Sean Emmet, Shakey Byrne en Frosty waren goede coureurs.Fastbikes!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sean Emmet, Shakey Byrne en Frosty waren goede coureurs.Fastbikes!
Wat een leuke vraag. Veel reacties ook met veel persoonlijke meningen. En grappen. Dan ben je gewoon een leuke thread gestart.een serieuze vraag
wat is het voordeel van een motor over een motorscooter behalve acceleratie en top snelheid ?
laten we een voorbeeld nemen van de nieuwe tmax
bagage ruimte voor je helm en tas
hand en stoel verwarming
gps
windscherm die omhoog en omlaag kan
prima uit de wind door de vorm
makkelijker en comfortabeler zitten
kan niet van zijn standaard af zonder dat de keyless entry system dichtbij is.
keyless uiteraard.
nog eens 2 opberg ruimtes (klein voor je portomone sleutels telefoon.
dit is natuurlijk gewoon om de ''echte'' motorrijder te begrijpen
dit gaat trouwens om dagelijks leven met een motor en niet iemand die naar de racebaan gaat want dan is het enige wat telt hoe snel je bent.
Tja, dan kunnen we ook wel naar vrachtwagenchauffeurs gaan zwaaien. Die rijden veel kilometers en komen veel in het buitenland.Ik vind het juist heerlijk om in de heuvels met de scoot te rijden. Altijd power altijd juiste toerental.
Ik vond dat steeds schakelen maar vervelend. Regelmatig was de eerste versnelling te laag en de tweede te hoog.
Op de scoot ben ik veel meer aan t genieten van de omgeving.
Ben nu aan het werk in mijn taxi en er reed net naast mij zo'n chopper met een vent en zijn vriendin duidelijk geen beginners maar wel met korte broek t-shirt geen handschoenen en gewone schoenen.
Zijn dat dan de "echte motorrijders" waarnaar gezwaaid moet worden?
Vorig jaar kwam ik een vent tegen moest in ophalen bij motorzaak de valkenier met mijn taxi en hij had zijn helm in de hand.
Ik vroeg of hij zijn motor moest laten repareren maar nee hij ging stoppen.
Om een lang verhaal kort te maken de man reed 15 jaar op een Honda CBR 1000 maar was nog nooit in het buitenland geweest zucht.
Ik vroeg nog waar ga jij heen dan? Hij legde uit dat hij zo nu en dan een rondje deed 20 minuten 30 minuten en weer thuis.
Vorige week hadden er aan klant in mijn auto die ook trots filmpje liet zien van zijn mooie Harley.
Ik vertelde hem lachend over dat verhaal van die man die nog nooit in het buitenland geweest was en toen zei hij ik ook niet.
Serieus mensen? 10-30 jaar op n motor en nog nooit in het buitenland. En maar zwaaien lol.
Mij maakt het niet uit, want je moet doen wat bij jezelf past, maar als ik hier sommige lees dat ze niet gaan zwaaien naar motorscooters omdat ze dat te min vinden, weet ik zeker dat ze bij dit soort gasten met twee handen zouden terugzwaaien, terwijl die nauwelijks verder komen dan een rondje om de kerk.
Tja, dan kunnen we ook wel naar vrachtwagenchauffeurs gaan zwaaien. Die rijden veel kilometers en komen veel in het buitenland.
Dat is dan weer sneu voor die gasten.Maar dan vallen chauffeurs die alleen in Nederland rijden weer buiten de boot
Dat is dan weer sneu voor die gasten.
Serieus mensen? 10-30 jaar op n motor en nog nooit in het buitenland.
Een plateau voor topkoffer is juist het eerste wat ik erop schroef.Dat wel, maar ik vind dat vaak zo lelijk staan. Ik heb ook wel motoren gekocht die waren voorzien van een topkoffer. Dat was het eerste wat ik eraf sloopte.
Ja, idd dat gebeurt soms.Ik zwaai alleen naar motoragenten.
Ik zou niet weten waarom ik naar het buitenland zou moeten op de motor , rij lekker in de omgeving , ik denk op ongeveer 100 km leuke weggetjes , zonder stoplichten en taxichauffeursIk vind het juist heerlijk om in de heuvels met de scoot te rijden. Altijd power altijd juiste toerental.
Ik vond dat steeds schakelen maar vervelend. Regelmatig was de eerste versnelling te laag en de tweede te hoog.
Op de scoot ben ik veel meer aan t genieten van de omgeving.
Ben nu aan het werk in mijn taxi en er reed net naast mij zo'n chopper met een vent en zijn vriendin duidelijk geen beginners maar wel met korte broek t-shirt geen handschoenen en gewone schoenen.
Zijn dat dan de "echte motorrijders" waarnaar gezwaaid moet worden?
Vorig jaar kwam ik een vent tegen moest in ophalen bij motorzaak de valkenier met mijn taxi en hij had zijn helm in de hand.
Ik vroeg of hij zijn motor moest laten repareren maar nee hij ging stoppen.
Om een lang verhaal kort te maken de man reed 15 jaar op een Honda CBR 1000 maar was nog nooit in het buitenland geweest zucht.
Ik vroeg nog waar ga jij heen dan? Hij legde uit dat hij zo nu en dan een rondje deed 20 minuten 30 minuten en weer thuis.
Vorige week hadden er aan klant in mijn auto die ook trots filmpje liet zien van zijn mooie Harley.
Ik vertelde hem lachend over dat verhaal van die man die nog nooit in het buitenland geweest was en toen zei hij ik ook niet.
Serieus mensen? 10-30 jaar op n motor en nog nooit in het buitenland. En maar zwaaien lol.
Mij maakt het niet uit, want je moet doen wat bij jezelf past, maar als ik hier sommige lees dat ze niet gaan zwaaien naar motorscooters omdat ze dat te min vinden, weet ik zeker dat ze bij dit soort gasten met twee handen zouden terugzwaaien, terwijl die nauwelijks verder komen dan een rondje om de kerk.
Ja, met elek voertuigen is alle noodzaak om te schakelen verdwenen.Kijk maar naar de koekblikken , de laatste jaren is elke nieuwe die verkocht word een automaat
Die verbrandingsmotor komt toch aan zijn einde hoe we er misschien ook tegen zijn , als je deze toch nog in je bezit heb mag je hier straks nergens mee komen.
Meen je dit echt , ik weet niet wat je met goed gebruikt bedoeldAls je een motorfiets goed gebruikt is die na een paar jaar wel versleten. Een levensduur van tientallen jaren is slechts weggelegd voor de muurbloempjes onder de motoren.
Als je af en toe een stukkie gaat rijden, gaat voor je het weet de teller het klokje rond.Meen je dit echt , ik weet niet wat je met goed gebruikt bedoeld
Wel een lang verhaal voor iets wat je niet uitmaakt. Ik was al in het buitenland geweest voordat ik motor reed.Ik vind het juist heerlijk om in de heuvels met de scoot te rijden. Altijd power altijd juiste toerental.
Ik vond dat steeds schakelen maar vervelend. Regelmatig was de eerste versnelling te laag en de tweede te hoog.
Op de scoot ben ik veel meer aan t genieten van de omgeving.
Ben nu aan het werk in mijn taxi en er reed net naast mij zo'n chopper met een vent en zijn vriendin duidelijk geen beginners maar wel met korte broek t-shirt geen handschoenen en gewone schoenen.
Zijn dat dan de "echte motorrijders" waarnaar gezwaaid moet worden?
Vorig jaar kwam ik een vent tegen moest in ophalen bij motorzaak de valkenier met mijn taxi en hij had zijn helm in de hand.
Ik vroeg of hij zijn motor moest laten repareren maar nee hij ging stoppen.
Om een lang verhaal kort te maken de man reed 15 jaar op een Honda CBR 1000 maar was nog nooit in het buitenland geweest zucht.
Ik vroeg nog waar ga jij heen dan? Hij legde uit dat hij zo nu en dan een rondje deed 20 minuten 30 minuten en weer thuis.
Vorige week hadden er aan klant in mijn auto die ook trots filmpje liet zien van zijn mooie Harley.
Ik vertelde hem lachend over dat verhaal van die man die nog nooit in het buitenland geweest was en toen zei hij ik ook niet.
Serieus mensen? 10-30 jaar op n motor en nog nooit in het buitenland. En maar zwaaien lol.
Mij maakt het niet uit, want je moet doen wat bij jezelf past, maar als ik hier sommige lees dat ze niet gaan zwaaien naar motorscooters omdat ze dat te min vinden, weet ik zeker dat ze bij dit soort gasten met twee handen zouden terugzwaaien, terwijl die nauwelijks verder komen dan een rondje om de kerk.
En over een echte motor moet je kunnen schakelen , tja dan denk ik dat je over een aantal jaren ben uitgereden .
Kijk maar naar de koekblikken , de laatste jaren is elke nieuwe die verkocht word een automaat en al die voertuigen die je aan een een verleng snoer moet hangen zijn ook automaten .
Die verbrandingsmotor komt toch aan zijn einde hoe we er misschien ook tegen zijn , als je deze toch nog in je bezit heb (misschien nog een aantal jaar verder) mag je hier straks nergens mee komen .
Maar een motor rijder op een Honda met zo een DCT is eigenlijk ook geen motor rijder terwijl dit och ook wel een dure extra optie is .
Ik zou niet weten waarom ik naar het buitenland zou moeten op de motor , rij lekker in de omgeving , ik denk op ongeveer 100 km leuke weggetjes , zonder stoplichten en taxichauffeurs
Lekker in mijn spijkerbroek en T-shirt en heb schijt aan andere motorrijders die denken dat ze daar een mening over moeten ventileren