Motorcross is ook motorsport

Ja hoor, Herlings opnieuw gekwetst, sleutelbeen gebroken in de mx gp van Arnhem vandaag. In zijn plaats zou ik toch stilaan aan mijn verdere toekomst gaan denken. Zo jammer pffff
Misschien ligt het aan de circuit bouwers, als je kijkt wie er de laatste jaren al een kwetsuur heeft opgelopen:?
 
Misschien ligt het aan de circuit bouwers, als je kijkt wie er de laatste jaren al een kwetsuur heeft opgelopen:?
Ben ik het deels mee eens, de meeste circuits zijn tegenwoordig waardeloos, niet kunnen inhalen, racebaans, gevaarlijk passages, maar je neemt de risico s zelf he, snap het wel, Herlings is een winnaar, maar hij breekt toch zo snel iets, en hij heeft al zoveel roofbouw op zijn lichaam gepleegd, Ben absoluut een Herlings fan. Zo jammer, voor hemzelf in de eerste plaats maar ook voor zijn supporters, de toekomst zal het uitwijzen
 
Niet de schuld bij de circuitbouwers leggen Herlings prima coureur maar blijkt laatste jaren toch wat meer op haren en snaren te rijden.
 
Ik weet het niet, er zijn andere toprijders die delen in de klappen.
inderdaad, je moet ook wat geluk hebben bij valpartijen, en dat heeft Herlings absoluut niet, Geiser er al af zien vallen, dat je denkt, die loopt nooit meer, en stapt gewoon terug op en rijdt verder.
 
herlings heeft op instagram zelf een filmpje gepost van zijn val.
Het is weer gewoon heel veel domme pech
 
Vallen is geen domme pech maar meer iets fout doen
Ook voor een deel gelijk, maar als je dan toch valt moet je ook geluk hebben, en dat heeft Herlings duidelijk niet. Kijk maar eens naar de val van Seewer in de 1ste reeks in Arnhem vandaag, als er eentje een goede beschermengel heeft is hij het wel, en niet alleen vandaag, als je hem ooit ziet vallen, en hij valt geregeld en niet zomaar vallen. zo zie je maar dat bij vallen ook heel veel geluk zit
 
Laatst bewerkt:
Vallen is geen domme pech maar meer iets fout doen
Heb jij al eens 40 minuten op een zware zandbaan tegen je limiet aan gereden met een cross-motor?
Als de vermoeidheid begint toe te slaan is een "klein foutje" zo gemaakt door de feeling even met het stuur 1 seconde te verliezen.
Je doet dan inderdaad iets fout, maar rijden zonder fouten door op reserve te rijden win je meestal geen cross of je moet overschot genoeg hebben om een reeks te winnen dan is het een ander verhaal.
 
blijf erbij, domme pech, kijk vallen door een foutje kan gebeuren.
En zo spectaculair was de val niet, maar toch weer de schouder gebroken, dat is echt gewoon domme pech.
 
Ook voor een deel gelijk, maar als je dan toch valt moet je ook geluk hebben, en dat heeft Herlings duidelijk niet. Kijk maar eens naar de val van Seewer in de 1ste reeks in Arnhem vandaag, als er eentje een goede beschermengel heeft is hij het wel, en niet alleen vandaag, als je hem ooit ziet vallen, en hij valt geregeld en niet zomaar vallen. zo zie je maar dat bij vallen ook heel veel geluk zit

Waarschijnlijk niet..
Nog helemaal niet gesproken over de armpump waardoor je de hele controle over je stuur, koppeling en gas kwijt bent.

Ik zie het ook meer als domme pech, maar dat zijn een helehoop van zijn valpartijen.
Op het filmpje lijkt het erop dat die hem per ongeluk in de vrij tikt waardoor het voorwiel de losse zandbaan in duikt.

Verder lijken zijn botten ook bizar weinig te kunnen hebben, ik zelf ga er door onkunde regelmatig behoorlijk hard af en heb er dan gelukkig ook nog nooit wat aan over gehouden.
 
Waarschijnlijk niet..
Nog helemaal niet gesproken over de armpump waardoor je de hele controle over je stuur, koppeling en gas kwijt bent.

Ik zie het ook meer als domme pech, maar dat zijn een helehoop van zijn valpartijen.
Op het filmpje lijkt het erop dat die hem per ongeluk in de vrij tikt waardoor het voorwiel de losse zandbaan in duikt.

Verder lijken zijn botten ook bizar weinig te kunnen hebben, ik zelf ga er door onkunde regelmatig behoorlijk hard af en heb er dan gelukkig ook nog nooit wat aan over gehouden.
Ik ook ....1x sleutelbeen gebroken....op naar Dr. Der Weduwen.
 
Ben er ook nog eens heel vroeger met vriend
Gert Demoed geweest (rip) meniscus stuk en tegen de ziektekostenverzekering zeggen dat ie van de trap gevallen was in België mooie tijden ik koester ze.
 
Ben er ook nog eens heel vroeger met vriend
Gert Demoed geweest (rip) meniscus stuk en tegen de ziektekostenverzekering zeggen dat ie van de trap gevallen was in België mooie tijden ik koester ze.
Mooi he ...dat zeiden wij ook ...in Mol gestruikeld over de stoeprand..tooen ik daar lag was daar ook Niki Lauda en Jack Meddelburg werdt binnen gebracht....wat een ziekenhuis toen...roken op bed (Goed voor Jack) en bier in de koelkast op de gang _O-_O-
 
in de categorie, jong geleerd ..... 8-)
 23 08 2023 woensdag  0632 SRMV sportplaatje.nl.jpg
 
Niet de schuld bij de circuitbouwers leggen Herlings prima coureur maar blijkt laatste jaren toch wat meer op haren en snaren te rijden.
Dit is echt onzin. Juist de laatste jaren rijdt Herlings heel gecontroleerd. Rijdt zijn rondjes op een plek in de top 5 en zet pas aan als de rest moe wordt, waardoor hij de posities pakt in de laatste 10 minuten. Dat is een heel andere Herlings dan een paar jaar geleden toen hij eropuit was om het hele veld op een ronde te zetten. Herlings is bikkelhard en rijdt door met pijn waardoor normale mensen al in het ziekenhuis zouden zitten, maar zijn botten lijken wel van glas.
 
Dit is echt onzin. Juist de laatste jaren rijdt Herlings heel gecontroleerd. Rijdt zijn rondjes op een plek in de top 5 en zet pas aan als de rest moe wordt, waardoor hij de posities pakt in de laatste 10 minuten. Dat is een heel andere Herlings dan een paar jaar geleden toen hij eropuit was om het hele veld op een ronde te zetten. Herlings is bikkelhard en rijdt door met pijn waardoor normale mensen al in het ziekenhuis zouden zitten, maar zijn botten lijken wel van glas.
"Heel gecontroleerd" en toch zoveel blessures ?
 
"Heel gecontroleerd" en toch zoveel blessures ?
Ik zou willen zeggen dat ik heel gecontroleerd loop; zeker als ik geen goudgele rakkers achter mijn huig leeg heb laten lopen. Toch komt het voor dat ik af en toe mijn teen stoot of struikel over een stoeptegel. Je kan dus ongelukjes hebben terwijl je heel gecontroleerd iets doet. Heb je weleens op een crossbaan gereden? Het aantal metaforische stoeptegels is enorm en ze veranderen ook nog van positie elke ronde.
 
Het is inderdaad heel makkelijk praten vanaf de zijkant, het oogt allemaal zo simpel maar het zooo verrekte moeilijk vergeleken met zoveel andere sporten.
Je moet 100% van de tijd 100% gefocussed zijn en ieder klein foutje kan grote gevolgen hebben. Echt totaal niet te vergelijken met sporten waar je tussendoor even "rustig" aan kan doen.
 
Heb vanaf 17 tot 30 jaar motocross gereden bij knmv weliswaar niet op topniveau dus vanaf de zijlijn is een beetje objectief. Maar ook ik zie liever dat alle toppers er zijn want zorgt toch voor prachtige wedstrijden.
 
Wbmc almkerk vandaag. Gezellige bende aldaar. 2 klassiekers gezien. Zoon het 65 grote wielen gereden, manche 1 zeer netjes. Manche 2 wilde ik hem haast ter adoptie aanbieden. Toch een leuke dag vandaag gehad.
 

Bijlagen

  • 20230916_193631.jpg
    20230916_193631.jpg
    357,4 KB · Weergaven: 7
  • 20230916_193617.jpg
    20230916_193617.jpg
    314,8 KB · Weergaven: 8
Wbmc almkerk vandaag. Gezellige bende aldaar. 2 klassiekers gezien. Zoon het 65 grote wielen gereden, manche 1 zeer netjes. Manche 2 wilde ik hem haast ter adoptie aanbieden. Toch een leuke dag vandaag gehad.
De vraag is natuurlijk of je zoon beide manches met plezier op de motor heeft gezeten. Als dat het geval was was het een topdag toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan