Je kan ook overdrijven hoor of heb je hier ruime ervaring mee. Ik heb het nog nooit gehoord. Verder heb je olie en olie. Olie dat geschikt is voor een turbocompressor AMG, zal het vast in je fietsje ook wel goed doen, mits het de juiste 'waarden' heeft.GEEEEEEN auto-olie, kost je motorblok
Geen auto-olie erin ivm contstant slippende koppeling.
Er zitten namelijk geen friction modifiers in auto-olie.
Ik heb er de laatste keer gewoon full syn auto olie ingegooid van de beste kwaliteit ,koste 7€ bij de makro
Maarja ik heb dan ook een droge koppeling
Wat zijn "friction modifiers"?
Dat zijn bestandsdelen die toegevoegd zijn aan motor-olie om een slippende koppeling tegen te gaan.
Je kan ook overdrijven hoor of heb je hier ruime ervaring mee. Ik heb het nog nooit gehoord. Verder heb je olie en olie. Olie dat geschikt is voor een turbocompressor AMG, zal het vast in je fietsje ook wel goed doen, mits het de juiste 'waarden' heeft.
Een slippende koppeling is niet hetzelfde als een rot motorblok.
klinkt heel logisch , je maak dus een smeermiddel, en dan ga je er iets aan toevoegen om het NIET meer te laten smeren
inderdaad, op dit forum "hoor" je heel veel over olieIk denk dat het nu wel duidelijk is, ik had al olie gekocht en deze was gewoon voor in de auto. Maar weer ff inruilen dus! Ik zelf dacht dat et geen reet uitmaakte maar had later inderdaad gehoort dat je met normale "auto" olie een slippende koppeling krijgt!
In ieder geval bedankt jongens!
Wij voeren Texaco Havoline olie en als ik bv een gsxr 750 bj 2000 in type. Mag daar gewoon auto olie in. Als dat bij hun in de aangegeven adviezen staan, staan zij garant voor eventuelle schade. Dus er kan wel degelijk auto olie in. Ik heb het ook al een aantal keren gedaan en geloof mij er gebeurt niets. Al zeg ik wel neem een merk/kwaliteits olie en vraag wat dat betreffende merk dus aanraad dan zit je altijd goed. Zit allemaal heel erg tussen je oren hoor.