Motor gestolen, bijna teruggevonden... (DEN HAAG)

Los van het feit dat de tint van de daders niet erg relevant lijkt, lijkt mij het zwaar (want vloeibaar eten) mishandelen van een dader niet geheel in verhouding staan tot het gepleegde misdrijf, namelijk het tegen een spiegel trappen.

Niet bepaald een zeer goede zaak dus.

Als de spiegel op straat ligt heb je al snel een schade van €350,-
 
Hoi beste wimmel_1
Ik schrijf deze teksten niet via een Smartphone hoor.
Maar begrijp eerlijk gezegt ook niet wat jij nou precies bedoelt.
Mijn Nederlands taalgebruik lijkt me toch puik in orde te zijn.
maar wellicht kan jij me even duidelijker uitleggen wat ik nou niet helemaal goed doe.
Vr Gr E
 
Los van het feit dat de tint van de daders niet erg relevant lijkt, lijkt mij het zwaar (want vloeibaar eten) mishandelen van een dader niet geheel in verhouding staan tot het gepleegde misdrijf, namelijk het tegen een spiegel trappen.

Niet bepaald een zeer goede zaak dus.
Ik had een goede reden om te geloven dat een van deze jongens een wapen bij zich droeg :)
 
Hoi beste wimmel_1
Ik schrijf deze teksten niet via een Smartphone hoor.
Maar begrijp eerlijk gezegt ook niet wat jij nou precies bedoelt.
Mijn Nederlands taalgebruik lijkt me toch puik in orde te zijn.
maar wellicht kan jij me even duidelijker uitleggen wat ik nou niet helemaal goed doe.
Vr Gr E

Ná een punt (.) hoef je niet persé op de "enter" toets te rammen, een spatie is voldoende om aan een nieuwe zin te kunnen beginnen. Een "hard return" (óf enter) gebruik je alleen om aan een nieuwe alinea te beginnen óf om een witregel toe te kunnen voegen.

Met vriendelijke groet,
Willem.

[edit]Maar laten we deze discussie alsjeblieft niet hier verder gaan voeren, het heeft niets met het probleem van de gestolen motorfiets van de Topic-Starter te maken. Ik wilde je alleen even op een overdreven manier laten zien hoe irritant het kan zijn als mensen de return/enter toets onnodig misbruiken.

Misschien een betere uitleg: http://www.webopedia.com/TERM/H/hard_return.html[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Gast, waarom met zulke azijnpisserij bezig houden en de aandacht willen verleggen naar taal-gemekker.
Je kaapt hiermee een topic en is gewoon irritant.


Ná een punt (.) hoef je niet persé op de "enter" toets te rammen, een spatie is voldoende om aan een nieuwe zin te kunnen beginnen. Een "hard return" (óf enter) gebruik je alleen om aan een nieuwe alinea te beginnen óf om een witregel toe te kunnen voegen.

Met vriendelijke groet,
Willem.

[edit]Maar laten we deze discussie alsjeblieft niet hier verder gaan voeren, het heeft niets met het probleem van de gestolen motorfiets van de Topic-Starter te maken. Ik wilde je alleen even op een overdreven manier laten zien hoe irritant het kan zijn als mensen de return/enter toets onnodig misbruiken.

Misschien een betere uitleg: http://www.webopedia.com/TERM/H/hard_return.html[/edit]
 
Gast, waarom met zulke azijnpisserij bezig houden en de aandacht willen verleggen naar taal-gemekker.
Je kaapt hiermee een topic en is gewoon irritant.

Gast: Waarom moet jij er nú HIER alsnog op reageren terwijl ik in m'n reactie al aangaf dat het misschien beter was om deze discussie eventueel elders verder te voeren? Ik hoop dat je nu zelf ook ziet dat je zelf een oorzaak van je eigen geschetst probleem bent doordat je deze vraag niet via een PM aan het stellen bent?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allen!

Voor hen die twijfels over het verhaal van de knokpartij hebben, ik ga niet in mn uppie naar de dader als ik hem daarvoor nog met wat vriendjes rond heb zien lopen. De enige reden dat ik er geen uitgebreid verslag van doe is omdat het nog een lopende zaak is en ik niet wil dat er juridisch dingen tegen mij gebruikt kunnen worden.

Heb 100 flyers verspreid in de straat waar de motor gestaan heeft en heb een paar agenten gevonden die eigenaar van de box hebben aangebeld en hem gevraagd de box open te doen, helaas stond de motor er niet!

Verder krijg ik morgen de endoscoop (super goed idee trouwens!) binnen en dan ga ik weer op speurtocht naar de nabijgelegen boxen en schuurtjes. Ik doe dit nu wel op voorzichtigere tijdstippen, want de arme jongen heeft zijn vriendjes over me verteld en ben zelfs de wijk uit achtervolgd de laatste keer dat ik er aan het zoeken was.

Ook bedankt aan de MFer met kennis van de wijk, ik ga daar ook flyers verspreiden. Ik denk dat het inderdaad via de bontekoestraat was, de afperser woont daar namelijk.

Nogmaals bedankt iedereen, ik hou jullie op de hoogte.

Succes :Y
 
Ik had een goede reden om te geloven dat een van deze jongens een wapen bij zich droeg :)

En dus? Maakt dat vermoeden (dat overigens nogal ongeloofwaardig overkomt, doch dit terzijde) het gerechtvaardigd dat je iemand zwaar mishandeld?
 
Hmmm...iemand het ziekenhuis inslaan voor €350,-- schade?

Wat denk je zelf...rechtvaardig of niet?

En als we allemaal eerlijk zijn :')
Zouden 9/10 mensen zulke gasten ook terug pakken wanneer ze op heterdaad betrapt worden.

Foute acties = foute reacties.
 
Ik heb liever ook niet dat m'n spullen meegenomen worden wanneer ik die niet zelf heb weggegooid. Doet iemand dat wel en kom ik er achter wie dat is/zijn dan kan het me werkelijk geen ene moer schelen of hij nou wel of geen pistool bij zich heeft. Ik ga gelijk over tot geweld. Het kan me aan de reet roesten dat anderen dat ongepast vinden, het zijn mijn spullen en daar blijf je met je vuile klauwen van af. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en een tumor moet je ook helemaal verwijderen anders komt het terug. Al zou het maar om€3,50 gaan.
 
Laatst bewerkt:
Die "getinte" jongens die uit een bepaalde cultuur komen luisteren niet naar woorden en redelijkheid. Die zijn gewend om, net zoals in hun "thuisland", te luisteren naar geweld en onderdrukking. Een gepaste reactie is dan inderdaad geen foei roepen, maar te praten met je vuisten of andere voorwerpen :)
 
Hmmm...iemand het ziekenhuis inslaan voor €350,-- schade?

Wat denk je zelf...rechtvaardig of niet?
Heeft naar mijn idee niks te maken met de hoogte van het schadebedrag maar vooral met opvoeding.

We hebben als maatschappij bepaalde normen en waarden.
Het is juist goed om die vroeg te benadrukken. Die jochies die spiegels aftrappen met hun matties worden namelijk ook ouder: Nederlandse bende verantwoordelijk voor forse toename plofkraken Duitsland .......
 
En de normen en waarden mag je er in zo een geval inslaan :?
Lijkt me een prima voorbeeld van goede normen en waarden :N

Het merendeel van de jongeren die dit soort (relatief kleine) vergrijpen plegen, wordt geen zware crimineel. Heb het hierbij overigens wel over het aftrappen van die spiegel, dus de vergelijking die je maakt met de ramkraken, is helaas buiten proportie.
 
En de normen en waarden mag je er in zo een geval inslaan :?
Lijkt me een prima voorbeeld van goede normen en waarden :N

Het merendeel van de jongeren die dit soort (relatief kleine) vergrijpen plegen, wordt geen zware crimineel. Heb het hierbij overigens wel over het aftrappen van die spiegel, dus de vergelijking die je maakt met de ramkraken, is helaas buiten proportie.

Iemand die een spiegel aftrapt of erger mag van mij best een paar corrigerende tikken hebben. Dat volkje voelt zich altijd onaantastbaar, en met die slappe regelgeving hier lachen ze de politie/justitie alleen maar uit als ze weer een slap 'foei' te horen krijgen. Werkt totaal niet via de politiek correcte weg.

Je moet gewoon met je poten van iemand's spullen afblijven, zoniet moet je maar voelen.
 
Eem klein ,corrigerend' tikje op of direkt onder de knieschijf kan soms heel heilzaam werken....
maakt een boel discussies ineens overbodig!
 
Iemand enig idee hoe dit verder is verlopen ?

Motor helaas niet teruggevonden, ik hou verkoopsites af en toe nog wel in de gaten voor onderdelen. Het OM kon het verhaal wel begrijpen en heb geen straf gekregen op voorwaarde dat ik aankomende twee jaar niet met de justitie in aanraking kom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan