Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Even off-topic maar E0 bestaat officieel niet. Dus al zit er geen ethanol in, dan heet het alsnog E5. Is bij veel premium brandstoffen het geval.Het is nu vooral de benzine prijs die mij thuis houd.
Beide motoren rij ik het liefst E vrij.
Dus word het vaak premium tanken, en dat is nog niet vaak onder de 2 euro. Eerder naar de 2,30. Tegen vorig jaar 1.80 of in België zelfs minder. Maar dan helaas toch E5%.
E0.% is er helemaal niet verkrijgbaar zo ver ik weet.
En BP Ultimate 98 is 'e0'. En zoveel duurder is 98 niet bij de BP. Tenminste bij de BP Express.Even off-topic maar E0 bestaat officieel niet. Dus al zit er geen ethanol in, dan heet het alsnog E5. Is bij veel premium brandstoffen het geval.
Dat zal een stuk zuiniger rijden! Ik heb een Kawa ER-6N (1 op 20-22) voor het snellere werk en een Yamaha NMAX 155 motorscooter voor het zuinige werk (1 op 32-36 met gemak haalbaar, kan nog wel zuiniger als het moet). Maar goed, mijn autootje doet ook tussen 1 op 20-23.
In Santa Pola zeker.Ik had ook een CB 500 overwogen, das ook zo'n fiets waar je goed de crissis mee door kan komen, toen ik opgroeide waren er ook wel eens mindere jaren, er waren maar weinig mensen in ons dorp die een auto hadden, en toen de werkeloosheids crissis begin jaren 70 inzette ging mijn pa ook een tijdje op het Mobyletje naar het werk, en later toen het weer wat beter ging kwam er ook weer een auto, ook ging het gras uit de tuin en kwamen er piepers en spercibonen voor in de plaats ik geloof dat toen mensen zich gemakkelijker aanpasten, s'avonds om 8 uur ging het journaal een half uurtje aan, en had Joop den Uil het over de opec geloof ik, zagen we een paar minuutjes Amerikanen in Vietnam, en dat was het dan, een half uurtje later ging het licht uit en ging de familie te bed, en als we geluk hadden zagen we 5 seconden Gerrit Wolsink in beeld.
Ik geloof dat destijds de druk vanuit de media er veel minder was, en het wat relaxter was allemaal. De piepers werden ook gedeeld met de buren, dat ging over en weer, en op zaterdag werd iedereen in een vw busje geperst en werd er ingekocht in de grote stad, patat gegeten, dat was ons uitje, het gemakkelijke was toen dat niemand geld had, en deed men meer samen.
De laatste tijd besluit ik vaak om tóch niet de motor te pakken voor een plezierritje. Het leven is ook voor mij merkbaar veel duurder geworden waardoor het oppassen is om de eindjes enigszins aan elkaar te kunnen knopen.
Hoewel ik geld reserveer voor het motorrijden vind ik het lastig om het nu te gebruiken. Een “schuldgevoel” denk ik, al is het figuurlijk bedoeld.
Hoe is dat bij andere motorrijders?
In Santa Pola zeker.
Dankjewel Monomuis, vandaag heb ik samen met een kameraad een mooie rit van 190 km gemaakt door Salland. Het was zonnig weer, ik heb genoten van de herfstkleuren en van de rit.Veel plezier morgen in elk geval.
Misschien is dan de paling uit Volendam een prijsbewustere optie?Ik bespaar ook, niet uit eten maar de lekkerste vis,zalm en slaatje gehaald.
En ik hoef er maar in totaal 200 km voor te rijden. Woerden / Urk
Echt waar?Ik rij minder dan ik vroeger deed. Ik werk bewust 3 dagen per week thuis en slechts 2 op kantoor. Heel af en toe plan ik wel eens een pleziertochtje maar vaak is het niet. Ook scheelt het dat mijn motor de 1 op 20 wel haalt en dus niet veel onzuiniger dan mijn auto is bij "dezelfde" rijstijl.
Ik heb ook een tijd geen motor gereden omdat ik wist dat de motor meer verbruikte dan de auto. Ik vond motorrijden daarom zonde. Dat heeft mijn plezier geen goed gedaan en sinds ik een motor heb die zuiniger is pak ik dus als het kan de motor weer.
Wat moet ik nu met zo'n vraag als deze? Het staat er toch vrij duidelijk dacht ik.Echt waar?
Ik mag geen reclame maken maar bij de jongens van de fant rij ik graag ff voor omMisschien is dan de paling uit Volendam een prijsbewustere optie?
Ik kan het me wel voorstellen, hoor. Er zijn periodes in m'n leven geweest, dat ik de hand op de knip moest houden. En ik ben nota bene in de fortuinlijke omstandigheid dat ik altijd redelijk betaald werk heb gehad.Echt waar?
Verbruik is natuurlijk niet de enige kostenpost.Ik kan het me wel voorstellen, hoor. Er zijn periodes in m'n leven geweest, dat ik de hand op de knip moest houden. En ik ben nota bene in de fortuinlijke omstandigheid dat ik altijd redelijk betaald werk heb gehad.
Ik heb nu een VFR800 die ik eigenlijk alleen uit de schuur haal voor wat plezierritjes. Veel te weinig natuurlijk (drukke baan, begonnen met ondernemen, kleintje van 1,5jr, en nog wel meer smoesjes). Nu zit ik juist te overwegen om deze komende periode in te ruilen en voor een motorscooter te gaan (300 - 400cc). Wat meer comfort en ik heb het gevoel dat ik dan ook vaker de tweewieler ga pakken voor praktische ritjes. Heb wel 2 auto's op de oprit staan, waarvan eentje die plug-in hybride is, dus voor het verbruik/ratio hoef ik het niet te doen. Maar ik rij gewoon heel graag motor en hoop het op deze manier ook wat vaker weer te doen.
Wat ga je hier mee verdienen?Ik heb nu een VFR800 die ik eigenlijk alleen uit de schuur haal voor wat plezierritjes. Veel te weinig natuurlijk (drukke baan, begonnen met ondernemen, kleintje van 1,5jr, en nog wel meer smoesjes). Nu zit ik juist te overwegen om deze komende periode in te ruilen en voor een motorscooter te gaan (300 - 400cc). Wat meer comfort en ik heb het gevoel dat ik dan ook vaker de tweewieler ga pakken voor praktische ritjes. Heb wel 2 auto's op de oprit staan, waarvan eentje die plug-in hybride is, dus voor het verbruik/ratio hoef ik het niet te doen. Maar ik rij gewoon heel graag motor en hoop het op deze manier ook wat vaker weer te doen.