Motor gestolen, bijna teruggevonden... (DEN HAAG)

Tja, nadat ik binnen een jaar twee motoren ben kwijt geraakt aan diefstal, heb ik ook een mening. Eentje van 2,9 jaar oud en de volgende was van april 2015 en werd januari gestolen. Beide uit onze parkeergarage, de tweede met ketting en vloeranker, alarm en stuurslot en vastgeketend aan andere motor. Ingesloten door twee andere motoren.
Je belt naar de voertuigdiefstallijn, krijgt een week later een pv en na 30 dagen je geld, vermits je verzekerd bent. Van de politie hoor je niets, energie er in gestoken door de heilige hermandad: zero. Waakzaam en dienstbaar?
Vroeger stond er op de politie auto's in R'dam: Vigilat et quiscant. Mijn schoonvader zaliger was motoragent. Toen een vervelende man aan hem vroeg wat die woorden betekenden was zijn antwoord: "Ik vreet van jouw centen" Dat was 50 jaar geleden! Er is niets veranderd...
Vigilat ut quiescant.

Heb nog zo'n ster in de garage liggen.
 
Je had die schuurdeur in moeten trappen dan had je gelijk geweten of je motor daar stond.

Idd, dan was de pliesie er zo geweest (om jou aan te houden natuurlijk)

Of ze dan ook meteen de gestolen motor zouden meenemen?
Natuurlijk niet, want ze hadden het te druk met mensen arresteren die schuurdeuren intrappen :')
En hun collega pliesie hadden het te druk met laseren, koffie drinken op het bureau of waren met vakantie....
 
Volgende keer politie bellen dat je denk te weten waar hij staat en een knuppel bij je hebt.

Als dan de politie met spoed aangekomen is ze naar de motor brengen en niks zeggen over een knuppel:P
 
Vaders zou gezegd hebben.. Belt de politie en zeg dat je er heen gaat.. ''Kijken wie eerder daar is.. Als t de politie is komen ze goed weg,, en dan ophangen

Moet je kijken hoe snel ze zijj
 
Dank allen voor de meedenkende gedachtes! Heb de post iets aangepast waar nodig.

Ik ben nog bezig met informatie achterhalen over de dader die ik in het vizier heb, heb dus wel al z'n adres maar nog niet eens z'n naam :l

De motor stond op stuurslot en schijfremslot. Ik had een kettingslot in mijn tas, maar dacht eerlijk gezegd niet dat dat nodig zou zijn. Achteraf stom. Het is een drukke straat maar het moet zo nonchalant gebeurd zijn dat niemand erbij stil stond. Aan de foto te zien zijn de sloten opengebroken.

Overigens heeft het politiebureau hier in de wijk veel goede agenten, ik denk dat de fouten vooral liggen bij het politieke beleid en de bezuinigingen.

Keep up the good ideas! Ik lees aandachtig mee.

Apart dat topicstarter en benadeelde in dit geval het wel snapt, maar zovele reageerders alleen maar half lezen en graag met hun stokpaardjes schermen.

Afgezien daarvan... ik heb het idee dat topicstarter niet echt alles verteld heeft wat relevant is voor deze casus.
Dat zijn motor gestolen is, geloof ik gelijk en dat is natuurlijk zwaar qud. Ik hoop van ganser harte dat hij 'm weer zsm terug krijgt !!

Maar als je aangehouden word voor mishandeling...dan word je niet voor openlijke geweldpleging aangehouden.
Als je voor openlijke geweldpleging word aangehouden dan is dat omdat je met meerdere personen word aangehouden na een mishandeling.
En voor een eenvoudige mishandeling zit je ook geen nacht in een cel.
Er zitten dus wel wat kleine dingen in het verhaal die mij het gevoel geven dat ook topicstarter niet het achterste van zijn tong laat zien, om welke reden dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Voor een mishandeling kan je gerust een nachtje moeten blijven, dit kan naar aanleiding van alles zijn, heeft puur met de tijd te maken (tussen 24.00 - 09.00 wordt er geen onderzoek gedaan).

Met betrekking tot de openlijke geweldpleging, als dat daadwerkelijk de aanklacht is, zijn er inderdaad meerdere personen bij betrokken geweest. Dat kan aan de kant van de TS, maar ook van de boef. In dit geval vind ik dat niet zo interessant gezien ik mij voor kan stellen dat je emotioneel raakt als iemand jou probeert te naaien terwijl diegene weet waar je motor staat waar je zo hard voor gewerkt hebt.

Met betrekking tot de inzet van de politie, vraag ik mij af of je de politie hebt gebeld op het moment dat je voor de berging stond en dit hele verhaal hebt uitgelegd. Ik kan mij niet voorstellen dat ze hier niet op in zetten, gezien dit gewoon een heterdaad situatie is.

Ik hoop voor je dat alles goed komt en dat jij jouw motor nog terug krijgt.
 
Ik weet niet of de mogelijke locatie nog bekend is of dat ik er overheen lees. Maar als hij nog in die berging staat dan kan je misschien een endoscoop camera kopen en gewoon even onder de deur door duwen. Ik zie dat die weinig hoeven te kosten: https://www.checkdiedeal.nl/usb-endoscoop-camera-waterproof.html

Het is natuurlijk niet legaal maar ik denk dat je dat punt al gepasseerd bent. En als je geluk hebt en hij staat er, dan is het vast wel te lockpicken of de mythische 'MF knokploeg' helpt wel om de deur open te krijgen.
 
Ik weet niet of de mogelijke locatie nog bekend is of dat ik er overheen lees. Maar als hij nog in die berging staat dan kan je misschien een endoscoop camera kopen en gewoon even onder de deur door duwen. Ik zie dat die weinig hoeven te kosten: https://www.checkdiedeal.nl/usb-endoscoop-camera-waterproof.html

Het is natuurlijk niet legaal maar ik denk dat je dat punt al gepasseerd bent. En als je geluk hebt en hij staat er, dan is het vast wel te lockpicken of de mythische 'MF knokploeg' helpt wel om de deur open te krijgen.

Wel jammer dat je je eigen motor niet mag 'terug stelen'
 
@MBM Dat moge zo zijn, neemt niet weg dat hij aangeeft waar de motor lijkt te staan en dat die daar nog steeds zou kunnen staan...

Ik neem aan dat daar wel gekeken is, maar dat kan TS vast vertellen.





Voor een mishandeling kan je gerust een nachtje moeten blijven, dit kan naar aanleiding van alles zijn, heeft puur met de tijd te maken (tussen 24.00 - 09.00 wordt er geen onderzoek gedaan).

Met betrekking tot de openlijke geweldpleging, als dat daadwerkelijk de aanklacht is, zijn er inderdaad meerdere personen bij betrokken geweest. Dat kan aan de kant van de TS, maar ook van de boef. In dit geval vind ik dat niet zo interessant gezien ik mij voor kan stellen dat je emotioneel raakt als iemand jou probeert te naaien terwijl diegene weet waar je motor staat waar je zo hard voor gewerkt hebt.

Met betrekking tot de inzet van de politie, vraag ik mij af of je de politie hebt gebeld op het moment dat je voor de berging stond en dit hele verhaal hebt uitgelegd. Ik kan mij niet voorstellen dat ze hier niet op in zetten, gezien dit gewoon een heterdaad situatie is.

Als er tussen 24 en 09 geen onderzoek word gedaan dan zou mij dat regelmatig wat nachtrust schelen :+
Maar verdachten worden dan idd niet gehoord ;)

Als openlijke geweldpleging van de andere zijde zou zijn gekomen dan zou het TS niet ten laste worden gelegd, mag ik hopen :+
Ik vind het wel interessant, het geeft aan dat TS zijn info in deze gekleurd weergeeft.
Als hem openlijke geweldpleging ten laste word gelegd dan zou het kunnen zijn dat hij dus met meerderen naar de ontmoeting met de 'tipgever' is gegaan en dat het 'aan de tand voelen' wellicht niet een emotionele opwelling is geweest....

In hoeverre dat dan 'gerechtvaardigd' is, dat is niet aan mij om iets over te zeggen trouwens (gelukkig ) ;)
 
En als klap op de vuurpijl moet de dief een formulier ondertekenen dat hij er afstand van doet.
Tekent hij niet dan kun je nóg langer wachten.
Correct me if im wrong..

HHHmm... kort geformuleerd zal de motor bij aantreffen 'ter waarheidsvinding' in beslag genomen worden.
Als de verdachte afstand doet, dan is het makkelijk. Dan gaat de motor normaal gesproken gelijk terug.


Als de verdachte geen afstand doet puur om dwars te liggen en de zaak zit duidelijk in elkaar (zoals hier dus) dan zal de officier van justitie er snel klaar mee zijn en heb je je motor ook erg snel weer terug.

Soms zijn er gevallen dat iets dan al meerdere malen doorverkocht is en dat de huidige eigenaar wellicht helemaal niet kon weten dat hij een gestolen motor heeft gekocht. Dan word het moeilijker, dan kan de nieuwe bezitter zelf ter goeder trouw zijn en dan komt er een rechter aan te pas om te beslissen wie uiteindelijk de rechthebbende is.
 
Soms zijn er gevallen dat iets dan al meerdere malen doorverkocht is: schreef MeanBlueMan.

Mag ik vragen hoe het nou in hemelsnaam mogelijk is dat een motorfiets doorverkocht kan worden zonder de geldige echtheidspapieren erbij???
Volgens mij is dat wettelijk gezien onmogelijk.
Tenzij de motor zo wordt doorverkocht waarbij de intentie van de koper is dat er niet legaal mee op straat wordt gereden.
Vr Gr E
 
Kan het zijn dat t.s zelf een buitenlander is met een noordafrikaans uiterlijk?
Zou het dan kunnen dat hij daarom ook een nachtje in de cel heeft mogen verblijven?
Blijkbaar is murad met net een paar man te weinig die kant opgegaan, een paar meer had net kunnen uitmaken.
Een nachtje vastzitten omdat je een paar tikken uitdeelt is ook niet echt boeiend als het er voor zorgt dat je je eigendom terugkrijgt.

Vroeger had je toch ook zo'n slogan "het is goed wat de politie doet"?
Kan je nu ook "al doe je je beklag het is dat de politie ook niets meer mag" van maken.

Dit mes snijdt niet aan twee kanten maar is meer aan bijde zijden even bot.
 
Kan het zijn dat t.s zelf een buitenlander is met een noordafrikaans uiterlijk?
Zou het dan kunnen dat hij daarom ook een nachtje in de cel heeft mogen verblijven?
Blijkbaar is murad met net een paar man te weinig die kant opgegaan, een paar meer had net kunnen uitmaken.
Een nachtje vastzitten omdat je een paar tikken uitdeelt is ook niet echt boeiend als het er voor zorgt dat je je eigendom terugkrijgt.

Vroeger had je toch ook zo'n slogan "het is goed wat de politie doet"?
Kan je nu ook "al doe je je beklag het is dat de politie ook niets meer mag" van maken.

Dit mes snijdt niet aan twee kanten maar is meer aan bijde zijden even bot.


+1 :}

Beter had je het niet kunnen formuleren. Voor eigen rechter spelen keur ik (in de meeste gevallen) niet goed. Maar helaas leven we nu in een maatschappij waar je er toedoen van anderen niet meer aan ontkomt.

Is allemaal erg kort door de bocht, erg simplistysch, maar oog om oog, tand om tand.

Helaas zit den Neerlandsche politie in de onfortuinlijke situatie dat ze, en minder volk ter beschikking hebben, en minder mogen zonder consequenties.

Desalnietemin zou ik net als TS, zelf eea ondernomen hebben. Als dat niet buiten de wet om
 
Ik zie eigenlijk niet in wat het uiterlijk van de TS voor invloed heeft op deze discussie.

Als ik mij 3 weken niet scheer zie ik er ook uit als een Pakistaan, mag mijn motor dan ineens gestolen worden?
 
Soms zijn er gevallen dat iets dan al meerdere malen doorverkocht is: schreef MeanBlueMan.

Mag ik vragen hoe het nou in hemelsnaam mogelijk is dat een motorfiets doorverkocht kan worden zonder de geldige echtheidspapieren erbij???
Volgens mij is dat wettelijk gezien onmogelijk.
Tenzij de motor zo wordt doorverkocht waarbij de intentie van de koper is dat er niet legaal mee op straat wordt gereden.
Vr Gr E

Omgekat met een ander frame of verkocht als motorfiets voor gebruik buiten de openbare weg. Sowieso zegt de tenaamstelling niets over het eigendom van de motorfiets.
 
Gewoon echt een kutsituatie voor TS. Snap volledig dat hij een nacht heeft mogen zitten omdat de emotie opliep. Als iemand mijn motor zou jatten en ik zou weten wie, zou ik ook niet netjes mijn motor terugvragen. :/

Maar denk ook dat zo'n endoscope een heel goed idee is. Als je niet in de gang kan komen, een buur vragen of 'ie 't open wilt doen. Je weet namelijk nog niet zeker of de motor daar staat. Als hij vervolgens daar staat. Zorgen dat je bewijs hebt (foto van motor op endoscope?) en daarmee naar de politie gaan. Ze hebben aangegeven je verder te helpen als je wist waar 'ie stond.

Succes amigo!
 
Uitkijken dat de motor niet verplaatst wordt.
Bewoners van die Boerhaavestraat hebben maar 2 uitgangen om naar buiten richting de Rijswijkseweg te gaan.
Dat is via de Bontekoestraat, of helemaal om naar de Goudriaankade.
Ik gok dat ze het liefste via de Bontekoestraat zouden gaan.
Je zou in dat kantorenpand, je weet wel, dat glazen gebouw waar Ortel ook zit, bij de uitgang van de Bontekoestraat ook even flyers kunnen droppen met het verzoek foto's te maken als iemand met die KTM daar loopt of rijdt.
In dat gebouw hebben ze perfect zicht op de Boerhaavestraat en de uitgang.
Misschien hebben ze zelfs camera's met uitzicht op de Bontekoestraat.
En om wat tijd te winnen, zou je het slot van die berging dicht kunnen lijmen of zo, iig zodanig dat het een hele klus wordt om die deur open te krijgen en je motor te verplaatsen.
Het zou eigenlijk mooi zijn als je feestartikel-rookbommen achter die bergingsdeur kon krijgen, want dan is wellicht het halve gebouw in rep en roer, en moet die deur gewoon open waarachter je KTM zou staan.
 
Laatst bewerkt:
Ook als ts een noord afrikaans uiterlijk heeft dan nog moet je met je poten van zijn motor afblijven.
Er is niemand die het tegendeel beweerd... :N

Ik zie eigenlijk niet in wat het uiterlijk van de TS voor invloed heeft op deze discussie.
Ik wel, de opmerking ging over het nachtje verblijf in de cel...
Het uiterlijk zou niet uit mogen maken, maar in de praktijk doet het dat wel. Zeker als het gaat om mogelijk strafbare feiten...

Daarmee niet zeggende dat het goed is, maar het is helaas de praktijk.
Als ik mij 3 weken niet scheer zie ik er ook uit als een Pakistaan, mag mijn motor dan ineens gestolen worden?
Er is niemand die dat gezegd heeft of goedgekeurd heeft. Lezen blijkt een kunst te zijn... ;)
Ging puur om het nachtelijke verblijf van TS in een cel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan