Motorrijbewijs aftrekbaar belastingen

DerJan

MF'er
28 jul 2018
207
80
Gouda
Vraag,

Ik heb in 2018 mijn motorrijbewijs gehaald. Gebruik mijn motor nu voor 90% zakelijk voor woon - werkverkeer. Kan dit ook aantonen middels een administratie.

Vraag kan ik de kosten die ik heb gemaakt om mijn rijbewijs te halen nu aftrekken bij mijn aangifte inkomstenbelasting door ze als studiekosten op te geven?

Groeten Jan
 
Laatst bewerkt:
Nee. Of ben je van beroep motorrijder? Dan zou je het misschien nog als beroepsopleiding kunnen proberen.
 
Of ....het is een puinhoop bij de Belastingdienst, dus bij twijfel altijd kosten aftrekken. Zou ik zeker doen.

(Bron ' puinhoop': de pers, dus of dat waar is.....).
 
Vraag,

Ik heb in 2018 mijn motorrijbewijs gehaald. Gebruik mijn motor nu voor 90% zakelijk voor woon - werkverkeer. Kan dit ook aantonen middels een administratie.

Vraag kan ik de kosten die ik heb gemaakt om mijn rijbewijs te halen nu aftrekken bij mijn belastingaangifte?

Groeten Jan
Al op de website van de belastingdienst gekeken?

Krijg je van je werkgever ook reiskostenvergoeding, of ben je zelf de werkgever?

Is er evt geen mogelijkheid voor je om een motor te kunnen leasen via je werk?
 
Al op de website van de belastingdienst gekeken?

Krijg je van je werkgever ook reiskostenvergoeding, of ben je zelf de werkgever?

Is er evt geen mogelijkheid voor je om een motor te kunnen leasen via je werk?

Wel reiskostenvergoeding, dat dekt wel de kosten van het rijden, maar niet van het rijbewijs.

Leasen via werk kan niet helaas.
 
Wel reiskostenvergoeding, dat dekt wel de kosten van het rijden, maar niet van het rijbewijs.

Leasen via werk kan niet helaas.
Ok, je rijbewijs is iets wat je zelf wilt hebben omdat je je leven wat wilt vergemakkelijken, het hoeft nl niet. Dat het handig is zowel voor jezelf en de kans op de arbeidsmarkt wat verhoogt daargelaten.