Ik zal later even op zolder kijken. We hebben de boekenkast in de slaapkamer waar 'ie stond uit moeten ruimen omdat onze oudste die kamer nodig had. Dus hij ligt momenteel een beetje verstopt. :P
Als de Drentse MF'er hier in de buurt is geef ik hem het boekje wel mee, kan even duren.
 
Zou geweldig zijn ik heb hem nog niet gevonden ergens anders!
PXL_20220818_084204682.MP.jpg

Kijk nou eens wat ik vond terwijl ik eigenlijk naar iets anders zocht! :P
Mu nog ff kijken hoe we hem bij jou krijgen, maar eerst op verkansie.
 
Bekijk bijlage 1794810
Kijk nou eens wat ik vond terwijl ik eigenlijk naar iets anders zocht! :P
Mu nog ff kijken hoe we hem bij jou krijgen, maar eerst op verkansie.
Oh wat fantatstisch!!! ik zou hem graag lenen of van je overnemen!!!
Nu woont mijn schoonmoeder in Krommenie dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar je zou hem ook op kunnen sturen betaal ik jou gewoon de porto kosten!
Laat maar weten wat het makkelijkst is. Maar eerst genieten van je vakantie!
 
Oh wat fantatstisch!!! ik zou hem graag lenen of van je overnemen!!!
Nu woont mijn schoonmoeder in Krommenie dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar je zou hem ook op kunnen sturen betaal ik jou gewoon de porto kosten!
Laat maar weten wat het makkelijkst is. Maar eerst genieten van je vakantie!
Krommeknie is goed in de buurt, daar wil ik 'm wel langsbrengen eventueel. Doe maar even pb.
Ik wil het boekje graag zelf houden, maar lenen mag. ;)
 
Heb hier nog 3 boeken liggen ,dus mocht iemand interesse hebben.
Motorziel van warna oosterbaan.
Motortoertochten nr13
Motorische gestoord van Joost Overzee.
 
@hawk gt ik ben mogelijk wel geïnteresseerd. Waar is hier? En wat zou je ervoor in ruil willen?

@Bochtenkoning Ik mis overigens in de OP nog een boekje: Van Hier tot Tokio van Paul van Hooff:]
 
Ja dus, Zen and the art of motorcycle maintenance... da's bepaald geen motorboek. _O-

Ik kom er moeilijk doorheen. Vind het interessant maar ik merk dat ik regelmatig afdwaal omdat ik het moeilijk kan volgen. Het is een boek dat ik misschien nog eens moet lezen om het echt te begrijpen.

Voor wie denkt het te willen lezen: het is een boek over filosofie. De motor is een soort rode draad die het verhaal bij elkaar houd maar dat is dan ook de enige link met motorrijden. Verwacht niet opeens geweldig te kunnen sleutelen na het lezen van dit boek. Hooguit ga je anders over sleutelen nadenken. :P
Dit is een leuke topic zeg! Die had ik nog nooit gezien. Tof! Als motorreisboeken"fanaat" ga ik hier wel wat nieuws vinden, zeker weten. :)

Even over Ted Simon: da's een lieve opa ondertussen. Een of twee jaar voor de pandemie heb ik 'm in Engeland ontmoet tijdens één of ander overlands event, regio Wiltshire. Echt heel innemend mannetje. Niet echt de beste schrijver wel, hij produceert veel letters maar zijn boeken zijn geen literair meesterwerk. In mijn ogen. "Aarden Beest" is beter geschreven! Maar ik geef toe dat hij voor vele duizenden motorrijders een inspiratie was.

Wat "Zen en de kunst van het motoronderhoud" betreft, kan ik gerust zeggen dat dit boek mij heel diep geraakt heeft. Niet dat iemand het naar mijn kop gesmeten heeft (en geraakt...) maar het gaat over een onderwerp dat heel, héél belangrijk is. Voor mij gaat het boek namelijk niet over "filosofie", integendeel, het filosofeert zélf. En maar over één ding: het begrip kwaliteit. De schrijver vertrekt op roadtrip, om bepaalde persoonlijke redenen, en gaat gaandeweg érg diep in op dit onderwerp. Hij vergelijkt het - toen al! -slechte werk van een ongeïnteresseerde mechanieker met het liefdevolle ambacht van een gepassioneerde stielman. Die vergelijking trekt hij in het boek open naar de hele maatschappij eigenlijk. Het boek is een halve eeuw (give or take) geleden geschreven en het beschrijft fenomenen die in onze huidige cijfertjes-maatschappij nog veel extremer zijn geworden. "Meten is weten", is het adagio geworden van een hele resem managers, en ze denken dat ze met die cijfertjes "betere service" kunnen verlenen met minder mensen. Dus werd een receptioniste/telefoniste vervangen door een automatisch antwoordapparaat en waar websites twintig jaar geleden nog eenvoudig maar to the point waren, zijn ze nu lekker catchy en cool en hip, maar probeer de klantendienst maar eens te bereiken! (nee, niet altijd onder contact.) In het ziekenhuis blijft de dokter aan zijn computer zitten, van ver vragen roepend naar de patiënt, alles intokkelend van op afstand (eigen ervaring). Even tot bij het slachtoffer komen, wat bemoedigende woorden inspreken, eventueel een schouderklopje, ho maar, daar doen we niet aan mee, vergeet het maar da's niet-meetbaar tijdverlies. De schrijver, kortom, leert de lezer dat alles eigenlijk draait rond kwaliteit. En hoe dit meer en meer ontbreekt, en hoe erg dat is. Kijk even rond je, en naar het nieuws, en zeg me of het herkenbaar is of niet? Die boodschap verpakt hij in een boek dat inderdaad nauwelijks iets met zen of motoronderhoud te maken heeft. Maar toch is het ook wel een mooi tijdsdocument, dat de sfeer in het Amerika van toen toch wel mooi weergeeft. Of niet, @hookeniggy ?
 
Dit is een leuke topic zeg! Die had ik nog nooit gezien. Tof! Als motorreisboeken"fanaat" ga ik hier wel wat nieuws vinden, zeker weten. :)

Even over Ted Simon: da's een lieve opa ondertussen. Een of twee jaar voor de pandemie heb ik 'm in Engeland ontmoet tijdens één of ander overlands event, regio Wiltshire. Echt heel innemend mannetje. Niet echt de beste schrijver wel, hij produceert veel letters maar zijn boeken zijn geen literair meesterwerk. In mijn ogen. "Aarden Beest" is beter geschreven! Maar ik geef toe dat hij voor vele duizenden motorrijders een inspiratie was.

Wat "Zen en de kunst van het motoronderhoud" betreft, kan ik gerust zeggen dat dit boek mij heel diep geraakt heeft. Niet dat iemand het naar mijn kop gesmeten heeft (en geraakt...) maar het gaat over een onderwerp dat heel, héél belangrijk is. Voor mij gaat het boek namelijk niet over "filosofie", integendeel, het filosofeert zélf. En maar over één ding: het begrip kwaliteit. De schrijver vertrekt op roadtrip, om bepaalde persoonlijke redenen, en gaat gaandeweg érg diep in op dit onderwerp. Hij vergelijkt het - toen al! -slechte werk van een ongeïnteresseerde mechanieker met het liefdevolle ambacht van een gepassioneerde stielman. Die vergelijking trekt hij in het boek open naar de hele maatschappij eigenlijk. Het boek is een halve eeuw (give or take) geleden geschreven en het beschrijft fenomenen die in onze huidige cijfertjes-maatschappij nog veel extremer zijn geworden. "Meten is weten", is het adagio geworden van een hele resem managers, en ze denken dat ze met die cijfertjes "betere service" kunnen verlenen met minder mensen. Dus werd een receptioniste/telefoniste vervangen door een automatisch antwoordapparaat en waar websites twintig jaar geleden nog eenvoudig maar to the point waren, zijn ze nu lekker catchy en cool en hip, maar probeer de klantendienst maar eens te bereiken! (nee, niet altijd onder contact.) In het ziekenhuis blijft de dokter aan zijn computer zitten, van ver vragen roepend naar de patiënt, alles intokkelend van op afstand (eigen ervaring). Even tot bij het slachtoffer komen, wat bemoedigende woorden inspreken, eventueel een schouderklopje, ho maar, daar doen we niet aan mee, vergeet het maar da's niet-meetbaar tijdverlies. De schrijver, kortom, leert de lezer dat alles eigenlijk draait rond kwaliteit. En hoe dit meer en meer ontbreekt, en hoe erg dat is. Kijk even rond je, en naar het nieuws, en zeg me of het herkenbaar is of niet? Die boodschap verpakt hij in een boek dat inderdaad nauwelijks iets met zen of motoronderhoud te maken heeft. Maar toch is het ook wel een mooi tijdsdocument, dat de sfeer in het Amerika van toen toch wel mooi weergeeft. Of niet, @hookeniggy ?

Ik voel me absoluut zeer vereerd dat je mij noemt in deze prachtige beschrijving van deze betekenisvolle filosoof van de moderne tijd.
Een absolute aanrader zou ik zeggen, elke pagina van dit prachtige boek, kan zeker meerdere malen geleze worden, zonder dat het saai is, integendeel, het boek wordt juist interresanter des de vaker je de stof tot je neemt, vaak maakt het helemaal niet uit in welke volgorde, kwaliteit, zoals jij ook aangeeft, zoals in het boek, wordt altijd in positieve zin beleeft, het bijzondere en wat mij nog het meest geraakt heeft, los van mijn persoonlijke belevenissen en plekken die mij een band geven dit bijzonder schrijven, waarin hij stelt :

Wat goed is , Pheadrus, en wat niet goed is- Moeten wij iemand vragen ons dat te vertellen?

Een inderdaad prachtige boodschap, die een ieder tot zich zou moeten nemen, mijn dank!
 
Vanaf nu te koop, het verrassende kerst of Sinterklaas cadeau
Officiële winkel prijs € 22,-
Ontvang nu jouw exemplaar voor €20,-inclusief verzenden of voor € 18,- als je hem komt ophalen.
Kies jouw persoonlijk nummer tussen 1 en 50 en stuur je eigen tekst me om te signeren.
De volgende nummers zijn al vergeven
1, 2, 3, 13, 48 en 49.
Stuur een email met je naam, huisadres, gewenst nummer en tekst. Je ontvangt een tikkie voor de betaling.
Jouw exemplaar wordt voor 6 december bezorgt.

Samenvatting;
De belevenissen van een ongewoon stel. Hij Alessandro, een motor Ducati Multistrada 1200 S Granturismo. Zij Gioia, een blond meisje dat tegen alle goed bedoelde adviezen en vooroordelen in met deze grote, zware, potente motor haar droomreizen wil beleven. Iedere keer als ze haar helm afzet, zijn er de voorspelbare hilarische reacties.
Samen breken zij met door de maatschappij opgelegde patronen en gaan ze in hun reizen het avontuur tegemoet, in alle vrijheid en onafhankelijkheid. We lezen soms hilarische verhalen over de voorbereiding van de reizen, het plannen van de route, bagagedilemma's of het opvoeden van een motor met karakter, maar ook over het overwinnen van de angst voor mechanische pech onderweg. Het duo trekt door Duitsland en Zwitserland naar Italië; via Sardinië doorkruisen ze Italië van noord tot zuid, en ze gaan zelfs naar Marokko.
Zij, heel anders dan een mannelijke motorrijder, leert hem omgaan met haar. Hij, met zijn Italiaanse inslag, gekke inzichten en veel humor, probeert iedere keer weer zijn zin door te drijven en haar om zijn spiegels te winden. Wanneer zij zich realiseert dat het leven kort kan zijn, en dat later misschien wel nooit komt, gooit ze het roer om. Want later is nu… dus afstrepen die dromenlijst!
Heeft iemand dit boek al gelezen? Lijkt behoorlijk sprankelend geschreven.
 
Ik heb nog wat boeken over Harley-Davidson , ooit meegenomen uit Amerika. Als iemand hiervoor belagstelling heeft , geef maar een seintje. Ook heb ik een boek en DVD van Billy Connely over de Route 66.
 
Laatst bewerkt:
full


Ik ben een topic gestart omdat ik op zoek was naar mede liefhebbers van motorboeken, en dan met name van reisverhalen op de motor. Gewoon over de lol van het motorrijden, aangevuld met avontuurlijke belevenissen. Maar ook biografieën of historische overzichten zijn voor velen een genot om te lezen. Daarnaast is het door de opkomst van Ipad, smartphones en tablets ook mogelijk om lekker in je luie stoel te genieten van bijvoorbeeld ebooks of reisverhalen gebundeld in websites. Uit reacties blijkt dat dit topic voor veel mensen ook een inspiratiebron is geworden voor een kado met Sinterklaas, kerst of verjaardag aan een lezende motorrijder.

Hieronder heeft zich inmiddels een indrukwekkende verzameling van motor- en motorreis gerelateerde boeken verzameld. Websites met motor gerelateerde verhalen zijn ook opgenomen, deze vind je geheel onderaan de lijst. Er kan echter altijd nog mee bij dus wie kent er nog meer van dergelijke boeken of websites?

Inmiddels zijn er al veel waardevolle bijdragen geleverd. Ik heb ze hier in de OP voor het overzicht bijelkaar gezet. In eerste instantie was enkel reisverhalen het uitgangspunt maar gaandeweg bleken andere motor gerelateerde boeken ook zeker waard om hier te vermelden.
NB: Voor meer gedetaileerde info over de vermelde boeken gelieve even in dit topic te zoeken

  • "Tussen maharadja's en bedelaars" van Dieter Kuhnel
  • "Lois on the loose (Lois onderweg)" van Lois Pryce
  • "Jupiters Reizen" van Ted Simon en...
  • "De terugkeer van Jupiter" van Ted Simon (Dé moeders van alle motorreisboeken)
  • "Zen en de kunst van het motoronderhoud" van Robert M. Pirsig
  • "Mi Moto Fidel" van Christopher Baker
  • "Op de motor door latijns Amerika" van Ernesto Che Guevara
  • "Chasing Che (Op jacht naar Che)" van Patrick Symmes
  • "Long Way Round / Long Way Down" van Charlie Boorman & Ewan McGregor
  • "Mondo Enduro" van Bill Plenty & Clive R. Greenhough
  • "Motorisch gestoord" van Joost Overzee
  • "Europa op twee wielen" van Gerard van den Ende
  • "Kiwi's & Kilometers" van Poly Evans
  • "Red Tape and White Knuckles" van Lois Pryce
  • "Op De Sprinkhaan" van Maarten van Bree
  • "Ik, de Pan en de wereld" van Kris Nijs
  • "Dromen van Jupiter" van Ted Simon
  • "Honda, zijn leven en werk" van Yves Derisbourg
  • "Asfaltreizen, een verkennig van de snelweg" van Tijs van den Boomen
  • "Het land van Gos" van Dirk Tieleman
  • "Geluk na een ongeluk" van Graham Hurley
  • "Nazomer reis van een motorrijder" van Jan Klein
  • "Met z’n twee naar zell am see" van Karel Hartman
  • "De Race" van Joh. Hidding (jeugdboek)
  • "De strijd om de TT" van H.J. Haarman (jeugdboek)
  • "Valentino Rossi de Autobiografie"
  • "Jack Middelburg te snel aan de finish" van verschillende schrijvers
  • "Wil Hartog de Witte Reus" van Marc van den Tweel
  • "Dwars" van Karel Hubert
  • "Motorrijden zonder God" van Wim Aalten
  • "Het raadsel van de snelle motorrijder" van Johan Hidding (jeugdboek)
  • "Stormende motoren" van B. Dubbelboer (jeugdboek)
  • "Oerend hard" van diverse schrijvers
  • "De moorddadige motor maniak" van Paul van Mook
  • "Motorclub gold wing Bankrovers... vol gas" van Huub Hovens (jeugdboek)
  • "Motorclub gold wing De gevaarlijke dubbelganger" van Huub Hovens (jeugdboek)
  • "Motorclub gold wing Wedloop om een buit" van Huub Hovens (jeugdboek)
  • "Motorclub gold wing Race om het goud" van Huub Hovens (jeugdboek)
  • "Motorclub gold wing Kunstschatten vermist" van Huub Hovens (jeugdboek)
  • "Motorclub gold wing Pak de smokkelaars" van Huub Hovens (jeugdboek)
  • "Motorclub gold wing Een vriend ontvoerd" van Huub Hovens (jeugdboek)
  • "Motorclub gold wing De Autodieven" van Huub Hovens (jeugdboek)
  • "Foute boel" van Karel Hubert (Humor)
  • "Lekker bezig" van Karel Hubert (Humor)
  • "Gouwe jongens" van Karel Hubert (humor)
  • "Motor Engelen Verhalen" van verschillende schrijvers
  • "Motor taal" van Freek Andriesse en Hans Meulenbroek
  • "O, wat is het fijn om motorrijder te zijn" van Peter Nieuwendijk
  • "Born to be wild" van Nikolaz
  • "The Perfect Vehicle (What is it about motorcycles)" van Melissa Holbrook Pierson
  • "Stealing Speed" van Mat Oxley
  • "One Man Caravan" van Robert Edison Fulton
  • "Het Aarden Beest" van Benno Graas
  • "Meisjes, moslims en motoren" van Trui Hanoulle en Gaea Schoeters
  • "Foggy on Bikes - Learn to ride like a World Champion" van Carl Fogarty
  • "De Magische Grens" van Ben Hollander
  • "Leren Pakken" van Robbert Separaat by Karel Hubert
  • "60 Jaar MotoGP" van Tirion Sport
  • "The Arai Story" van Karel Hubert
  • "Effe Wachten" van Karel Hubert
  • "Uit Het Zadel" van Karel Hubert
  • "Encyclopedia of motorcycles" van Erwin Tragatsch
  • "10 years on 2 wheels" van Helge Pedersen
  • "Motorcycle" van Steven E. Alford en Suzanne Ferris
  • "Waar de weg ophoudt" van Harald Lamers
  • "Setting Free the Bears" van John Irving
  • "Reisgids 40 motortochten over de hele wereld" van Veltman
  • "Op vijf wielen" van Maartje Schneemann en Leon Batta
  • "De avonturen van Ollie Peilkens" van Karel Hubert
  • "De verdere avonturen van Ollie Peilkens" van Karel Hubert
  • "Expeditie SOS" van Bart Cornelis
  • "No Risk, No Life" van Ben Valks en Brenda Smeenge
  • "That I may die roaming" van Oisin Hughes (download link)
  • "Mijn motorreis naar de Eerste Wereldoorlog" van Tom Boudewijns
  • "Leven Op 2 Wielen" van (R1)Sjaak Lucassen
  • "American Borders" van Carla King
  • "Around the World on a Motorcycle, 1928 to 1936" van Zoltan Sulkowshy
  • "The Rugged Road" van Theresa Wallach
  • "Herrie om een Harley" van Jaap Kan (jeugdboek)
  • "De Harley in de achtervolging" van Jaap Kan (jeugdboek)
  • "De Harley in de hoofdrol" van Jaap Kan (jeugdboek)
  • "Met Harley-kracht op dievenjacht" van Jaap Kan (jeugdboek)
  • "Snelle speurders op een Harley" van Jaap Kan (jeugdboek)
  • "Across America by motor-cycle" van C.K. Shepherd (download link)
  • "Nachtmerries in het zuiden - een reisverslag" van Eddy L. Harris
  • "Dat jong - wat er terecht kwam van Ferry Brouwer" van Natascha Kayser
  • "TT - in opdracht" van Sake Elzinga (fotoboek)
  • "Aantrappen en vliegen happen - 100 jaar kicken op motoren" van Art de Vos
  • "Brothers in arms, brothers on bikes - veteranencultuur op wielen" van René Moelker en Michelle Schut
  • "Motorrrraria" van verschillende schrijvers (Tommy Wieringa, Jan Cremer e.a.)
  • "Kees Wouters wint de race" van Frans Soulier
  • "Brullende motoren en bruisend bier, the story of the Dutch TT Assen" van Het Drents Museum
  • "TT Assen - 80 Jaar Verzameld" van Elzo Hofman
  • "Adel in het Zadel, 100 jaar motorsport in België en Nederland van A tot Z" van Frans Geurts
  • "De witte Harley" van Henjo Hekman (jeugdboek)
  • "De Motorclub" van Wally Poelman
  • "Race-club Alle Drie" van Clarence Young (jeugdboek)
  • "Voxan - La naissance d'un mythe" van Christian Guislain (Franstalig)
  • "40 jaar TT" van Han Harmsze
  • "50 jaar TT" van Han Harmsze
  • "60 jaar TT" van Han Harmsze en Hans van Loozenoord
  • "70 jaar TT" van Hans van Loozenoord
  • "80 jaar TT" van Hans van Loozenoord en Henk Keulemans
  • "De schaduw van het kruis" van Jan Leyers
  • "De booswichtenclub - het kwaad in een fluorjasje" van Jan Dirk Onrust
  • "The Ride of a Lifetime - Doing business the OCC way" van Paul Teutul sr.
  • "Mijn oom die had er óók zo een! (motorfietsen uit een knetterend verleden)" van Jack Botermans en Wim van Grinsven
  • "Impact - de crash die Joey Litjens' leven veranderde" van Jarno van Osch
  • "Geïllustreerde Klassikeke Motoren encyclopedie"van Mirco de Cet
  • "MV AGUSTA 750S America Super Profile and other 750/850 fours"van Jeff Clew
  • "Encyclopedie van motoren - alles over motoren en motorrijders" van Roland Brown
  • "Bike Riders - de wereld van de snelle machines" van Patrick Ward
  • "De ultieme geschiedenis van snelle motoren" van Roland Brown
  • "Barbarians on wheels" van Sam Wilde
  • "Is that bike diesel mate?" van Paul Carter
  • "Adembenemend Himalaya" van Rik De Brauwer en Berten Steenwegen
  • "Mooie motorverhalen" van Jos Lammers (download link)
  • "Hells Angels" van Hunter S. Thompson
  • "John Reynolds - the autobiography" van John Reynolds
  • "Riding High" van Ted Simon
  • "Het Jamathi-Team" van Henk Keulemans
  • "Abgefahren - in 16 Jahren um die Welt" van Claudia Metz en Klaus Schubert
  • "One good run - the legend of Burt Munro" van Tim Hanna
  • "Jan de Vries Wereldkampioen - van Madrid tot Madrid" van Jan Dassen
  • "Met de camera in de paddock - sfeerbeelden uit de jaren 1961 tot 1975" van Klaas Tjassens
  • "Bromfietsjacht in de staatsbossen" van Peter de Zwaan (jeugdboek)
  • "De motorraces van Tubbergen 1946- 1984" van Ben Siemerink
  • "Running with the moon" van John Bealby
  • "De groote zijderoute" van Marc Helsen
  • "Transalp mit dem Motorrad" van Rudolf Kuhl en Sven Degenhardt
  • "Jakobsweg" van Holger Janke
  • "No Risk, No Life" van Ben Valks
  • "Doppelpack" van Beate Block en Uwe Rodacker
  • "Himalaya & Co" van Christian Schulze
  • "Impressionen einer Weltreise" van Joachim von Loeben
  • "Ghost Rider: Travels on the Healing Road" van Neil Peart
  • "Roadshow: Landscape With Drums, A Concert Tour By Motorcycle" van Neil Peart
  • "Far and Away: A Prize Every Time" van Neil Peart
  • "Allez Allez Overzee" van Joost Overzee
  • "Stealing speed - the biggest spy scandal in motorsport history" van Mat Oxley
  • "Lingerie en motorleer - een reis door de Andes" van Danielle Boelens
  • "How to be sexy with bugs in your teeth - a motorcycling manual for women" van Trisha Yeager
  • "Coninental circus" van Hetty en Jan Burgers en Frank Weeink
  • "Met de camera in de paddock" van Klaas Tjassens
  • "Vrij op de weg - het plezier van motorrijden" van Ralph 'Sonny' Barger
  • "Op twee wielen blijf je jong" van Henk van Laar
  • "Hells Angels - in de lage landen" van Leo Burgwal
  • "Overland to India" van Gordon G. May
  • "Een Vespa met uitzicht" van Peter Moore
  • "Mannen, motoren en (wat) meisjes" van Dolf Peeters
  • "Two wheels and rice fields" van Anthony Milotic & Elise Reeks
  • "Ten for the road" van Brian R. Salisbury
  • "Another ten for the road" van Brian R. Salisbury
  • "Ten more for the road" van Brian R. Salisbury
  • "101 Road Tales" van Clement Salvadori
  • "Aapmenschje Brult" van Inigo Meerman (Een Anti-Motor Boek B| )
  • "Wrong Way Home" van Peter Moore
  • "Man In Het Zadel" van Paul van Hooff
  • "Mit dem Motorrad in Südwestfrankreich und den Pyrenäen" van Wolfgang Kühner
  • "Motorfietstraining Iedere Dag" van Bernt Spiegel
  • "Motocross - Een Gouden Tijdperk" van Motocross Der Azen (St. Antonis)
  • "My life on a Hayabusa" van Dan A. Tano
  • "Sydney to London, The long ride home" van Nathan Millward
  • "Altijd Viareggio" van Rick Nieman
  • "Traumjob Motorradfahren" van Sylva Harasim (Duitstalig)
  • "Jakobsweg, ein Pilger im Motorradsattel" van Holger Janke (Duitstalig)
  • "Zauber des Orients" van Andras Hülsmann (Duitstalig)
  • "Hautnah, Erlebnisse, die unter die Haut gehen" van Manuela & Matthias Krause (Duitstalig)
  • "Steppenreiter, im Land ohne Zäune" van Michael Wiedemann & Dieter Lubenow (Duitstalig)
  • "Atempause" van Joachim von Loeben (Duitstalig)
  • "Canyonland" van Ralf Schimmelmann (Duitstalig)
  • "Ein Jahr, mein Motorrad und ich" van Rainer Janneck (Duitstalig)
  • "Spurensuche" van Andreas Hülsmann & Jörg Becker (Duitstalig)
  • "Doppelpack" van Beate Block & Uwe Rodacker (Duitstalig)
  • "Neuseeland pur" van Bernd Häusler (Duitstalig)
  • "Himalaya & Co" van Christian & Tanja Schulze (Duitstalig)
  • "Auszeit, 25.000 Kilometer Südamerika" van Andreas Hülsmann (Duitstalig)
  • "7 Kontinente" van Jo Deleker, Birgit Pütz, Martin Franitza, Jürgen Grieschat, Doris Wiedemann en Rainer Rawer (Duitstalig)
  • "Tausche Bürostuhl gegen Motorradsattel" van Rainer Janneck (Duitstalig)

En zeker ook waard om hier te vermelden zijn sites met ongebundelde motorreisverhalen:

full

Klopt het dat "Ik Jan Cremer" er niet tussen staat?
 
Klopt het dat "Ik Jan Cremer" er niet tussen staat?
Op het eerste en tweede zicht niet. Beetje zonde toch.

Grappig dat "ik, mijn Pan en de wereld" er tussen staat. Echt een absolute afrader. Een individu gaat op wereldreis met een Pan European. Respect daarvoor. Maar de titel van het boek geeft perfect de belangrijkheid der dingen aan. Het gaat vooral over hemzelf, en in de 2de plaats over zijn motorfiets, en dan over de rest. Ik heb het nooit uitgelezen, had er halverwege echt genoeg van. Maar goed, het is toch een motorreisboek waarin de auteur vanalles beleeft en meemaakt.

Het boek "Ghost Rider etc" van Neil Peart wil ik met veel plezier aan iemand verkopen. OK, respect voor die persoon, je wilt immers niet meemaken wat hij heeft meegemaakt: zijn jongvolwassen dochter verongelukt, zijn vrouw wat jaren later gestorven (geen zin meer om te leven), hemzelf op latere leeftijd een tumor in zijn hersens (hij is ondertussen ook al wat jaren dood) .... Dit boek heeft hij geschreven voor hij die tumor had. Maar het heeft dus absoluut totaal niks te maken motorrijden. (zelfs in Zen en de kunst..... komt de motorfiets in al zijn aspecten meer voor) En eigenlijk ook niks met reizen. De auteur reed bijna altijd bij de 500km per dag. Beschrijft in detail zijn maaltijden. Schrijft zijn ellende van zich af (helemaal zijn goed recht natuurlijk). En that's it. Het boek is werkelijk op geen enkele manier boeiend. Niet uitgelezen, zo goed als nieuw, iemand interesse?
 
Zeker een aanrader om te lezen: "Hit the Road, Jac", van Jacqui Furneaux: Jacqui Furneaux
Geheel in tegenstelling met vele jonge wereldreizigers, die huis noch gezin hebben, beslist deze vrouw om nà dat alles toch nog te vertrekken. Ze schrijft érg goed, héél goeie humor, het boek leest als een trein, heel aangenaam. Tegenwoordig is ze een kranige ouwe dame die nog steeds geen auto heeft, enkel haar Enfield om zich te verplaatsen.

hit-the-road-jac-front-cover-final-web_1_orig.png
 
Laatst bewerkt:
Een nieuw Nederlands reisboek:

full


‘Lingerie en Motorleer’ is een reisverhaal dat de lezer gedurende 4000 kilometer meeneemt door de natuur, langs cultuur en de geschiedenis van Bolivia, terwijl er op de achtergrond een gepassioneerde romance speelt...


Mijn hart slaat een slag over. Spanningskriebels borrelen op in mijn buik.
Eén moment kijk ik hem aan. Kijk hem nou staan bij die trap.
Misschien is het de hoogte.
Misschien is het de wijn.
Misschien is de dag te lang geweest.
Wat het ook is, ik kan er geen weerstand aan bieden.
Hij is te leuk.
Alle rijervaring die de afgelopen twintig jaar routine is geworden, moet ik overboord gooien. Ik moet mijn motor van me afduwen in de bocht, in plaats van met mijn motor mee hangen. De achterrem gebruiken in plaats van de voorrem. Staand rijden, in plaats van met mijn lichaam sturen. Het is doodeng en verschrikkelijk moeilijk.
Alsof je twintig jaar op noren hebt geschaatst en ineens kunstschaatsen onder je voeten krijgt gebonden. Langs een afgrond. Zonder vangrail.

Mariëlle is een zelfbewuste, veertigjarige vrouw. Na wat mislukte relaties, is ze een zogeheten 'happy single'. Ze is vrouwelijk stoer. Opgegroeid als jongste in een gezin met drie jongens, heeft ze het sleutelen en motorrijden leren combineren met rokjes en pumps. Wanneer ze een half jaar onbetaald verlof neemt, start ze haar reis door Zuid-Amerika met een drieweekse motorrit door het hooggebergte van Bolivia. De ongerepte natuur heeft zware rijcondities tot gevolg. Maar de extreme omstandigheden dagen haar uit om hele andere angsten te overwinnen dan het bedwingen van de gevaarlijke bergwegen in de Andes.

Daniëlle Boelens (1969) maakt sinds 1989 motorreizen. Vanaf november 2010 trok zij vijf maanden door Zuid-Amerika. Het reisdagboek dat zij tijdens deze reis online bijhield, werd meer dan 85.000 keer bezocht. De complimenten van haar volgers inspireerden haar om in 2013 haar motoravonturen te vertalen naar boekpagina's.
Lingerie en Motorleer is haar debuutboek, geïnspireerd op de motorreis door Bolivia.

If you will never try, you will never know.




Danielle Boelens | Schrijfster | Lingerie en Motorleer
Afgelopen zomer vakantie dit boek besteld, gewoon via de facebookpagina van Danielle zelf. Leuk, want daarna via WhatsApp contact over betaling en het boek ontvangen met handtekening en persoonlijke boodschap.
Lekker luchtig geschreven, vermakelijk en licht prikkelend.
Je krijgt zin om met haar op reis te gaan.
 
Een werkelijk hi-la-risch boek is geschreven door Dan Walsh: "Those are the days that must happen to you". Jonge kerel, met gigantisch veel zelfrelativering, die nulkommaniks kent van motortechniek, vertrekt met een XT600 naar 't zuiden van Afrika. De toeren die hij in al zijn onhandigheid en in zijn ongeorganiseerdheid meemaakt, je moet het lezen om het te geloven. Wie gevoelig is voor Britse humor zal regelmatig in een deuk liggen. Wie Dan is? Of was, toen. Gewoon, iemand met een gewéldig goede pen die regelmatig schreef voor het wereldbekende Britse motortijdschrift "BIKE Magazine". Als ie tenminste de deadline haalde.... Ondertussen rijdt hij niet meer met de moto, werkt niet meer voor motormagazines, is verhuisd naar het noorden van het land en schrijft over totaal andere dingens. Maar zijn boek is een klassieker.

51ejSXtD7VL._SY291_BO1,204,203,200_QL40_FMwebp_.jpg
 
Op het eerste en tweede zicht niet. Beetje zonde toch.

Grappig dat "ik, mijn Pan en de wereld" er tussen staat. Echt een absolute afrader. Een individu gaat op wereldreis met een Pan European. Respect daarvoor. Maar de titel van het boek geeft perfect de belangrijkheid der dingen aan. Het gaat vooral over hemzelf, en in de 2de plaats over zijn motorfiets, en dan over de rest. Ik heb het nooit uitgelezen, had er halverwege echt genoeg van. Maar goed, het is toch een motorreisboek waarin de auteur vanalles beleeft en meemaakt.

Het boek "Ghost Rider etc" van Neil Peart wil ik met veel plezier aan iemand verkopen. OK, respect voor die persoon, je wilt immers niet meemaken wat hij heeft meegemaakt: zijn jongvolwassen dochter verongelukt, zijn vrouw wat jaren later gestorven (geen zin meer om te leven), hemzelf op latere leeftijd een tumor in zijn hersens (hij is ondertussen ook al wat jaren dood) .... Dit boek heeft hij geschreven voor hij die tumor had. Maar het heeft dus absoluut totaal niks te maken motorrijden. (zelfs in Zen en de kunst..... komt de motorfiets in al zijn aspecten meer voor) En eigenlijk ook niks met reizen. De auteur reed bijna altijd bij de 500km per dag. Beschrijft in detail zijn maaltijden. Schrijft zijn ellende van zich af (helemaal zijn goed recht natuurlijk). En that's it. Het boek is werkelijk op geen enkele manier boeiend. Niet uitgelezen, zo goed als nieuw, iemand interesse?

Robert Pirsig gaat niet alleen over motorfietsen, zijn zoon Chris die met hem meereist is hijzelf en is wat hij als echt beleefd .
 
Robert Pirsig gaat niet alleen over motorfietsen, zijn zoon Chris die met hem meereist is hijzelf en is wat hij als echt beleefd .
Ik dénk dat je die tekst wat verkeerd hebt gelezen. ;-) Ik ben vooral het boek "Ik, mijn Pan en de wereld" aan het afbreken, lol. :+
 
Heeft iemand dit boek al gelezen? Lijkt behoorlijk sprankelend geschreven.
Ik heb deze recentelijk gelezen en ik vond het niet fijn om te lezen.
Een groot deel van het boek is geschreven vanuit de positie van de motor die praat. Ik ervaarde dat niet als fijn maar het is een persoonlijke mening.

Gr,
Leurb
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Deze week een nieuw boek gekocht, stond in de motoplus van afgelopen week.

Had een normaal boek verwacht maar het is een schitterend groot en dik boek met mooie foto's en combineerd historie en reizen met de motor samen... Staat nog niet in de lijst zag ik.
 

Bijlagen

  • 1679821044396488084592715302239.jpg
    1679821044396488084592715302239.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 19
  • 16798210860552263373456366450329.jpg
    16798210860552263373456366450329.jpg
    187,8 KB · Weergaven: 19
Ik heb nog wat boeken over de Harley Davidson,allerlei types en uitvoeringen, soort van encyclopedie , enkele jaren geleden gekocht in de USA. Als fervent Hondarijder wil ik er wel afscheid van nemen , we komen er vasr wel uit.
 
Goedemorgen.
Heeft iemand toevallig mannen, motoren en (wat) meisjes van Dolf Peeters onder het stof liggen?
Ik zou hem graag lezen, lenen, maar liever nog zou ik hem van je overnemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan