ben benieuwd, in welke verhouding die je de mengsmering??
ben benieuwd, in welke verhouding die je de mengsmering??
Ik heb er net nieuwe zuigers etc inzitten er werd mij aangeraden om hem de eerste 1000km 1:50 te mengen en daarna terug naar 1:35. hij had me een bepaald merk gegeven dit zou speciaal voor de mz zijn ontwikkeld en de duitsers gebruiken het alleen maar.. Dit merk horen julie nog van mij.
ok, volgens mij werkt alles aan de motor hierbij denk ik inderdaad aan de remmen verlichting claxon snelheidsmeter etc. motorisch loopt ze ook goed ik heb er alleen geen spiegel op weet iemand of dit verplicht is?
ga morgen een afspraak maken zodat ik met het eendagskenteken die kant op kan zit ook in Zwolle dus is goed te doen.
Artikel 5.4.45
1. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 16 juni 2003, moeten zijn voorzien van een linker- en een rechterbuitenspiegel.
2. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975 doch voor 17 juni 2003, moeten zijn voorzien van:
a. een linker buitenspiegel;
b. een rechterbuitenspiegel indien de maximum snelheid van het voertuig 100 km/h of meer kan bedragen en het voertuig na 31 december 1996 in gebruik is genomen.
er wordt gesproken over motor die gebouwd zijn na 1975 die van mij is uit '67 dus als ik het goed begrijp hoef ik geen spiegel...
er wordt gesproken over motor die gebouwd zijn na 1975 die van mij is uit '67 dus als ik het goed begrijp hoef ik geen spiegel...
een spiegel van een motor zit toch altijd buiten
een spiegel die zit
heb ff gebeld en inderdaad spiegel is niet verplicht voor de mijne..
net nog ff stukje gereden kom ik er achter dat hij niet meer bijlaad en als ik de motor met
het contact uit wegzet en de volgende dag terugkom is de accu leeg..
en vrijdag heb ik keuring
Ga morgen is ff naar de dynamo kijken of er misschien iets loszit ofzo maar weet iemand wat er aan de hand kan zijn dat stroomweglekken deed ie eerder ook niet..
bedankt alvast
Redenering is iets anders, er staat "in gebruik genomen".
Als je een bouwjaar 2007 machine koopt van bv de groothandel maar er geen kenteken bij aanvraagt... en dat pas in 2009 doet, dan is de motor in 2009 in gebruik genomen, terwijl het bouwjaar 2007 blijft.
........................
..................
Zet je hem voor de keuring toch een nachtje aan de acculader en knoop je hem er op het laatste moment in. Kun je later altijd nog op zoek.
bouwjaar-technisch (1985) klopt dat ook gewoon
maar jij hebt het nu over de ingebruikname;
bedoelen ze daarmee gebruikname in nederland??? of in z'n algemeen?
mijn kenteken vermeld namelijk het volgende:
datum eerste toelating: 22-03-1985
datum eerste afgifte nederland: 20-04-1999
aanvang tenaamstelling: 20-04-1999........
Als met ingebruikname de eerste afgifte in nederland bedoeld wordt dan moet ik dus wel degelijk een rechter spiegel bijzetten
nog meer suggesties ?
Het is ingebruikname in algemeen.
Ben ik vrij zeker van. Anders was m'n fiat500 destijds nooit door de technische keuring geraakt. Die was van '70 & ingevoerd (uit Italië) rond '95. Daarbij heeft de RDW dus gewoon de 1970 voertuig-eisen gehanteerd.
is het normaal dat als ik de min van het meetaparaatje op de min van de accu zet en de + van het apparaatje ergens tegen het frame aanzet en dat er dan 0.3 V op het apparaatje staat bij uitgeschakeld contact.? of is dit normaal
Ik neem aan dat de min kant van je accu ergens (met een dikke kabel) ook aan je frame vast hangt?
Want dant wil het inderdaad zeggen dat je ergens een kortsluiting hebt nog steeds.
Gewoon links en rechts zekeringen en stekkertjes los trekken en kijken of de sluiting dan verdwijnt. (Wel beetje systematisch en weer terug vast maken als het er niet aan ligt)