Ja ik heb het inderdaad ook meer over de situatie dat er 30 autos voor je staan. 1 of 2 dan sluit ik zeker netjes achteraan. Maar ik rij vaak een stuk waar je zich maar van stoplicht tot stoplicht rijdt en soms bij groen niet eens door kan rijden omdat de rij auto's te lang is en het stoplicht daarvoor nog op rood staat.Bij mij hangt ‘t van de situatie af: als er een of twee auto’s voor me staan sluit ik netjes achteraan; is het een onafzienbare rij, dan wil ik nog wel eens ‘voorkruipen’.
O ja, als er een damesachtig autootje voor me staat (categorie Aygo, 106, Pixo, Picanto, Up) dan ga ik zeker vooraan staan
Die tijd heb ik gehadDan wil je indruk maken op de dames.
Ik had alleen maar dit soort auto's.Het is omdat dat soort auto’s meestal personen bevat die niet echt affectie met autorijden hebben.
I rest my caseIk had alleen maar dit soort auto's.
Maar puur omdat het goedkoop is. Dat was voor mij belangrijk. Hoe het eruit ziet en hoe hard hij kan maakte niet uit.
Auto in NL is toch een rib uit je lijf.
Zo rij ik dus al jaren met een Twingo, die m'n pa nog nieuw gekocht had. Lekker goedkoop in onderhoud, kost geen drol qua verzekering en wegenbelasting. Na zijn overlijden heb ik die geérft, en die gaat pas weg als ie niet meer te redden is. Vroeger wel meer auto's gehad hoor, BMW 2002TII, BMW 323I, Rally geprepareerde Ford escort MK1 en zo.. Maar ik rij liever motor, dus een auto moet goedkoop zijn.Ik had alleen maar dit soort auto's.
Maar puur omdat het goedkoop is. Dat was voor mij belangrijk. Hoe het eruit ziet en hoe hard hij kan maakte niet uit.
Auto in NL is toch een rib uit je lijf.
Sinds ik een auto achterop heb gehad toen ik bij een verkeerslicht wachtrij aankwamWat doen jullie met vooraan gaan staan bij stoplichten? Voor mij voelt het vrij asociaal. Zeker bij een eenbaansweg, dan sluit ik meestal ook gewoon netjes achteraan. Aan de andere kant rij ik ook veel tweebaanswegen waar je eigenlijk van stoplicht naar stoplicht rijdt. Maar vind daar wel weer relatief weinig ruimte om er daar tussendoor te rijden...
Iets naar voren kruipen zodat je niet de laatste in de rij bent, is statistisch gezien altijd veiliger voor de motorrijder. Ik probeer het ook te doen waar het kan en sociaal verantwoord is. Wanneer de rijbaan éénbaans is sluit ik wel altijd netjes achter aan. Omdat er vaak niet voldoende ruimte is om er netjes langs te gaan en je op zulke wegen ook maar net de ruimte moet krijgen van de ander.Sinds ik een auto achterop heb gehad toen ik bij een verkeerslicht wachtrij aankwam
(en aan het twijfelen was of ik zou "filteren" bij de 1 baans...) heb ik besloten altijd een poging tot filteren te doen.
(al is het maar om naast de auto te staan die anders voor mij zou zitten)
Beeld vooruit:
Beeld achteruit
Voor de bocht was ik al met m'n achterrem aan het remmen, ook te zien in de 'rode gloed' van nummerplaat auto achter mij in beeld achteruit.
(helaas wazig beeld door natte camera lenzen)
Als ik zie dat er achter mij iemand aan komt knijp ik wel, vooral s'avonds, een paar keer even kortstondig mijn voorrem in om mijn achterlicht te doen knipperen, om er zeker van te zijn dat de naderende automobilist mij moet hebben te zien staan. Zo gaat het nu al bijna 4 jaar goed.. al kan je natuurlijk altijd iemand achterop krijgen die op zijn telefoon aan het kijken was. Daar heb je vooraan in de rij, minder last van.
Net 2 uur AVB les gehad. Vrijwel alles ging goed totdat ik moest wegrijden uit een parkeervak. Normaal gezien lukt deze oefening me altijd, maar nu ging het vaker fout dan goed. Hierdoor werd ik nogal gefrusteerd totdat ik dus de motor liet uitvallen tijdens het wegrijden en viel.Hoop in ieder geval dat 1 les nog wel voldoende is om 5 juni ook te kunnen slagen
Ik denk niet anders dan dat ik tijdens lessen heb geleerd... Bij stoplichten gingen we gewoon altijd achteraan staan in de linker of rechter rij. De instructeur heeft nooit gevraagd of gezegd om er tussendoor te rijden, terwijl we dat bij een file op de snelweg wel deden.Wat doen jullie met vooraan gaan staan bij stoplichten? Voor mij voelt het vrij asociaal. Zeker bij een eenbaansweg, dan sluit ik meestal ook gewoon netjes achteraan. Aan de andere kant rij ik ook veel tweebaanswegen waar je eigenlijk van stoplicht naar stoplicht rijdt. Maar vind daar wel weer relatief weinig ruimte om er daar tussendoor te rijden...
Absoluut, werd gelijk tijd om die te veranderenEn jij hebt een nieuwe avatar, met je nieuwe motor.
Dat wegrijden uit een parkeervak was voor mij vaak ook wel een ding. Had vaak de neiging om de koppeling te snel los te laten, maar bij het AVB ging het merkwaardig genoeg goed.
Mijn instructeur zegt altijd dat ik beter presteer op zaterdag ochtend als wij om 9 uur beginnen dan als ik doordeweeks na mijn werk om 17 uur rij. Blijk ik toch vermoeid te zijn of in mijn hoofd nog met mijn werk bezig.Bij mij zei mijn instructeur: Ik zie dat je moe bent we hebben namelijk al 2 uurtjes gereden, zo is het wel goed. Ik was weer eens eigenwijs en gaf aan dat ik het nog 1 keer wou proberen. Toen ging het fout.
Mijn instructeur zegt altijd dat ik beter presteer op zaterdag ochtend als wij om 9 uur beginnen dan als ik doordeweeks na mijn werk om 17 uur rij. Blijk ik toch vermoeid te zijn of in mijn hoofd nog met mijn werk bezig.
Vandaag met de motor naar het werk geweest. Ik moet zeggen dat ik best een beetje opkeek tegen file rijden en het best spannend vond. Maar vond het reuze mee vallen. Echt wel genoeg ruimte en reed er comfortabel doorheen. Wel even aan de kant gegaan voor een collega motorrijder die veel harder erdoorheen sjeesde dan ik
Wat doen jullie met vooraan gaan staan bij stoplichten? Voor mij voelt het vrij asociaal. Zeker bij een eenbaansweg, dan sluit ik meestal ook gewoon netjes achteraan. Aan de andere kant rij ik ook veel tweebaanswegen waar je eigenlijk van stoplicht naar stoplicht rijdt. Maar vind daar wel weer relatief weinig ruimte om er daar tussendoor te rijden...