Misano

Wordt bo kampioen

  • Ja.

    Stemmen: 49 92,5%
  • Nee.

    Stemmen: 4 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    53
En Marquez loopt 14 punten in op Rossi en 25 op Lorenzo. Er word wel veel geroepen dat Marquez de titel kan vergeten, maar als de Yamaha boys zo gefocused zijn op elkaar (wat vandaag wel duidelijk werd), wil ik het nog wel eens zien tegen de tijd dat we in Valencia aangekomen zijn.


Nog 5 races = nog 125 punten te verdelen......
 
gevoelsmatig moet rossi nog twee keer voor Lorenzo eindigen.....
En de andere drie keer gewoon redelijk rijden...
Ik ga werkelijk iedere twee weken een regendans doen.... :+
 
Ik ben niet anders gewend dan dat trage gelapte rijders een blauwe vlag krijgen, en snelle gelapte rijders zichzelf mogen "on-lappen". Blijkbaar is dat niet zo in de MotoGP/Moto2? Rins is nu eenmaal sneller dan die andere jongens. Beetje vreemd. Maar goed, voor de titelstrijd en puntenstrijd snap ik wel dat ze hem er tussenuit willen hebben.
Als aanvulling op jouw bericht, uit het 2015 FIM Rule Book:

• Blue Flag
Waved at the flag marshal post, this flag indicates to a rider that he is
about to be overtaken.

During the practice sessions, the rider concerned must keep his line and
slow down gradually to allow the faster rider to pass him.

During the race, the rider concerned is about to be lapped. He must
allow the following rider(s) who are lapping him to pass him at the
earliest opportunity, and passing within a group of lapped riders is
forbidden under the blue flag.
Any Infringement of this rule may be penalized by Race Direction.

En:

Behaviour During Practice and Race
1. Riders must obey the flag signals, the light signals, and the boards which
convey instructions. Any infringement to this rule will be penalised
according to the provisions of article 1.22.

2. Riders must ride in a responsible manner which does not cause danger to
other competitors or participants, either on the track or in the pit-lane.
Any infringement of this rule will be penalised with one of the following
penalties: penalty points - fine - change of position - ride through – time
penalty – drop of any number of grid position at the rider’s next race –
disqualification - withdrawal of Championship points - suspension.

Ik vermoed zelf dat Rins wegens onverantwoordelijk rijgedrag uit de race is gehaald. Immers, hij had de snelheid niet om Zarco bij te halen en weer voorbij te gaan, om zichzelf daarmee dus te kunnen "ont-lappen" en dus had hij niets te zoeken in de groep achter Zarco, of hij de snelheid nu wel of niet had om het gevecht met die jongens aan te gaan. Hiermee beïnvloedde hij de race negatief door als een storende factor in die groep te blijven.

Een officiële verklaring zal vast nog wel ergens opduiken (of al beschikbaar zijn), maar dit is wat ik ervan denk.
 
En Marquez loopt 14 punten in op Rossi en 25 op Lorenzo. Er word wel veel geroepen dat Marquez de titel kan vergeten, maar als de Yamaha boys zo gefocused zijn op elkaar (wat vandaag wel duidelijk werd), wil ik het nog wel eens zien tegen de tijd dat we in Valencia aangekomen zijn.

Dan moet het 5 wedstrijden nat zijn en wat gebeurde er twee weken terug toen het nat was? Juist... Wordt een leuke laatste 5 wedstrijden, dat staat vast.
 
Als t geen hap klare brokken race is dan raakt jlo een beetje in paniek.
 
Als t geen hap klare brokken race is dan raakt jlo een beetje in paniek.

:Y van kop af wil het allemaal wel...

Het is in ieder geval niet zijn schuld:

Jorge Lorenzo: “Two races with bad luck in a row, because the circumstances were wet and abnormal. In Silverstone I didn‘t have the confidence and here I didn‘t have the pace to warm up the tyre well, so I entered the corner with slicks that were still cold and lost the rear. I think I‘ve been unlucky this year in general, but especially these last two races, because I could have won both or finished second, but that‘s racing. In previous years, my rivals in the championship crashed and this year it‘s me who‘s unlucky, but all is not lost. If I win all the coming races I can still become the World Champion and it wouldn‘t matter in what position Valentino would finish in.”

Bron: Motogp.com

Beetje jammer om het ongelukkig te noemen :')
 
Laatst bewerkt:
Het heeft weldegelijk met pech/geluk te maken,bij droge races was de uitkomst anders geweest.
Ofwel,Jlo heeft al een aantal keren dit seizoen pech gehad incl.de helmissues,dit had heel anders kunnen zijn.
VR is nog verschoond gebleven van pech maar dat kan komen seizoen weer anders zijn.
Shit happens.
Dit is wel het enige jaar dat iemand anders dan MM kans maakt op de titel,vandaar die focus van VR omdat hij ook wel weet dat normaal,zeker MM,een maatje te groot is
 
Ja als je valt heb je pech en als je niet valt niet. Beetje een open deur. Degene die de meeste punten bij elkaar sprokkelt aan het einde van het seizoen is gewoon de terechte wereldkampioen, wie dit ook mag zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft weldegelijk met pech/geluk te maken,bij droge races was de uitkomst anders geweest.
Ofwel,Jlo heeft al een aantal keren dit seizoen pech gehad incl.de helmissues,dit had heel anders kunnen zijn.
VR is nog verschoond gebleven van pech maar dat kan komen seizoen weer anders zijn.
Shit happens.
Dit is wel het enige jaar dat iemand anders dan MM kans maakt op de titel,vandaar die focus van VR omdat hij ook wel weet dat normaal,zeker MM,een maatje te groot is
Issues met zijn helm scheelde 1 plek, daardoor kon hij Dovi niet pakken. Regenraces heb je ieder jaar wel mee te maken, en dat is gewoon een zwak punt van Lorenzo en kost je dus over een heel seizoen punten. En Rossi maximaliseert gewoon daar waar het kan, last lap battles won hij allemaal (Qatar en Assen) wat al goed is voor 10punten extra en bij wisselende omstandigheden maximaliseert hij ook gewoon.
Over MM ben ik met je eens, wat hij met deze Honda doet is ongelofelijk knap en staat wat mij betreft echt wel een stukje boven de rest.
 
Issues met zijn helm scheelde 1 plek, daardoor kon hij Dovi niet pakken. Regenraces heb je ieder jaar wel mee te maken, en dat is gewoon een zwak punt van Lorenzo en kost je dus over een heel seizoen punten. En Rossi maximaliseert gewoon daar waar het kan, last lap battles won hij allemaal (Qatar en Assen) wat al goed is voor 10punten extra en bij wisselende omstandigheden maximaliseert hij ook gewoon.
Over MM ben ik met je eens, wat hij met deze Honda doet is ongelofelijk knap en staat wat mij betreft echt wel een stukje boven de rest.

Je vergeet Qatar,ook helmprobleem.
Jlo weet bij regenraces de schade beperkt te houden normaal gesproken,heeft nu domweg pech.
Kan gebeuren
 
Wat een spannende race zeg! Dom dat Rossi zo lang door reed...... Hij wou natuurlijk een gat slaan met Lorenzo maarja marquez was de slimste van de 3. Klein beetje geluk dat sjors op zen plaat ging dat hij nu weer 11 punten pakt op hem maar ja dat hoort er ook bij. Sjors te enthousiast met koude slicks....... Nog 5 races........ Waar zou het besloten gaan worden?

Ik denk nog steeds de laatste race.
 
Je vergeet Qatar,ook helmprobleem.
Jlo weet bij regenraces de schade beperkt te houden normaal gesproken,heeft nu domweg pech.
Kan gebeuren


Sorry hoor , pech. Op de motor blijven zitten hoort gewoon bij de Race. Rossi is dit seizoen nog geen 1 keer gecrashed en dat zie je terug in het klassement. MM wel en Lorenzo ook daarom staan die achter hem. Beetje raar om dat dan pech te noemen. Rossi heeft dan zeker veel geluk omdat hij er op blijft zitten?

Lorenzo had gewoon rustiger aan moeten doen met koude banden.... Beetje jammer als er iets met Lorenzo is heeft hij altijd wel een excuus , banden , helm , of de zuid oosten wind ofzo maar het ligt nooit aan hem.
 
gevoelsmatig moet rossi nog twee keer voor Lorenzo eindigen.....
En de andere drie keer gewoon redelijk rijden...
Ik ga werkelijk iedere twee weken een regendans doen.... :+


Denk dat hij op Phillip Island de meeste kans heeft om voor sjors te eindigen.... De rest regelt zichzelf wel denk ik. De spanning word sjors teveel straks
 
Terug
Bovenaan Onderaan