Motor in de “storm”

Is dat een beetje te doen, rijden met orkaan kracht? Moet zondag naar mijn werk. OV ligt ook plat vanwege werkzaamheden...


Ik zou het laten....

Vorig jaar 5 oktober waaide het ook stevig; op het Kleinpolderplein schrok ik me het apelazurs. Daar werd ik toch tot heel dicht aan de vangrail geblazen op mijn VF500F..

Jaren terug, 2 motorijders "gered" tijdens een storm. Het was echt aan het spoken en de motoren waren niet op de weg te houden.
Was met de auto en zag ze op de Meerndijk staan. Was met de auto, gestopt, geholpen motoren te stallen en op slot. En ze maar ff naar huis gereden.
 
Veel opties helaas tekort dag voor de Topicstarter.
Heb er nog even over nagedacht en wellicht zou deze er ene voor hem zijn indien alle andere opties niet kunnen.
Hij zou zijn motorfiets indien er een middenbok onderzit strak tegen een lantaarnpaal aan kunnen zetten.
Uiteraard een deken of doek tussen de motorfiets en lantaarnpaal steken zodat er geen schade kan ontstaan.
Dan met stevig touw of een goed kettingslot er voor zorgen dat de motorfiets stevig vastzit aan de lantaarnpaal zodat het hele zaakkie geen kant uit kan.
De kans dat die lantaarnpaal omwaait morgen is minimaal en op deze manier kan de motorfiets ook niet omwaaien of omvallen.
 
Gewoon die avond vasthouden
want je slaapt toch niet
je gaat toch iedere 10 min kijken :+
 
Bij jou in de buurt informeren of de motor ergens veilig kan staan...iemand zal vast en zeker een oplossing voor je hebben.
 
Veel opties helaas tekort dag voor de Topicstarter.
Heb er nog even over nagedacht en wellicht zou deze er ene voor hem zijn indien alle andere opties niet kunnen.
Hij zou zijn motorfiets indien er een middenbok onderzit strak tegen een lantaarnpaal aan kunnen zetten.
Uiteraard een deken of doek tussen de motorfiets en lantaarnpaal steken zodat er geen schade kan ontstaan.
Dan met stevig touw of een goed kettingslot er voor zorgen dat de motorfiets stevig vastzit aan de lantaarnpaal zodat het hele zaakkie geen kant uit kan.
De kans dat die lantaarnpaal omwaait morgen is minimaal en op deze manier kan de motorfiets ook niet omwaaien of omvallen.
Zou ik eerder op de zijstandaard doen. Staat ie veel steviger. Op een boot moet je hem ook altijd op de zijstandaard zetten.
 
Daar heb je een punt.
Maar.....als de motorfiets op de zijstandaard staat dan wordt het een stuk lastiger om de machine aan de lantaarnpaal vast te zetten met een doek of deken ertussen.
Mijn idee was dat de lantaarnpaal de motorfiets vast houdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: GvS
Daar heb je een punt.
Maar.....als de motorfiets op de zijstandaard staat dan wordt het een stuk lastiger om de machine aan de lantaarnpaal vast te zetten met een doek of deken ertussen.
Mijn idee was dat de lantaarnpaal de motorfiets vast houdt.
Nee, is helemaal niet moeilijk. Makkelijker dan met een middenbok zelfs. Je zet hem op de standaard, en als ie te ver weg staat kun je dat altijd nog veranderen door hem van de standaard af te halen.

Bijkomend voordeel is dan ook dat het zadel waarschijnlijk als eerste tegen de paal aan komt. Spanbandje over het zadel naar de voetsteuntjes en het gaat nergens meer heen.
 
Oké en helemaal duidelijk.
Ben zelf wel blij dat probleempje niet te hebben want kan me voorstellen dat iemand zijn/haar motorfiets morgenmiddag liever niet buiten wil hebben staan met die storm.
Het bizarre van alles is dat er morgen geheid een aantal motorfietsen omwaaien en degene dat helaas nu nog niet weet.
 
Oké en helemaal duidelijk.
Ben zelf wel blij dat probleempje niet te hebben want kan me voorstellen dat iemand zijn/haar motorfiets morgenmiddag liever niet buiten wil hebben staan met die storm.
Het bizarre van alles is dat er morgen geheid een aantal motorfietsen omwaaien en degene dat helaas nu nog niet weet.
Heb de tekst even voor je aangepakt :+
 
Zal wel een storm in een glas water worden :Y ,ze voorspellen windkracht5 hier in Brabant.:z
 
JUIST!!
Door al het media-gedoe lijkt 't alsof we een orkaan moeten verwachten zoals we die nog nooit hebben gehad.
Wrs wordt 't niet meer dan iets meer wind als gewoonlijk. Een enkel takje wat afbreekt, maar dat gebeurt hier in het bos wel vaker.
Zeker in het binnenland kan je vooral verwachten dat er 'HELEMAAL NIETS aan de HAND'!! gaat zijn.🥴
Na de 'storm' spreken we elkaar weer. (als we dan nog leven)
 
Laatst bewerkt:
JUIST!!
Door la het media-gedoe lijkt 't alsof we een orkaan moeten verwachten zoals we die nog nooit hebben gehad.
Wrs wordt 't niet meer dan iets meer wind als gewoonlijk. Een enkel takje wat afbreekt, maar dat gebeurt hier in het bos wel vaker.
Zeker in het binnenland kan je vooral verwachten dat er 'HELEMAAL NIETS aan de HAND'!! gaat zijn.🥴
Na de 'storm' spreken we elkaar weer. (als we dan nog leven)
Het schijnt best wel een bijzondere situatie te zijn.
Verder heb ik als zeeman geleerd nooit de kracht van het weer te onderschatten.
 
Laatst bewerkt:
Morgen storm en zeer zware windstoten!
Het is wachten op storm Ciara die morgen in ons land gaat huishouden. Aan zee gaat het stormen en bestaat er vanuit het noordwesten kans op zeer zware windstoten.

Vanavond
trekt de regen naar Duitsland weg en wordt het droog met wat opklaringen. In de loop van de nacht neemt de bewolking vanuit het westen weer toe, maar het blijft nog wel droog bij een minimumtemperatuur van ongeveer 5 graden. De zuiden- tot zuidwestenwind neemt toe en wordt matig en aan zee krachtig.

Morgen wordt het onstuimig en neemt de zuiden- tot zuidwestenwind in de loop van de dag toe tot krachtig of hard en aan zee tot storm, windkracht 6 tot 9. Vanuit het noordwesten neemt de kans op zware windstoten tot 100 km/u toe. Vanaf de tweede helft van de middag bestaat er vanuit het noordwesten kans op zeer zware windstoten tot 120 km/u. Verder gaat het in de loop van de ochtend vanuit het westen regenen. In de loop van de avond passeert vanuit het noordwesten een felle buienlijn met kans op onweer, hagel en slagregens. Op deze buienlijn kunnen zeer zware windstoten tussen 100 en 140 km/u voorkomen. De temperatuur loopt eerst op naar een graad of 10, in de avond loopt de temperatuur verder op naar 11 tot 13 graden.

De dagen erna is het eerst nog onstuimig met kans op zware windstoten. Het is verder wisselend bewolkt met winterse buien met korrelhagel of natte sneeuw. De middagtemperatuur daalt naar 7 graden. Op donderdag passeert van west naar oost een omvangrijk regengebied.
aldus br
 
Ik heb de zwembroek en snorkel al ingepakt, morgen naar het strand.
Nee, niet naar het strand want Ik zit nu al met de broek vol van de zenuwen.
Afgegeven code rood, oranje of wordt het paars? ................. Brrrrrrr 🥴

Van angst ga ik morgen de hele dag in de kelderbox zitten. Je weet maar nooit of er een boom gaat omvallen.
Ja, daar ga ik zitten met zwembroek en snorkel, voor als het onverhoopt volloopt met water.
Motorblad mee en een paar biertjes om kalm te blijven. Ik kan wel stellen dat ik er HELEMAAL klaar voor ben.:t

Ze hebben het al vaker mis gehad, we zullen zien.
Eeeeeeh, ze zitten er vrijwel ALTIJD naast.
Meestal is de herrie die ze vooraf maken voor een beetje slecht weer erger dan het weer ZELF.😖
 
Nee, niet naar het strand want Ik zit nu al met de broek vol van de zenuwen.
Afgegeven code rood, oranje of wordt het paars? ................. Brrrrrrr 🥴

Van angst ga ik morgen de hele dag in de kelderbox zitten. Je weet maar nooit of er een boom gaat omvallen.
Ja, daar ga ik zitten met zwembroek en snorkel, voor als het onverhoopt volloopt met water.
Motorblad mee en een paar biertjes om kalm te blijven. Ik kan wel stellen dat ik er HELEMAAL klaar voor ben.:t


Eeeeeeh, ze zitten er vrijwel ALTIJD naast.
Meestal is de herrie die ze vooraf maken voor een beetje slecht weer erger dan het weer ZELF.😖
De mediagekte slaat neer op het weer. Alles blazen ze op. Elke storm in een glas water is code oranje.

 
Ik maak me meer zorgen over het tuinmeubilair dat rond gaat waaien dan over de motor.
 
Ik maak me meer zorgen over het tuinmeubilair dat rond gaat waaien dan over de motor.
Ik heb het vogelhuisje al binnen gezet. Vorige keer met iets meer wind toen was ie omgevallen. Bovenkant afgebroken.
Was ik weer tijdje druk om 'm te repareren. Daarom deze keer maar naar binnen gehaald.

Edit:
Wat een onnodige HEISA!
Hier in midden-NL waar ik woon wordt morgen voor enkele uurtjes windkracht 6 afgegeven. Met recht te noemen als 'storm in glas water'.
Mss moet ik het vogelhuisje maar weer gewoon terug in de tuin zetten!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan