Motorcam

Ben zelf ook aan het knutselen geweest met een motorcam.

(zie urls, ik weet niet hoe je die plaatjes direct kunt laten zien)
http://213.51.140.35/motor/Images/quad_pod_za.jpg
http://213.51.140.35/motor/Images/quad_pod_va.jpg
http://213.51.140.35/motor/Images/quad_pod_mounting_screw.jpg

Ik gebruik een camcorder.
De standaard maak ik gewoon vast met van die losse spinbanden, 1 aan de voorkant om het frame. en 2 langs de tank aan de kuip. 8-) Door de verstelbare pootjes is ie mooi af te stellen zodat je en de km-teller en de straat goed kunt zien.
Pretty sweet.
 
Ik heb er ook af en toe een camera op gewoon 8mm goedkoop ding
Daar heb ik de beste ervaringen mee
Heb er ook een stady shot op gehad maar die hield de trillingen niet bij
Hij zit in de originele doos met een raampje er in van een gebak doos
Het piepschuim heb ik met vilt beplakt om het piepen weg te houden en de camera op te sluiten en dat irritante wind geruis heb ik nu ook geen last van
Ik heb nu tot 270 km pu gefilmd en dat gaat erg goed
Ik heb vanaf de accu er een omvormer tussen om van 12 V naar 9 V te gaan zo kan ik onbeperkt filmen (15 € )
Ik kan hem zo op mijn bagster tank hoes monteren en er weer af halen in 5 min tijd
Ook zo handig met tanken
Met rijden is het wel een groot ding op je tank
Dat is wel een nadeel

En nee ik heb er geen foto van want ik zit nog op mijn foto toestel te wachten die ik al 4 weken terug heb besteld voor de 2 de X
Als ik hem binnen heb zal ik er een paar maken en plaatsen
En nee ik kan het nog niet in mijn pc zetten want de pinnacle kaart ligt hier nog in de kast en moet hem nog in mijn pc plaatsen
En nee ik weet nog niet hoe het werk dus dat duurt wel ff voor ik het voor elkaar heb
 
Ben zelf ook aan het knutselen geweest met een motorcam.

(zie urls, ik weet niet hoe je die plaatjes direct kunt laten zien)
quad_pod_za.jpg

quad_pod_va.jpg

quad_pod_mounting_screw.jpg


Ik gebruik een camcorder.
De standaard maak ik gewoon vast met van die losse spinbanden, 1 aan de voorkant om het frame. en 2 langs de tank aan de kuip. 8-) Door de verstelbare pootjes is ie mooi af te stellen zodat je en de km-teller en de straat goed kunt zien.
Pretty sweet.
Met foto's... :)
 
Vanmorgen dus ff met Scarface en PeeJay op pad geweest. Nog wel ff burnout op film gezet, maar weer was helaas van dusdanige baggerkwaliteit dat we het hele zwikkie in het plastic in hebben gepakt en terug hebben gebracht naar Scarface's huisje...
 
Hallo,

Wie weet waar en hoe ik een filmpje online kan zetten. In welk formaat (divx? AVI?) en wat is de maximale grootte?

Ik heb een cool clipje gemaakt dat ik met 220 door een kombaan raas. (continental in hanover)
 
Op maandag 15 juli 2002 22:47 schreef MadMax het volgende:
Hallo,

Wie weet waar en hoe ik een filmpje online kan zetten. In welk formaat (divx? AVI?) en wat is de maximale grootte?)
Vraag het eens aan Poohbeer.
Die weet er wel raad mee.
 
Ben vanavond bezig geweest met het monteren van een camcorder op de motor. Eerst dacht ik iets te maken van een wijnkistje, maar ik had een paar weken al een idee om iets met een stukkie aluminium te doen. Ik heb dus een strip gekocht van zo´n 2 mm dik en 2 cm breed. Ik kan deze met 2 5mm bouten vastzetten aan mijn tankdop. De originele schroefjes haal ik er dan uit. Ik heb de strip naar boven en toen direct weer naar voren gebogen, dit ivm vering. Na een eerste test rond 22.00 uur bleek dat de vering wel heel erg goed werkt.
BBBBBBeetje bbbibberigrrrr bbbbeeeldddddd.
Ik denk dat ik morgenavond nog wel weer even bezig ben en het geheel wat vaster aan de tank vast schroef. Tips welkom.
 
Ik heb gisteren mijn ontwerp wat aangepast en op de tank(dop) gemonteerd. De opnamen waren al veel beter dan eergisteren. Ik kan de aluminium beugel op 2 manieren monteren, recht-links of van voor-naar achter. Dan is de camera nog wat stabielen omdat de camera dan in het verlengde is gemonteerd en dus meer steun heeft. De alu-strip is 2 cm lang en ongeveer 2 mm dik. Het ontwerp is heel simpel. Een stukkie alu-strip en vier keer buigen. Twee schroeven en een opening voor het monteren van de camera. _|-|_

Bijlage: mccam1.bmp
 
Ik heb gisteren mijn ontwerp wat aangepast en op de tank(dop) gemonteerd. De opnamen waren al veel beter dan eergisteren. Ik kan de aluminium beugel op 2 manieren monteren, recht-links of van voor-naar achter. Dan is de camera nog wat stabielen omdat de camera dan in het verlengde is gemonteerd en dus meer steun heeft. De alu-strip is 2 cm lang en ongeveer 2 mm dik. Het ontwerp is heel simpel. Een stukkie alu-strip en vier keer buigen. Twee schroeven en een opening voor het monteren van de camera. _|-|_
Denk er goed om, ik zag op Lelystad laatst iemand, die had ook zoiets aan die ring van de tankdop vastgemaakt, maar daar stond iets teveel spanning op, en die ring was geknapt! Zonde dus.


Je plaatje:

full
 
Het geheel wordt niet aan de tankdop himself vastgemaakt, maar aan de tank. Het geheel is aardig steven en zal zo maar niet afbreken. Mijn enige angst is steenslag (al zit de camera redelijk achter de kuipruit) of dat de bevestiging van de camera los trilt. Mijn 'tankdop' zit vast met ongeveer 7 moeren die met een inbussleutel te verwijderen zijn. Daar haal ik er twee van uit en bevestig daar de alu strip op mbv twee andere moeren, volgens mij 5 mm en zo'n 30 mm lang.
 
Heb je 'm er wel zo opzitten dat je nog kan tanken?

Kan je er anders eens een piccie van maken?
 
Heb nog geen piccie kunnen maken. Ik kan idd niet meer tanken als het geheel eenmaal vast is geschroefd. Dus altijd even een schroevendraaier meenemen en volgetankt wegrijden en monteren.

Zal dit weekend (als het kan vanavond) effe het e.e.a. digitaal maken en hier posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan