Nep motoragent op de A4??

Tja, er zullen heus wel goeie tussenzitten, maar de meesten hebben het IQ van een pepernoot en vinden zich heel wat als ze dat jasje/hesje aan mogen trekken. Die gasten hier staan echt als een compleet nep politiekorps verkleed bij alle wegwerkzaamheden / evenementen carnaval te vieren.

[afbeelding]
[afbeelding]


Ten eerste moeten alle verkeersregelaars dezelfde geel/rode jas aan, met verkeersregelaar erop. Verkleed als agent zul je ze dus nooit tegen komen of ze breken de wet ;)

Ten tweede hebben ze meestal van die voertuigen die volgens sommige mensen met weinig fantasie op politievoertuigen lijken (een normaal mens ziet in 2 seconden al dat het er totaal niet op lijkt). Ze hebben deze strepen erop zitten omdat dit nu eenmaal het beste opvalt en ze niet tijdens hun werkzaamheden doodgereden willen worden door iemand die half zit te slapen (of dacht je dat de politie het gewoon leuk uit vond zien, die reflecterende banen. Daar zit echt wel een gedachte achter hoor...)

Dus voordat je weer verkeersregelaars gaat bashen (er zitten altijd verkeerden tussen maar dat heb je met elk beroep), ga dan niet lopen janken dat je een uur te laat bent ergens omdat er geen verkeersregelaar was die de chaos de baas kon zijn.

Edit: disclaimer, ik ben zelf geen verkeersregelaar, agent of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Tja, er zullen heus wel goeie tussenzitten, maar de meesten hebben het IQ van een pepernoot en vinden zich heel wat als ze dat jasje/hesje aan mogen trekken. Die gasten hier staan echt als een compleet nep politiekorps verkleed bij alle wegwerkzaamheden / evenementen carnaval te vieren.

[afbeelding]
[afbeelding]


heeft deze nou een blauw zwaailicht op dak ?
dat is toch alleen toegestaan voor hulpdiensten en politie.
 
De situatie die je beschrijft ben ik zelf ook tegengekomen op de A1 richting Apeldoorn.
Motoragent wel in volledige kleding en op (lijkt) een politie motor. Ik heb niet zo gelet op de details, maar ook deze agent ging tijdens de spits ontzettend opdringerig rijden en naar rechts wijzen dat men gebruik moet maken van de twee rechter banen. Niemand reed echt hard 110 max met spitsstrook, maar linksrijders genoeg.
Dat 'jouw' motoragent zich druk maakt om de snelheid van anderen vind ik dan wel erg vreemd ja.

Ik had zelf zoiets van "Tjah, gelijk heeft hij. En dit lijkt mij zeker voor deze gewezen automobilisten een wijze les. Maar is het wel helemaal juist"?
Het zag er in ieder geval wat apart uit.

Maar goed ik hoor het wel van meerdere collega's die dergelijke acties hebben gezien, raar maar 't gebeurt dus wel vaker.
 
Ik had vanochtend op de A12 ook bijna de MT-ND-82-IDIOOT op mijn motorkap liggen. Het begon er al mee dat hij mij sneedt toen hij van baan wisselde. Hij had simpelweg niet opzij gekeken toen hij naar links kwam. Nu kan ik me voorstellen dat je met deze temperaturen liever niet je hoofd draait, want dan komt er van die ontzettende koude wind in je nek. Dus dat wilde ik hem nog wel vergeven.

Maar vervolgens bleef hij precies 120km/uur op de linkerbaan rijden, terwijl de baan rechts van ons volledig leeg was. Ik heb er niks op tegen als je netjes de maximum snelheid rijdt, maar doe dat dan niet op de meest linkerbaan. Ik haal zelden met mijn auto iemand rechts in, maar dit vond ik gewoon te irritant. Dus ik geef gas bij en haal hem rechts in, haal wat auto's in, en zet hem vervolgens relaxt op de cruise control bij 140. Het was tussen 09:30 en 10:00, en dan kan je heel relaxt over de A12 tuffen op de cruise control.

Zie ik in mijn spiegel die eikel heel veel gas bijgeven en ja hoor, hij gaat ter hoogte van mijn linkervoorwiel rijden. Ik was ondertussen op de rechterbaan gaan rijden, want het was rustig. Maar die wannabe-agent "sloot" mij dus op, want door hem kon ik niet inhalen. Snelheid zakte vervolgens tot onder de 100 want er zat een vrachtwagen voor ons.

Toen waren er ondertussen wat andere auto's voorbij gekomen waaronder ook een hele dikke AMG. Daar ging hij vervolgens achteraan, waardoor ik weer de ruimte krijg om met het verkeer mee te rijden. Je ziet iedereen ook denken van "Is het nou een agent of niet".

Doordat hij zijn aandacht even op een andere richtte kon ik weer een beetje door rijden en uiteindelijk haald ik hem weer in. Vervolgens kom je bij het stuk na Zoetermeer dat een spitsstrook heeft gekregen en waar de maximumsnelheid 100 is. Ik reed daar op de rechterbaan en mensen moeten daar invoegen. Normaal gesproken maak ik dan ruimte door een baan naar links op te schuiven. Maar nu kwam die eikel weer links voorbij zodat ik dat niet direct kon doen. Hij kwam echter met zo'n snelheid voorbij dat ik verwachtte dat hij mij volledig in zou halen. Dus ik stuur in naar links... knijpt die kl**tz*k in eens vol in zijn remmen waardoor hij dus ter hoogte van mijn linkervoorwiel bleef rijden. Ik kon met een ruk aan mijn stuur hem echt op een haar na ontwijken.

Ik heb me daarna maar ff ingehouden, want het werd echt te link wat hij deed. Na een paar kilometer was ook echt duidelijk dat hij hele de verkeersdoorstroming zat te verzieken. Zoals ik al zei, normaal gesproken kan je op dat tijdstip heel relaxt doorrijden richting Utrecht maar nu waren continu met z'n allen aan het remmen en optrekken.

Ik ga eens proberen te achterhalen of het nou wel een echte agent is of niet. Als het wel een echte agent is dan is hij heel slecht in zijn werk :(
 
Bij ons rijd ook zo'n mafkees rond.Probeert zoveel mogelijk op echte politie te lijken,rijd zelfs op witte (ex-overheids) BMW.Waarschijnlijk als kind bij de politie gewild maar de psychologische test niet kunnen halen en wil dat nu nog even bewijzen.Doet verder geen vlieg kwaad.Rijd er ook nog één als een bezetene rond als brandweerman op een racefiets,compleet met Tom-tom,blauw werkend zwaailicht............J.z.s we zullen hier toch niet op gifgrond zitten?!

ik ken ook een jongen die politie lichten in zn scooter had. ook sirene erop.
Maar jah. die jongen heeft nu een scooter Zonder helm die 80-90 haalt.

ik dacht dat die ''politie scooter'' was afgepakt.

Wel apart dat mensen politie willen spelen, ga dan boeven vangen !
 
Ik had vanochtend op de A12 ook bijna de MT-ND-82-IDIOOT op mijn motorkap liggen. Het begon er al mee dat hij mij sneedt toen hij van baan wisselde. Hij had simpelweg niet opzij gekeken toen hij naar links kwam. Nu kan ik me voorstellen dat je met deze temperaturen liever niet je hoofd draait, want dan komt er van die ontzettende koude wind in je nek. Dus dat wilde ik hem nog wel vergeven.

Maar vervolgens bleef hij precies 120km/uur op de linkerbaan rijden, terwijl de baan rechts van ons volledig leeg was. Ik heb er niks op tegen als je netjes de maximum snelheid rijdt, maar doe dat dan niet op de meest linkerbaan. Ik haal zelden met mijn auto iemand rechts in, maar dit vond ik gewoon te irritant. Dus ik geef gas bij en haal hem rechts in, haal wat auto's in, en zet hem vervolgens relaxt op de cruise control bij 140. Het was tussen 09:30 en 10:00, en dan kan je heel relaxt over de A12 tuffen op de cruise control.

Zie ik in mijn spiegel die eikel heel veel gas bijgeven en ja hoor, hij gaat ter hoogte van mijn linkervoorwiel rijden. Ik was ondertussen op de rechterbaan gaan rijden, want het was rustig. Maar die wannabe-agent "sloot" mij dus op, want door hem kon ik niet inhalen. Snelheid zakte vervolgens tot onder de 100 want er zat een vrachtwagen voor ons.

Toen waren er ondertussen wat andere auto's voorbij gekomen waaronder ook een hele dikke AMG. Daar ging hij vervolgens achteraan, waardoor ik weer de ruimte krijg om met het verkeer mee te rijden. Je ziet iedereen ook denken van "Is het nou een agent of niet".

Doordat hij zijn aandacht even op een andere richtte kon ik weer een beetje door rijden en uiteindelijk haald ik hem weer in. Vervolgens kom je bij het stuk na Zoetermeer dat een spitsstrook heeft gekregen en waar de maximumsnelheid 100 is. Ik reed daar op de rechterbaan en mensen moeten daar invoegen. Normaal gesproken maak ik dan ruimte door een baan naar links op te schuiven. Maar nu kwam die eikel weer links voorbij zodat ik dat niet direct kon doen. Hij kwam echter met zo'n snelheid voorbij dat ik verwachtte dat hij mij volledig in zou halen. Dus ik stuur in naar links... knijpt die kl**tz*k in eens vol in zijn remmen waardoor hij dus ter hoogte van mijn linkervoorwiel bleef rijden. Ik kon met een ruk aan mijn stuur hem echt op een haar na ontwijken.

Ik heb me daarna maar ff ingehouden, want het werd echt te link wat hij deed. Na een paar kilometer was ook echt duidelijk dat hij hele de verkeersdoorstroming zat te verzieken. Zoals ik al zei, normaal gesproken kan je op dat tijdstip heel relaxt doorrijden richting Utrecht maar nu waren continu met z'n allen aan het remmen en optrekken.

Ik ga eens proberen te achterhalen of het nou wel een echte agent is of niet. Als het wel een echte agent is dan is hij heel slecht in zijn werk :(


Heb je zijn kenteken? Dat zou je eens door moeten geven aan de politie.
Ik kan me niet voorstellen dat een echte agent zo te werk gaat, dit is gewoon koeieneren en gevaar veroorzaken.
 
lol over een mafkees die zo met het verkeer omgaat kank wel lachen , hij rijd zichzelf wel een keer kapot tegen zo'n not handsfree bellende koekblikker, eigenschuld koekblikrijder, had je maar niet moeten bellen tijdens het autorijden want dan kan je zo'n mafkees goed ontzien , ipv weer in de buurt gaan rijden.

@[+] Burgie btw als je naar links gaat en hij is er nog niet voorbij (niet slim beetje doodslag naar mijn idee) ,als hij je wel voorbij gereden was zat je max 1 meter achter hoop ik dat hij niet plotseling moet remmen , dan verricht jij dood door schuld als ik dit zo hoor rij jij geen motor en ben je net zo blind en kortzichtig als andere koekblikkers.



rij maar normaal en ga gekken en dwazen lekker uit de buurt doe ik ook; wanneer ik een niet knipperende volvo rijder , of bellende bmw rijder tegenkom die mij half van de weg afrijd , wil ik niet meer in zijn buurt rijden. en doe dat dan ook niet. behalve als er file komt ga ik er glimlachend voorzichtig langs
 
Laatst bewerkt:
Rijd ik vanmorgen rond half 7 thv de samenvoeging A44/A4 ri A' dam..zie ik voor me naar wat het lijkt een motoragent die andere weggebruikers wild maande tot zachter rijden (je kent het wel..dat gewapper met die linkerarm) omdat de borden op 90km stonden..Hij schoot achter elke auto of bus aan die hem voorbij kwam zetten en ging er dan heel provocerend naast rijden en wild naar binnen kijken. Hij had een gele fluor jas aan en een volgens mij een witte of zilveren systeemhelm die, zoals de motorpolitie wel vaker rijd, omhoog geklapt stond. Hij had de nodige refelectie op z'n koffers maar niet die originele van de politie. Hij reed wel een BMW, had een bluetooth setje in de helm (want blauw knipperledje aan de linkerzijkant van de helm) maar verder totaal niks wat ook maar bij mij de gedachte zou kunnen wekken dat dit een undercover agent was of een agent op weg naar zn werk...Ben er uiteindelijk eens vlak achter, ernaast en ervoor gaan rijden maar kon ook nergens iets vinden wat op een undercover motor zou moeten duiden. Meestal kun je wel wat zien in de koffers of een cameraatje achter het windschermpje of in de grill of een klein antennetje voor contact met de meldkamer oid. Uiteindelijk spoot hij vlak voor de afrit naar de A5 (daar moest ik heen) er als een mongool vandaar richting schipholtunnel (zeker 160+, ik reed zelf nl al dik 140 op de afrit).

Nou ben ik zo handig geweest om vooral niet zn kenteken te onthouden dus is het waardeloos zoeken. Ik twijfel nu of ik er een melding van moet maken bij de politie. Zou nl wel voor lul staan als het uiteindelijk wel een diender was.

Weet iemand of het eigenlijk is toegestaan om buiten dienst weggebruikers te attenderen op hun rijgedrag of te dwingen hun rijgedrag aan te passen? Ik weet wel dat er wel eens agenten in hun vrije tijd iemand aanhouden die een diefstal oid pleegt, maar gewoon maar iedereen temporiseren die voor mijn gevoel niet overdreven veel harder rijd dan toegestaan..Ik denk dat het verschil met de toegestane snelheid van de meesten hooguit een km of 10 was. Niet iets om je nou op een grote 5 baans weg enorm druk over te maken.

Ik heb dit topic geopend omdat ik op de gedachte hiervan kwam nadat ik op het journaal iets hoorde over een nepagent en om te kijken of meerdere mensen deze vent hebben gezien.


Ook al begin of je eindigd je dienst je bent 24 uur p/d plichtig, zeker als er iets is gebeurd op de weg of dat je hulp aanbied aan wie deze nodig hebben.
 
Ook al begin of je eindigd je dienst je bent 24 uur p/d plichtig, zeker als er iets is gebeurd op de weg of dat je hulp aanbied aan wie deze nodig hebben.

Hulp aanbieden of assisteren bij een ongeval is iets anders als dit.
Lijkt me sterk dat agenten die buiten dienst zijn toch nog even de boel gaan regelen op de snelweg en iedereen gaat manen langzamer te rijden als daar verder niet echt reden toe is en er niet overdreven hard gereden wordt.
(even van het verhaal van TS uitgaand)

Mocht er wel een ongeluk gebeurd zijn verderop zullen ze toch eerder een agent in uniform op pad sturen om het verkeer te regelen.
 
Hulp aanbieden of assisteren bij een ongeval is iets anders als dit.
Lijkt me sterk dat agenten die buiten dienst zijn toch nog even de boel gaan regelen op de snelweg en iedereen gaat manen langzamer te rijden als daar verder niet echt reden toe is en er niet overdreven hard gereden wordt.
(even van het verhaal van TS uitgaand)

Mocht er wel een ongeluk gebeurd zijn verderop zullen ze toch eerder een agent in uniform op pad sturen om het verkeer te regelen.

Volgens mij begrijpen jullie het niet, wel of geen dienst je bent 24 uur p/d agent
 
@[+] Burgie btw als je naar links gaat en hij is er nog niet voorbij (niet slim beetje doodslag naar mijn idee) ,als hij je wel voorbij gereden was zat je max 1 meter achter hoop ik dat hij niet plotseling moet remmen , dan verricht jij dood door schuld als ik dit zo hoor rij jij geen motor en ben je net zo blind en kortzichtig als andere koekblikkers.

Nee, hij kwam met zo'n groot snelheidsverschil aangereden dat hij dus normaal gesproken als hij was doorgereden veel verder voor mij had gezeten. Ik reed 100 en hij zal snel al 140 hebben gereden. Als hij was doorgereden dan was er totaal geen gevaarlijke situatie geweest, maar hij ging vol in de ankers ter hoogte van mijn voorwiel. Bedenk wel dat ik dan net in mijn dode hoek kijk, en hem dan dus wel even uit het oog verlies.

Ik rij overigens sinds 1995 al motor, alleen de laatste jaren niet zo intensief meer.
 
door de koud werkt bij sommige het verstand niet echt lekker meer :Y
zelf vandaag ook mijn reet bijna afgevroren :(
als het warmer word doet ie vast weer normaal O-)
 
Ik kan al niet begrijpen dat je überhaupt op de politie wil lijken/ na wilt doen...................

Ik wel..

stel dat het je grootste droom is om een uniform aan te mogen...

- je wordt niet toegelaten tot het leger
- je zakt op de psychologische test voor de politie
- je haalt het MBO-2 examen niet voor de 7e keer voor parkeer-wachter


Dan moet je toch wel iets proberen om dat ene doel in je leven na te streven
 
Ik wel..

stel dat het je grootste droom is om een uniform aan te mogen...

- je wordt niet toegelaten tot het leger
- je zakt op de psychologische test voor de politie
- je haalt het MBO-2 examen niet voor de 7e keer voor parkeer-wachter


Dan moet je toch wel iets proberen om dat ene doel in je leven na te streven
Ik neem aan dat ie wel kleuterschool heeft afgemaakt dus kan hij toch stadswacht worden :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan