Wat klanten willen horen en ook recht op hebben is: "we gaan dit fixen, en in de tussentijd krijg je een gelijkwaardige leenmotor."
Ik vermoed zelfs dat Yamaha de motor terug moet nemen als reparatie niet mogelijk is.
Een kennis van mij heeft van Ford een geheel nieuwe auto gekregen in een vergelijkbare situatie.
als ik een vervelend zoekplaatje heb (gelukkig niet zo vaak) dan steek ik daar tijd van mezelf in en dat declareer ik dan niet als overuren nee.....
je kunt niet alles in de tijd van de baas gaan doen met dit soort zaken omdat het gewone werk ook doorloopt.
en daarbij leer je dan ook nog weer wat.
Wat klanten willen horen en ook recht op hebben is: "we gaan dit fixen, en in de tussentijd krijg je een gelijkwaardige leenmotor."
Ik vermoed zelfs dat Yamaha de motor terug moet nemen als reparatie niet mogelijk is.
Een kennis van mij heeft van Ford een geheel nieuwe auto gekregen in een vergelijkbare situatie.
Dat vind ik heel netjes van je.., dat doen de meeste werknemers echt allang niet meer...
Ja ja, een vergelijkbare situatie zeker.
Ook overjarig gekocht met flinke korting, en 2,5 jaar later zo omgewisseld voor een nieuwe.
Wat denk je zelf, of geloof je in sprookjes?
Nee, leed vermaak mooier vermaak is er nietDan vraag je toch even of je kan helpen?
Nee, leed vermaak mooier vermaak is er niet
Hier heb ik moeite mee.Heb ik vanmorgen gedaan om haar te wijzen op dit topic.
natuurlijk niet....
maar de reactie van motoport lezende krijg ik niet de indruk dat ze er erg veel moeite voor gedaan hebben.
en ik ben er van overtuigd dat er wel een probleem moet zijn aangezien niemand voor de lol met een motor waar niks aan mankeert gaat lopen leuren bij dealers...
en dus is de eigenaar nu uiteindelijk degene die met het probleem blijft zitten want we kunnen niks vinden dus is er niks....
beetje te makkelijk vind ik....
Dat vind ik heel netjes van je.., dat doen de meeste werknemers echt allang niet meer...
Natuurlijk niet.... ? Dan zijn we er toch
Waar het mij om gaat.... we lezen de ene kant van een (terecht) gefrustreerde eigenaar die klachten aangeeft.
Het is niet vreemd dat die alles omschrijft zoals het hem/haar het beste uit komt en dingen die nadelig voor zichzelf weglaat.
Dat geld overigens natuurlijk net zo voor de dealer.
Iedereen praat tenslotte naar zijn eigen mond.
Je vroeg naar mijn werk ?
Belangrijk deel van mijn werkzaamheden bestaat uit inschatten in hoeverre iemand de waarheid vertelt of niet.
Als ik 2 partijen heb die loodrecht tegenover elkaar staan dan spreek je die beiden afzonderlijk van elkaar.
Opvallend is dan dat iedere partij geloofwaardig over komt.
Soms zelfs doordat ze hun versie al zovaak voor zichzelf herhaald hebben dat ze het zelf ook echt geloven.
Daarna spreek je de andere partij. En verdomd... die hebben ook een geloofwaardig verhaal.
En toch klopt er niets van als je de verhalen naast elkaar legt.
Zeker als er geld in het spel is lopen de feiten vaak erg ver weg van de verklaringen.
Vandaar dat ik niet zomaar mee ga in het verhaal van de dame.
En ook niet klakkeloos in het verhaal van de dealer.
We hebben gewoon niet genoeg feiten om een mening op te baseren, alleen hun eigen mening.
En naar mijn mening ben ik de beste motormonteur van west europa. Mijn mening dus het is waar ?
( nee, geen zin om aan een R1 met startproblemen te gaan werken)
Dit heb ik serieus gehad met een gloednieuwe Kawasaki Z750. Deze had de neiging om wel eens af te slaan bij het opschakelen. Maanden ben ik dat ding kwijt geweest. Heeft tijden bij de dealer gestaan, kon het niet vinden/oplossen. Heeft daarna tijden bij de importeur gestaan. Kwam weer terug bij de dealer (met de mededeling 'probleem opgelost'), ik reed de bocht om en het gebeurde direct weer, niks opgelost dus.dus omdat men bij motoport geen probleem kan vinden of zegt te kunnen vinden is er geen probleem?
dat moet ik onthouden......dan ben je mooi overal vanaf....
weet je wat??? laten we het een "produkt eigenschap" noemen..
Dat is inderdaad wel een enorme "we just decided to call this bug a feature, so up yours" aanpak...Weet je wat de uiteindelijke reactie was? 'Moet je dat [die methode] niet meer doen'. En toen ik aangaf dat ik dat niet deed en enkel had gevonden om het hun leven makkelijker te maken toen was het: 'Een karakteristiek van de motor'. Oftewel, het hoort er gewoon bij!
Problemen genoeg dus...
Iig ik ben blij dat ik een paar jaar geleden de gehele startbekabeling incl. frame aansluiting vervangen heb.....en Motobat accu erin. Aanloop vd startmotor is derhalve sterk verbetert.
Bedoel je niet portalDat is inderdaad wel een enorme "we just decided to call this bug a feature, so up yours" aanpak...Je ziet deze aanpak ook vaak bij dodgy softwarebouwers (shovelware). Of zoals in de game Postal 2, waar ze er een grap van maakten (een Pewdiebait-avant-la-lettre titel): you went somewhere we didn't expect - we teleported you, now don't go there again.
in principe maakt het niet uit of je hem overjarig hebt gekocht.
zodra het ding op kenteken is gezet begint de fabrieksgarantie te lopen.
dus als ie dan op economische gronden terug genomen zou worden moeten ze een nieuwe leveren ja..
of het geld minus een redelijke afschrijving terug doen.
als ik dat mens was zou ik gewoon ff om de tafel gaan zitten.
in alle redelijkheid moet er toch iets te ritselen zijn waar beide partijen blij van worden denk ik dan....
Precies, dat gaat uiteindelijk gebeuren.....want op deze manier lukt het zeker niet.als ik dat mens was zou ik gewoon ff om de tafel gaan zitten.
in alle redelijkheid moet er toch iets te ritselen zijn waar beide partijen blij van worden denk ik dan....
Ja soms staat het antwoordt gewoon op internet.
Ik beschik niet over dealer informatie, dus heb geleerd mijn info elders te zoeken. Als een probleem veel vaker opduikt, kijk ik eerst naar de oplossingen, die daar worden aangedragen. En gezien de geschiedenis van Yamaha met startmotoren, komt het me bepaald niet vreemd voor. Ik heb een broer, die een virago heeft gehad, die was berucht vanwege startmotor problemen. Daarnaast heeft hij een Venture gehad, die elk jaar een accu kapot trok, vanwege het feit dat de accu onder bemeten was voor het dikke v4 blok. Ik lees, dat de combi slechte startmotor in combinatie met een kleine accu ook de r1 parten speelt. Het schijnt dat een kit met nieuwe koolborstels het probleem oplost.
In de 2e link las ik, dat de startmotor zoveel stroom trok, dat de voedingskabel heet wordt en het voltage beneden de 8,5 volt zakt.
Ik beschik niet over dealer informatie, dus heb geleerd mijn info elders te zoeken. Als een probleem veel vaker opduikt, kijk ik eerst naar de oplossingen, die daar worden aangedragen. En gezien de geschiedenis van Yamaha met startmotoren, komt het me bepaald niet vreemd voor. Ik heb een broer, die een virago heeft gehad, die was berucht vanwege startmotor problemen. Daarnaast heeft hij een Venture gehad, die elk jaar een accu kapot trok, vanwege het feit dat de accu onder bemeten was voor het dikke v4 blok. Ik lees, dat de combi slechte startmotor in combinatie met een kleine accu ook de r1 parten speelt. Het schijnt dat een kit met nieuwe koolborstels het probleem oplost.
In de 2e link las ik, dat de startmotor zoveel stroom trok, dat de voedingskabel heet wordt en het voltage beneden de 8,5 volt zakt.
Dat is standaard Italiaans toch. Guzzi heeft dat ook namelijk
@ Bolski.
Alleen om haar te wijzen op de reactie van Motoport en niet om de discussie.