Motozoom gesloten / failliet

@shades Volgens mij heeft Bueno een mooi voorbeeld hoe ze om gaan met service bij MKC.

Ja, ik had het zelf nooit meer verwacht. Maar op deze manier hebben ze er een nieuwe klant bij.
Dit is een goede manier van klantenbinding.
Ook het contact voelde gelijk warm en ze gaan opzoek naar een oplossing voor je.

Hier kunnen heel veel anderen (niet motorzaak gerelateerd) nog van leren.

Ik hoop dat alle andere gedupeerden ook zo'n mooi bericht mogen ontvangen.
 
Heb de kleding gewoon bij een motorzaak gekocht waar je als klant wordt behandeld. laat daar ook het onderhoud van de motor doen. heb wel eens wat op internet gekocht, maar het gaat om de service die ze daar doen.
 
Net een heel mooi bericht gekregen.
Ik had een aanbetaling gedaan, maar werd helaas niet geleverd.
MKC heeft het volledige aanbetaalde bedrag omgezet in punten die ik in een fysieke winkel kan besteden.
Ik dacht dat ik naar mijn 400 euro kon fluiten, maar vind dit een heel mooie oplossing voor de gedupeerden.

Na gisteren m'n rijbewijs te hebben gehaald, vandaag weer een dag om blij te zijn :)
Hebben ze daar dan nog een voorwaarde aan gehangen, zoals bij cadeaubonnen, dat je er maximaal de helft van je order mee kan betalen?
 
Hebben ze daar dan nog een voorwaarde aan gehangen, zoals bij cadeaubonnen, dat je er maximaal de helft van je order mee kan betalen?
Dat zou wel een heel flauwe randvoorwaarde zijn.................................??

Ik ben wel eens bij MKC in Hazerswoude geweest. Dat zag er allemaal prima uit.:t
Als dat in Utrecht ook zo gaat worden, dan hoeven er geen twijfels te zijn.
Het enige wat ik er van kan zeggen dat ik de prijzen in Hazerswoude zeker 'stevig' te noemen waren. Dat mag in Utrecht voor mij wel iets beter...................:Y
(of kijk ik nu met een internet-bril?)
 
Nogmaals voor mij de handel goed verziekt.
Laatst een helm gekocht voor een prijs als de importeur er achter kwam, was de motorzaak zijn dealerschap kwijt van het merk helm.[onder de bodum prijs]
Aan de andere kant waarom zou ik de handel spekken ?
 
Hebben ze daar dan nog een voorwaarde aan gehangen, zoals bij cadeaubonnen, dat je er maximaal de helft van je order mee kan betalen?

Nee, geen randvoorwaarden.
Ik kan ze alleen in de winkel gebruiken en niet online.
Maar ik ben toch het type dat wilt passen en voelen, dus dat maakt voor mij niets uit.
 
Nogmaals voor mij de handel goed verziekt.
Laatst een helm gekocht voor een prijs als de importeur er achter kwam, was de motorzaak zijn dealerschap kwijt van het merk helm.[onder de bodum prijs]
Aan de andere kant waarom zou ik de handel spekken ?

Vaag verhaal, snap je zelf wat er staat ?
En waar is het opgebaseerd dat diegene zn dealerschap kwijt zou raken ivm een te lage prijs ?
 
Dat gebeurt toch wel vaker?
Als een verkooppunt verkoopt onder het minimaal gestelde bedrag, dan wordt er door de importeur/ groothandel niet meer geleverd.
 
Dat gebeurt toch wel vaker?
Als een verkooppunt verkoopt onder het minimaal gestelde bedrag, dan wordt er door de importeur/ groothandel niet meer geleverd.
Dat is wettelijk verboden.
En ik neem aan dat de dealer niet ver onder een bodemprijs gaat verkopen, speciale gevallen (laatste exemplaar, demomodel) daargelaten.
Bij grote aantallen over verschillende afnemers blijft het verdienmodel immers afwezig.

Directe prijsbinding
Er is sprake van directe prijsbinding wanneer de leverancier zijn afnemer vaste of minimumprijzen oplegt. Wanneer dit in een (verkoop-) overeenkomst is vastgelegd, is duidelijk dat er mededingingsregels worden overtreden. Dit soort prijsbinding zal minder vaak voorkomen dan indirecte prijsbinding.

Indirecte prijsbinding
Ook indirecte prijsbinding is verboden. Een voorbeeld hiervan is een leverancier die kortingen geeft wanneer zijn afnemer een bepaald prijsniveau ophoudt. Andere voorbeelden van indirecte prijsbinding uiten zich in bedreigingen, intimidaties, waarschuwingen, sancties, vertraagde leveringen, opschortingen van leveringen of zelfs beëindigingen van overeenkomsten wanneer het door de leverancier gewenst prijsniveau niet wordt toegepast door de afnemer.
 
Wow! Vandaag hetzelfde zeer positieve bericht ontvangen van MotorKledingCenter‘s klantenservice, dat zij het bedrag wat ik heb betaald, vlak voor het faillissement aan Motorzoom voor het niet geleverde Revit jack (260 euro), graag compenseren in spaarpunten die ik kan inwisselen voor artikelen in 1 van hun fysieke winkels!

Echt zeer boven verwachting en MKC maakt hiermee hun belofte dat zij “service hoog in het vaandel hebben” m.i. meer dan waar. Ze hebben namelijk geen enkele verplichting dit te doen. Dus bijzonder blij en door deze actie hebben ze mij ook als toekomstige klant er zeker bij en wens ik hen een vliegende start op de nieuwe locaties straks in Utrecht en Amsterdam. Top!
 
Vaag verhaal, snap je zelf wat er staat ?
En waar is het opgebaseerd dat diegene zn dealerschap kwijt zou raken ivm een te lage prijs ?
Ik heb dit meegemaakt met Shoei in een motorzaak. Ze hadden in de motorzaak een standaard aanbieding staan op alle Shoei-helmen van 10%. De eigenaar werd door de vertegenwoordiger verstaan te geven het bordje meteen weg te halen en normale prijzen te hanteren of zijn dealershap werd beëindigd. Tijdelijke aanbiedingen met oude modellen mocht wel. Ze weten allemaal dat het niet mag (en zullen het nooit in contracten of correspondentie opnemen), maar gebeurd wel. Kijk maar eens op internet naar de prijzen van (actuele) Shoeihelmen. Prijsverschillen tussen de aanbieders is nihil.
 
Heb zelf ook alleen maar goede ervaring met MKC. Er was iets fout gegaan waardoor een pakket van iemand anders bij mij was bezorgd zonder dat zij dit doorhadden of hadden kunnen zien. Contact opgenomen, terug gestuurd en waardebon met onderhoudsspullen gekregen voor de kleding die ik daarvoor had gekocht.
 
Gisteren in Zutphen bij MKC een nieuwe Shoei helm gekocht, namen alle tijd voor. Moet zelfs nog terugkomen voor een pas sessie....

Al met al een klap geld uitgegeven...... :X
 
Gisteren in Zutphen bij MKC een nieuwe Shoei helm gekocht, namen alle tijd voor. Moet zelfs nog terugkomen voor een pas sessie....

Al met al een klap geld uitgegeven...... :X

Doe je echt zelf hoor. :+ :W
 
Ik heb dit meegemaakt met Shoei in een motorzaak. Ze hadden in de motorzaak een standaard aanbieding staan op alle Shoei-helmen van 10%. De eigenaar werd door de vertegenwoordiger verstaan te geven het bordje meteen weg te halen en normale prijzen te hanteren of zijn dealershap werd beëindigd. Tijdelijke aanbiedingen met oude modellen mocht wel. Ze weten allemaal dat het niet mag (en zullen het nooit in contracten of correspondentie opnemen), maar gebeurd wel. Kijk maar eens op internet naar de prijzen van (actuele) Shoeihelmen. Prijsverschillen tussen de aanbieders is nihil.
Ik weet dat er afspraken en contracten zijn opgesteld waarbij het zo is, alleen is degene waar ik op reageerde er heel stellig mee en ik geloof hem niet.

Daarbij ; wat is het vooreel voor de verkoper om een helm onder de inkoop weg te doen ?
 
Daarbij ; wat is het voordeel voor de verkoper om een helm onder de inkoop weg te doen ?
Dat kan ie natuurlijk doen om goodwill te kweken en mss op termijn bij deze klant zelfs wel een motorfiets te gaan verkopen.
Bij de supermarkt gaat soms ook koffie of bier weg tegen de bodemprijs. Dan hopen ze dat je daarbij ook je hele winkelwagen volgooit.
 
Ik denk dat we er van kunnen leren dat er kennelijk nogal wat marge op zit. En als de motorzaak daar niet mee mag adverteren moet je dus zelf korting bedingen.
 
Ook dat doe je zelf, blijkbaar neem je met minder geen genoegen. :+
Yep, ik wou gewoon wat anders en kom je uit bij de grote merken. Shark had ik al, zegmaar voor mijn duc outfit en de vfr meer tour mode helm. Ik mag graag rond tuffen met de klep omhoog en bovendien de schuberth binnenvoering begon te verpulveren....dus echt tijd voor een andere.

Diverse zaken gisteren bezocht en overal 629,- euro op de sticker.....dus importeur heeft ze in de klauw.... ;)
 
Dat kan ie natuurlijk doen om goodwill te kweken en mss op termijn bij deze klant zelfs wel een motorfiets te gaan verkopen.
Bij de supermarkt gaat soms ook koffie of bier weg tegen de bodemprijs. Dan hopen ze dat je daarbij ook je hele winkelwagen volgooit.

Klopt, ik weet hoe het werkt.
Supermarkt heeft daar trouwens zelf geen keuze in en de motor dealer wel ;) Daarbij zie ik het nut niet om bijvoorbeeld 25 euro te verliezen op een helm zodat je dit misschien weer kan aanvullen met de 15 euro die je verdiend op handschoenen ?

BTw, in de supermarkten is het ook al grotendeels bewezen als onzin.. mensen komen specifiek voor het max. aantal kratten bier wat ze mee mogen nemen en kopen de rest van de maand/kwartaal/ jaar / leven geen bier weer. Ook nemen ze niet tot nauwelijks er iets bij mee wat ze normaal niet gekocht hadden.
 
Ik denk dat we er van kunnen leren dat er kennelijk nogal wat marge op zit. En als de motorzaak daar niet mee mag adverteren moet je dus zelf korting bedingen.
Er zijn een heleboel merken/ importeurs die aangeven wat je met de nieuwe collectie mag/moet doen.
Als verkoper kan je gerust een helm voor minder dan de adviesprijs verkopen zonder er gezeur mee te krijgen.. maar als je het stelselmatig doet kan de leverancier daaar iets van vinden ( meestal komt het door klachten van collega bedrijven die geen helm verkopen omdat iemand anders ze voor 10% midner verkoopt )
 
Diverse zaken gisteren bezocht en overal 629,- euro op de sticker.....dus importeur heeft ze in de klauw.... ;)
Die importeur daar ben je mooi NIET van afhankelijk!!
Je kan ook nog naar België of Duitsland. Gaat er geen kennis van je naar Thailand of de USA??

Dat hoeft niet alleen de prijs te zijn maar soms ook de maat.
Ik wilde paar jaar terug ATB-schoenen hebben.
Overal in NL alleen in maat 44 of maat 45. 44 te krap en 45 te ruim. Mijn maat is kennelijk 44 1/2.
Op meerdere plaatsen in NL geweest. Njet-noppes, nee dus!! In Duitsland was ik WEL heel snel klaar!!
 
Die importeur daar ben je mooi NIET van afhankelijk!!
Je kan ook nog naar België of Duitsland. Gaat er geen kennis van je naar Thailand of de USA??

Dat hoeft niet alleen de prijs te zijn maar soms ook de maat.
Ik wilde paar jaar terug ATB-schoenen hebben.
Overal in NL alleen in maat 44 of maat 45. 44 te krap en 45 te ruim. Mijn maat is kennelijk 44 1/2.
Op meerdere plaatsen in NL geweest. Njet-noppes, nee dus!! In Duitsland was ik WEL heel snel klaar!!
Was bij Louis in Emsdetten niet goedkoper uit dan bij MKC met korting.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan