MRB voor de motor in 2013 weer sterk omhoog

En over aanhangwagens en het gebruik ervan gesproken, de apk keuring is er voor truck opleggers en aanhangwagens en nee die worden niet zoals de gemiddelde auto gebruikt _O-
Die maken per jaar heel wat meer kilometers als de gemiddelde auto in nederland _O-
Jij bent echt goed man _O-
 
Laatst bewerkt:
_O- Zelfs goed lezen lukt je niet _O-
Ik had geschreven dat als je MRB per jaar betaalde dat het 88 euro was.
En ja als je zoals jij per maand betaalde dan was je inderdaad duurder uit.
En dat jij nu 96 euro betaald en ik 108 dan kan komen doordat de MRB per provincie verschilt zoals ik ook al had geschreven maar ja dat lezen he _O-

En waarom betaalde je per jaar maar 88 euro? Zal er wel aan liggen dat men vroeger korting kreeg bij het betalen per jaar en niet zozeer omdat de MRB lager was :)

En betaalde de motorrijder vroeger niet eigenlijk gewoon een half jaar wegenbelasting en kon alsnog het hele jaar rijden?
 
Laatst bewerkt:
En over aanhangwagens en het gebruik ervan gesproken, de apk keuring is er voor truck opleggers en aanhangwagens en nee die worden niet zoals de gemiddelde auto gebruikt _O-
Die maken per jaar heel wat meer kilometers als de gemiddelde auto in nederland _O-
Jij bent echt goed man _O-

Het aantal km's is volledig onbelangrijk voor de APK :')

Of ik nu een jaar niet rij met mijn auto of er even 200K op zet, in beide gevallen mag ik gewoon naar de keuring :')

Is niet zo moeilijk te begrijpen wel?
 
Jij haalde zelf het verschil in gebruik aan.
Gaat echt goed met jou dat je nu al niet meer weet wat je gepost hebt
Je bent inderdaad heel selektief in het gebruiken van de argumenten die je wel en niet passen hahahha
Maar of dat een goede eigenschap is ?
 
Laatst bewerkt:
Jij haalde zelf het verschil in gebruik aan.
Gaat echt goed met jou dat je nu al niet meer weet wat je gepost hebt
Je bent inderdaad heel selektief in het gebruiken van de argumenten die je wel en niet passen hahahha
Maar of dat een goede eigenschap is ?

Hoezo?

Volgens jou worden motoren toch veel minder en anders gebruikt dan auto's dus is de APK vrijstelling volkomen logisch.

Nu zeg je zelf dat truck en aanhangwagens heel wat meer km's maken dan de gemiddelde auto en heel anders gebruikt worden. Dus waarom is het dan logisch dat de auto wel APK verplichtingen heeft, terwijl die toch wel heel anders gebruikt worden dan de truck en aanhanger?

Verder geef ik net ook nog netjes aan dat het aantal KM's helemaal niet van belang is voor wel of geen APK, maar daar lees je dan maar even minstens net zo selectief overheen.

Daarnaast ga je dus ook helemaal niet in op mijn stelling dat je vroeger (volgens mij zelfs in 2005 nog) gewoon slechts voor een half jaar MRB betaalde voor de motor, terwijl je gewoon een heel jaar mocht rijden.
 
En over dat klagen van nederlanders over van alles en nog wat.
Jou landgenoten ( de duitsers voor als je het weer niet helemaal goed leest) zijn echt heel blij met de tydelijke ost tax die nog steeds betaald moet worden.
En ze klagen nu ook steen en been dat het leven zo ontzettend duur wordt.
Ik heb namelijk heel regelmatig contact met jou landgenoten en heb er ook een jaar gewoond maar moest helaas door totaal onvoorziene omstandigheden terug naar nederland.
Nu nog wachten totdat mijn dochter klaar is met haar opleiding en dan neem ik meteen afscheid van nederland.
 
En nee ik heb het helemaal niet over wel of geen apk gehad voor motorfietsen dus nee dat heb ik ook niet beweerd
Toch weer dat goed lezen he _O-
En ja eerder betaalde je maar een half jaar MRB en mocht je een heel jaar rijden.
De MRB was toen nog goedkoper maar dat is al zo lang geleden dat ik het niet precies meer weet. Was volgens mij iets van 65 euro per jaar in totaal.
Je kan dan zelf uitrekenen dat de mrb dus bijna verdubbeld is inmiddels
En dan is de nederlandse (R)overheid geen grote graaier? _O-
 
En over dat klagen van nederlanders over van alles en nog wat.
Jou landgenoten ( de duitsers voor als je het weer niet helemaal goed leest) zijn echt heel blij met de tydelijke ost tax die nog steeds betaald moet worden.
En ze klagen nu ook steen en been dat het leven zo ontzettend duur wordt.
Ik heb namelijk heel regelmatig contact met jou landgenoten en heb er ook een jaar gewoond maar moest helaas door totaal onvoorziene omstandigheden terug naar nederland.
Nu nog wachten totdat mijn dochter klaar is met haar opleiding en dan neem ik meteen afscheid van nederland.

Mijn landgenoten???

Even denken.....ik woon (voorlopig nog) in Nederland...dus zijn mijn landgenoten volgens mij (voorlopig nog) Nederlanders :')

De Duitsers zijn zeker weten niet blij met een hoop zaken, dat neemt niet weg dat ze heel erg veel minder klagen dan de gemiddelde Nederlander. Maar dat wil je niet horen natuurlijk :')

En als je Nederland gaat verlaten, dan hoop ik toch dat je een land gaat opzoeken waar ze geen belastingsysteem kennen, of waar geen belasting betalen de normaalste zaak van de wereld is....Italie of Griekenland zou dus een goede optie zijn voor je ;)
 
En ik zeur en klaag er niet over maar doe er wat aan.
Ik heb gewoon een belastingvrije motor gekocht en weiger dus langer MRB te betalen _O- 8-)
Tis wel een BMW _O- 8-)
 
En nee ik heb het helemaal niet over wel of geen apk gehad voor motorfietsen dus nee dat heb ik ook niet beweerd
Toch weer dat goed lezen he _O-
En ja eerder betaalde je maar een half jaar MRB en mocht je een heel jaar rijden.
De MRB was toen nog goedkoper maar dat is al zo lang geleden dat ik het niet precies meer weet. Was volgens mij iets van 65 euro per jaar in totaal.
Je kan dan zelf uitrekenen dat de mrb dus bijna verdubbeld is inmiddels
En dan is de nederlandse (R)overheid geen grote graaier? _O-


Even denken....dus de 2005 is juist, want ik heb gegevens van 2005 waar je voor een 3 maanden 30 euro betaald en voor 12 maanden 60 euro. Dus eigenlijk betaalde je slechts voor 6 maanden.

Dan betaal je nu 108 euro voor een jaar en dan lijkt het net alsof het verdubbeld is, maar feitelijk gezien betaal je zelfs minder dan in 2005, want toen betaalde je immers (dat zeg je zelf) slechts voor een half jaar.

Men heeft dus nu in 7 jaar tijd een inhaalslag gemaakt en betaal je in feite hetzelfde als in 2005, als je daar ook gewoon voor een heel jaar had moeten betalen :')
 
Jaja het is wel goed hoor ik had al gezegd dat jij alles net zo draaide totdat het in jou straatje past. Geeft nix iedereen heeft zijn gaves. -O-
De nederlandse regering heeft geen inhaalslag gemaakt maar heeft alleen de voordelen afgeschaft zoals zo veel dingen en gebruikt nu gewoon alles wat ze past als melkkoe om er maar voor te zorgen dat ze alle verkwistingen die ze doen af kunnen dekken.
Als ze nu eerst eens ervoor gingen zorgen dat hun uitgaven in overeenstemming kwamen met hun inkomsten en niet zoals nu dat als ze geld tekort komen gewoon weer allerlei ordinaire belastingverhogingen invoeren, dan waren ze tenminste goed bezig maar ja je hebt het over nederland he.
 
Laatst bewerkt:
Jaja het is wel goed hoor ik had al gezegd dat jij alles net zo draaide totdat het in jou straatje past. Geeft nix iedereen heeft zijn gaves.
De nederlandse regering heeft geen inhaalslag gemaakt maar heeft alleen de voordelen afgeschaft zoals zo veel dingen en gebruikt nu gewoon alles wat ze past als melkkoe om er maar voor te zorgen dat ze alle verkwistingen die ze doen af kunnen dekken.
Als ze nu eerst eens ervoor gingen zorgen dat hun uitgaven in overeenstemming kwamen met hun inkomsten en niet zoals nu dat als ze geld tekort komen gewoon weer allerlei ordinaire belastingverhogingen invoeren, dan waren ze tenminste goed bezig maar ja je hebt het over nederland he.

Nee, ik zeg gewoon waar het feitelijk op slaat.

Het lijkt op een verdubbeling van de lasten, maar feitelijk betaal je nu gewoon voor een jaar en niet voor een half jaar zoals in 2005 nog het geval was. En dat heeft te maken met het feit dat het een houderschapsbelasting is. Het simpel hebben van een motor wordt belast, ongeacht de km's en ongeacht hoeveel maanden je daadwerkelijk rijdt. Dus is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat je, net als bij de auto, gewoon voor een jaar gaat betaalen. En dan lijkt het heel erg op een verdubbeling, terwijl het feitelijk niet het geval is. Maar de tegenstanders en populisten (oals jij er een bent) roepen heel makkelijk dat het in 7 jaar tijd verdubbeld is, zonder er even bij te vermelden dat men 7 jaar geleden slechts een half jaar betaalde.

En even voor je beeldvorming, maar het overgrote deel van de uitgaven van de Nederlandse overheid gaan gewoon weer terug de maatschappij in. En wat jij dus voorstelt is nog veel meer bezuinigen, immers moeten volgens jou de uitgaven naar beneden. Dus laten we maar meteen in 2013 5 miljard minder uitgeven aan zorg, nog eens 5 miljard minder uitgeven aan Sociale zaken en werkgelegenheid en nog eens 3 miljard minder uitgeven aan Onderwijs, Cultuur en wetenschappen :) Dat zijn immers de grootste uitgaven van Nederland :')

Dan is het begrotingstekort voor 2013 in een klap weg :')
 
Laatst bewerkt:
In 2005 betaalde je ook gewoon voor een heel jaar MRB alleen was de regeling dusdanig dat je maar een half jaar hoefde te betalen. Je betaalde dan toch echt maar voor een heel jaar iets meer dan 60 euro.
Ben je soms in de strijd voor wie het laatste woord heeft in een topic voor het nutteloze statistieken overzicht voor dit jaar?
 
En er verdwijnt ruim 5 miljard naar de bodemloze EU put en ruim 5 miljard naar nutteloos derde wereld ontwikkelingsgeld.
En naar elke asiel zoeker verdwijnt ook ruim 250 euro per dag. En dat met ruim 14.000 nieuwe aanmeldingen per jaar.
Dat terwijl er dus vreselijk op de zorg voor onze ouderen wordt bezuinigd omdat dat veel te duur wordt.
 
In 2005 betaalde je ook gewoon voor een heel jaar MRB alleen was de regeling dusdanig dat je maar een half jaar hoefde te betalen. Je betaalde dan toch echt maar voor een heel jaar iets meer dan 60 euro.
Ben je soms in de strijd voor wie het laatste woord heeft in een topic voor het nutteloze statistieken overzicht voor dit jaar?

In 2005 betaalde je voor 3 maanden 30 euro en voor 12 maanden 60 euro. Je betaalde dus voor een jaar slechts het bedrag wat je voor 2x 3 maanden verschuldigd zou zijn.

Zou je echt 12 maanden betaald moeten hebben in 2005 had je dus 4x 30 euro moeten betalen en dat is dus 120 euro :')

Nu betaal je voor 12 maanden 108 euro....dus 12 euro minder dan in 2005. En dan laat ik dus voor jou zelfs 7 jaar inflatie geheel buiten beschouwing :')

Dus zeggen dat het 7 jaar geleden de helft goedkoper was is feitelijk onjuist, je betaalde immers slechts 2x 3 maanden en niet 4x 3 maanden. In 2005 was het volgens mij ook nog wegenbelasting en geen MRB. En de MRB heeft toch net een iets andere grondslag dan de wegenbelasting had.

De wegenbelasting, zoals het woord het al zegt, had als grondslag de belasting van de weg.

De motorrijtuigenbelasting, het woord zegt het ook al, heeft als grondslag het motorrijtuig zelf.

Heb je een motorrijtuig, betaal je MRB en dat voor een heel jaar. Je hebt het motorrijtuig immers een jaar in je beit (tenij je natuurlijk tussentijds dat ding verkoopt of laat slopen).
 
En er verdwijnt ruim 5 miljard naar de bodemloze EU put en ruim 5 miljard naar nutteloos derde wereld ontwikkelingsgeld.
En naar elke asiel zoeker verdwijnt ook ruim 250 euro per dag. En dat met ruim 14.000 nieuwe aanmeldingen per jaar.
Dat terwijl er dus vreselijk op de zorg voor onze ouderen wordt bezuinigd omdat dat veel te duur wordt.

5 miljard is BS voor Europa :')

Er gaat 5 miljard naar Europa en er komt ongeveer 1,5 miljard weer terug aan landbouwsubsidies.

Die landbouwsubsidies worden dan weer gebruikt om onze landbouwproducten te exporteren naar die derde wereld landen waar we ondertussen de binnenlandse economie kapot maken die we proberen op poten te zetten met ontwikkelingshulp. En de boer vaart er wel bij. Dus wederom, niet alleen de overheid maar ook de Nederlander zelf helpt een behoorlijk handje mee :)

Aziel en Emigratie staat voor 0,7 miljard in de begroting :') Dat zet dus echt geen zoden aan de dijk om daar op te bezuinigen :')
 
Ik walg van het beleid van de overheid. Nederland gaat beetje bij beetje stappen terug nemen... alles wordt duurder eBay steeds minder is mogelijk. Als je kinderen hebt en een normaal inkomen dan is beetje motorrijden al een kostbare bezigheid. Laat stssn als je minder dan modaal binnen haalt elke maand.
 
Ik pak even een paar punten eruit als je het niet erg vindt :)
als jij dit doet, nooit ;)
Wat vorig jaar de verhoging van de MRB is geweest voor motoren weet ik niet :) Ik betaal al zolang ik een motor heb 8 euro per maand, dus daar kan ik je echt geen zinnig antwoord op geven. Wat de verhoging volgend jaar eventueel wordt zou ik helaas ook niet weten, maar de gemiddelde Nederlander kennende zal het wel te veel zijn ;)
mijn eerste motor jaar (18 jaar oud) betaalde ik 150 per jaar MRB en verzekering (inlc collectief korting ;) ) dit betaal ik zo meteen bijna alleen voor de MRB...
Als je het APK-topic nog eens doorleest was de algemene stelregel dat APK voor motoren niets toevoegd aan de veiligheid om, kort samengevat, 2 redenen:

1. Het was een momentopname
2. Het werd anders gebruikt en zat anders in elkaar dan auto's

Op beide punten heb ik aangegeven dat het feitelijk gezien onzinargumenten zijn want:

1. ook voor de auto is het een momentopname
2. Als ik mijn auto een jaar lang niet zou gebruiken of slechts enkele plezierritjes mee zou maken, dan zou dat nog steeds niets veranderen aan de APK-verplichting
2a. Een aanhanger zit ook anders in elkaar dan een auto, en ook die hebben een APK-verplichting. En zo veel andere onderdelen zitten er nou ook weer niet aan een motor tov een auto.
toegeven, ik heb die niet doorgelezen en was er niet vanuit gegaan dat dit de hoofd argumenten waren.
mij gaat het er vooral om dat het niet nodig is, er zijn VEEL motoren die echt helemaal in orde zijn, ondanks dat je geen apk hebt.
daar zit het verschil met auto's, hoeveel auto's zouden een wrak zijn als er geen apk voor auto's was?
zelfde geld voor aanhangers, er zijn er zo veel die er niet meer uit zien en absoluut niet technisch juist meer zijn. daarom is er een APK voor die categorie en niet (nog niet ;) ) voor de motor.
De MRB is een houderschapsbelasting. Enkel het feit dat je een motorvoertuig hebt, geeft de verplichting om deze belasting te betalen. Of je er mee rijdt of niet maakt voor deze belasting niet uit. Dus hoeveel plaats het voertuig op de weg inneemt of niet doet er in feite niet zo veel toe.
dan zou gewicht ook niet uit moeten maken toch? 1 tarief voor alles dan maar? als dat gebeurt koop ik weer een SUV
Persoonlijk denk ik dat ik een redelijk gemiddelde auto heb. 1270 KG en Benzine. Lijkt me in ieder geval geen heel erg afwijkende gegevens voor een auto toch?
nee, volkomen normaal denk ik, al werden ze gemiddeld steeds zwaarder de laatste jaren. iets wat weer in de balans is door al die ultra lichte blikjes die nu het licht zien.

daddy phillips, doe even normaal man

maakt het uit wat de regeling was in 2005 waardoor het goedkoper was?
of het nu echt goedkoper per maand was of je betaalde maar een half jaar, het scheelt gewoon euro's. dat was waarmee jij rekende maar nu reken je zelfs in regelgeving verschillen..... sorry maar ik vind dat niet echt consequent van je...
KM of gebruik maakt voor de APK niet uit inderdaad, helemaal gelijk.
echter zou dit (vind ik) wel uit moeten maken voor het maken van de regels. er is immers ook rekening gehouden met de sectie transport qua MRB, eerlijkheid zouden die VEEL moeten betalen in het huidige systeem, ze zijn immers zwaar. jij zult het daar, gezien eerdere opmerkingen niet mee eens zijn, kan.

En dan lijkt het heel erg op een verdubbeling, terwijl het feitelijk niet het geval is. Maar de tegenstanders en populisten (oals jij er een bent) roepen heel makkelijk dat het in 7 jaar tijd verdubbeld is, zonder er even bij te vermelden dat men 7 jaar geleden slechts een half jaar betaalde.

het lijkt niet alleen op een verdubbeling, het IS een verdubbeling, van 40 naar 80 euro (voorbeeld) is ongeacht de omstandigheden een verdubbeling.
ookal was die 40 euro incl 50% korting

5 miljard is BS voor Europa :')

Er gaat 5 miljard naar Europa en er komt ongeveer 1,5 miljard weer terug aan landbouwsubsidies.

dat zijn de kosten op papier, hoeveel kost het om het geld heen en weer te laten gaan? hoeveel ambtenaren lenen hier hun bestaan uit?
die lonen erbij op tellen levert vast meer op dan 2 tientjes
Ik walg van het beleid van de overheid. Nederland gaat beetje bij beetje stappen terug nemen... alles wordt duurder eBay steeds minder is mogelijk. Als je kinderen hebt en een normaal inkomen dan is beetje motorrijden al een kostbare bezigheid. Laat stssn als je minder dan modaal binnen haalt elke maand.

wat wil je hiermee zeggen?
dat wanneer je kinderen hebt het leven financieel niet makkelijk is?
dat was het voor mijn ouders ook niet ondanks dat die een eigen bedrijf begonnen kort nadat ik van de basisschool af kwam, en ik ben de oudere van 2 kinderen.
voor mij is het ook niet makkelijk, en dat hoeft ook niet. wil je van de luxe dingen genieten in het leven, neem geen kinderen en geef je geld uit aan touareg's, 5 sterren hotels en verre reizen...

dat het soms wel iets te ver gaat in nederland ben ik met je eens
 
Die landbouwsubsidies worden dan weer gebruikt om onze landbouwproducten te exporteren naar die derde wereld landen waar we ondertussen de binnenlandse economie kapot maken die we proberen op poten te zetten met ontwikkelingshulp. En de boer vaart er wel bij. Dus wederom, niet alleen de overheid maar ook de Nederlander zelf helpt een behoorlijk handje mee :)
Daar roer je een gevoelig punt aan.

Het is schandalig dat wij in Europa onze landbouw en veeteelt subsidiëren en daarmee stimuleren om de kleine boeren in met name Afrika kapot te maken (in Latijns-Amerika spelen weer andere problemen).

Het is toch van de gekke dat kleine kippenboeren in Afrika kapot gaan omdat onze dumpkippen daar goedkoper te krijgen zijn in de supermarkten? En ondertussen lopen wij te zeuren dat Afrikaanse gelukszoekers proberen om in Europa een bestaan op te bouwen!

Hetzelfde met de melkproductie; omdat wij hier in (West) Europa als een gek zuivelproducten produceren, drukken we lokale producenten in de rest van de wereld (de VS uitgezonderd) van de markt! De EU faciliteert dat beleid inderdaad, en wat mij betreft zou daar als eerste een streep door kunnen.

Ja, dan gaan er hier (in de EU en in Nederland) boeren failliet. Maar hadden die wel bestaansrecht als ze het alleen konden redden met subsidies?
 
Daar roer je een gevoelig punt aan.

Het is schandalig dat wij in Europa onze landbouw en veeteelt subsidiëren en daarmee stimuleren om de kleine boeren in met name Afrika kapot te maken (in Latijns-Amerika spelen weer andere problemen).

Het is toch van de gekke dat kleine kippenboeren in Afrika kapot gaan omdat onze dumpkippen daar goedkoper te krijgen zijn in de supermarkten? En ondertussen lopen wij te zeuren dat Afrikaanse gelukszoekers proberen om in Europa een bestaan op te bouwen!

Hetzelfde met de melkproductie; omdat wij hier in (West) Europa als een gek zuivelproducten produceren, drukken we lokale producenten in de rest van de wereld (de VS uitgezonderd) van de markt! De EU faciliteert dat beleid inderdaad, en wat mij betreft zou daar als eerste een streep door kunnen.

Ja, dan gaan er hier (in de EU en in Nederland) boeren failliet. Maar hadden die wel bestaansrecht als ze het alleen konden redden met subsidies?

Ik roer blijkbaar vaker gevoeligge punten aan :+ Lijk ik behoorlijk goed in te zijn ;)

Of je moet stoppen met landbouwsubsidies weet ik niet zo zeer, wel dat je moet stoppen met het subsidieren voor de export naar derde wereld landen waar we meer kapot mee maken dan dat we kunnen opbouwen. Dat in ieder geval.

Als je een boer moet/wilt subsidieren zodat hij misschien milieuvrienderlijker kan produceren of kan moderniseren vind ik op zich niet zo verkeerd, maar dat geldt voor meerdere sectoren.

En inderdaad, als je een boer moet subsidieren omdat hij het anders niet haalt, dan is het bestaansrecht van die boer inderdaad een groot vraagteken. Maar het probleem is dan weer, laat je die boer failliet gaan dan heeft de overheid het weer gedaan :')


Je ziet ook hier weer met deze MRB discussie dat er altijd slechts het halve verhaal verteld wordt, waardoor het allemaal slechter lijkt dan het is. Nu roepen "wij" motorrijders dat we niet gelijk behandeld worden tov de auto en dat dat gemeen en schandalig is, maar ik durf er toch wel een paar jaarsalarissen op te verwedden dat er in 2005 en daarvoor (toen de motorrijder feitelijk slechts voor 6 maanden hoefde te betalen ipv een heel jaar) er geen enkele motorrijder geroepen heeft dat men gelijk behandeld wil worden.

Ben er wel achtergekomen dat men toch erg selectief is wanneer men nou wel en wanneer niet gelijk behandeld wil worden. Gelijk behandelen alleen als het in het voordeel is van de persoon die het roept, en vooral niet gelijk behandelen als de gelijke behandeling in het nadeel zou kunnen zijn.

En onder de streep is het altijd de schuld van de overheid en/of Europa.
 
Je ziet ook hier weer met deze MRB discussie dat er altijd slechts het halve verhaal verteld wordt, waardoor het allemaal slechter lijkt dan het is. Nu roepen "wij" motorrijders dat we niet gelijk behandeld worden tov de auto en dat dat gemeen en schandalig is, maar ik durf er toch wel een paar jaarsalarissen op te verwedden dat er in 2005 en daarvoor (toen de motorrijder feitelijk slechts voor 6 maanden hoefde te betalen ipv een heel jaar) er geen enkele motorrijder geroepen heeft dat men gelijk behandeld wil worden.
Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet meer op jouw in mijn ogen soms dwaze stellingen te reageren maar ik heb je nu al een paar keer deze stelling zien gebruiken en totaal verkeerd uitleggen (het dikgedrukte hierboven).

Was het niet gewoon zo dat men voor een kwartaal juist dubbel werd aangeslagen om zo het schorsen te ontmoedigen?

En dan andere ''de halve waarheid vertellen'' verwijten. WTG! :r
 
Laatst bewerkt:
Of je moet stoppen met landbouwsubsidies weet ik niet zo zeer, wel dat je moet stoppen met het subsidieren voor de export naar derde wereld landen waar we meer kapot mee maken dan dat we kunnen opbouwen. Dat in ieder geval.
Ik weet het wel. Als je al iets wilt subsidiëren, dan is dat landschapsbehoud (natuurbeheer door kleinschalige boeren). En grootschalige exportproductie past sowieso niet in dat streven.
 
Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet meer op jouw in mijn ogen soms dwaze stellingen te reageren maar ik heb je nu al een paar keer deze stelling zien gebruiken en totaal verkeerd uitleggen (het dikgedrukte hierboven).

Was het niet gewoon zo dat men voor een kwartaal juist dubbel werd aangeslagen om zo het schorsen te ontmoedigen?

En dan andere ''de halve waarheid vertellen'' verwijten. WTG! :r


Is dat verkeerd uitgelegd? Of wil je enkel doen voorkomen alsof het verkeerd is uitgelegd?

2005 voor de motor:

3 maanden wegenbelasting 30 euro
12 maanden wegenbelasting 60 euro

Even denken....4x zo lange termijn, slechts 2x zoveel kosten... Met andere woorden, ik betaal het bedrag voor 6 maanden, maar mag 12 maanden rijden :)

Voor de auto 1270 Kg, Benzine in N-B in 2005:

3 maanden wegenbelasting 133 euro
12 maanden wegenbelasting 520 euro

Even denken....4x zo lange termijn, 4x zoveel kosten met een korting van 1 euro per maand....

Hoezo, de motor werd toen ook anders behandeld? Maar toen heeft zeker weten geen motorrijder geroepen dat men hetzelfde behandeld wil worden als de automobilist :')

En nu roept de motorrijder dat het oneerlijk is dat men anders behandeld tov de automobilist :')

Niets verkeerds aan uit te leggen volgens mij :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan