moedwillig klemgereden op dijk

Wel aangifte doen. Dan wordt het opgeschreven. Anders is het niet gebeurd. Of is het niet gebeurd?
 
(Ik snap niet zo goed dat je na één keer klemgereden worden nog een tweede inhaalpoging waagt... :X )
 
Ik zou aangifte doen, voordat hij de volgende keer hetzelfde bij iemand anders in z'n hoofd haalt.
 
Net gebeld door politie, ze gaan vandaag verhaal halen en zeiden me dat ik zeker een aanklacht kan doen wegens poging doodslag. Ik heb alle recht in te halen waar dat mag. Een ander beslist niet over mijn snelheid ter plaatse.

Aangifte hoeft van mij nou ook weer niet. Denk dat het bezoek al schrikwekkend genoeg zal werken.
wel moet hem even duidelijk verteld worden wat de gevolgen kunnen zijn wanneer ie zoiets in zijn hoofd haalt, en de gevolgen die daar voor hem aan kunnen hangen.

Dattie niet spoorde tijdens zijn beslissing staat iig vast.


Sportschooljongens, ik zeg sportschooljongens en dan gezellig koffiedrinken bij die man. :P
 
Net gebeld door politie, ze gaan vandaag verhaal halen en zeiden me dat ik zeker een aanklacht kan doen wegens poging doodslag. Ik heb alle recht in te halen waar dat mag. Een ander beslist niet over mijn snelheid ter plaatse.

Heel netjes :} levensgevaarlijk ook.

Maak het zelf ook regelmatig mee maar dan dagelijks 100x op de snelweg van Eindhoven richting Tilburg. Iedereen blokkeert mij af als ik wil inhalen :+
 
Net gebeld door politie, ze gaan vandaag verhaal halen en zeiden me dat ik zeker een aanklacht kan doen wegens poging doodslag. Ik heb alle recht in te halen waar dat mag. Een ander beslist niet over mijn snelheid ter plaatse.

Aangifte hoeft van mij nou ook weer niet. Denk dat het bezoek al schrikwekkend genoeg zal werken.
wel moet hem even duidelijk verteld worden wat de gevolgen kunnen zijn wanneer ie zoiets in zijn hoofd haalt, en de gevolgen die daar voor hem aan kunnen hangen.

Dattie niet spoorde tijdens zijn beslissing staat iig vast.

Nee, maar wel hier anoniem klagen op het forum... :z...
 
Tja, het lijkt allemaal redelijk simpel maar dat is het niet. Ik woon vlak bij de West Friese omringdijk en met name het stuk tussen Enkhuizen en Hoorn is een smalle dijk waar auto's elkaar niet kunnen passeren zonder dat er een een stukje berm pakt.

Met mooi weer is het daar druk, veel fietsers, voetgangers met loslopende hondjes, redelijk veel automobilisten die lekker over het water gluren tijdens het rijden en uiteraard veel motorrijders, want het is een prachtig dijkje met veel bochten.

Maar de maximum snelheid is 60 km/u en helaas zijn er een stuk of wat motorrijders die het algemene beeld over die grote groep die het prima doet wat vertroebelen. Ik begrijp het echt wel want even lekker die bochten pakken is leuk, maar niet voor iedereen.

Ik reed er vaak met de MX5 met het dak open, nooit te snel, maar evengoed begint er wel eens iemand te schelden vanaf zijn fiets en ik moet er wel om lachen. Idioten vind je overal.

Zo'n automobilist die keurig 60 rijdt en dan zo'n motorrijder achter zich ziet die hem voorbij wil. Hij denkt: ik rijd keurig de maximale snelheid en ik zal hem eens even lekker laten schrikken, wat denkt hij wel, dat snotjochie op die irritante motor.

Fout mannetje en hij kan zomaar die motorrijder het ziekenhuis in jagen of erger. Maar helaas is het altijd zo geweest en zal het altijd zo blijven. Ik zal komende zomer vaak over die dijk rijden, niet meer met de open sportwagen, maar met de klassieke motor en ik houd rekening met dit soort idioten.
 
Net gebeld door politie, ze gaan vandaag verhaal halen en zeiden me dat ik zeker een aanklacht kan doen wegens poging doodslag. Ik heb alle recht in te halen waar dat mag. Een ander beslist niet over mijn snelheid ter plaatse.

Aangifte hoeft van mij nou ook weer niet. Denk dat het bezoek al schrikwekkend genoeg zal werken.
wel moet hem even duidelijk verteld worden wat de gevolgen kunnen zijn wanneer ie zoiets in zijn hoofd haalt, en de gevolgen die daar voor hem aan kunnen hangen.

Dattie niet spoorde tijdens zijn beslissing staat iig vast.

Nee, dan moet je aangifte doen ook, vind ik. Die agenten stoppen ook met tikjes op vingers uitdelen als het steeds nergens toe leidt. Als je het niet spannend genoeg vond, had je ook niet moeten gaan klagen. Alles of niets, vind ik. Pff
 
Nee, dan moet je aangifte doen ook, vind ik. Die agenten stoppen ook met tikjes op vingers uitdelen als het steeds nergens toe leidt. Als je het niet spannend genoeg vond, had je ook niet moeten gaan klagen. Alles of niets, vind ik. Pff


:Y
 
Nu wil ik wel aangifte gaan doen maar weet niet wat ik hem kan laten aanrekenen.

Niks, behalve jouw ongeduld.
Door ongeduldigheid wil de mens nog wel eens inhalen waar het eigenlijk niet kan.
Natuurlijk zijn er ook echt mensen die het je beletten, ik was er immers niet bij.
Maar dit klinkt meer als, niet snel genoeg ingehaald.
Als dat dan ook nog iemand is met bermvrees lijkt het al gauw of ze je willen snijden.
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien te makkelijk oordelen, als je het zelf niet hebt mee gemaakt. Maar kan me niet voorstellen dat ik me een 2e keer zou laten inhalen, als iemand me al een keer klem gereden heeft. Dan is het ook er voorbij en doorrijden.

Verder wordt het inderdaad steeds drukker op de dijken, met de bijbehorende agressie. Op zaterdag- en zondagmiddag rijd ik er sowieso niet meer. Door de week in de avond nog wel eens af en toe. Of bewust tijdens etenstijd. Dan is het nog lekker rijden. Indien je wel rekening houdt met overig verkeer en maar 60km / uur over een dijkje rijdt, dan nog staan mensen je kwaad na te kijken. Ze gaan er al automatisch vanuit dat je te snel rijdt. Want je zit immers op een motorfiets.

En goed dat je het gemeld hebt bij de politie. Maar wie a zegt, moet ook b zeggen. De politie doet moeite voor je. Dan zul je ook aangifte moeten doen, mijns inziens. Alleen al om te voorkomen dat er de volgende keer echt iets gebeurt met een mede motorrijder.
 
Laatst bewerkt:
Of bewust tijdens etenstijd. Dan is het nog lekker rijden. Indien je wel rekening houdt met overig verkeer en maar 60km / uur over een dijkje rijdt, dan nog staan mensen je kwaad na te kijken. Ze gaan er al automatisch vanuit dat je te snel rijdt. Want je zit immers op een motorfiets..

Ik als IJsselsteiner rij ook wel eens bij ons over de dijk en nee ik ben nog niet of moet ik zeggen nooit van de weg geduwd op welke manier dan ook.
Ik kan me niet herinneren dat ik kwaad of op zijn minst geïrriteerd ben aangekeken of nagekeken. Ik rij mee met het verkeer en haal in indien mogelijk.
Zou het model van mijn motor en mijn rijstijl op de dijk hier iets aan toedragen ?? Zeg het maar, maar ik herken het niet dat wat jij hierboven zegt.
 
Laatst bewerkt:
Ik als IJsselsteiner rij ook wel eens bij ons over de dijk en nee ik ben nog niet of moet ik zeggen nooit van de weg geduwd op welke manier dan ook.
Ik kan me niet herinneren dat ik kwaad of op zijn minst geïrriteerd ben aangekeken of nagekeken. Ik rij mee met het verkeer en haal in indien mogelijk.
Zou het model van mijn motor en mijn rijstijl op de dijk hier iets aan toedragen ?? Zeg het maar, maar ik herken het niet dat wat jij hierboven zegt.

Ik ben ook nooit klemgereden of van de weg gereden. Maar kan meerdere voorbeelden noemen van geïrriteerde reacties. Zowel bij het op dijken rijden als bij het onverhard rijden in mijn regio. Daarentegen heb ik hele goede ervaringen bij het onverhard rijden in Drenthe. Daar staan ze naar je te zwaaien ipv van te gebaren en te roepen. Denk dat het dus meer regio afhankelijk is.
 
. Daarentegen heb ik hele goede ervaringen bij het onverhard rijden in Drenthe. Daar staan ze naar je te zwaaien ipv van te gebaren en te roepen. Denk dat het dus meer regio afhankelijk is.

ah...daar snij je iets aan. Het oosten is sowieso meer in de motoren dan het stadse leven van het westen, en de kouwe lekdijkbewoners horen daar dan bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan