"Motorscooters zijn geen echte motoren"

Is het ook niet een beetje door het vervormde beeld dat het gros van de scootertjes, reeds beginnend en grootdeels bepalend bij en door het 50cc tuig, oproepen? Kloteklappertjes die denken dat ze alles mogen, later op een MP3 of aanwerwanten stappen en verder gaan met een poot naast de treeplank en geen volwassen tweewieleraar willen worden? Kan het zijn dat dat een enorme invloed op Dakkert's visie heeft? Bij mij wel, ik zie echter ook de normale scooteraar ertussen, grijze opa die met zijn ruitjesoverhemd over landweggetjes pruttelt...


Die met sandalen, bruine cratex sokken, wit onderhempje en een pinokio brilletje? Ja die heb ik ook vaak gezien. 😂 xxxxkatrien

1569856910432.png
 
Het is misschien niet zo duidelijk, maar ik reageerde op het dragracequeenfilmpje.
Al had je op de troonrede gereageerd :P...
Er staat toch een :+ bij :Y

Filmpje ook maar effe bekijken dan, ben ik het vast met je eens...
 
Ik ben niet voor de motorscooters , maar erop tegen ook niet echt .
Maar , zoals al eerder besproken stappen een hoop auto rijders zonder geduld op zon ding en denk direct
dat ze kunnen rijden . dingen zijn levensgevaarlijk voor de 500cc + modellen , daar hebben menige motor moeite bij te houden bij de stoplichten .
ik zal Nooit 1 kopen , maar ik vindt dat ze het autorijbewijs scooters moeten verbieden . of tenminste 10 motorrijlessen moet nemen !
 
Ik ben niet voor de motorscooters , maar erop tegen ook niet echt .
Maar , zoals al eerder besproken stappen een hoop auto rijders zonder geduld op zon ding en denk direct
dat ze kunnen rijden . dingen zijn levensgevaarlijk voor de 500cc + modellen , daar hebben menige motor moeite bij te houden bij de stoplichten .
ik zal Nooit 1 kopen , maar ik vindt dat ze het autorijbewijs scooters moeten verbieden . of tenminste 10 motorrijlessen moet nemen !


Je mag met een autorijbewijs helemaal geen motorscooter rijden. Behalve zo'n piaggio mp3 op autorijbewijs (heb je ook op motorijbewijs) of een brommer / snor.

Hoe het zit met oude rijbewijzen weet ik niet. Mijn pa kreeg ook zijn tractor rijbewijs toen hij zijn motorrijbewijs had gehaald. 😂
 
Off-topic:

@Dakkert
Mensen hebben je daar volgens mij al vaker op aangesproken. Heb je reacties ook gezien.

Je kunt sceptisch blijven of je een beetje aanpassen omdat je in een 'community' fungeert.

Je mening uiten / plagen is zeker geen probleem maar daardoor mensen of meningen gevoelsmatig belachelijk laten voelen is wat anders.

Geld niet alleen voor jou, maar dat 'ik weet het allemaal en de ander moet het ook weten' gedachte hangt hier ook wel rond. I.p.v. elkaar te helpen en elkaar te informeren om er samen beter uit te komen wordt men die fouten maakt op een negatieve manier afgekeurd.

Hoe ging dat gezegde ook alweer,..... een ezel stoot zich nooit 2x aan..... ;)




On topic: (dit had ik in een ander topic ook geschreven):

@Maru

Scooter heeft persoonlijk toch voordelen en is ook heel leuk rijden.

Op dit moment rij ik gewoon motor, maar heb ook scooter / motorscooter gereden.

Als je een Gilera GP 1000 hebt, rook je elke motor weg bij het stoplicht. En als je hem dan een beetje kieteld, oei.
De meest snelle GP's doen 0 tot 200 in 8 tot 7 seconden. (kan een Suzuki GSX1300R ook, maar dan nog).

Je hoeft niet te schakelen, ze zijn inderdaad normaal zuiniger en het vermogen is er direct wanneer je het nodig hebt en vooral geleidelijk! Daarbij hoeft nooit terug te schakelen als je bijvoorbeeld te laag in toeren zit. Vooral in de bochten hoef je minder voorbereid te zijn. Als je met een normale motor te hoog geschakeld hebt, gaat je motor stribbelen wanneer je vermogen nodig hebt in de bocht. Als je te laag teruggeschakeld hebt, moet je veel te veel toeren maken om de bocht comfortabel te nemen, of je laat het gas iets te ver terug zakken en je remt sterk af op de motor in de bocht. Dat is een eng gevoel :P.

Persoonlijk ben ik van plan in de toekomst een normale schakelmotor te hebben maar ook een scooter, denk dan aan zo'n 1000.


Maar toch, het schakelen, is veel leuker en actiever dan een scooter.

Snelste Gilera GP's:

Sjees wat een droeftoeters... ;(

Wel een lekker wèf op 1 uur, dat op 4:14 de Reverse Cowboy doet :P
 
Ik ben niet voor de motorscooters , maar erop tegen ook niet echt .
Maar , zoals al eerder besproken stappen een hoop auto rijders zonder geduld op zon ding en denk direct
dat ze kunnen rijden . dingen zijn levensgevaarlijk voor de 500cc + modellen , daar hebben menige motor moeite bij te houden bij de stoplichten .
ik zal Nooit 1 kopen , maar ik vindt dat ze het autorijbewijs scooters moeten verbieden . of tenminste 10 motorrijlessen moet nemen !
Die zijn helemaal niet snel, het is alleen erg makkelijk om de maximale trekkracht te mobiliseren.
 
Ik ben niet voor de motorscooters , maar erop tegen ook niet echt .
Maar , zoals al eerder besproken stappen een hoop auto rijders zonder geduld op zon ding en denk direct
dat ze kunnen rijden . dingen zijn levensgevaarlijk voor de 500cc + modellen , daar hebben menige motor moeite bij te houden bij de stoplichten .
ik zal Nooit 1 kopen , maar ik vindt dat ze het autorijbewijs scooters moeten verbieden . of tenminste 10 motorrijlessen moet nemen !
Dit is niet helemaal meer relevant want je mag alleen nog maar met een autorijbewijs op die apparaten rijden
als je al een B rijbewijs had voor januari 2013,met een nieuwer B rijbewijs nu er op rijden gaat niet meer.
 
Maar , zoals al eerder besproken stappen een hoop auto rijders zonder geduld op zon ding en denk direct
dat ze kunnen rijden . dingen zijn levensgevaarlijk voor de 500cc + modellen , daar hebben menige motor moeite bij te houden bij de stoplichten .

Valt reuze mee. Ik had een paar weken terug een MP3 500cc HPE (high power engine) onder mijn kont. Dat ding trekt minder snel op dan een Ninja 250. Hoe kan ik dat weten? Ik had een Ninja 250 voor mij en daar kon ik niet voorbij, terwijl het gas vol tegen de stuit ging. Zo'n Metropolis is 400cc ofzo, dat heeft nog wat minder pk's en ok.. weegt ook nog wat minder. Maar toch. Als je als motorrijder een 500cc MP3 er niet uit kan rijden bij het verkeerslicht dan heb je of een A1 motor of je kan gewoon niet rijden. Wat mij betreft zou je best met 125cc kunnen rijden met B-rijbewijs, wel met een paar verplichte lessen. Goed voor de motorhandel. Idioten heb je toch al op de weg, dus of ze nou op 4 wielen zitten of 2; opletten moet je toch.
 
Zou ik dat ooit worden? Maar mocht ik aan een ban toezijn schop ik in off topic wel effe een oud topic aan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan