Motorcross is ook motorsport

Na een lange tijd weer eens het fototoestel onder een laag stof vandaan getoverd, en na het opladen van de accu's
op de motorscooter naar de plaatselijke baan, was gezellig druk en nog wat leuke foto's kunnen maken ook, dus mijn
dag was geslaagd ;)
Image1.jpg
 
Ik hoorde wat geruchten:
Lotte van Drunen as zondag aan de start in Arnhem, word zelfs geroepen dat Herlings er ook zal zijn??
Gaat om de laatste wedstrijd van de wintercompetitie georganiseerd door MAC Harskamp als ik het juist heb
 
Lotte zal op zondag 19 februari aan de wintercup wedstrijd mee doen in Arnhem en daarna vertrekt ze voor een aantal dagen richting Italië en Sandinië om te trainen. Op 5 maart zal Lotte ook deelnemen aan de Internationale wedstrijd in Lierop.

Herlings, Onderweg naar de eerste Grand Prix van 2023 zal de Brabander in Hawkstone Park en Lacapelle Marival achter het starthek verschijnen.
Zou mij niet verbazen als die dus in rnhem mee gaat doen om in het ritme te komen.

  11 februari 2023 zaterdag  0658 SRMV Berghem sportplaatje.nl.jpg
 
Nou, ik kan melden dat Lotte heel weinig heeft kunnen rijden vandaag,
in de training de eerste motor defect, en in de 1e manche na een aantal ronden volgens mij geen achterrem meer,
zag iig ineens een beste rookpluim bij de achterrem vandaan komen en 2 bochten later reed ze langzaam.....
pootje op de rem gehouden en de remvloeistof aan de kook??

Herlings was er wel, uiteraard was hij lekker bezig, beide manches gewonnen met maar 3 man in dezelfde ronden,
Freek vd Vlis 2x 2, jammer van het weer.

Herlings19-2b.jpg
 
vdVlist19-2.jpg


Je hebt plat door de bocht (Freek vd Vlist #88).............

Herlings19-2-3.jpg


En je hebt Herlings.....alsof het geen moeite kost

Net als bij de start, hij is redelijk weg maar niet met overmacht, net of er te weinig tractie is, remt een fractie later en gaat dan iets sneller
door de bochten combinatie, en daarna alsof hij word afgevuurd loopt hij zo weg bij de rest en pakt een meter of 15 in een kort stukje,
om jaloers op te worden (als oud-crosser op laag amateur niveau)
 
Verbaast mij ook steeds weer, herlings lijkt altijd wat over te hebben, er lijkt steeds nog een tandje bij te kunnen.
Er staan veel clipjes online, waarin je ziet hoeveel moeite de meesten hebben in een zware baan met diepe kuilen in de bocht.
Herlings paseert alles alsof de baan vlak is.

Carioli heeft ooit eens gezegt dat de lat een tree hoger gelegt werd toen herlings in de MX1 starte.
Later begon hij dat niveau zelfs gevaarlijk te vinden, en dat is best begrijpelijk.

Ik heb nog fotos gemaakt tijdens een training toen ze nog beiden in hetzelfde team zaten.
Het tempo lag zo verschrikkelijk hoog dat yoel smeets zei, er is maar 1 concurent en dat is jeffry zelf.
Die was Antonio letterlijk aan het verwoesten. Elke ronde weer sneller. Jeffry was niet echt naar zijn coach aan het luisteren.

Ik heb er nog wel ergens een foto van........
 
Verbaast mij ook steeds weer, herlings lijkt altijd wat over te hebben, er lijkt steeds nog een tandje bij te kunnen.
Er staan veel clipjes online, waarin je ziet hoeveel moeite de meesten hebben in een zware baan met diepe kuilen in de bocht.
Herlings paseert alles alsof de baan vlak is.

Carioli heeft ooit eens gezegt dat de lat een tree hoger gelegt werd toen herlings in de MX1 starte.
Later begon hij dat niveau zelfs gevaarlijk te vinden, en dat is best begrijpelijk.

Ik heb nog fotos gemaakt tijdens een training toen ze nog beiden in hetzelfde team zaten.
Het tempo lag zo verschrikkelijk hoog dat yoel smeets zei, er is maar 1 concurent en dat is jeffry zelf.
Die was Antonio letterlijk aan het verwoesten. Elke ronde weer sneller. Jeffry was niet echt naar zijn coach aan het luisteren.

Ik heb er nog wel ergens een foto van........

De invloed van herlings op mxgp is enorm geweest, en je kan zelfs spreken van reikende invloed in de VS. Het mxgp niveau van zandrijden is omhoog gegaan, maar vooral de snelheden in het algemeen zijn in een hogere versnelling gegaan, waarbij de amerikanen overklast zijn geworden. Dit heeft ze echt aan het denken gezet. Die invloed zie je op het prepareren van outdoor banen tot het opnemen van mulle zandsecties in sx. Ook cairoli heeft in de laatste fases van z'n carriere supersonische snelheden moeten leren rijden om competitief te blijven met herlings.
 
Dan houdt zelfs bij de rubberen man het geluk een keer op. Prettig voor Herlings maar als Febvre, Renault en Prado er goed op zitten zal het nog niet van zelf gaan.
 
Nou, ik kan melden dat Lotte heel weinig heeft kunnen rijden vandaag,
in de training de eerste motor defect, en in de 1e manche na een aantal ronden volgens mij geen achterrem meer,
zag iig ineens een beste rookpluim bij de achterrem vandaan komen en 2 bochten later reed ze langzaam.....
pootje op de rem gehouden en de remvloeistof aan de kook??
Toch wel benieuwd waar dat met van Drunen zo snel mis gegaan is, maar dat zullen we wel nooit te horen krijgen..
Fijn dat ze iig door kunnen, hopen dat er genoeg kennis is het team zit om leuk mee te doen.
 
Kennis is er meer dan voldoende.
Van wat ik gehoord heb, en van wat ik zie bij trainingen begrijp ik de zet om toch privé verder te gaan wel, (voor zover ik daar zicht op heb).
Voor wat ik weet doet de vader en broers de motor, dat gaat toch wel een dingetje worden op dat niveau vrees ik.
Motoren komen van Kawasaki, en naar ik hoorde wel degelijk GP machines die geleverd en onderhouden worden door laurence motoren.
Geen idee of er iemand van laurence tijdens de GP erbij is.

Lotte is een hele goede starster...
Maar nu zit ze in het hoogst haalbare, en Nacy van de Ven is echt bloedsnel, en ook nog eens sterk.
Als ze die starts ook nu weer er in kan houden moet in het eerste jaar voor mijn gevoel gewoon al een top 5 in zitten.


poster lotte 03-08-2019 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy by walter kleeven, on Flickr

ps, foto is van 1e keer 85cc grote wielen van iemand anders.
En ze vond de foto niks, vanwege haar houding op de motor toen. :+
 
Toch wel benieuwd waar dat met van Drunen zo snel mis gegaan is, maar dat zullen we wel nooit te horen krijgen..
Fijn dat ze iig door kunnen, hopen dat er genoeg kennis is het team zit om leuk mee te doen.
Hoorde dat ze graag in het weekend wilde blijven trainen, en F&H dit niet wil hebben. Vanwege hobbyrijders op de baan en dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
 
Hoorde dat ze graag in het weekend wilde blijven trainen, en F&H dit niet wil hebben. Vanwege hobbyrijders op de baan en dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen.

Aha ok, kan me voorstellen dat dat icm school/opleiding en financieel toekomstperspectief wel een dingetje is.
 
Hoorde dat ze graag in het weekend wilde blijven trainen, en F&H dit niet wil hebben. Vanwege hobbyrijders op de baan en dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
Daar geloof ik niets van omdat ik F&H ook op zaterdag en zondag tussen de hobbyrijders zie trainen.

Aha ok, kan me voorstellen dat dat icm school/opleiding en financieel toekomstperspectief wel een dingetje is.
Ze word elke dag door haar vader van school opgehaald, en maakt haar huiswerk in de auto onderweg naar een baan die open is.
Is er hier niets, dan word er zomaar doorgereden naar België of Frankrijk.
Zie lees of hoor de interviews er eens op na...

Mark de reuver is het type van geen smoesjes en luisteren.
Geweldige gast die zijn mond niet dicht houd.
Toch denk ik dat de focus binnen F&H meer op Kevin Horgmo ligt.
Maar ze staat nog steeds vermeld.

Bij Lotte hebben ze altijd de regie volledig in eigen hand kunnen houden, en dat heeft altijd heel goed uitgepakt.
Er zit een goede slimme en verstandige kop op. heeft tijd voor fans en fotografen en weet zichzelf ongemerkt goed n beeld te houden.
Haar ouders houden zich bij trainingen altijd een beetje op de achtergrond, ze hoeven niet zo n de picture zeg maar.
Ik zie nooit iets van dwang of moeten.
Soms rijd ze 12 rondjes en gaan weer naar een andere baan..

Weet je, ik heb wel bewondering voor deze family.
Alles gaat heel ongedwongen, vader is er altijd bij, en de broers heel vaak.
Moeders is voornamelijk bij de wedstrijden zelf,
Ik heb ooit aan de vader gevraagd, hoe houd je het vol?, zolang ze het leuk vind doen we het.

306314969_492119599588295_8365583297973032644_n.jpg
 
Zoals jij het verhaal verteld heb ik heel veel respect voor de familie en hoe ze met de topsport om gaan.
Zijn er genoeg waarbij pa of ma willen dat het kind succesvol word, koste wat kost.
 
Ik dacht altijd dat ze ook een dochter van Marcel van Drunen was maar blijkbaar niet. Knap van de ouders, ga zo door.
 
Op sociaal media zijn de ouders amper actief.
Vader soms als ze ergens arriveren, moeder soms alleen na een wedstrijd.
Idem voor de rest van de family.

En dat is best bijzonder, want ze krijgen megaveel aandacht binnen de sport zelf.
Wat ze doet is nog nooit eerder vertoond, ik vermoed dat de Nederlandse media (afgezonderd van wat lokaal nieuws, dat nog niet beseft.

Ik volg ze vanaf de 65cc.
en bij elke overstap, vooral die van 85cc naar de 125cc, dacht ik, nu word het lastger.
De jongens zijn minder speels aan het worden, de lat ligt een stukkie hoger.
Maar ze staat er steeds weer, ronduit knap in een mannen wereld.

Ik ben echt benieuwd hoe ze het in de WMX gaat doen.
Verder is ze het type wat meer in haar mars heeft, ze kan uitgroeien tot een boegbeeld en vaandeldrager.

Lotte van Drunen 26-05-2018 SRMV Berghem www.sportplaatje.nl copy by sportplaatje.nl, on Flickr

zondag 10 april 2022 0448 SRMV Berghem sportplaatje.nl by walter kleeven, on Flickr
 
Maar nu zit ze in het hoogst haalbare, en Nancy van de Ven is echt bloedsnel, en ook nog eens sterk.
Als ze die starts ook nu weer er in kan houden moet in het eerste jaar voor mijn gevoel gewoon al een top 5 in zitten.

Dames hun snelheid is relatief, niveau is matig, vandaar dat de nederlandse dames meteen vooraan mee doen.
Nancy heeft er een hoop jaar voor moeten strijden
Lynn Valk wordt hier niet genoemd, ben benieuwd wat die dit jaar laat zien.
Lotte is nog jong, eerst maar een jaartje wennen en wat groter worden voor een 250
 
In de lengte zit het niet, heb je Lynn en shana gezien ;)

Shana van de vlist ook niet te vergeten, lijkt er een tandje bij te hebben gevonden.
05 februari 2023 zondag 0069 SRMV Berghem sportplaatje.nl_2 by walter kleeven, on Flickr
584542 zondag 06-juni-2021 SRMV berghem sportplaatje.nl copy by walter kleeven, on Flickr

demi verploegh
Y 439317 - 04-12-2019 srmv berghem www copy.sportplaatje copy by walter kleeven, on Flickr
_WKL5836a copy by sportplaatje.nl, on Flickr

Nancy van de ven #85
Die motor gaat inmiddels alweer een heel stukkie platter.
07 mei 2022 zaterdag 0351 SRMV Berghem sportplaatje by walter kleeven, on Flickr

lynn valk
_R9W2934-copy by sportplaatje.nl, on Flickr
 
Voor de oudere jongeren onder ons omroep Brabant gaat een docu uitzenden van H33 Pierre Karsmakers datums weet ik nog niet maar ga wel eens zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan