Moto Guzzi V7 voor dagelijks woon werk scheuren?

Ervaringen uit het verleden (enige topics hier en eigen offertes) laten zien dat er qua motorlease weinig kennis en ervaring is bij de meeste maatschappijen -->hoge tarieven!

BMW is vrij bekend met leaseconstructies (misschien die 800 BMW??), triumpg sprint werd ook al door iemand geleased. ZZR1400 geloof ik ook. Lichte fietsjes eigenlijk niet.

Voor iedere dag lijkt me de V7 erg klein en licht. Ondanks dat je zelf aangeeft dat waarschijnlijk prettig te vinden zou voor mij een lekkere berg koppel erg belangrijk zijn. Je wilt niet continu lopen te schakelen.
 
@jeff: ik dacht dat een gs500 op vol vermogen 35kw was?
ik hoorde regelmatig in het gs500-topic dat de big-end lager kon uitlopen, meestal rond de 80k km, gekende kwaal. Ken eigenlijk niet direct een exemplaar met over de 100k.
 
Laatst bewerkt:
Ga dan voor deze;

Ducati-SportClassic-Sport-1000-S.jpg
 
de honda nc 700 x/s ?

Erg zuinig, misschien is dat hem wel. Dat verhaal met de leasemaatschappij klinkt bekend, maar als het niet binnen het budget mogelijk is, gaat het verhaaltje niet door.

Ik ben net even bij Goedhart langs geweest. Vriendelijke verkoper.

Maar netto weet ik dus nog steeds niets meer, behalve dat de V7 heerlijk zit. De clipons lijken wel mee te vallen, ik kan mezelf uit "mijn tijd" herinneren dat dat stuurhelften waren die bijna haaks aan de vorkpoten geschroefd werden.
Deze clipons zitten hoger. Ze zitten met een bochtje aan het stuur vast. Ook heb ik er een V7 buiten horen draaien. De verhalen zijn waar, er zit ergens een sticker: "Nilfisk inside". Aftermarket herrie pijpen zijn verplicht, niet optioneel.

Ik heb ook eens naar een Yamaha Fazer en Diversion gekeken. Dit vooral omdat Yamaha een eigen leaseconstructie kent en misschien dat de leasemaatschappij hier wat gegevens vandaan kan halen. Dat zijn zeker goede alternatieven, ze zien er goed uit.

De verkoper wees mij ook nog op een Triumph. Sinds dat moment heb ik er dus nog een tweetal kandidaten bij...

Ik heb nog niet naar een BMW gekeken. Ik rij een K75 omdat je die dingen voor een appel en een ei koopt en ze zijn relatief probleemloos. Maar ik vind de modellen van BMW op een enkeling na erg groot en die overgebleven enkeling is niet echt onderscheidend.
 
de honda nc 700 x/s ?

Erg zuinig, misschien is dat hem wel. Dat verhaal met de leasemaatschappij klinkt bekend, maar als het niet binnen het budget mogelijk is, gaat het verhaaltje niet door.

Ik ben net even bij Goedhart langs geweest. Vriendelijke verkoper.

Maar netto weet ik dus nog steeds niets meer, behalve dat de V7 heerlijk zit. De clipons lijken wel mee te vallen, ik kan mezelf uit "mijn tijd" herinneren dat dat stuurhelften waren die bijna haaks aan de vorkpoten geschroefd werden.
Deze clipons zitten hoger. Ze zitten met een bochtje aan het stuur vast. Ook heb ik er een V7 buiten horen draaien. De verhalen zijn waar, er zit ergens een sticker: "Nilfisk inside". Aftermarket herrie pijpen zijn verplicht, niet optioneel.

Ik heb ook eens naar een Yamaha Fazer en Diversion gekeken. Dit vooral omdat Yamaha een eigen leaseconstructie kent en misschien dat de leasemaatschappij hier wat gegevens vandaan kan halen. Dat zijn zeker goede alternatieven, ze zien er goed uit.

De verkoper wees mij ook nog op een Triumph. Sinds dat moment heb ik er dus nog een tweetal kandidaten bij...

Ik heb nog niet naar een BMW gekeken. Ik rij een K75 omdat je die dingen voor een appel en een ei koopt en ze zijn relatief probleemloos. Maar ik vind de modellen van BMW op een enkeling na erg groot en die overgebleven enkeling is niet echt onderscheidend.

Voor de duidelijkheid. Honda levert de 700 motor in 3 modellen;

nc700x
nc700s
nc700d (integra motorscooter)

Praktijkverbruik van 1;25- 1;30 schijnt makkelijk haalbaar te zijn.
 
Ik heb een Moto Guzzi Norge in de lease. Is niet zo lomp als de K75 en kom er makkelijk mee door de file. Op de meeste nakeds zijn ruiten te krijgen in verschillende maten. Je hoeft dus niet een bushokje te nemen, maar kan wel iets van bescherming tegen de regen en de wind nemen. Het voordeel van Moto Guzzi is dat ze altijd een cardan hebben. Helaas alleen de duurdere modellen hebben ABS. Wordt pas over een paar jaar verplicht.
Veel succes met zoeken.
 
Je wilt gewoon een smoes om eens een andere motor aan te schaffen :P Meet de breedte van een K75 maar eens op en die van een Guzzi V7. Zul je zien dat die paar centimeter niet uit maken met het filerijden. :W
Qua karakter ga je er in ieder geval op vooruit. Qua onderhoud ga je er denk ik heel erg op achteruit. Koop m dr gewoon bij :] Anders nog ff sparen
 
Detachering, alle gekkigheid is mogelijk. Tot nu toe is het gelukkig niet gekker geweest dan 100 + 100, maar je weet hoe werkgevers zijn. Af en toe lijkt het of zij een bonus krijgen voor iedere kilometer die het personeel moet reizen.

Op de GS500 is deze 200 km goed te doen. Het grote minpunt aan dit soort afstanden rijden met een GS500 is dat de dagwaarde hard keldert. Het is een GS500 uit 2004 met 66000 op de teller en ik schat zelf in dat verkopen niet makkelijk zal zijn. Terwijl het ding gewoon erg fijn rijdt.

Ik ben ook wel wat huiverig voor de clipons. Ik heb al eerder een motortje met clipons gehad en het gevoel van tintelende handen ken ik al. Ook dat zou ik met een uitgebreide proefrit moeten uitvinden.

Iets anders; de goedkoopste optie is waarschijnlijk om de suzuki op te rijden? Afschrijving zal je niet veel meer hebben en het suzuki 500 blok gaat echt nog wel een zooitje km's mee.
 
Fatsoenlijke banden onder de BMW (bv. de goede oude BT45's) vering laten beoordelen door Hyperpro en je herkent hem niet meer. doe al jaren met een RT,RS en tegenwoordig GS (ja ik ben gelukkig dat ik kan kiezen 's morgens) de files en geloof me met alle drie even gemakkelijk of moeilijk. een BMW niet sturen, komop man. Het is geen superlicht fietsje maar met een goede basisafstelling rijdt het iedere jap kwijt in fileverkeer.

Benno
 
Laatst bewerkt:
Toch maar een offerte voor een V7 aangevraagd.... Ik heb aangegeven dat ik nog een stevige proefrit wil maken, maar dan weet ik in ieder geval of hij binnen budget is.


Even mijn beweegredenen wat beter beargumenteren:

1- De BMW K75 rijdt heerlijk op lange rechten stukken snelweg. Ik wil binnenkort even bij Theo Lamers langs om de V7 in werkelijkheid te zien. Als ik daar zaterdag even tijd voor heb, pak ik die oude stoomboot (K75) om even heen en weer te rijden.
Jappen er uit rijden.... als je iemand hebt die weet hoe hij moet sturen valt dat tegen (ik blijf redelijk bij, maar niet meer dan dat). Maar misschien heeft mijn K75 een update qua vering en besturing nodig, dat is een mooi klusje voor de volgende eigenaar.

2- Ik rij nu woonwerk op kilometervergoeding. Deze vergoeding is 19 ct/km en dit is voldoende. Deze kilometervergoeding gaat belast worden en daarmee is 19 ct/km niet meer voldoende. Daarnaast dreigt onze roverheid al een paar jaar met APK. Als de APK doorgaat is het makkelijk het brommertje een schop te geven richting monteur met de opmerking "doet er eens wat an". In ieder geval heb ik geen zin in de nietes/welles discussies die ik indertijd met de auto ook meermaals gehad heb.
Mijn werkgever heeft mij indertijd een aanbod gedaan dat ik een auto kon leasen, na overleg bleek een motor ook mogelijk te zijn.

3- Ik vind de BMW K-serie niet mooi maar het zijn spotgoedkope, zuinige en superbetrouwbare kilometervreters. Als ik aan een nieuwe BMW denk, dan zal het iets als een F650GS moeten worden (budget) en eerlijk gezegd vind ik de V7 een stuk mooier.


Voorlopig hou ik de GS500 nog even, mijn oudste dochter wil hem graag hebben (maar die heeft nog geen A-tje). Ik heb echter een gewoon Jaap Doorzon rijtjeshuis (een zes onder een kap) en vier motoren is mij te gek. Maar voor die drie kwartjes die een GS500 met ervaring opbrengt wil ik mijn meisje wel een plezier doen. Wegdoen voor loop of sloop kan altijd nog.
 
Verdorie.....

Heel het keuzetraject doorgewandeld van vriendelijk vragen of het mogelijk is, verlekkerd het internjet afstruinen op zoek maar leuke motortjes, vragen of het ding "binnen budget is"....

Krijg ik net bericht dat de werkgever geen motortjes wil leasen.

Twee argumenten:
Issenieveilignie.
Kennieoliestokenie.


Ik rij gvd pas dik dertig jaar schadevrij op een motor waarvan de laatste zes jaar dagelijks woonwerk door de spits.... :Y :]

Zit ik straks weer ingeblikt :( :r :r :r
 
want? je bent goedkoper uit ofzo als je huurkoopt?
 
Laatst bewerkt:
Nee, de werkgever wil dat je diesel tankt en hij denkt dat motorrijden onveilig is.

Daarnaast is er een argument wat ik niet helemaal begrijp: Als ik uit dienst ga, schijnt er een kans te bestaan dat ik onder de "meeneemverklaring" kan uitkomen.
 
ik bedoel, dat het nu lijkt alsof jij verplicht in een koekblik gaat zitten.
maar waarom niet gewoon zelf een motor kopen en km vergoeding opstrijken.

als je er zo'n moeite mee hebt dat is.
 
Dat heb ik de afgelopen jaren gedaan.

Ik heb van een salaris administratrice begrepen dat woon-werk verkeer in de toekomst belast gaat worden (de beroemde 19 ct/km). Ik ben nu 9 ct/km en 7.7 ct/km kwijt voor resp de BMW en de Suzuki. Als ik straks door die werkgever ergens in Verweggistan gedetacheerd word, gaat dat reizen mij geld kosten. Daar komt de dreigende motorfiets-APK bij, mijn koekblik is aan vervanging toe en iedere dag 200 km rijden met een koekblik is ook een dure grap.
(Denk ook eens aan 's winters, sneeuw, ijzel en een detacheringsplekje op 100 km afstand).

Met een leaseblik (helaas op diesel) heb ik een verse, nieuwe auto en als ik daar zin in heb kan ik alsnog met de motor. Helaas vind ik motorrijden veel leuker dan ingeblikt zitten. Maar als het een geld kost en het ander is "gratis", dan is de keuze snel gemaakt. Mijn motortjes zijn relatief zuinig, maar er spoelt toch wel zo'n twintig euro aan benzine door voor een werkdag in Abcoude Noord.
 
Ik snap je punt.

Ik weet zelf heel weinig van huurkopen (gheen ervaring mee)
maar kan me haast niet voorstellen dat het ''gratis'' is.

Of om in Bolski termen te praten; gratisser dan op je eigen motor.
 
Laatst bewerkt:
lease is bijna altijd duurder dan op een oude motor km maken. de forenzentax zit nog in het voorontwerp en is er dus nog niet en de werkgever mag wel meer vergoeding geven als hij wil alleen belastingvrij wordt minder. Goed onderhandelen dus met de werkgever lijkt me de eerste optie.

Ik heb gelukkig een goede constructie met een belastte leasevergoeding (ipv een auto), een tankpas en verder zoek ik het maar uit. Basale km-administratie bijhouden voor de belastingen en klaar is klara. Geen bijtelling en ik kan lekker rijden wat ik wil als ik het maar een beetje bijhoud en niet te gek ga doen.

Benno
 
Laatst bewerkt:
lease is bijna altijd duurder dan op een oude motor km maken. de forenzentax zit nog in het voorontwerp en is er dus nog niet en de werkgever mag wel meer vergoeding geven als hij wil alleen belastingvrij wordt minder. Goed onderhandelen dus met de werkgever lijkt me de eerste optie.

Ik begreep dat de salaris-administraties nu al voor klaargestoomd worden voor de forenzentax.

Met mijn werkgever onderhandelen blijkt nogal lastig te zijn, de afspraken veranderen.
Volgens de arbeidsvoorwaarden heb ik de keuze uit prive vervoer of een oliegestookte leaseauto. Privé vervoer wil zeggen dat ik de leasevergoeding bruto uitgekeerd krijg en daarvan wordt voor de zakelijke kilometers 19 ct/km netto uitbetaald.
Ik rij relatief weinig privé, ik rij oude voertuigen en ik doe het onderhoud zelf. Daardoor is het privé rijden voor mij voordeliger dan een leaseauto. De werkgever is niet echt blij met mijn privé gescheur, mijn afwijkende gedrag tov de lease-meute zorgt voor extra werk op de administratie.

Straks is het voor de administratie veel simpeler, dan is het gewoon de leasevergoeding iedere maand bruto uitbetalen en ik kan geld bijtellen als de werkgever een plekje in the middle of nowhere verzint. En helaas, soms lijkt het wel alsof detachering betekent dat je veel mogelijk kilometers moet maken (de contracten worden op 40.000 per jaar afgesloten).

Een andere kant van het verhaal is dat ik bij in dienst treden de afspraak heb gemaakt dat ik op ieder willekeurig moment kon overschakelen van een privé auto naar een lease auto. De werkgever wil deze regeling zonder meer per direct in werking zetten en dat levert mij een nieuwe auto en een tankpas op (altijd makkelijk om een origineel BMW keerringetje van 3 euro in Munchen op te halen). Dat, in combinatie met de belofte van vers blinkend blik, heeft bij het thuisfront al wat argusogen geopend...
 
ik heb nu twee jaar een v7 classic (de witte versie zonder ruit) en ik heb er weinig over te klagen. Hij komt goed mee met het verkeer en de top ligt iets boven160 km/h. Boven de 4000 toeren komt er leven in de brouwerij, maar rustig tuffen met 2500 toeren kan ook.

Er is geen bescherming tegen de elementen, dus moet je een goed pak kopen. Het stuur van de classic staat niet naar beneden, dus heb je weinig druk op de polsen.

Ik heb een duo-zadel, en daarmee mis ik wel wat steun in de rug. Het schakelen van 1 naar 2 gaat vrij ruw, maar dat hoort bij Guzzi (geloof ik). Je ziet ze niet zo vaak en regelmatig krijg je een positieve opmerking te horen.

Het verbruik is ongeveer 1 op 20 en om 7500 km is er een buurt nodig. Tot nu toe nog geen panne gehad.
 
Ik ken het probleem: een onwillige werkgever. Heb jaren moeten zeuren en uiteindelijk een hard ultimatum gesteld toen het ijzer gesmeed kon worden. Dus rij ik nu een R1200RT van de zaak.

Punt is wel dat zij het wagenpark in eigen beheer hebben. Zit geen leasemaatschappij tussen. Yamaha en BMW bieden beide leasemotoren aan. Komt dan dus op een x bedrag per maand neer voor je werkgever. Heb daar destijds prijzen van opgevraagd. Om je een idee te geven: €580,- voor een full-operational (maar geen brandstof) lease R1200RT met alle opties. En da's vergeleken met een lease auto volgens mij best prijzig...

Qua breedte: de meeste motoren zijn over het stuur/spiegels zo'n 90-100cm breed. De rest is smaller, tenzij er een lompe kofferset aan hangt. 10 cm kan best veel verschil maken, maar een motor met kuip en koffers 'voelt' ook groter aan dan een kale fiets terwijl de werkelijk breedte gelijk is.

Had ik ook bij de RT; moest ik aan wennen t.o.v. de Tenere die ik hiervoor reed... maar intussen ga ik weer als vanouds er tussendoor.

Over de Guzzi: is een heel mooie motor om te zien... en 50pk is inderdaad genoeg (de Tenere had ook maar 48pk) om mee te kunnen komen. Maar de Guzzi lijkt me niet bepaald praktisch. Als het om praktisch gaat moet je natuurlijk een Honda Deauville kopen.... maar ja... als je op je bestemming bent, afstapt, weg loopt en over je schouder kijkt... wil je natuurlijk ook wel een mooie brommer zien...

... wat dat betreft mis ik m'n Tenere wel ... de RT is .... uh... een echte zaken motor...

Over het detacheren: als je naast de km-kosten (motorrijden kost meestal zo'n €0,25 per km ... als je alles mee rekent) ook de reistijd in rekening zou brengen.... moet je wel een verrekt hoog salaris hebben. Bv. 200km per dag = €50,- per dag + 3 uur reistijd. Reistijd is geen vrije tijd... toch (zeker niet als je het met een auto moet doen)? Je salaris is gebaseerd op een contract voor 40 uur.... dus die 5x3=15 uur is vrijwilligerswerk? ... of heb je eigenlijk een 55 urige werkweek? Maar goed... als jij het er voor over hebt (misschien heb je heel leuk, uitdagend werk) ... dan zal je werkgever het zeker niet nalaten om je zo'n eind weg te zetten: kost hem niks extra (klant betaald wel).
Ik weet niet in wat voor een beroep je zit, maar als men bereidt is om je 100 km ver weg te halen zal je wel iets kunnen wat niet iedereen kan. 'Je hoeft hier niet te werken, je mag hier werken' roept een werkgever wel eens... maar vergeet dan dat dat mes aan twee kanten snijdt ;)
Dus misschien eens tijd om je werkelijke kosten en werktijden, je werkgever de keuze te laten: over de brug komen met een forse netto loonsverhoging of een, voor beide partijen, voordelige leasemotorfiets; nauwelijks bijtelling voor jou, en i.t.t. loon geen werkgeverspremies af te dragen door je werkgever... die van mij was er vrij snel uit...

Over de bedrijfsadministratie: jij ben er niet om hun te plezieren...

Over de forenzentax: die haalt waarschijnlijk het nieuwe jaar niet...

HJ
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het probleem: een onwillige werkgever. Heb jaren moeten zeuren en uiteindelijk een hard ultimatum gesteld toen het ijzer gesmeed kon worden. Dus rij ik nu een R1200RT van de zaak.
Het ijzer was heet, inmiddels is het afgekoeld. De toko is even failliet geweest en nu hebben we een nieuwe bezem. Wees maar blij met de motor, mij lukt het nu niet meer.

....En da's vergeleken met een lease auto volgens mij best prijzig...
Inmiddels heb ik contact gehad met Yamaha lease. Het leasen van een motor is inderdaad opvallend duur.

Qua breedte: de meeste motoren zijn over het stuur/spiegels zo'n 90-100cm breed. De rest is smaller, tenzij er een lompe kofferset aan hangt. 10 cm kan best veel verschil maken, maar een motor met kuip en koffers 'voelt' ook groter aan dan een kale fiets terwijl de werkelijk breedte gelijk is.
Net even nagemeten. K75: 91 cm, GS500: 77cm, Dylan: 66 cm. Dat scheelt zo veel: de Dylan gooi je ergens met 50 km/uur tussendoor waar je met de K75 mag wachten tot de heren koekblikkers je ruimte geven. Maar eerlijk gezegd, als ik dagelijks op de Dylan zou rijden, komt er zeker een keer een diender die de "gij zult normaal rijden" speech gaat voordragen.

Over de Guzzi: is een heel mooie motor om te zien... en 50pk is inderdaad genoeg (de Tenere had ook maar 48pk) om mee te kunnen komen. Maar de Guzzi lijkt me niet bepaald praktisch. Als het om praktisch gaat moet je natuurlijk een Honda Deauville kopen.... maar ja... als je op je bestemming bent, afstapt, weg loopt en over je schouder kijkt... wil je natuurlijk ook wel een mooie brommer zien...
Ik heb al overwogen om de Guzzi privé te kopen. Ik heb de matzwarte naked versie gezien op de motorbeurs en ik was er direct verliefd op. Met de kuip is het helemaal een plaatje. Maar privé wil ik eigenlijk liever "the real deal", zeker als ik er niet dagelijks op hoef te rijden.

Reistijd is geen vrije tijd... toch (zeker niet als je het met een auto moet doen)? Je salaris is gebaseerd op een contract voor 40 uur.... dus die 5x3=15 uur is vrijwilligerswerk? ... of heb je eigenlijk een 55 urige werkweek?
Ik zeg ook altijd dat ik een werkweek van 50 uur heb, maar de werkgever is het daar niet mee eens.

Ik weet niet in wat voor een beroep je zit, maar als men bereidt is om je 100 km ver weg te halen zal je wel iets kunnen wat niet iedereen kan.
Jij ziet mijn kwaliteiten... Dankjewel.

Over de bedrijfsadministratie: jij ben er niet om hun te plezieren...
Dat weet ik. Maar het geeft ze wel motivatie om mij aan de leasebak te helpen.

Over de forenzentax: die haalt waarschijnlijk het nieuwe jaar niet... ~[/quote]
Ik hoop het.

Ik heb een (bijna)schoonzoon die iets doet met videoschermen installeren. Hij heeft daarvoor een bus van de zaak die hij niet privé gebruikt. Dat ding zit vol met gereedschap en onderdelen en vaak een paar schermen en/of beamers. Nu neemt hij dat ding mee naar huis en hij zorgt er voor dat de bus in het zicht staat.
Met forenzentax heeft hij een keuze. Of hij gaat privé rijden met een bus die van binnen netto net zo ruim is als een Smart (twee personen, weinig kofferbak) of hij zet de bus onbewaakt bij de werkgever en gaat 's morgens eerst zoveel kilometer de ene kant uit, rapporteert de inbraak, raapt de scherven van de bus bij elkaar en rijdt weer terug naar zijn eerste opdracht.
Dat kan ook niet de bedoeling zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan