mijn mz met span

@ Joost: :W Sorry, ik heb me nog niet eens netjes aan je voorgesteld en zit hier je topic een beetje te vervuilen over een remgevalletjes.

Maar goed ik ben dus Fransje, Soezje of maak er maar wat van en ben de andere helft van MZ intruder. Leuke Mz trouwens, welkom hier en veel plezier met het spangebeuren
 
Nou genoeg gemokt zo.. ik heb de motor weer terug namelijk.. *D *D

en rijden als een tiet,,

er moest een hoop gebeuren kleine opsomming;
spanningsregelaar electronisch
keerringen
lagers
pakkingen
zuiger 68,96mm
bigendset
koppelingsplaten 5X
koppelingshevel met lagerbruchse
voortandwiel en achtertandwiel
ketting
kettingtunnel
uitlaatboch
demper
alle kabeltjes
en nog wat dingetjes

kost een paar centen maja heb je ook wat :]

binnenkort afspraak maken bij het rdw voor de keuring en dan echt de weg op..
iemand nog tips voor bij de keuring?
 
Nou genoeg gemokt zo..


binnenkort afspraak maken bij het rdw voor de keuring en dan echt de weg op..
iemand nog tips voor bij de keuring?

zorg dat het framenummer/typeplaatje leesbaar en vindbaar is.
je verlichting werkt en je snapt hoe de knopjes werken.
je remlicht ook werkt.

de importkeuring stelt niet zoveel voor, alleen kijken of alles werkt.
 
ok, volgens mij werkt alles aan de motor hierbij denk ik inderdaad aan de remmen verlichting claxon snelheidsmeter etc. motorisch loopt ze ook goed ik heb er alleen geen spiegel op weet iemand of dit verplicht is?

ga morgen een afspraak maken zodat ik met het eendagskenteken die kant op kan zit ook in Zwolle dus is goed te doen.
 
daar is ze dus weer veilig in de garage

wat een nieuwe demper en uitlaatbocht al niet doen :Y

Blijft een leuk gezicht :]


wie zal t zeggen de mooiste mz es 250 2 ?? O-) :X
 
ik heb er alleen geen spiegel op weet iemand of dit verplicht is?
Uit mijn hoofd gezegd bij bouwjaar 1967 niet verplicht. Maar voor de zekerheid ff nazoeken. In het topic van Ratman z'n guzzi span staan linkjes naar de zijspan regeltjes. (voertuigreglement) Op diezelfde sites staan ook regels over spiegels op motorfietsen.

(mijn 78er moet er 2 hebben & mijn 75er hoeft er maar eentje, dat weet ik wel zeker)
 
ze letten op;
speling in voorvork en achterbrug, nrs moeten kloppen met papieren, NL keurmerkje in koplampglas, werkend remlicht, verlichting nr-plaat, aanwezigheid rode ronde reflector achter. benzineslang en aansluitingen mogenm geen scheurtjes hebben en niet lekken...
 
oke bedankt voor de tips ik ben er zeker van dat op deze punten mijn motor niet afgekeurd zal worden van die spiegels zal ik dan inderdaad ff opzoeken,, of heeft iemand anders er zo 123 een antwoord op...

heb de afspraak gemaakt voor 23-11 bij het rdw..
 
op de site van de RDW kun je zien waar je fiets aan moet voldoen. destijds(pre internet) hebben ze me de papieren toegestuurd waarop alle motorfiets-eisen op stonden..
 
ze letten op;
speling in voorvork en achterbrug, nrs moeten kloppen met papieren, NL keurmerkje in koplampglas, werkend remlicht, verlichting nr-plaat, aanwezigheid rode ronde reflector achter. benzineslang en aansluitingen mogenm geen scheurtjes hebben en niet lekken...
technische staat is vanzelfsprekend.
benzineslangen en dat soort shit heb ik nog nooit meegemaakt dat er naar gekeken is, zelfs niet in Lelystad.
rode reflector zit in het achterlicht, evenals kentekenplaatverlichting.
NL merkje zal je niet vinden in een oostblokfiets, wel een E of dot merkje, dat is ook goed.
hoewel ze er bij mij alleen in Lelystad naar gekeken hebben (toen had ik een engels koplampglas |( )

mijn ervaring is dat ze bij de lokale keuringstations wel verstand hebben van papieren maar geen kaas hebben gegeten van motorfietsen.
als alle normale dingen in orde zijn sta je na 10 minuten weer buiten.

ik zou er wel een spiegel opzetten, gewoon om geen aandacht te trekken.
 
oké toch maar ff een spiegeltje erop voor de zekerheid... hoor inderdaad verhalen dat de ene er te gemakkelijk doorheen komt en de ander zowat op zn knieen moet.. ben heel benieuwd ik hou julie op de hoogte
 
1 keer, maar ook met een BSA, Condor, MZ (knippers deden het niet, ik had het barrel net aan de praat; ik zeg; oh, daar kijk ik strax meteen even naar;
was genoeg, kreeg kenteken.. kijk zo kan het ook)
en nog een mz
 
oké toch maar ff een spiegeltje erop voor de zekerheid... hoor inderdaad verhalen dat de ene er te gemakkelijk doorheen komt en de ander zowat op zn knieen moet.. ben heel benieuwd ik hou julie op de hoogte

Ik zou me totaal geen zorgen maken met dat masjientje wat je daar hebt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan