A
Wat ik laatste half jaar daar besteld heb ,en dat was bij allemaal verschillende leveranciers, kon ik allemaal achteraf betalen, ik heb dat ook als enige mogelijkheid aangevinkt in mijn account.Nee, alleen bij sommige toeleveranciers.
Wat ik laatste half jaar daar besteld heb ,en dat was bij allemaal verschillende leveranciers, kon ik allemaal achteraf betalen, ik heb dat ook als enige mogelijkheid aangevinkt in mijn account.
Meneer de “bouwbegeleider” kreeg speciale prijzen en er wordt per klus afgerekendEn toen? Had jij of je baas de ballen om de offerte te weigeren, of betaling vooruit te vragen, of zelfs de "bouwbegeleider" al dan niet vriendelijk eerst om betaling van de openstaande schuld te vragen?
Daar heb je ofwel niet goed over nagedacht, ofwel je begrijpt het niet.Als ik geld overmaak en geen goederen voor terugkrijg dan is het diefstal/oplichting.....simpel.
Het mooiste is dus nu dat ook HIJZELF (Swetty) mede-verantwoordelijk is voor deze gang van zaken! (al heeft ie daarvan wrs geen weet)Daar heb je ofwel niet goed over nagedacht, ofwel je begrijpt het niet.
Er zijn nu eenmaal regels en wetten in Nederland.
......weinig kans maakt tegen de Nederlandse Staat..... die zijn namelijk verantwoordelijk voor deze regelgeving.
Geen idee of ik gelijk krijg.
Tuurlijk begrijp ik gang van zaken volgens de geldende regels maar...geld ben je kwijt, achteraan sluiten en laat gaan...en dus opgelicht.
Yep, de winkel is ook best wel dicht
Bekijk bijlage 1446827
Rest ons weinig anders dan de eigenaren alle sterkte toe te wensen in deze tijd en natuurlijk de consumenten die mogelijk de dupe zijn van deze onverwachte move.
Als het ging om klantgerichtheid en service dan zat het bij Motozoom eigenlijk best wel goed. Eén keertje een pakket kwijt geraakt door toedoen van DHL (3 maanden later kwam het boven water, afgeleverd op hetzelfde huisnummer in een andere straat) en ze stuurden direct een nieuwe zending.
Maar inderdaad, die nieuwe site was rampzalig. En tegelijkertijd kwamen er steeds meer andere bedrijven met websites die wel goed werkten (Motorkledingcenter bv) en sinds die tijd heb ik ook niets meer bij ze gekocht. Behalve een stel handschoenen bij de winkel in Amsterdam.
Als het ging om klantgerichtheid en service dan zat het bij Motozoom eigenlijk best wel goed.
AlweerMaar inderdaad, die nieuwe site was rampzalig. En tegelijkertijd kwamen er steeds meer andere bedrijven met websites die wel goed werkten (Motorkledingcenter bv) en sinds die tijd heb ik ook niets meer bij ze gekocht. Behalve een stel handschoenen bij de winkel in Amsterdam.
Tuurlijk begrijp ik gang van zaken volgens de geldende regels maar...geld ben je kwijt, achteraan sluiten en laat gaan...en dus opgelicht.
Gelukkig heb ik geen geld overgemaakt naar de betreffende firma, wel ooit naar een andere cq privé persoon...aangifte gedaan en had echt niet de illusie gehad dat ik mijn 220 euro ooit terug zou krijgen.
Maar draai het om, jij maakt op voorhand toch ook geen geld over naar een lieve ondernemer als je bij voorbaat weet dat hij op korte termijn failliet gaat en goederen nog niet in je bezit hebt......
Maar dan heb je wel een koopcontract getekend, niet?
Ik ben zelf ondernemer in deze branche, gelukkig niet in de problemen.Tuurlijk begrijp ik gang van zaken volgens de geldende regels maar...geld ben je kwijt, achteraan sluiten en laat gaan...en dus opgelicht.
Gelukkig heb ik geen geld overgemaakt naar de betreffende firma, wel ooit naar een andere cq privé persoon...aangifte gedaan en had echt niet de illusie gehad dat ik mijn 220 euro ooit terug zou krijgen.
Maar draai het om, jij maakt op voorhand toch ook geen geld over naar een lieve ondernemer als je bij voorbaat weet dat hij op korte termijn failliet gaat en goederen nog niet in je bezit hebt......
Kortom je moet je zelf beschermen als klant,dus nooit iets van te voren betalen,of hooguit alleen kleine bedragen,Ik ben zelf ondernemer in deze branche, gelukkig niet in de problemen.
Maar wat jij nu noemt is precies de reden dat dit niet naar buiten gebracht mag worden. Hiermee bereik je alleen maar dat het aantal bestellingen drastisch afneemt, en dat het bedrijf zeker failliet gaat. Daarnaast benadeel je dus ook bepaalde schuldeisers door het bedrijf te laten klappen.
Oplichting is wel een bestelling aannemen als je niet de intentie hebt om te leveren. Ofwel, na het uitspreken van een faillissement nog orders en geld aan te nemen.
Tot de uitspraak van faillissement MOET je zelfs orders aannemen. Als je orders weigert omdat je mogelijk failliet dreigt te gaan (en de meeste ondernemers blijven hopen op een wonder tegen beter weten in), dan werk je dus zelf een faillissement in de hand en kan je persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
Je kan je wel opgelicht voelen, maar het is geen oplichting.....
Je kan je wel opgelicht voelen, maar het is geen oplichting.....
Ik ben zelf ondernemer in deze branche, gelukkig niet in de problemen.
Maar wat jij nu noemt is precies de reden dat dit niet naar buiten gebracht mag worden. Hiermee bereik je alleen maar dat het aantal bestellingen drastisch afneemt, en dat het bedrijf zeker failliet gaat. Daarnaast benadeel je dus ook bepaalde schuldeisers door het bedrijf te laten klappen.
Oplichting is wel een bestelling aannemen als je niet de intentie hebt om te leveren. Ofwel, na het uitspreken van een faillissement nog orders en geld aan te nemen.
Tot de uitspraak van faillissement MOET je zelfs orders aannemen. Als je orders weigert omdat je mogelijk failliet dreigt te gaan (en de meeste ondernemers blijven hopen op een wonder tegen beter weten in), dan werk je dus zelf een faillissement in de hand en kan je persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
Je kan je wel opgelicht voelen, maar het is geen oplichting.....