motor op pimpen? foto's?

Kun je je oppimp-geld niet beter in een nieuwere/duurdere/betere motor stoppen, of in eventueel volgende motor (dus sparen).

Uitlaat en (eventueel) spiegels kan leuk zijn, maar dan houdt het voor mij persoonlijk op.

Nou ik heb al mijn geld in deze gestoken en ben nog een student he.. dus veel per maand verdien ik niet. Mijn sociale leven werd ook een beetje minder de laatste tijd omdat ik een doel voor ogen had wat nu gelukkig bij mij thuis staat nu. *O* En het is mijn eerste motor. Dus ik doe het hier de komende tijd wel even mee. Zo oud is hij niet.. 2008, 12000km. Dus ik kan nog wel even voort. Even mijn eigen rijstijl op doen, en het verkeer echt leren kennen en daar mag deze motor mij bij gaan helpen. :)
 
Zo'n mooie motor gekocht en dan gelijk alles willen veranderen.
Ga er eerst eens lekker op rijden en van genieten.

Stickers, spuiten?
Bah, maak er geen kerstboom of kinderfietsje van. -O-
Koop dan zoiets: ;)
full







Heb je 'm gekocht om te showen of er mee te doen waar ie voor gemaakt is?
Lekker sturen en rijden.

Mooie motor, met pimpen :r zou ik even wachten.

Maar doe wat je er mee wilt.
 
Laatst bewerkt:
Haha die studenten maar klagen dat ze gekort worden, ondertussen wel een dikke fiets kopen van 2/3 jaar oud.
Jullie hebben het zo slecht....
Gewoon rijden op die fiets je komt er dan wel achter wat je anders wil.
Zoals eerder benzine ed is al duur genoeg.
 
Haha die studenten maar klagen dat ze gekort worden, ondertussen wel een dikke fiets kopen van 2/3 jaar oud.
Jullie hebben het zo slecht....
Gewoon rijden op die fiets je komt er dan wel achter wat je anders wil.
Zoals eerder benzine ed is al duur genoeg.

Als je hard werkt dan heb je het ook niet zo slecht, het is alleen heel erg afzien. :P
En je moet het slim spelen, want kocht ik deze motor in Nederland dan was ik 2000euro meer kwijt geweest, en kon ik deze motor niet kopen. Nu betaal ik 500euro bpm.
En ik had mazzel dat ik iemand voor mij had die een aanbetaling deed en het geld niet bij elkaar kreeg. Dus de aanbetaling kreeg ik als korting.

Dus ik had verschrikkelijke mazzel :Y
 
Even mijn eigen rijstijl op doen, en het verkeer echt leren kennen en daar mag deze motor mij bij gaan helpen. :)

Even het verkeer leren kennen?
Ik rij al 18 jaar motor en het verkeer veranderd nog jaarlijks.
Er komen steeds andere vervoersmiddelen bij met andere gebruikers en doelgroepen.
Zoals snorscooters (heb ik zelf ook) electrisch ondersteunde fietsen waarvan de gebruiker al jaren niet meer gefietst hebben en nu opeens weer deelnemen aan het verkeer als 10/20 jaar geleden.
Scootmobielen, brommobielen etc.
Er zijn steeds meer weggebruikers op de weg en die rijbanen en fietspaden worden niet breder of overzichterlijker.
De mensen worden mondiger en nemen meer risico (even ervoor gooien, jij wacht maar even)

Doe rustig aan en anticipeer, denk wat die ander kan gaan doen en vaak ook zal doen.
Veel rijplezier en geniet er van.



En je sociale leven zal heus niet minder worden. *D
 
Nou ik heb al mijn geld in deze gestoken en ben nog een student he.. dus veel per maand verdien ik niet. Mijn sociale leven werd ook een beetje minder de laatste tijd omdat ik een doel voor ogen had wat nu gelukkig bij mij thuis staat nu. *O* En het is mijn eerste motor. Dus ik doe het hier de komende tijd wel even mee. Zo oud is hij niet.. 2008, 12000km. Dus ik kan nog wel even voort. Even mijn eigen rijstijl op doen, en het verkeer echt leren kennen en daar mag deze motor mij bij gaan helpen. :)

Als je het verkeer wil leren kennen kan je mee rijden met de leukste groep van MF en ook nog eens in de buurt ;) : Regio Haarlem 202: Trektraining
 
Laatst bewerkt:
Zo'n mooie motor gekocht en dan gelijk alles willen veranderen.
Ga er eerst eens lekker op rijden en van genieten.

Stickers, spuiten?
Bah, maak er geen kerstboom of kinderfietsje van. -O-
Koop dan zoiets: ;)
[afbeelding]

Heb je 'm gekocht om te showen of er mee te doen waar ie voor gemaakt is?
Lekker sturen en rijden.

Mooie motor, met pimpen :r zou ik even wachten.

Maar doe wat je er mee wilt.

Er is toch niks mis met je trots een beetje persoonlijk maken? Die motor is geproduceerd voor de grote groep, en voor eisen. Dan is het toch leuk hem een beetje aan te passen zodat hij echt jou smaak word. Dus snap niet wat jij tegen een sticker of leuk uitlaatje hebt... :/

Ik heb ook hard gewerkt, voor een dan iets minder nieuw banditje, maar nu ik hem flink heb aangepast ben ik er nog veel blijer mee! Hij rijd precies zoals ik wil, en elke keer als ik erheen loop krijg ik een grijns op me kop. Zou ik eerlijk gezegd niet (zo erg) hebben met een stnd bandit.
 
Ik heb het niet allemaal zelf gedaan maar het is wel aangepast;
Ander kleurtje, bellypan eronder, handvaatjes, remhendels, rompotjes, voetstepjes, dempers.

1093094240_6_J4hT.jpeg
 
Mijn motor is ook flink onder handen genomen.

Van:
739604111_6_GK9f.jpeg


Naar:
_MG_7268.jpg

_MG_7242.jpg


Mods:
Andere uitlaat - Leovince SBK Evo 2
Belly Pan Yamaha
Seatcover Ermax
Dubbele Xenon
Velgen goud laten spuiten
V-Trec Rem/Koppelingshendels
Gouden stuuruiteindes
Gouden radiatorcovers
en zo verder... :P
 
full



ook aangepast,
de achterkant is erg veranderd.

-led knippers
-FZR 750SP subframe
-verhoogt
-undertrai (yzf 750) kom je bijna niet tegen en ik heb ze nog nooid op de 600R gezien 8-)
-yzf 750 accubak edd onder het zaldel en zo
-home made kenteken houder
-LED kenteken verlichting

dat is de achterkant })

maar het beste is de bos (carbon) demper zonder killer.
en natuurlijk zit er nu een MF sticker op :Y

GR NEMO!

(ps is te koop)
 
Laatst bewerkt:
hallo,

Nou ik heb dus nu net mijn nieuwe yamaha mt03 en ik ben onwijs aan het twijfelen wat ik er mee wil gaan doen. Ripstriping op de wielen? of striping op de kuip? een tankpad? en welke kleur is het mooist? stickers op de zijkanten?? of een andere kleur spuiten?
Rijden misschien?
 
Laatst bewerkt:
Hey Ilse, jij ook hier?

Als je dan echt van je geld afmoet: Rimstriping, verder lekker zo houden want hij is al zo mooi...
 
MT03 pimpen, nou wat dacht je van "Flattrack"style?

NCB_N47_002.jpg


NCB_N47_005.jpg


Oh, en m'n eigen fiets, ja heb ik ook een paar dingetjes aan gedaan.


Yamaha TDM (model 3VD) Bouwjaar 1992

OMBOUW:
850 motorblok vervangen door 900 blok bij km. stand 92.000
TDM 850 CDI unit vervangen door TRX 850 CDI unit i.v.m. T.P.S.
Injectiesysteem vervangen door Mikuni TDMR Flatslide Carburateurs
K&N losse luchtfilters
OVER Racing RVS Voorbochten
Ixil Euroline Conical Underseat dempers (voor Yamaha R1 met E-keur )
Motorsteunen gefreesd uit massief Dural aluminium
Frame aangepast en verstevigd en daarna gepoedercoat
15 tands voortandwiel
FZR 1000 17 inch voorwiel
Triumph Sprint ST enkelzijdige swingarm (compleet incl. velg, schokdemper,tandwielopnemer, remklauw etc.)
Subframe achter aangepast voor R1 (model 2001) monoseat, custom made buddyseat
Zijkanten tank glad gemaakt (laswerk)

Banden:
Bridgestone BT014 - 120/70/17 voor en 180/55/17 achter

Accessoires:
Hyperpro voorveren en achterveer
LSL Streetbar stuur incl. Crashball stuurgewichten,
LSL Crashpads.
Ariette "TDM" handvatten
Kleine spiegels
LSL "Racing" Voetsteunen
R1 Blauwe Remklauwen
Moto Master "Flame" remschijven voor
Staal omwikkelde remleidingen voor en achter
Kuipruitje kleiner gemaakt
Eigen gemaakte aluminium kettingbeschermer
Carbon Fiber tankdopcover
Carbon Fiber dashboard paneel
Carbon Fiber FZR1000 voorspatbord (in kleur gespoten)
Hyperbolt Aluminium geanodiseerde bouten in o.a. motorblok, kuip en frame.
Wielen gepoedercoat
Velgen geshaved
TDX logo op radiateurbeschermer gespoten
Racegaas in de luchtopeningen aan de zijkanten van de kuip
LED knippers voor, mini Arrow knippers achter
Super White H4 lampen 100/90 Watt
Booskijkers

Gepolijste onderdelen:
Schetsplaten voetsteunen
Schetsplaat achterrempedaal
achterwiel naaf
Motorsteunen
Bovenste kroonplaat

Alle typeaanduidingen, merknamen etc. zijn gespoten
(behalve de stemvorken op tank dat is een originele Yamaha accessoire)

Vermogen:
ca. 100 PK. (92 pk gemeten aan het achterwiel)
ca. 110 Nm. (103 Nm. gemeten aan het achterwiel)

full
 
Van dit:

large


Naar dit:

large


Motor heb ik inmiddels niet meer, maar er zit wel enorm veel tijd in. :)

Mille kuipen verwijderd.
Tuono topkuip.
Tuono zijkuipjes.
Zadel met carbonleer bekleed.
Andere kroonplaat met risers en stuur.
Langere remleiding.
Bar end spiegels.
Rode undertray eruit, zwarte erin. (takke werk)
Kenteken korter bevestigd.
Led achterlicht met geintegreerde knipperlichten.
Parelmoer wit met zwart laten spuiten.
Sportuitlaat.
 
Laatst bewerkt:
oh en.. ik ga denk menig mannen een hartaanval bezorgen met wat ik met deze motor ga doen, en ik zal dan gaan beginnen met neon roze rimstriping. En dat is natuurlijk het begin ik heb veel meer besteld. De stoere uiterlijk zal de motor gewoon houden. Maar het mag best een beetje wat vrouwelijker.. En ik denk dat ik dan zeker weten ook wat meer opval op de weg.. en misschien houden automobilisten mij dan ook wat meer in het oog..
 
Terug
Bovenaan Onderaan