijs hebben.

Ach, met ruim 2 miljoen kilometers op de weg zie ik de ellende over het algemeen wel aankomen.


Gaat mij om dat opeens alomtegenwoordige gezeurt over te luide uitlaten.
 
Nee, dat is het niet. De luide pijp is meer de loodverf van motorrijdend Nederland. Iedereen op een handjevol kukidenters en aso's zijn het erover eens dat er andere, betere en veiligere oplossingen zijn.

Dat bedoel ik dus.
Veiligheid zeker, maar leuker ?
Beetje geluid mag toch, of is dat het grote kwaad ?
 
Dat bedoel ik dus.
Veiligheid zeker, maar leuker ?
Beetje geluid mag toch, of is dat het grote kwaad ?
Tuurlijk wel, een beetje meer geluid is zelfs geen probleem. Daarom zijn letterlijk alle standaard uitlaten toegestaan. Bergen ducati motoren die gewoon met 100Db de weg op mogen. En niemand heeft het over "het grote kwaad", het gaat hier om hoeveel mensen je moet irriteren met een klein aspect van je hobby/vervoer. Is jouw voertuig opeens niet leuk meer als die een toegestaan aantal geluid maakt?
 
Iedereen zou dat gewoon normaal moeten kunnen doen een ander op gedrag aanspreken zonder dat daar gevolgen of geïrriteerde reacties tegen over staan. Dat zou het een stuk fijner maken in de maatschappij ;)
Niemand is perfect iedereen kan fouten maken , even handje opsteken en weer door :W:t

Maar ook niet flauw doen en gewoon accepteren dat je een "nee, dat maak ik zelf wel uit" krijgt.

En dáár stropt het vaak bij mensen.

Ze willen de moraalridder uithangen , politieagent imiteren ( ja witte bmw met bijna-politie-uniform , ik kijk naar jou )
En als je ze wegwuift van .. "da's geen echte, rot op"
Zijn ze op het wannebee pikkie getrapt .


Vandaag :
Ik rij tegen het verkeer in , om bij een klant fysiek op het erf te kunnen komen ( anders haal ik de bocht niet )
Zwaailampen aan, stroboscoop lampen aan, stapvoets.. ( want .,.. hoerig smal en t is veel stuurwerk )

Buurtbewoner ( prototypen boomertje, hondje.. geen flikker te doen ) , komt speciaal uit z'n voortuin om mij te vertellen
dat het verboden is.

Waarop ik hem meld.. weet ik , en doe het toch. prettige dag verder !
Ik heb geen zin, geen tijd, en geen interesse om hem uit te leggen dat je een bepaald aantal meters nodig hebt om
een bocht te kunnen maken.

Nah, ik denk dat ie al vloekend 20 foto's van die werkauto van me hebt gemaakt om over me te klagen bij de baas.
( nog niks gehoord )
 
Tuurlijk wel, een beetje meer geluid is zelfs geen probleem. Daarom zijn letterlijk alle standaard uitlaten toegestaan. Bergen ducati motoren die gewoon met 100Db de weg op mogen. En niemand heeft het over "het grote kwaad", het gaat hier om hoeveel mensen je moet irriteren met een klein aspect van je hobby/vervoer. Is jouw voertuig opeens niet leuk meer als die een toegestaan aantal geluid maakt?

Waarom moet ik mijn voertuig aanpassen aan de nu opeens oplaaiende eis dat het allemaal zachter moet?

Omdat er enkele mensen zijn die zich irriteren?
 
Waarom moet ik mijn voertuig aanpassen aan de nu opeens oplaaiende eis dat het allemaal zachter moet?

Omdat er enkele mensen zijn die zich irriteren?

Je hebt ze hier ook...

Dorp .. Hoofdplaat , ik kijk naar jou :)

Gaan aan een doorgaande weg wonen, naar een achterliggend relatief druk werkgebied.
( veel vishandels ect.. , berg transporten )

Klagen vervolgens over vrachtverkeer , en dat ze niet even 8 kilometer omrijden en een bult extra rotondes nemen
om om "hun" doorgaande weg heen te rijden.



Dat is net zo iets als onder schiphol gaan wonen, en klagen over vliegtuigen.
Of op een dijkweg gaan wonen, en klagen over recreatie verkeer...
 
Een luide pijp is de zwarte piet van motorrijdend Nederland.
Die nieuwe motorrijder is woke, en nu moeten we allemaal aan de standaard voldoen.
De fluisterstille standaard want owee owee als we op een teentje trappen.
Tussen een idiote harde uitlaat en fluisterstil zit een hele wereld, die straks de dupe is van het politiek correcte ( wan ) gedrag van een stel idioten.
Een luide uitlaat is leuk en alles.
Maar die hoor je toch niet als je voor de motor rijd in je auto.
 
fails_fails_even_more_fails_640_23.jpg
 
En omdat die eikel van verderop in de straat er hier voor zorgt dat als ik bezoek heb ik het gesprek even moet pauzeren omdat meneer langs komt rijden.

Ook knap irritant.

Dus omdat jij daar af en toe last van hebt moeten anderen maar bloeden?
Bij mij rijdt ook een of andere klapmongool op een Harley met idioot geluid.
Ik denk dan enkel, triest figuur, en ga verder met mijn bijzonder fijne leven.
 
Ik weet niet precies waar die woont. En zo goed is het contact in de straat ook niet.
Het zou moeten gaan om die ene gast, die lekker luid pijpend door de straat heen rijd. Het zou niet moeten gaan om ons allen die straks tegen een nieuwe onhaalbare grens lopen. Dat komt door schijtlui, sluiten wegen omdat hun oren er niet tegen kunnen en blijkbaar bij machte zijn wegen te kunnen laten sluiten. En dat is waar ik het over had.
 
Maar goed, telefoons achter het stuur.
Ik zit voor mijn werk lekker hoog op de weg, en het is schrikbarend wat je dan ziet aan appende en bellende mensen.
 
Aanklampen mag

Citicens Arrest.

Ik surf wel eens voor de grap over regio15, schrikbarend hoeveel ongelukken "op onverklaarbare wijze van de weg geraakt" er op staan. Enkelzijdige ongevallen...
Het lijkt mij algemeen bekent dat dat geklooi een keer misgaat, en toch kunnen ze dat swipen achter het stuur niet laten _O-
 
Het zou moeten gaan om die ene gast, die lekker luid pijpend door de straat heen rijd. Het zou niet moeten gaan om ons allen die straks tegen een nieuwe onhaalbare grens lopen. Dat komt door schijtlui, sluiten wegen omdat hun oren er niet tegen kunnen en blijkbaar bij machte zijn wegen te kunnen laten sluiten. En dat is waar ik het over had.
Dan zijn we het met elkaar eens, alleen verwoorden we het anders.
 
Waarom moet ik mijn voertuig aanpassen aan de nu opeens oplaaiende eis dat het allemaal zachter moet?

Omdat er enkele mensen zijn die zich irriteren?
Als jij gewoon nog jouw uitlaat hebt waarmee de motor geleverd is hoeft die toch helemaal niet aan nieuwe eisen te voldoen en bedoel ik jou helemaal niet hiermee. Zolang die maar voldoet aan de typegoedkeuring. Het gaat hier ook meer om de mensen die zo nodig een aftermarket uitlaat willen voor extra geluid, en zonder keurmerk. En ik vermoed dat de "enkele" die je noemt eigenlijk "de overgrote meerderheid die dat geluid hoort" bedoeld.
 
Als jij gewoon nog jouw uitlaat hebt waarmee de motor geleverd is hoeft die toch helemaal niet aan nieuwe eisen te voldoen en bedoel ik jou helemaal niet hiermee. Zolang die maar voldoet aan de typegoedkeuring. Het gaat hier ook meer om de mensen die zo nodig een aftermarket uitlaat willen voor extra geluid, en zonder keurmerk. En ik vermoed dat de "enkele" die je noemt eigenlijk "de overgrote meerderheid die dat geluid hoort" bedoeld.

Jouw overgrote meerderheid ?
De brave " meerderheid " die bijna eist dat iedereen is zoals zij?
Buiten de lijntjes kan het ook leuk zijn, zonder gelijk in extremen te denken.
 
Maar goed, telefoons achter het stuur.
Ik zit voor mijn werk lekker hoog op de weg, en het is schrikbarend wat je dan ziet aan appende en bellende mensen.
Ook jouw collega’s kunnen er wat van, regelmatig een slingerende vrachtwaggel, die een rijstrook en de vluchtstrook nodig heeft, negen van de tien keer als je ze passeert (hogere zit in bestelbus heeft voordelen) zitten ze met hun snufferd in de telefoon. Bij een 40 tonner met beroepschauffeur, vind ik dat nog dubieuzer, dan bij een egocentrische kantoorpik in een leasebak, die hij van zijn salaris niet kan betalen. Of moeders in de Aygo, die vooral zichzelf of de koters op de achterbank te barsten rijdt.
 
Ook jouw collega’s kunnen er wat van, regelmatig een slingerende vrachtwaggel, die een rijstrook en de vluchtstrook nodig heeft, negen van de tien keer als je ze passeert (hogere zit in bestelbus heeft voordelen) zitten ze met hun snufferd in de telefoon. Bij een 40 tonner met beroepschauffeur, vind ik dat nog dubieuzer, dan bij een egocentrische kantoorpik in een leasebak, die hij van zijn salaris niet kan betalen. Of moeders in de Aygo, die vooral zichzelf of de koters op de achterbank te barsten rijdt.

Correct, is ook kwalijke zaak.
Verbaas me er soms over!
 
Terug
Bovenaan Onderaan