Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd Sandor en cruising *O*

Over iets meer dan een uurtje ga ik richting CBR zwolle.
Vandaag niet meer in mijn boeken gekeken en weer geen zenuwen.
 
Laatst bewerkt:
Succes Strix! Ikzelf heb donderdag eindelijk het rijbewijs en ga diezelfde dag een suzuki sv650je huren voor 2 dagen. Km s maken in mijn eentje en eerst beetje in Flevoland en directe omstreken rijden. Zin an!
 
Succes Strix! Ikzelf heb donderdag eindelijk het rijbewijs en ga diezelfde dag een suzuki sv650je huren voor 2 dagen. Km s maken in mijn eentje en eerst beetje in Flevoland en directe omstreken rijden. Zin an!
Da's alleen maar recht toe recht aan! _O-

Veel plezier wilco! :]

Edit:Donderdag pas rijbewijs? je had toch een spoedje?
 
Laatst bewerkt:
Yes *O*
Net geslaagd voor m'n AVB
Wegrijden uit parkeervak 2x verprutst, maar de rest was OK.

Als dat wegrijden uit een parkeervak goed gaat, snap ik niet waarom het soms niet lukt. Zo makkelijk,
en dan een andere keer gaat het dus weer fout. |(
Maar goed, geen meer pionnen voor mij
 
Gefeliciteerd!
En inderdaad, geen pionnen meer. Soms wilt het gewoon niet lukken, ook al is het daarvoor 10 keer goed gegaan
Maar maakt niet uit, je bent toch geslaagd *O*
 
Dank voor de felicitaties.
11 juli staat mijn AVD gepland, Nog 2x 2,5 uur les er voor gepland.
Straks maar vast een afspraak maken bij de gemeente :P
 
Laatst bewerkt:
Gisterochtend met mijn vriendin rond een uur of 8 vanuit Beusichem richting Arnhem gereden. Veel spitsverkeer, nog een keer goed afgesneden op de snelweg door een auto die mij niet zag bij het naar rechts komen. Halverwege getankt en een bakkie gedronken. Na het tanken reed ik rustig naar mijn vriendin toe, met de motor lekker afgeschuind de koppeling en voorrem ingeknepen. Je raad het al, mijn vriendin zag mij in haar ooghoek de grond opzoeken. Dit is nou de 3e keer dat ik dat apparaat zo suf laat vallen, hij is er nog steeds niet lichter op geworden. Nouja, dat alvast gehad... Als hij maar overeind blijft bij het AVB examen!

In goede orde in Arnhem aangekomen en een paar langzame oefeningen gedaan om even los te worden. Ging vlekkeloos! Daarna doorgereden richting het AVB terrein, 2 man zat daar ontspannen in de zon op ons te wachten. Mijn instructeur greep nog even de kans om me belachelijk te maken over mijn alternatieve manier van afstappen, daar nog een bakkie gedronken en toen klaargemaakt voor het examen.

Ik mocht met de snelle oefeningen beginnen. Na de 1e uitwijkoefening opeens stikzenuwachtig. Desondanks de precisiestop goed uitgevoerd. Daarna moest de noodstop over, ik kwam niet snel genoeg tot stilstand. De langzame slalom de 1e keer verprutst (onvoldoende afschuinen -> steering lock) en de rest van de oefeningen feilloos uitgereden. Hij feliciteerde me met de woorden: "Ik kan je nu nog wel laten lopen met de motor maar zelfs als je hem 2x laat lazeren ben je alsnog geslaagd. Gefeliciteerd."

Mijn vriendin was ondertussen bij de langzame oefeningen begonnen. Ze was helaas zo zenuwachtig dat de langzame slalom 2x achter elkaar niet goed ging, terwijl ze die hartstikke goed kon. De remmingen gingen top en het 8je ook. Bij de snelle slalom veel te veel met het gas gespeeld, die moest over. Daarna reed ze naar haar examinator en begon ze van blijdschap als een pompbediende aan z'n hand te leuren, geslaagd!

Toen op ons dooie akkertje over de A15 -> N320 vanuit Arnhem terug naar Beusichem. De temperatuur was opgelopen en het reed heerlijk. AVB is binnen, op naar de AVD!
 
Laatst bewerkt:
Top, zo doe je dat
Ook gefeliciteerd

Bedankt, hetzelfde! Ik herken verder je probleem, ik emmer ook altijd bij het wegrijden. Dat waren ook de momenten waarop ik dat apparaat al eerder heb laten lazeren. En maar uitgelachen worden... :')

Die koppeling gewoon vasthouden werkte uiteindelijk het beste voor mij. Wat ik dan met het gas deed maakte niet veel meer uit.
 
Yes *O*
Net geslaagd voor m'n AVB
Wegrijden uit parkeervak 2x verprutst, maar de rest was OK.

Als dat wegrijden uit een parkeervak goed gaat, snap ik niet waarom het soms niet lukt. Zo makkelijk,
en dan een andere keer gaat het dus weer fout. |(
Maar goed, geen meer pionnen voor mij

Ik had précies hetzelfde probleem!! Zelfs na 14 lessen wilde die oefening mij niet lukken (naar links)... snap(te) er helemaal niets van... Ik heb vorige week mijn AVB gehaald en geluk gehad dat ik hem niet in mijn examen moest doen! Wegrijden op de weg zonder al die stomme pionnen is dan weer geen probleem. Typisch.

Maar gefeliciteerd! ;)
 
Dat gaat helemaal goedkomen! :t

Jullie ook succes RR Vliet! Wat leuk dat jullie zo samen lessen :Y
Ja, maakt het erg gezellig. Zelfs na een K les overheerst het gevoel dat je gezellig samen rond hebt getoerd op een motorfiets. Je hoeft niet eens de brandstof te betalen!

Dat schiet al mooi op! :t

RR Vliet, jullie ook gefeliciteerd!
En bedankt! Jij van harte met je RBW :t
 
Laatst bewerkt:
RR Vliet schreef op 27 juni 2018 @ 13:26
Die koppeling gewoon vasthouden werkte uiteindelijk het beste voor mij. Wat ik dan met het gas deed maakte niet veel meer uit.
Dat had ik ook al wel ontdekt.
Maar ik wil aan de ene kant niet de motor laten afslaan, maar aan de andere kant ook niet met een gierende motor wegrijden.
Het lukt steeds beter om de middenweg daar tussen te vinden, maar af en toe heb ik weer één van de uitersten.
Mijn instructeur zegt dat ik er ook aan moet wennen dat die motor herrie maakt met het wegrijden, ik wil het misschien te stilletjes doen.

Even andere vraag, omdat dit het beginners topic is, lijkt me dit wel de goede plek:
Ik wil motorlaarzen gaan kopen.
Nu zie ik dat sommige laarzen best wel fors zijn bovenaan de schacht, met allerlei verstevigingen.
Als je een strakke motorbroek in de laars stopt is dat natuurlijk prima.
maar als ik dezelfde laars ook wil kunnen gebruiken met een motor spijkerbroek erover, dan lijkt me dat een beetje strakkere schacht beter is.
Hoe doenn jullie dat, dragen jullie je motorlaarzen niet als je met spijkerbroek rijdt? Of doe je dan de spijkerbroek ook in de laars?
 
Laatst bewerkt:
Ik had van de rijschool een laars van "course" volgens mij een huismerk van xl....
Deze waren dun aan de schacht en konden prima onder jeans.
Mijn smx6 zijn hier te dik voor.

Beide fijne laars, de course zat goed in elkaar en zat lekker, zeker voor die prijs
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik ook al wel ontdekt.
Maar ik wil aan de ene kant niet de motor laten afslaan, maar aan de andere kant ook niet met een gierende motor wegrijden.

Het is allebei niet erg. Zolang het maar iedere keer net een pietsie beter gaat. Uiteindelijk doe je het op je gevoel helemaal goed. En soms niet. Ik laat wel 's mijn motor afslaan bij een stoplicht omdat ik te zuinig wil wegrijden. Dat staat heel stom, een snelle motor vooraan bij het stoplicht en dan afslaan. Maar ja, ik zit er niet mee.
 
Morgen ga ik eerste rit alleen rijden. Veel zin in! Ik neem goed wat te drinken mee omdat ik nu al weet dat ik dorst ga krijgen. Ik zie wel waar ik uit ga komen.
 
Even andere vraag, omdat dit het beginners topic is, lijkt me dit wel de goede plek:
Ik wil motorlaarzen gaan kopen.
Nu zie ik dat sommige laarzen best wel fors zijn bovenaan de schacht, met allerlei verstevigingen.
Als je een strakke motorbroek in de laars stopt is dat natuurlijk prima.
maar als ik dezelfde laars ook wil kunnen gebruiken met een motor spijkerbroek erover, dan lijkt me dat een beetje strakkere schacht beter is.
Hoe doenn jullie dat, dragen jullie je motorlaarzen niet als je met spijkerbroek rijdt? Of doe je dan de spijkerbroek ook in de laars?

Ik denk dat de meeste laarzen wel een forsere schacht hebben ivm bescherming, zeker de sportievere laarzen.
Zelf draag ik dan de laars (ook Alpinestars SMX6) over de spijkerbroek, ik ben niet anders gewend.

Misschien dat lage boots of motorschoenen nog een optie zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan