Motordief hard onderuit

Wat een horror verhalen worden er hier de wereld in geholpen. Als ik even willekeurig de polisvoorwaarden pak van een motorverzekering van een grote verzmij. lees ik gewoon het volgende:

Voor welke schade betalen wij?
We betalen als de motor is gestolen. We betalen alleen als de motor op slot stond met een goedgekeurd ART 4
slot. In dat geval betalen we voor de motor, de accessoires, de bagage, de helm en de motorkleding die gestolen
zijn.
Daarnaast betalen we alleen in de volgende gevallen voor de schade aan de motor, de accessoires, de bagage, de
helm en motorkleding.
-
Schade door joyriding of door inbraak in een afgesloten bagageruimte van de motor.
-
Joyriding betekent dat iemand op de motor rijdt zonder uw toestemming.
-
Schade door een poging tot joyriding of door inbraak in een afgesloten bagageruimte van de motor.
-
Schade terwijl de motor gestolen was.
-
Schade nadat iemand de motor heeft verduisterd. Verduistering betekent dat iemand de motor met uw
toestemming leende en hem niet terugbracht terwijl hij dat wel moest.

-
Als de sleutels zijn gestolen, betalen we de kosten voor nieuwe sloten en sleutels.
Moeten wij voor een van deze schades betalen? En heeft u voor die schade nog meer kosten gehad? Dan betalen
we in de gevallen die hieronder staan. Wij betalen deze kosten bovenop het bedrag dat op de polis staat.
-
De kosten van een noodreparatie.
-
De kosten die echt nodig zijn voor het stallen en bergen van de motor.
-
De kosten die echt nodig zijn voor het vervangen van het kentekenbewijs en de kentekenplaten.
Wat is nog meer verzekerd?
Kunt u de motor niet gebruiken omdat hij gestolen of verduisterd is? Dan krijgt u €
20,- voor elke dag dat u de motor niet kunt gebruiken."
 
Laatst bewerkt:
Wat een horror verhalen worden er hier de wereld in geholpen. Als ik even willekeurig de polisvoorwaarden pak van een motorverzekering van een grote verzmij. lees ik gewoon het volgende:
Ik heb nog een motor staan die ik er met deze voorwaarden in een week heb terugverdiend :)
 
Sorry alvast voor offtopic.

De voorwaarden van motorverzekeringen zijn soms bizar. Ik verkocht een motorscooter aan een kennis (vorige week). Die kennis gaat een verzekering regelen. De motorscooter komt in Den Haag op straat te staan dus hij wil 'm WA+diefstal of beperkt casco verzekeren. Daartoe heeft hij gemaild hoe de motorscooter op slot gezet moet worden. Antwoord: gezien de beperkte waarde van de motorscooter (€ 2.500,00) zijn er géén eisen.

Als hij die scooter zonder slot op straat zet kan hij bijna letterlijk aftellen tot'ie weg is. Verzekeraars move in mysterious ways.
 
Sorry alvast voor offtopic.

De voorwaarden van motorverzekeringen zijn soms bizar. Ik verkocht een motorscooter aan een kennis (vorige week). Die kennis gaat een verzekering regelen. De motorscooter komt in Den Haag op straat te staan dus hij wil 'm WA+diefstal of beperkt casco verzekeren. Daartoe heeft hij gemaild hoe de motorscooter op slot gezet moet worden. Antwoord: gezien de beperkte waarde van de motorscooter (€ 2.500,00) zijn er géén eisen.

Als hij die scooter zonder slot op straat zet kan hij bijna letterlijk aftellen tot'ie weg is. Verzekeraars move in mysterious ways.

Dat is idd vreemd, meestal is minimaal een ART4-slot verplicht, als je 'm ook tegen diefstal wilt verzekeren. Ik zou toch maar de polis goed doorlezen en niet meteen geloven wat iemand aan de telefoon zegt.
 
Laatst bewerkt:
is 20:30 nacht? Hier in de buurt kan je op koopavond tot 21:00 overschrijven ;)

Nacht is idd overdreven, maar wel laat op de avond. Maar als je aankomt om 20:30 zoals hier staat geschreven om de motor te bekijken is dat toch best raar ervan uitgaande dat het daar ook tot 21:00 kan.
Neem aan dat de meesten meer dan 15 min besteden aan bekijken, onderhandelen en proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Wat een horror verhalen worden er hier de wereld in geholpen. Als ik even willekeurig de polisvoorwaarden pak van een motorverzekering van een grote verzmij. lees ik gewoon het volgende:

Lees eens heel goed wat je zelf quote.

Voor welke schade betalen wij?
We betalen als de motor is gestolen. We betalen alleen als de motor op slot stond met een goedgekeurd ART 4 slot. In dat geval betalen we voor de motor, de accessoires, de bagage, de helm en de motorkleding die gestolen zijn.


Als de motor is gestolen en hij stond op slot krijg je geld om een gelijkwaardige motor te kunnen kopen.

Daarnaast betalen we alleen in de volgende gevallen voor de schade aan de motor, de accessoires, de bagage, de helm en motorkleding.- Schade nadat iemand de motor heeft verduisterd. Verduistering betekent dat iemand de motor met uw toestemming leende en hem niet terugbracht terwijl hij dat wel moest.


Als de motor is verduisterd en weer is teruggevonden krijg je de schade aan de motor uitgekeerd. Als die motor niet wordt teruggevonden krijg je dus niets.
 
Dat is idd vreemd, meestal is minimaal een ART4-slot verplicht, als je 'm ook tegen diefstal wilt verzekeren. Ik zou toch maar de polis goed doorlezen en niet meteen geloven wat iemand aan de telefoon zegt.

Mijn Transalp hoeft ook niet op slot te staan, alleen het stuurslot is voldoende (via KNMV verzekerd). Pas als de cataloguswaarde boven een bepaald bedrag komt (ik dacht bij KNMV 14.000 euro) zijn er extra eisen.

Neemt niet weg dat het heel verstandig is om goed te kijken wat er uiteindelijk in die polisvoorwaarden staat en niet alleen af te gaan op wat er aan de telefoon is gezegd, want dat valt later moeilijk te bewijzen (tenzij het gesprek is opgenomen).
 
Mijn Transalp hoeft ook niet op slot te staan, alleen het stuurslot is voldoende (via KNMV verzekerd). Pas als de cataloguswaarde boven een bepaald bedrag komt (ik dacht bij KNMV 14.000 euro) zijn er extra eisen.

Neemt niet weg dat het heel verstandig is om goed te kijken wat er uiteindelijk in die polisvoorwaarden staat en niet alleen af te gaan op wat er aan de telefoon is gezegd, want dat valt later moeilijk te bewijzen (tenzij het gesprek is opgenomen).

Hoe oud is jouw Alp en hoe verzekerd? Ik had bij diefstalverzekeringen altijd een extra clausule voor een extra slot (minimaal ART4). Ik zal eens in mijn papieren kijken voor beide motoren, heb ze nu niet voor handen, maar ik meen op beide een clausule hiervoor te hebben. De goedkoopste motor is 1800 euro nieuw, dus ben benieuwd! :)
Beiden ook bij KNMV.

Bij motoren vanaf +/- 14.000-15.000 euro moet je 'm idd binnen stallen na een bepaalde tijd of vastzetten aan een aardvast object, als je geen 'binnen' hebt (met minimaal ART4-spul).
 
Nacht is idd overdreven, maar wel laat op de avond. Maar als je aankomt om 20:30 zoals hier staat geschreven om de motor te bekijken is dat toch best raar ervan uitgaande dat het daar ook tot 21:00 kan.
Neem aan dat de meesten meer dan 15 min besteden aan bekijken, onderhandelen en proefrijden.

:N :N :N

Als ik een motor ga kopen, maak ik van te voren een prijsafspraak,, en zeg dan dat de motor/auto moet voldoen aan de verdere advertentie..
Kijk hoe hij KOUD start, rijdt de straat op en neer, en betaal...
Ook in NL mag je niets met verborgen gebreken verkopen al is het 2e hands, dus met mijn mailtje en de advertentie sta je dan redelijk sterk......

verkopen hetzelfde...
Maak een prijsafspraak, en zeg er duidelijk bij dat dat het bedrag is, en verder geen stuiver minder...
Als ze dan nog over de prijs beginnen werk ik ze zachtjes doch zonder aarzelen naar buiten..die fase heb ik dan gehad
 
Lees eens heel goed wat je zelf quote.

Voor welke schade betalen wij?
We betalen als de motor is gestolen. We betalen alleen als de motor op slot stond met een goedgekeurd ART 4 slot. In dat geval betalen we voor de motor, de accessoires, de bagage, de helm en de motorkleding die gestolen zijn.


Als de motor is gestolen en hij stond op slot krijg je geld om een gelijkwaardige motor te kunnen kopen.

Daarnaast betalen we alleen in de volgende gevallen voor de schade aan de motor, de accessoires, de bagage, de helm en motorkleding.- Schade nadat iemand de motor heeft verduisterd. Verduistering betekent dat iemand de motor met uw toestemming leende en hem niet terugbracht terwijl hij dat wel moest.


Als de motor is verduisterd en weer is teruggevonden krijg je de schade aan de motor uitgekeerd. Als die motor niet wordt teruggevonden krijg je dus niets.

Onzin, daarom gaan ze je ook 20euro per dag betalen zeker als je motor is verduisterd (zie orignele quote). Tikt toch lekker door kan ik zeggen.
 
:N :N :N

Als ik een motor ga kopen, maak ik van te voren een prijsafspraak,, en zeg dan dat de motor/auto moet voldoen aan de verdere advertentie..
Kijk hoe hij KOUD start, rijdt de straat op en neer, en betaal...
Ook in NL mag je niets met verborgen gebreken verkopen al is het 2e hands, dus met mijn mailtje en de advertentie sta je dan redelijk sterk......

verkopen hetzelfde...
Maak een prijsafspraak, en zeg er duidelijk bij dat dat het bedrag is, en verder geen stuiver minder...
Als ze dan nog over de prijs beginnen werk ik ze zachtjes doch zonder aarzelen naar buiten..die fase heb ik dan gehad

Dat is ook zo, misschien denk ik teveel vanuit mijn eigen situatie
 
Mike, ik heb nog even gekeken, op beide motoren een clausule voor een ART4 slot bij KNMV. Dus ook voor de motor van 1800 euro (die heb ik verzekerd als WA beperkt casco, of wel WA+). De ander is allrisk verzekerd. Kan me alleen voorstellen dat die clausule niet geldt voor WA, immers valt er dan toch niets uit te keren. :+
 
Onzin, daarom gaan ze je ook 20euro per dag betalen zeker als je motor is verduisterd (zie orignele quote). Tikt toch lekker door kan ik zeggen.

Boven die vergoeding van 20 euro/dag staat het volgende:

Moeten wij voor een van deze schades betalen? En heeft u voor die schade nog meer kosten gehad? Dan betalen we in de gevallen die hieronder staan. Wij betalen deze kosten bovenop het bedrag dat op de polis staat.


Bij verduistering hoeft de verzekering alleen te betalen aan schade die aan de motor is ontstaan op grond van de voorwaarden. M.a.w. als je motor wordt teruggevonden krijg je gedurende de tijd die nodig is om het ding te repareren 20 euro/dag vergoed. Als je motor niet wordt teruggevonden krijg je niks, want dan hoeven ze niet uit te keren, dat hoeft alleen bij diefstal.
 
Mike, ik heb nog even gekeken, op beide motoren een clausule voor een ART4 slot bij KNMV. Dus ook voor de motor van 1800 euro (die heb ik verzekerd als WA beperkt casco, of wel WA+). De ander is allrisk verzekerd. Kan me alleen voorstellen dat die clausule niet geldt voor WA, immers valt er dan toch niets uit te keren. :+

Ik heb mijn eerste verzekering bij KNMV afgesloten in 2004 en daarna een tweede motor toegevoegd en vervolgens weer een paar motoren vervangen. Blijkbaar geven ze die voorwaarden niet meer.

Op mijn vorige GSA had ik de extra voorwaarde dat ik bij stalling buiten de motor 's nachts of met één ART4 slot nagelvast moest zetten, of er anders twee ART4 sloten aan moest hangen. Op diezelfde polis de Transalp en daar is nog steeds geen enkele eis anders dan het stuurslot.
 
Laatst bewerkt:
Als hij dan toch die motor in elkaar jaagt dan had hij zichzelf ook meteen maar echt goed in de poeier moeten rijden.
 
Omdat je in de nacht het kenteken niet kan overschrijven en weekenden ook bestaan :)

Ik heb een motor gekocht op een donderdagavond.

Proefrit gemaakt, prijs afgesproken en gelijk contant betaald.

Papieren mee gekregen, vrijdag kenteken over geschreven, verzekering geregeld en zaterdagochtend de motor opgehaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn eerste verzekering bij KNMV afgesloten in 2004 en daarna een tweede motor toegevoegd en vervolgens weer een paar motoren vervangen. Blijkbaar geven ze die voorwaarden niet meer.

Op mijn vorige GSA had ik de extra voorwaarde dat ik bij stalling buiten de motor 's nachts of met één ART4 slot nagelvast moest zetten, of er anders twee ART4 sloten aan moest hangen. Op diezelfde polis de Transalp en daar is nog steeds geen enkele eis anders dan het stuurslot.

OK, of bij klanten die al langer gebruiken maken van de verzekering, hebben ze dit afgeschaft. Ik heb beide verzekeringen sinds 2013 en een laatste in mei gewijzigd. Ach, zo lang je geen extra clausule op je polis hebt staan, sta je toch in je recht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan