Met telefoon achter het stuur

Je hebt helemaal gelijk, met een lemmet/kettingloze kettingszaag rondrennen dat is zo idioot, dat zou niemand ooit doen. En voor de duidelijkheid, een kettingzaag maakt om en nabij (wat ik zie op de makita site) 101Db. Redelijk vergelijkbaar dus met een aso uitlaat.
Overigens ben ik al een paar keer naar de motoGP geweest in Assen, Mugello, Berne etc. Dus ik ben niet tegen geluid voor de duidelijkheid, het is alleen asociaal wanneer het overal en te onpas wordt toegepast (door dus met een luide uitlaat overal rond te rijden)

Ik weet niet of het een generatieverschil is, er zijn in elke generatie wel "woke" mensen geweest, alleen tegenwoordig hebben ze een makkelijke manier om wereldwijd gehoord te hebben. En voor de duidelijkheid ook he, dit is al lang en breed bepaald door de wet/keuringen dat die hoeveelheid geluid niet meer acceptabel is. Dit is niet iets van "onlangs" ofzo. Het enige wat je nu echt ziet is dat mensen zijn het zat dat het niet nageleefd wordt. En dan krijg je dat mensen het heft in eigen hand nemen, als reactie daarop gaat politie weer meer controleren/geluidspalen plaatsen/wegen sluiten. Dit is dus absoluut niet dat de dijkbewoners en burgertrutten dingen bepalen, ze zijn het juist zat dat de dingen die decennia geleden al bepaald zijn (Doe eens een gokje welke generatie dat heeft bepaald) niet nageleefd worden.

Joh, moet je proberen te begrijpen hoe ik mij voel. Afgelopen 10 jaar gemiddeld een km of 30.000 per jaar op de motor (met een afwezigheid van 3 jaar, reken maar uit). En ik zie al deze vijandigheid (grind, kabels, dichte wegen, strengere controles, negatieve associatie met motorfietsen) meer en meer. Allemaal omdat een handjevol mensen (van, nu we het toch over generaties hebben, meestal van 1 bepaalde generatie) het zo nodig vind om een achterlijk luide uitlaat op hun motor te schroeven en het daarmee voor iederen te verpesten.

Het is moeilijk om dat soort "fuck you, got mine" gedrag te zien en niet te zuchten en bij jezelf te denken. Zo jammer dit.

Zou het niet zo kunnen zijn dat " men " tegenwoordig al snel iets zat is?
En dat alle barbertjes moeten hangen?
 
Zou het niet zo kunnen zijn dat " men " tegenwoordig al snel iets zat is?
En dat alle barbertjes moeten hangen?
Zou je wel zeggen ja, het is tenslotte steeds drukker op dezelfde hoeveelheid grond. Maar moet je voorstellen hoe zat ze al met dit geluidprobleem waren een paar decennia terug. Toen hebben ze tenslotte besloten om er een hele regelgeving omheen te maken, dus niet echt een tegenwoordig probleem vind ik.
Ik vind het ook niet echt barbertjes hangen, tenzij je bedoeld dat de schuld van geluidsoverlast ook wordt gepint op motorrijders die niet een tokkie uitlaat hebben. Dan heb je 100% gelijk.
 
Gebakken lucht, mediaoffensief:Z
Geen gebakken lucht. De telegraaf rochelt oud nieuws op en doet het af alsof het het laatste wereld nieuws is.

2021-07-01 13_47_43.png



Dit zijn berichtgevingen uit... 2019 en zelfs uit 2018!!!

misschien dat het enige verschil is dat het nu gaat om een mobiele camera, maar ook dat betwijfel ik bij de oude berichtgevingen omdat ook daar gesproken wordt over mobiele apparatuur.
 
Die stomme muts zat op een telefoon te klieren, onder het rijden. 😡
Dan zou je eens in de grote steden moeten kijken. Pizzakoeriers op van die opgevoerde bezorgscooters die met hoge snelheid door de stad jagen met hun mobiel op schoot. Uiterst verantwoord gedrag!
 
Wellicht in uw eigen bekrompen, kleine wereldje...
Nee hoor, niet wellicht, absoluut in mijn eigen bekrompen wereldje.
Dan zou je eens in de grote steden moeten kijken. Pizzakoeriers op van die opgevoerde bezorgscooters die met hoge snelheid door de stad jagen met hun mobiel op schoot. Uiterst verantwoord gedrag!
In kleine dorpjes is het niet anders.
 
Nee hoor, niet wellicht, absoluut in mijn eigen bekrompen wereldje.

In kleine dorpjes is het niet anders.

Niets mis met een beetje bekrompen zijn!
Alles maar ok vinden is gebrek aan karakter en een eigen mening!
 
Niets mis met een beetje bekrompen zijn!
Alles maar ok vinden is gebrek aan karakter en een eigen mening!
Ik vind heel veel dingen niet oké. Ben wel van mening dat wanneer ik er geen last van ondervind, anderen ook niet benadeeld, ik niet persé er iets van hoef te zeggen. Je hebt ze erbij, moeten van alles wat vinden en hun mening aan je opdringen. In zekere mate genees ik steeds meer van m’n bekrompenheid.
 
Loud pipes save lives!
Als haar scooter meer herrie had gemaakt, dan had de automobilist haar eerder opgemerkt.
of het is zo'n blikker die haar wel degelijk gezien had maar denkt ´ jij stopt tóch wel, want ik rij hier in deze auto´ van die lui rijden er hier in NL ook
aardig wat rond.
zoiezo vind ik het zo af en toe raar dat men gelijk met een uitspraak als loud pipes save lives komt als het om een stil elektro voertuig gaat (dus niet persoonlijk bedoeld ;)) alsof het ook de schuld is van de E-rijder omdat ie niet blért? (telefoon in dit filmpje voor even niet meegeteld).

zelf maak ik het genoeg mee (zowel met geluidmakende ICE als met stille E-motor) dat men me niet hoort aankomen.
afgaand op ervaring heeft dit imo nop te maken met de stillere stekkervoertuigen, maar meer met de oordopjes van de tweewielerbestuurders, en de doorgeslagen isolatie van hedendaagse auto's (velen horen hierdoor ook politie en ambu's niet).
en anders zie je veel mensen die gewon helemaal weg van de wereld in de cyberwereld van hun schermpje verzonken zijn (endus op auto's knallen zoals mevrouw apper uit t filmpje |()
 
of het is zo'n blikker die haar wel degelijk gezien had maar denkt ´ jij stopt tóch wel, want ik rij hier in deze auto´ van die lui rijden er hier in NL ook
aardig wat rond.
zoiezo vind ik het zo af en toe raar dat men gelijk met een uitspraak als loud pipes save lives komt als het om een stil elektro voertuig gaat (dus niet persoonlijk bedoeld ;)) alsof het ook de schuld is van de E-rijder omdat ie niet blért? (telefoon in dit filmpje voor even niet meegeteld).

zelf maak ik het genoeg mee (zowel met geluidmakende ICE als met stille E-motor) dat men me niet hoort aankomen.
afgaand op ervaring heeft dit imo nop te maken met de stillere stekkervoertuigen, maar meer met de oordopjes van de tweewielerbestuurders, en de doorgeslagen isolatie van hedendaagse auto's (velen horen hierdoor ook politie en ambu's niet).
en anders zie je veel mensen die gewon helemaal weg van de wereld in de cyberwereld van hun schermpje verzonken zijn (endus op auto's knallen zoals mevrouw apper uit t filmpje |()
Klopt. In de auto hoor ik een ambulance doordat Flitsmeister ook ambulances doorgeeft. De sirene hoor ik pas als de ambulance naast me rijdt. Loud pipes hoor ik ook pas als ze naast me rijden.
Die mevrouw die zat te appen had pech dat de automobilist geen gevaar zag. Als mevrouw een vrachtwagen had gehad, dan had de automobilist zijn neus echt niet de weg op gedraaid, maar braaf gewacht.
 
Ik heb ook regelmatig dat ik mensen al slingerend over de snelweg met hun telefoon bezig zie.
Meestal ga ik er wel even naast rijden en steek ik een belerend vingertje op, ik moet zeggen dat de meeste mensen dan ook echt wel even schuldbewust kijken en hun verontschuldigingen maken.
Ik doe dit echt niet bij iedereen maar wel bij mensen die dus echt duidelijk bijvoorbeeld van hun baan afwijken en wel heel erg niet met rijden bezig zijn. Ik hoop stiekem dat het in ieder geval voor even helpt in de bewustwording.
Doe je dat ook bij iedere motorrijder die hard rijdt stoppies of wheelies trekt, teveel geluid maakt, rechts inhaalt en zo verder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan