Motor Mercuur Den Haag gaat dicht

Toch jammer. Zo zijn er al heel wat ducatidealers verdwenen de afgelopen tijd.
- Ducati Rotterdam
- Motoport Vianen.
- Mercuur.

Zo langzamerhand verdwijnt alle concurrentie voor Goedhart in Zuid Holland en omgeving.

Ben het er wel mee eens dat het een raar pand is. Op de een of andere manier voelt het niet prettig aan.

Sterkte aan alle direct betrokkenen, hakt er wel in zoiets.

Toen ze nog op de Pletterijkade zaten een aantal keren geweest.

Het nieuwe pand, twee keer langs gereden, met de intentie om eens binnen te kijken. Het is letterlijk bij naar binnen kijken gebleven.

Goedhart vind ik overigens ook niet zo uitnodigend, maar dat kan persoonlijk zijn...
 
De plek daar is echt but! Het gaat tenslotte om drie dingen: locatie, locatie, locatie.
Buiten dat vind ik dat een motorzaak laagdrempelig moet zijn om binnen te stappen, bij het nieuwe motor mercuur krijg je meer een museum idee. Motorzaken hoeven van mij nooit hypermodern te zijn.

Sws vond ik het al vreemd dat ik eerst via een "ziekenhuisreceptie" kwam, dan een paar trappen op moest voordat ik in de showroom stond. Is ook de enige motorzaak die ik ken waar ze lockers hebben voor je helm.

Faillissement is in ieder geval uitgesproken: Faillissementdossier.nl - Motor Mercuur
 
Sws vond ik het al vreemd dat ik eerst via een "ziekenhuisreceptie" kwam, dan een paar trappen op moest voordat ik in de showroom stond. Is ook de enige motorzaak die ik ken waar ze lockers hebben voor je helm.

Faillissement is in ieder geval uitgesproken: Faillissementdossier.nl - Motor Mercuur

Motoport Rotterdam hebben ze ook lockers voor je helm. Meteen rechts als je binnenkomt
 
Goedhart is toch niet de enige? Ducati Zaltbommel dan?

klopt, ik was zuid holland vergeten neer te zetten in mijn vorige bericht. qua ducati aanbod is goedhart de enige in regio zuid holland waarvan ik weet dat hij zowel nieuw als 2e hans ducati's heeft staan. of iemand moet een andere ducati zaak weten ?

Scarpa is er ook nog, goede zaak :Y

ja voor onderhoud, scarpa verkoopt geen nieuwe duc's en heeft maar 1 2e hans.

Is jammer van Ducati rotterdam...Maar kan niks anders zeggen dat ik superblij ben met scarpa..

De geschiedenis van scarpa weet ik heel goed... ;)

ducati rotterdam blijft en is nooit mijn zaak geweest. ze hebben met 1 fiets gesjoemeld, namelijk de ducati 999R nr. 10. deze stond eerst bij dipi in baarle nassau voor een xxx bedrag. na een tijdje was exact dezelfde fiets te bewonderen voor een schofterig bedrag in rotterdam, na het aangaan van een confrontatie met de verkoper was het duidelijk... de verkoper klapte dicht en hield een lulverhaal op. geen wonder dat ducati rotterdam failliet is gegaan in mijn ogen, ze hadden alleen maar nieuw of zwaar geprijsde 2e hans :W de doelgroep was simpelweg te klein.
 
Laatst bewerkt:
Wel spijtig als er weer een contactpunt weg valt.

Ben er zelf maar 1 x geweest voor een motor. Is het uiteindelijk niet geworden en voor onderhoud ga ik zelf altijd naar Scarpa. (dichterbij en zeker gezelliger/persoonlijker)

Wel balen wou eigenlijk nog voor wat kleding kijken (ducati) maar dat zal dus toch ff naar Goedhart of Zaltbommel rijden.
 
Het is wel het soort locatie waar tegenwoordig elke motordealer lijkt te zitten, in een nieuwbouw-buitenwijk, goed bereikbaar uit de wijde omtrek. Ik heb ook liever dat er eentje hier om de hoek midden in de stad zit, zoals Mercuur en Motoport vroeger, maar ik snap wel dat ze daardoor te weinig klandizie krijgen.

Alleen, de hele inrichting van de zaak is niet echt uitnodigend en dat lijkt me ook een probleem.

weet je wat ik me dan afvraag, is dat als mercuur op de oude locatie had gebleven. of ze dan ook failliet hadden gegaan, want op hun vorige locatie zaten ze zeker 30 jaar ofzo. misschien dat het nieuwe pand hun juist de das heeft omgedaan, maar dat weet ik ook niet zeker.
 
Wel spijtig als er weer een contactpunt weg valt.

Ben er zelf maar 1 x geweest voor een motor. Is het uiteindelijk niet geworden en voor onderhoud ga ik zelf altijd naar Scarpa. (dichterbij en zeker gezelliger/persoonlijker)

Wel balen wou eigenlijk nog voor wat kleding kijken (ducati) maar dat zal dus toch ff naar Goedhart of Zaltbommel rijden.

Hebben ze nu geen uitverkoop dan.. *D
 
Ik vind het heel erg jammer, motor-mercuur lag op nog geen 500 meter van me huis.
Ik heb daar me motor gekocht en ik ben altijd zeer vriendelijk geholpen, zelfs al had ik alleen maar een vraag namen ze de tijd om me te helpen.
ik moet nu een andere manier zien te vinden om thuis te komen als ik me motor heb weggebracht voor een onderhoudsbeurt.
wordt het dan Delft of Zoetermeer (........zucht......)
 
Toen ze nog op de Pletterijkade zaten een aantal keren geweest.

Het nieuwe pand, twee keer langs gereden, met de intentie om eens binnen te kijken. Het is letterlijk bij naar binnen kijken gebleven.

Goedhart vind ik overigens ook niet zo uitnodigend, maar dat kan persoonlijk zijn...

Goedhart vind ik dan weer wel gezellig ogen. Overal motoren buiten en meestal nog wel wat mensen die er rond lopen en giga veel motoren binnen :} Geen open ruimtes, alles vol gebouwd maar toch heel netjes.
 
Laatst bewerkt:
Wel spijtig als er weer een contactpunt weg valt.

Ben er zelf maar 1 x geweest voor een motor. Is het uiteindelijk niet geworden en voor onderhoud ga ik zelf altijd naar Scarpa. (dichterbij en zeker gezelliger/persoonlijker)

Wel balen wou eigenlijk nog voor wat kleding kijken (ducati) maar dat zal dus toch ff naar Goedhart of Zaltbommel rijden.

Die kleding kun je binnenkort voor een habbekrats kopen via de veiling...

Jammer dat er weer eentje omgevallen is.
 
weet je wat ik me dan afvraag, is dat als mercuur op de oude locatie had gebleven. of ze dan ook failliet hadden gegaan, want op hun vorige locatie zaten ze zeker 30 jaar ofzo. misschien dat het nieuwe pand hun juist de das heeft omgedaan, maar dat weet ik ook niet zeker.

Dat vraag ik me inderdaad ook af. Maar ik heb het idee dat een dergelijke lokatie (een oude binnenstad) niet meer van deze tijd is. Van de klandizie uit de directe omgeving kun je niet leven en voor de andere klanten is het denk ik te moeilijk bereikbaar.
 
En dat verbaast me echt, want zo waren ze niet toen ze nog op de Pletterijkade was. Eén van de weinige motordealers waar het nog gebruikelijk was dat je gewoon de werkplaats inliep en even zelf met de monteur sprak over wat aan je motor moest gebeuren.
 
En dat verbaast me echt, want zo waren ze niet toen ze nog op de Pletterijkade was. Eén van de weinige motordealers waar het nog gebruikelijk was dat je gewoon de werkplaats inliep en even zelf met de monteur sprak over wat aan je motor moest gebeuren.

Ik ben er ooit één keer geweest, en het kwam op mij over als een vriendelijke zaak. Op de nieuwe lokatie ben ik nooit geweest.
 
Dit verbaasd mij geen ene sikkepit want maanden terug was er al stront aan de knikker in deze zaak >>>leesvoer klik hier >>>>>KLIIKKERDDDEEEKLIK<<<

problemen met het leveren van een motor en ducati Nederland gaf de motor toen al niet vrij om op kenteken te zetten.......

Het is ze dus nu echt fataal geworden.
je zult er maar een motor besteld en (deels)betaald hebben en nog niet geleverd gekregen hebben... -O- -O-
 
Ik hoop dat ze op de een of andere manier een doortstart kunnen maken. Toch een bedrijf met een 84 jarige historie. Ben er al lang klant. Eigenaar heeft nog een echt motorhart en is oprecht betrokken bij de klant. Doet gewoon netjes zaken, wat tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend is.

Dus ik duim voor een doorstart op een kleinschaliger basis waar de echte motorliefhebber terecht kan. Ben best bereid om daar ietsje meer voor te betalen.
Moet er niet aan denken om naar een van de grote zaken in de regio te switschen.
 
Ik hoop dat ze op de een of andere manier een doortstart kunnen maken. Toch een bedrijf met een 84 jarige historie. Ben er al lang klant. Eigenaar heeft nog een echt motorhart en is oprecht betrokken bij de klant. Doet gewoon netjes zaken, wat tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend is.

Dus ik duim voor een doorstart op een kleinschaliger basis waar de echte motorliefhebber terecht kan. Ben best bereid om daar ietsje meer voor te betalen.
Moet er niet aan denken om naar een van de grote zaken in de regio te switschen.

Ik zag dit topic gisteren voor het eerst . Ik kom nu ongeveer 6 jaar bij deze dealer en ben altijd correct geholpen. Ik zou vandaag mijn motor brengen, voor een onderhoudsbeurt, en volgende week zaterdag weer ophalen. Dus toen ik dit topic zag had ik wel zoiets van wat nu?

Ik heb besloten om gewoon te bellen en heb, naar mijn idee, een eerlijk en duidelijk antwoord gehad. Ze zijn open en er wordt gewerkt aan een oplossing. Daarom ook besloten om mijn motor volgens afspraak vandaag te brengen.
 
In zo een imposante gebouw hadde ze vrijwel geen reet. wel zonde natuurlijk voor die lui natuurlijk, het is overal een beetje crisis, wij verzamelen over de hele week een beetje werk, gelukkig zijn de rijscholen waar je op uit kan.
 
Ik zag dit topic gisteren voor het eerst . Ik kom nu ongeveer 6 jaar bij deze dealer en ben altijd correct geholpen. Ik zou vandaag mijn motor brengen, voor een onderhoudsbeurt, en volgende week zaterdag weer ophalen. Dus toen ik dit topic zag had ik wel zoiets van wat nu?

Ik heb besloten om gewoon te bellen en heb, naar mijn idee, een eerlijk en duidelijk antwoord gehad. Ze zijn open en er wordt gewerkt aan een oplossing. Daarom ook besloten om mijn motor volgens afspraak vandaag te brengen.
Dat vind ik top van je, je dealer ook steunen in slechte tijden!
Zou wel even iets op papier laten zetten voor het geval dat de deur dalijk ineens echt op slot zou gaan terwijl je motor er nog staat!
 
weet je wat ik me dan afvraag, is dat als mercuur op de oude locatie had gebleven. of ze dan ook failliet hadden gegaan, want op hun vorige locatie zaten ze zeker 30 jaar ofzo. misschien dat het nieuwe pand hun juist de das heeft omgedaan, maar dat weet ik ook niet zeker.
Misschien dat de combinatie met Harley niet helemaal goed uitpakt.
Harley had na mijn inziens niet in dit pand zijn intrede moeten doen..stukje verder ofzo :W
Ze hebben 2 verdiepingen, de bovenste had men vol met Ducatie's moeten storten de 1ste met Honda en wat ander spul.
Dit met een racesfeertje etc: had een veel betere uitstraling gegeven.....nu is het knudde.
De locatie is goed,prima bereikbaar voor een leuke weekendritje in tegenstelling tot de Pletterijkade die aansluit bij de Haagse hoerenbuurt in de binnenstad.
De werkplaats is helemaal toppie voor het personeel......lijk mij,die zullen balen zeg...sterkte hiermee.Het personeel die (al heel lang)werkzaam waren op de Pletterijkade balen :( natuurlijk als een stekker en hebben het ongetwijfeld al ver terug aan zien komen.

Wat nu met het pand :? ...Arie Molenaar is eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
dat pand in op de pletterijkade word denk ik niet zo snel verkocht, ivm "slechte" buurt
ze zijn daar 1x overvallen.. De motordief / dieven reden door het glas naar buiten..

en btw, vandaag toevallig langs m. mercuur geweest, veel harleys voor de deur , maar geen sprake van leven volgens mij..

1x geweest in het nieuwe pand, opzoek naar leuke 2e hands 600cc motor( kawa/honda etc) maar geen van allen was binnen mijn budget te begrenzen op 25kw .. ze rekenen daar 300+ euro's voor..

slechte service, ook door de transfer van personeel vanuit andere zaken..
 
Laatst bewerkt:
Op de oude locatie wel eens binnen geweest voor kleding en een helm maar voelde me er totaal niet welkom en werd niet netjes geholpen, en dat terwijl ik daar om de hoek wel heel erg welkom was, al die dames maar zwaaien naar me, das hier bij mijn thuis wel anders daar zwaaien de buurvrouwen nooit naar me :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan