Motozoom gesloten / failliet

Is het veel anders dan whatsapp dan?
ten eerste is whatsapp van facebook en gelden dus dezelfde idiote amerikaanse privacy regels of te wel ieder gesprek kunnen ze volgen .

ten tweede is de versleuteling van Telegram veel beter .

ten derde kun je een prive gesprek met iemand voeren wat echt niet mee te luisteren /lezen is door wie dan ook .

eerste reden was voor mij al voldoende
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
ten eerste is whatsapp van facebook en gelden dus dezelfde idiote amerikaanse privacy regels of te wel ieder gesprek kunnen ze volgen .

ten tweede is de versleuteling van Telegram veel beter .

ten derde kun je een prive gesprek met iemand voeren wat echt niet mee te luisteren /lezen is door wie dan ook .


eerste reden was voor mij al voldoende
Goeie reden wel, zeker als je gevoelige kwesties in je berichten aansnijdt.
Berichten die ik stuur zijn niet van een beter niveau dan dat ik hier neerpleur. Waarschijnlijk nog minder interessant want hier kan ik nog een beetje flink gaan lopen doen, thuis waar ze me kennen zouden ze me met minachting uitlachen.
 
Goeie reden wel, zeker als je gevoelige kwesties in je berichten aansnijdt.
Berichten die ik stuur zijn niet van een beter niveau dan dat ik hier neerpleur. Waarschijnlijk nog minder interessant want hier kan ik nog een beetje flink gaan lopen doen, thuis waar ze me kennen zouden ze me met minachting uitlachen.
het gaat mij om het principe ....amerikanen houden zich het recht voor om al mijn gegevens in te zien en te gebruiken , net als bij bijv favcebook en dat wens ik niet .
 
Laatst bewerkt:
het gaat mij om het principe ....amerikanen houden zich het recht voor om al mijn gegevens in te zien en te gebruiken , net als bij biv favcebook en dat wens ik niet .
En dat is je recht ook vind ik!

Maar als ik dan toch voor mijzelf moet kiezen dan ach, lees lekker mee. Ik heb er geen moeite mee en die paar berichten van mij verzuipen door saaiheid in een universum van data die vele male interessanter is.

Zowel wa alsook fb doe ik niet echt spannende dingen mee.
 
Um, volgens mij gaan heel veel mensen er van uit dat je een Facebook account nodig hebt om gevolgd te worden door Facebook. Facebook volgt iedereen die ook maar 1x op een site komt waar een tracking pixel/cookie is geplaatst en heeft dus van bijna iedereen een compleet schaduw profiel, hooguit ontbreekt je naam. Op mijn telefoon wordt alles wat bekend is van Facebook te zijn geblokkeerd. Blokkeer ik daarmee alles? Vast niet. Blokkeer ik wel veel? Ja. Sinds februari vorig jaar al ruim 700.000 requests.
 
Um, volgens mij gaan heel veel mensen er van uit dat je een Facebook account nodig hebt om gevolgd te worden door Facebook. Facebook volgt iedereen die ook maar 1x op een site komt waar een tracking pixel/cookie is geplaatst en heeft dus van bijna iedereen een compleet schaduw profiel, hooguit ontbreekt je naam. Op mijn telefoon wordt alles wat bekend is van Facebook te zijn geblokkeerd. Blokkeer ik daarmee alles? Vast niet. Blokkeer ik wel veel? Ja. Sinds februari vorig jaar al ruim 700.000 requests.

So true. Je hoeft geen account te hebben om virtueel gevolgd te worden. Alles wat je op het www doet wordt opgeslagen door de bekende spelers in de markt, niet alleen door fb.
 
Iedereen die verbinding maakt met internet heeft zn privacy opgegeven ! Ik lach altijd hardop om de mensen die geen fb willen gebruiken omdat ze dan "gevolgd" kunnen worden 😂

Eens hoor. Maar lach maar. Dat je al weet dat alles bewaard wordt, hoeft nog niet te zeggen dat je dan meteen je hele hebben en houden op fb moet plempen. Met als gevolg dat je regelmatig leest dat huizen leeggeroofd worden tijdens vakanties (want ja op fb wordt immers uitgebreid gemeld dat men voor een paar weekjes op het strand ligt), dat mensen via WhatsApp geld afgetroggeld wordt omdat "een zus of kind" om geld vroeg en dat men dat geld overmaakt naar een onbekende bankrekening zonder enige verificatie. En ja dat zal jou natuurlijk niet overkomen. Maar de mening: "Van mij mogen ze alles weten, want ik heb niets te verbergen", wat ik regelmatig hoor, is wel heel naïef. Iets meer bewustwording mag best.
 
Eens hoor. Maar lach maar. Dat je al weet dat alles bewaard wordt, hoeft nog niet te zeggen dat je dan meteen je hele hebben en houden op fb moet plempen. Met als gevolg dat je regelmatig leest dat huizen leeggeroofd worden tijdens vakanties (want ja op fb wordt immers uitgebreid gemeld dat men voor een paar weekjes op het strand ligt), dat mensen via WhatsApp geld afgetroggeld wordt omdat "een zus of kind" om geld vroeg en dat men dat geld overmaakt naar een onbekende bankrekening zonder enige verificatie. En ja dat zal jou natuurlijk niet overkomen. Maar de mening: "Van mij mogen ze alles weten, want ik heb niets te verbergen", wat ik regelmatig hoor, is wel heel naïef. Iets meer bewustwording mag best.
Ik heb n.a.v. wat foto's op MF al een bezoekje thuis gehad van een totaal onbekende uit een andere woonplaats.
Een keer een motor in Heerhugowaard gekocht, meneer poste niet op MF, maar kon wel gelijk vier voertuigen van mij noemen. :Y _O-
En bij een arbeidsconflict toverden ze vele berichten van MF uit de aktetas als bewijs dat het prima met mij ging.
 
Ik heb n.a.v. wat foto's op MF al een bezoekje thuis gehad van een totaal onbekende uit een andere woonplaats.
Een keer een motor in Heerhugowaard gekocht, meneer poste niet op MF, maar kon wel gelijk vier voertuigen van mij noemen. :Y _O-
En bij een arbeidsconflict toverden ze vele berichten van MF uit de aktetas als bewijs dat het prima met mij ging.

Dan moet je werkgever weten dat jij achter deze nick zit, toch? En voor de rest: I'll rest my case :)
 
Eens hoor. Maar lach maar. Dat je al weet dat alles bewaard wordt, hoeft nog niet te zeggen dat je dan meteen je hele hebben en houden op fb moet plempen. Met als gevolg dat je regelmatig leest dat huizen leeggeroofd worden tijdens vakanties (want ja op fb wordt immers uitgebreid gemeld dat men voor een paar weekjes op het strand ligt), dat mensen via WhatsApp geld afgetroggeld wordt omdat "een zus of kind" om geld vroeg en dat men dat geld overmaakt naar een onbekende bankrekening zonder enige verificatie. En ja dat zal jou natuurlijk niet overkomen. Maar de mening: "Van mij mogen ze alles weten, want ik heb niets te verbergen", wat ik regelmatig hoor, is wel heel naïef. Iets meer bewustwording mag best.
Dit jaar pak ik het anders aan, ik ga groots aankondigen wanneer ik op vakantie ben en ga mooi in het donker in m’n woonkamer zitten met een afgezaagd jachtgeweer. In plaats van hagel schiet ik met zout.



})})
 
Dit jaar pak ik het anders aan, ik ga groots aankondigen wanneer ik op vakantie ben en ga mooi in het donker in m’n woonkamer zitten met een afgezaagd jachtgeweer. In plaats van hagel schiet ik met zout.



})})
Dit bericht neem ik met een korreltje zout hoor.
 
Iedereen die verbinding maakt met internet heeft zn privacy opgegeven ! Ik lach altijd hardop om de mensen die geen fb willen gebruiken omdat ze dan "gevolgd" kunnen worden 😂

Dat ze dezelfde mensen die heel trots vertellen een anonieme bonus card van de AH te hebben, maar wel vervolgens wel betalen met hun pinpas 8-)
 
Ik heb n.a.v. wat foto's op MF al een bezoekje thuis gehad van een totaal onbekende uit een andere woonplaats.
Een keer een motor in Heerhugowaard gekocht, meneer poste niet op MF, maar kon wel gelijk vier voertuigen van mij noemen. :Y _O-
En bij een arbeidsconflict toverden ze vele berichten van MF uit de aktetas als bewijs dat het prima met mij ging.
Oef, dan wordt het eng!
 
maxresdefault.jpg
 
Oef, dan wordt het eng!
Foto's van de motor op het plein achter mijn huis, en meneer was de vijf huizen daarachter afgegaan om na te vragen wie die meneer met een motorfiets en Trabant was.

In de avond is hij een keer langsgeweest terwijl ik in het donker met de gordijnen dicht achter de laptop zat.
En een paar dagen later met daglicht omdat hij dacht dat ik eerder niet thuis was.
Ik herkende het geluid van de motor met open uitlaat.

Hij had een baan voor mij bij de TU Delft.
In mijn MF profiel stond toen nog mijn opleiding.
Na een kort gesprek ging hij er weer vandoor. _O-
Voelde mij wel vreemd. :Y
 
Je moet je zelf maar een googlen ................het is echt niet normaal wat ze van je weten .

deels onze eigen schuld maar wel iets om in de gaten te houden .
 
Ik haal morgen m’n geld van de bank en ik ga. Neem niks mee, paspoort, telefoon, rijbewijs, vrouw, kind. Alles laat ik achter en vertrek naar het noorden. Nee, zuiden...Oosten? Of of...

en nog die chip uit m’n nek snijden. Niet vergeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan