PalmeroStravos
Die hard MF'er
- 25 jan 2005
- 457
- 0
Zie onderstaand nieuwsitem. Los van de insinuerende titel wel leuk dat motoren zo worden ingezet!
Ciao,
Stravos
4 november 2013
ROTTERDAM (Energeia) - De storingsmonteurs van Joulz die bij wijze van proef op een motor hun werk doen, blijken op hun motorfietsen een stuk sneller bij gasstoringen te arriveren dan de aanrijtijd die voor dergelijke ritten staat. Teamleider Dirk Jan van de Wetering van het infrabedrijf stelt dat de proef een succes is en dat mogelijk uiteindelijk alle Joulz-vestigingen 'motormonteurs' krijgen.
Joulz begon deze zomer een proef waarbij storingsmonteurs die afreizen naar (vermoedelijke) gasstoringen, met een motor in plaats van een dienstwagen op pad gaan. Het idee erachter is dat ze zich per tweewieler sneller door het verkeer van de drukke Randstad kunnen begeven (waar Joulz voor netbeheerder Stedin de gasstoringen oplost).
De drie maanden durende proef heeft geleerd dat dit inderdaad het geval is. Voor gasstoringen waar sprake is van gaslekkage, geldt landelijk de norm dat monteurs binnen 30 minuten ter plekke moeten zijn en dan binnen 20 minuten de locatie 'veilig moeten stellen'-dat laatste houdt in dat ze de omgeving afzetten in een straal waarbuiten de gasconcentratie niet gevaarlijk is. Die aanrijdtijd van 30 minuten bleek in het drukke verkeer van de Randstad niet altijd haalbaar, zeker niet in de spits, zo gaf Joulz als verklaring voor de motorproef.
De 'motormuizen' van Joulz haalden gedurende de proef echter een gemiddelde aanrijtijd van zo'n 24 minuten (plus nog eens gemiddeld 9 minuten veiligstellen), laat teamleider gas Dirk Jan van de Watering van de Delftse Joulz-vestiging weten. "Goed resultaat", meldt Van de Watering, die de "geestelijk vader" van de proef is, dan ook trots. "De gemiddelde aanrijdtijden liggen ruim beneden de verplichting."
Van de Watering wil de pilot, na een winterstop, nog verlengen met enkele maanden om de resultaten te "tunen". Omdat Joulz de veiligheid van de monteurs voorop stelt, wil het bedrijf de monteurs in de winter liever niet per motor de weg opsturen. Na de winterstop die over een paar weken wordt afgekondigd, zal de proef vanaf het vroege voorjaar wel een vervolg krijgen. "Om de veiligheid van mijn mensen zoveel mogelijk te waarborgen, gaan we niet onder alle weersomstandigheden op de motor eruit", aldus Van de Watering.
Hij gaat er wel vanuit dat er na de verlenging "definitief" over wordt gegaan tot het inzetten van motormonteurs. "De resultaten zijn dusdanig goed dat het zonde zou zijn om onze performance te stoppen." Tijdens de pilot zijn twee motors ingezet, bereden door drie monteurs. Van de Watering bekijkt nu of het zinvol is om na de winterstop nog een derde motor in te zetten vanuit het kantoor in Delft. "Daarna gaan we misschien wel Joulz-breed."
Ciao,
Stravos
4 november 2013
ROTTERDAM (Energeia) - De storingsmonteurs van Joulz die bij wijze van proef op een motor hun werk doen, blijken op hun motorfietsen een stuk sneller bij gasstoringen te arriveren dan de aanrijtijd die voor dergelijke ritten staat. Teamleider Dirk Jan van de Wetering van het infrabedrijf stelt dat de proef een succes is en dat mogelijk uiteindelijk alle Joulz-vestigingen 'motormonteurs' krijgen.
Joulz begon deze zomer een proef waarbij storingsmonteurs die afreizen naar (vermoedelijke) gasstoringen, met een motor in plaats van een dienstwagen op pad gaan. Het idee erachter is dat ze zich per tweewieler sneller door het verkeer van de drukke Randstad kunnen begeven (waar Joulz voor netbeheerder Stedin de gasstoringen oplost).
De drie maanden durende proef heeft geleerd dat dit inderdaad het geval is. Voor gasstoringen waar sprake is van gaslekkage, geldt landelijk de norm dat monteurs binnen 30 minuten ter plekke moeten zijn en dan binnen 20 minuten de locatie 'veilig moeten stellen'-dat laatste houdt in dat ze de omgeving afzetten in een straal waarbuiten de gasconcentratie niet gevaarlijk is. Die aanrijdtijd van 30 minuten bleek in het drukke verkeer van de Randstad niet altijd haalbaar, zeker niet in de spits, zo gaf Joulz als verklaring voor de motorproef.
De 'motormuizen' van Joulz haalden gedurende de proef echter een gemiddelde aanrijtijd van zo'n 24 minuten (plus nog eens gemiddeld 9 minuten veiligstellen), laat teamleider gas Dirk Jan van de Watering van de Delftse Joulz-vestiging weten. "Goed resultaat", meldt Van de Watering, die de "geestelijk vader" van de proef is, dan ook trots. "De gemiddelde aanrijdtijden liggen ruim beneden de verplichting."
Van de Watering wil de pilot, na een winterstop, nog verlengen met enkele maanden om de resultaten te "tunen". Omdat Joulz de veiligheid van de monteurs voorop stelt, wil het bedrijf de monteurs in de winter liever niet per motor de weg opsturen. Na de winterstop die over een paar weken wordt afgekondigd, zal de proef vanaf het vroege voorjaar wel een vervolg krijgen. "Om de veiligheid van mijn mensen zoveel mogelijk te waarborgen, gaan we niet onder alle weersomstandigheden op de motor eruit", aldus Van de Watering.
Hij gaat er wel vanuit dat er na de verlenging "definitief" over wordt gegaan tot het inzetten van motormonteurs. "De resultaten zijn dusdanig goed dat het zonde zou zijn om onze performance te stoppen." Tijdens de pilot zijn twee motors ingezet, bereden door drie monteurs. Van de Watering bekijkt nu of het zinvol is om na de winterstop nog een derde motor in te zetten vanuit het kantoor in Delft. "Daarna gaan we misschien wel Joulz-breed."