Je zult de achterste banden iets schuin naar achteren moeten doen, anders wordt de kracht bij hard remmen cq een noodstop niet opgevangen. Jouw motor staat nu alleen vastgesjord tegen zijdelingse bewegingen.heb volgende week een circuit dag en wil dan de motor op het aanhangwagentje zetten.
ik ben vanmorgen even bezig geweest. heb ik het zo goed gedaan? heb een band voor over de clipons alleen ben ik bang dat ik de clipons verbuighoeveel kracht mag erop? ik heb nog 5cm veerweg over.nog iets waar ik aan moet denken? ik koop nog andere sjorbandjes deze komen van de gamma voor paar euro. hieronder een fototje [afbeelding]
Dat gaat op voor objecten die door hun massa een spandband kan laten breken.. Een motor kan dat niet. Ik gebruik deze methode vaak genoeg en de motor is nog nooit een millimeter van z'n plek gekomen tijdens een rit.
Je zult de achterste banden iets schuin naar achteren moeten doen, anders wordt de kracht bij hard remmen cq een noodstop niet opgevangen. Jouw motor staat nu alleen vastgesjord tegen zijdelingse bewegingen.
Daarnaast ben ik niet zo kapot vangoedkopezwakke bandjes. Dit jaar zijn er bij mij al bandjes onderweg geknapt. Ik ga ze vervangen voor sterkere.
Ook voortaan geen helm opdoen, want je bent nog nooit onderuit gegaan?M'n motor maakt meer kilometers op de aanhanger dan dattie het asfalt zelf ziet en het gaat gewoon altijd goed op mijn manier, dus zie geen reden om het anders te doen
Ga jij ff op het circuit kijken hoe iedereen z'n motor vast zet, denk dat je dan vaak je verhaaltje op kan hangenOok voortaan geen helm opdoen, want je bent nog nooit onderuit gegaan?
Ook niet verzekeren, want je hebt nooit een ongeval gehad?
Losbreekkabeltje niet vastmaken, want je hebt nog nooit problemen gehad?
Autogordels niet omdoen, want .... etc etc etc
Je hebt elke keer een risico genomen, wat goed afliep, zonder het te weten.
2x alOok voortaan geen helm opdoen, want je bent nog nooit onderuit gegaan?
jawelOok niet verzekeren, want je hebt nooit een ongeval gehad?
zit sindskort vastLosbreekkabeltje niet vastmaken, want je hebt nog nooit problemen gehad?
meestal welAutogordels niet omdoen, want .... etc etc etc
Wanneer stop je met motorrijden, je hebt elke keer een risico genomen, wat toevallig goed afliepJe hebt elke keer (zonder het te weten) een risico genomen, wat toevallig goed afliep.
Ga jij ff op het circuit kijken hoe iedereen z'n motor vast zet, denk dat je dan vaak je verhaaltje op kan hangen
Kort samengevat.. als er examens spanbandjes spannen bestonden zouden jullie een 10 scoren en MarcoZ en ik een 7... Voor mij goed genoeg
Kort samengevat.. als er examens spanbandjes spannen bestonden zouden jullie een 10 scoren en MarcoZ en ik een 7... Voor mij goed genoeg
Denk dat je je verhaal beter kan gaan houden bij mensen die af en toe een aanhanger volgooien met puin enzo.Ja, maar ik kies er dan voor om met 2 minuten extra werk en 3 spanbandjes extra een 10 te scoren en mijn lading te zekeren en het risico van afvallende lading voor mijn medeweggebruikers zo klein mogelijk te houden
Kort samengevat.. als er examens spanbandjes spannen bestonden zouden jullie een 10 scoren en MarcoZ en ik een 7... Voor mij goed genoeg
Je wilt niet weten hoe vaak ik met motor op aanhanger rij
Kort samengevat:
Als je maar vaak genoeg rijdt, zal je ooit een keer in je binnenspiegel je motor eraf zien stuiteren als je het zo blijft vastzetten.
Maar ik rij duizenden km's per jaar prive, met motoren op ahw. Ik denk dat ik iets van 100.000 km ervaring heb met het vervoeren van lading op ahw. Daarnaast ben ik ook beroepsmatig betrokken bij (onderzoeken naar) het vastzetten van lading en het analyseren van ongevallen hierdoor.
Ik heb het heel vaak fout zien gaan, ook 3x bij mezelf. Van al die gevallen heb ik veel geleerd. Ik probeer daar een ander mee te helpen.
Dat jij dat "een verhaaltje ophangen noemt" vind ik jammer. En het feit dat "iedereen" op het circuit het zo doet, wil niet zeggen dat "iedereen" dan gelijk heeft.
Zal wel meevallen.
Kort samengevat:
Als je maar vaak genoeg rijdt, zal je ooit een keer in je binnenspiegel je motor eraf zien stuiteren als je het zo blijft vastzetten.
Je wilt niet weten hoe vaak ik met motor op aanhanger rij
Is nog altijd goed gegaan en zie anderen precies op dezelfde manier motoren vastzetten en gaat ook altijd goed.
Kans dat er wat gebeurd is zo klein.........
Vrachtwagenchaffeurs zouden wel es wat beter alles vast mogen zetten, want hoe vaak er lading van een vrachtwagen afvalt
Zal wel meevallen.
Topic wordt een beetje een wellus/nietus verhaal dus ik laat het hierbij
Ow ja, dat is het zeker. Zolang er niks gebeurd is er voor mij geen reden om iets te veranderenDe kern van de hele discussie is:
Als "iets" je nog nooit is overkomen, schat je de kans dat het ooit gebeurt in als zeer laag.
En daar gaat het fout.
Risico is nog altijd kans x effect.
De kans is niet zo groot (maar wel groter dan jij denkt).
Het effect is echter een drama.
Wat houdt je tegen om de motorandersbeter vast te zetten?
Punten die je aangeeft zijn handig om te onthouden, maar ik ga ze nog niet in de praktijk brengen
Nee.Ok om de hele disuccis emaar es neit door te lezen en duidelijkheid te vragen aan de experts
Motor zet je vast :
Band over het stuur zoals hier in het topic afgebeeld, Daaraan plaats je 2 spanbanden en die span je schuin naar voren (vrij breed)
Achter aan de brug doe je 2 bandjes en die span je ook naar voren.
zo spannen 4 schuine breed geplaatste banden je motor naar voren....
zoiets ?