EmilleR
MF veteraan
Wordt er tegenwoordig nog op gelet of er een reflector achterop zit?
Niemand recente ervaring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wordt er tegenwoordig nog op gelet of er een reflector achterop zit?
Niemand recente ervaring?
Ja.
Of nja, ik ging erheen om een motor te keuren, en het was tegen sluitingstijd, dus hij vertelde me: "je moet er nog wel een reflector achter plakken", maar deed verder niet moeilijk.
Dat was altijd al erg afhankelijk van het type motor, maar een 10% duurder GBP helpt natuurlijk niet.Het loont nu helaas nog amper de moeite, een motor uit GB halen met de dure pond.
Of heeft iemand andere ervaringen?
De pond is weer flink aan het zakken. Twee jaar geleden mn motor gehaald met ongeveer dezelfde koers en ben nu wederom aan het overwegen om er een te importeren
Nee hoor. Pond staat nu op 1 GBP = 1.13895 EUR. Lorentzchange hanteert op dit moment een wisselkoers van 1 GBP = 1.185 EUR. Heb mijn motor 2 jaar geleden gekocht tegen een wisselkoers van 1 GBP = 1.20 EUR als ik het mij goed herinner.Is belgie oid niet veel goedkoper ? Pond is toch nog steeds redelijk duur toch ?
Nee hoor. Pond staat nu op 1 GBP = 1.13895 EUR. Lorentzchange hanteert op dit moment een wisselkoers van 1 GBP = 1.185 EUR. Heb mijn motor 2 jaar geleden gekocht tegen een wisselkoers van 1 GBP = 1.20 EUR als ik het mij goed herinner.
Motoren zoek ik op via Biketrader.co.uk. Tis een beetje afhankelijk wat voor een motor in wat voor een prijsklasse je zoekt. Een motor van 1000 GBP zal je niet zo veel voordeel opbrengen, maar een motor van 6000 GBP en meer geeft toch al gauw wat voordeel (al helemaal als de motor 3 jaar of ouder is, i.v.m. BPM korting).
Busje huren kost ook nie meer zoveel tegenwoordig
Ik heb net met de zoekfunctie en op google gezocht naar een antwoord op mijn vragen over het importeren van een motor uit Engeland.
Ten eerste vroeg ik mij af of hier mensen ervaring hebben met goede/betrouwbare (en betaalbare) export organisaties die Engeland - Nederland doen.
Ten tweede is het mij nogsteeds niet helemaal duidelijk welke exacte documenten ik nodig heb en welke aanpassingen aan de motor nodig zijn.
Ik heb gevonden dat er problemen kunnen zijn met de belichting & de mp/h snelheid indicator.
Ook blijkt het kennelijk een probleem te zijn als er gegevens op het Engels Kentekenbewijs ontbreken, ik las iets over het ontbreken van gewicht, DB, toerental/vermogen..
Ten derde vroeg ik me af hoe het zit met de invoer kosten? Verschillen deze met bijv. Duitsland?
Ik denk dat dit ook handig is om te weten voor anderen die (goedkoop) een nieuwer type motor willen halen en bereid zijn daar wat meer moeite voor te doen.
Alvast erg bedankt voor de reacties!
Dat gaat goed.Ik overweeg ook een motor te importeren maar deze heeft minder dan 6000km gelopen.
<6000km = nieuwe motor voor de belastingdienst en dan moet men BTW betalen.
Om dat te omzijlen kan ik voor de keuringsdag een klokkenset lenen met >6000km.
Nu is de vraag: hoe gedetailleerd wordt een motor door de rdw/bd gecontroleerd.
Gaan ze op onderdelenniveau typeplaatjes/stickers e.d. controleren???
Ik overweeg ook een motor te importeren maar deze heeft minder dan 6000km gelopen.
<6000km = nieuwe motor voor de belastingdienst en dan moet men BTW betalen.
Om dat te omzijlen kan ik voor de keuringsdag een klokkenset lenen met >6000km.
Nu is de vraag: hoe gedetailleerd wordt een motor door de rdw/bd gecontroleerd.
Gaan ze op onderdelenniveau typeplaatjes/stickers e.d. controleren???
Gewoon een ritje maken naar Lorentz op het Damrak in Amsterdam en dan krijg je het goedkoopst ponden.