Mugello 2003: Low-sider in wijngaard

Inderdaad, heel mooi verhaal en leuke foto's :}
Ik ben blij dat jullie veilig in het NL landje zijn terug gekeerd met zoveel kilometers op de weg in 1 dag!!!
 
Heel leuk zo'n verhaal :)
Heb wel eens zo'n 1300 km gereden op 1 dag en dan ben je aardig gesloopt.
In de bergen zo'n 500 km rijden is ook erg mooi en erg vermoeiend.
Wat kan je toch genieten op je motor en als ik dit lees krijg ik alweer de kriebels.
Gelukkig is het nog maar een paar weken tot mijn vakantie.
 
Er zouden meer van dit soort 'verslagen' gepost moeten worden!
Echt heel leuk om te lezen en mooie foto's. Ik ben al helemaal
verslaafd aan motorrijden, en dit soort verhalen maakt het alleen
maar erger! :} Lijkt me ontzettend gaaf om ook eens zoiets te
gaan doen.
Nog ff een vraagje aan Clau en Joris... hoe vaak hebben jullie
onderweg moeten tanken. Was dat nog een beetje te doen, want met
een kruissnelheid van 160 denk ik niet dat je de zuinigheids prijs
wint.
Ik moet wel zeggen dat ik m'n bedenkingen heb bij de terugrit van Clau,
zeker omdat ze zelf al aangeeft dat de vermoeidheid toesloeg. Dat had
vreselijk fout kunnen gaan. Aan de andere kant kan ik het ook begrijpen
dat je op zo'n moment alleen nog maar door naar huis wilt.

Gelukkig is het allemaal goed gegaan.
 
Mijn motor liep gemiddeld 1:20 :)

Alleen op de terugweg was hij iets dorstiger.. dan normaal. Maar toen ging het ook harder.

Wat betreft het laatste stuk naar huis... ik ben gelijk gestopt toen ik erg moe werd. Als het echt niet meer zou gaan, had ik iemand gebeld die me kon komen halen !
 
Ik vind het knap CBR Clau, zo'n takke end rijden :} Is mij echt nog nooit gelukt. Gaat niet gebeuren ook denk ik.
 

Misschien een rare vraag.

Je hebt een Duc, (heel goed)
Je rijdt in italie (ook heel goed)

En je krijgt heel veel bekijks en reacties met je duc :?
Ik bedoel, het is een waanzinnig mooi ding.
Maar zien ze die dan zo weing?
Aan je foto te zien komen er hele hordes kinderen op af.
Zo zeldzaam is die daar toch niet?
Aandacht is leuk en verdient, maar overdrijven ze nu niet een beetje daar????


p.s. top verhaal!

voetnoot, deze reactie is met enige jaloezie gemaakt :)
 
Laatst bewerkt:
leuk hoor !!!! lijkt me ook wel eens leuk om te doen...maar dan wel in 10 dagen of zo...1600 km in 1 keer red ik never
:^

Heen naar Luxemburg vind ik al een end (eerlijk gezegd ben ik nooit verder gegaan in een keer, het valt dus misschien best mee)

Terug van Italië (Gardameer) naar Rotterdam lukte met de auto wel in een keer (08:00u vertrokken, 01:00u thuis) maar dat zit veel relaxter.
 
Ook mijn fiets reed lekker zuinig. Gemiddeld ongeveer 1 op 16 bij een kruissnelheid van 160-170. Het was erg rustig op de snelwegen in Italië en Frankrijk, waardoor er niet veel geremd en gas geven hoefde te worden. En als ik dan terug moest naar 100-120 kph, ging ik daarna niet als een dolle op het gas. Wilde m'n achterband namelijk een beetje sparen.

Heb het paar keer uitgeprobeerd: accelereren naar 7000 rpm. De snelheidsmeter bleef dan eerst steken op 160 kph, maar liep daarna langzaam op naar 165 kph. Iets vergelijkbaars was het geval bij volgas in 5 vanaf 7000 rpm. Eerst bleef de snelheid een paar seconden constant, om pas daarna op te lopen.

Als je 180-190 kph aan probeert te houden ga je al snel richting 1 op 11. Komt ook omdat je vaker af moeten remmen en weer op moet trekken bij die snelheid. 160-170 rijdt dan ook veel meer relaxed: nauwelijks druk op de polsen, hoofd is gemakkelijk stil te houden, veel meer kilometers per tank. En het is veel minder vermoeiend.

Meest onzuinige wat ik heb gereden was misschien 1 op 13-14, maar dat was bij vlagen als ik even m'n energie kwijt moest })
Moet alle bonnen nog even uitzoeken en optellen (kijken wat voor verrassing me wacht als ik de rekening van de creditcard krijg ;( ) Verwacht zelf ca 200 liter benzine verstrookt te hebben.

Iets anders wat me opgevallen is dat ik verschil merkte tussen euro 95 en 98. Met euro 98 pakte die altijd goed op, terwijl hij met euro 95 soms even haperde.

Ook filerijden met bagage was erg lastig. De Duc is een verschrikkelijk nerveuze fiets en stapvoets was het moeilijk om de motor rechtdoor te laten gaan. Verdere pendelde (leek op shimmy) de fiets aan de voorzijde een beetje bij wind tegen. Niks om je ongerust over te maken, maar soms wel ongemakkelijk. Dit pendelen was grotendeels opgelost nadat ik het vouwslot in de tanktas had gestopt.

Ow ja, de Duc is niet uit elkaar gevallen. Ben slechts 1 schroef van de kuip kwijtgeraakt. :P

Misschien een rare vraag.

Je hebt een Duc, (heel goed)
Je rijdt in italie (ook heel goed)

En je krijgt heel veel bekijks en reacties met je duc :?
Ik bedoel, het is een waanzinnig mooi ding.
Maar zien ze die dan zo weing?
Aan je foto te zien komen er hele hordes kinderen op af.
Zo zeldzaam is die daar toch niet?
Aandacht is leuk en verdient, maar overdrijven ze nu niet een beetje daar????


p.s. top verhaal!

voetnoot, deze reactie is met enige jaloezie gemaakt :)

;)

Ik denk dat het de combinatie was: Gele Duc 748 / bagagerek met kanotas / Nederlands kenteken en carbon Termignoni's. Heb in die 5 dagen, slechts een stuk of 5 gele 748's gezien ... wat dat betreft blijft het toch een bijzondere verschijning 8-) Je merkt wel dat de Italianen waardering hebben voor motoren/auto's. Als ze iets mooi vinden laten ze het merken, in NL merk je vaak toch een beetje afgunst.

Verders waren er opvallend weinig Nederlanders in Mugello. Heb bijna geen Nederlandse motoren gezien.
 
Op donderdag 12 juni 2003 16:14 schreef Joris het volgende:

Iets anders wat me opgevallen is dat ik verschil merkte tussen euro 95 en 98. Met euro 98 pakte die altijd goed op, terwijl hij met euro 95 soms even haperde.

Joris, wat tank je normaal, 95 of 98 ongelood?
Ikzelf tank 98, is ietsje duurder maar schijnt beter te zijn (zoals je dat al is opgevallen) voor een twin maar bespaar me de details ;)
 
Joris, wat tank je normaal, 95 of 98 ongelood?
Ikzelf tank 98, is ietsje duurder maar schijnt beter te zijn (zoals je dat al is opgevallen) voor een twin maar bespaar me de details ;)

Normaal mik ik er 98 in, maar dat was niet altijd voorhanden.
 
Ik gevallen? Hoe kom je daaaaaaaar nou bij? :P

Heb me verder uitstekend vermaakt, maar no way dat ik ooit weer zo'n tyfuseind ga rijden om een GP te kijken.
 
Ik gevallen? Hoe kom je daaaaaaaar nou bij? :P

Heb me verder uitstekend vermaakt, maar no way dat ik ooit weer zo'n tyfuseind ga rijden om een GP te kijken.

Hé Skoes, ook weer thuis? :P

[me]Joris die zeker nog eens naar een GP in Spanje gaat 8-) [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan