Nieuw nederlands talent, oa Zonta v.d Goorbergh en Kas Beekmans

Ja.
Daar ga ik dus niet aan beginnen.
Ik wordt ook niet gesponsord voor de carrière van mijn kinderen.
Ik snap het sentiment en kan niet in je portemonnee kijken, dus onderstaande is zeker niet persoonlijk bedoelt, maar eens ben ik het niet met je.

'We' klagen voortdurend dat de Nederlandse racerij achterloopt op Spanje en dat het dun gezaaid is met talenten. Nu doet zich een kans voor om een talentvolle jongen met duidelijke, aantoonbare resultaten een extra duwtje in de rug te geven en zou je de andere kant op kijken, of sterker nog, de deur dichtslaan? Dat vind ik jammer.

Ik zeg ook echt niet dat ieder coureurtje uit de NSF100 klasse financieel ondersteund hoeft te worden, want juist die breedtesport is waar de eerste talentvolle coureurs zich onderscheiden, maar als er dan één wel doorstoot en zijn kop boven het maïsveld uitsteekt is het mijns inziens erg Nederlands om er dan afwijzend tegenover te staan of een financiële injectie op je eigen situatie te betrekken.

Ik denk dat ook dát een groot verschil is met Spanje en Italië, waar zelfs Moto3 coureurs (zoals Masia) al beste fanclubs hebben opgebouwd nog voordat ze op wereldtoneel wat hebben voorgesteld, puur uit gemeenschapszin en omdat men er trots op is dat zo'n jongen bij hen uit het dorp of de streek komt.

Kunnen wij dat op nationaal niveau dan niet aanzwengelen als klein landje? Ik ga zeker een donatie doen en wens hem alle succes toe in de RBRC en in Spanje!
 
Vind dat de mensen die voor bendsneyder gedoneerd hebben hier ook gerust aan mee kunnen doen ;)

Persoonlijk doneer ik geen geld aan wie of wat dan ook en ben ik ook wat minder bekend met het "we"gevoel, vanuit zakelijk oogpunt is sponsoring dan wel weer heel anders
 
Weet je ieder moet het zelf weten.
Die jongen is echt een talent en heeft ambitie.
En elke euro is er eentje voor die jongen.
 
100% dat het een talent is ( zie hem als de grote kanshebber voor de goede toekomst )

Ik heb een keuze gemaakt om mezelf te sponsoren :P Geef niks aan "goede"doelen, inzamelingsacties, de club van 10/20/50/100 etc
 
100% dat het een talent is ( zie hem als de grote kanshebber voor de goede toekomst )

Ik heb een keuze gemaakt om mezelf te sponsoren :P Geef niks aan "goede"doelen, inzamelingsacties, de club van 10/20/50/100 etc
Eigen keuze, maar daarmee wordt het wel steeds lastiger om dingen te organiseren en verdwijnt er een hoop.

Ik ben tegenwoordig medebestuurder van een organisatie die een klassiek motorrace evenement organiseert, en we bestaan enkel en alleen bij de gratie van onze vrijwilligers, gulle gevers en sponsoren. Zijn die er niet of houdt men de hand op de knip, dan verdwijnt het evenement.
 
Klopt helemaal hoor, bij mij stokt het gewoon op geld geven.. ik wil gerust iemand helpen of reclame maken oid maar ik geef prive geen geld.
 
Trouwens dat over de hand op de knip, ik vind dat overheden er gerust iets meer in kunnen doen qua betalingen, vergunningen etc etc.
Als de centen bij de burger weg moeten komen word het een lastig verhaal
 
Inmiddels is wel gebleken dat de meeste zogenaamde "motorsportfans" hier alleen een grote mond hebben maar niet bereid zijn om ook echt iets te doen. Spijtig voor Collin maar waar.
 
Inmiddels is wel gebleken dat de meeste zogenaamde "motorsportfans" hier alleen een grote mond hebben maar niet bereid zijn om ook echt iets te doen. Spijtig voor Collin maar waar.
Ik ben het helemaal met je eens. Toetsenbord ridders zijn in 99 van de 100 gevallen niet van het vrijgevige soort is ook mijn ondervinding na 20 jaar MF.
 
99 van de 100 ,....ben jij of ik dan de enige die heeft gestort .
jij nummer 99 ik nummer 199 ...............wie nummer 299?:Y misschien komen we dan ook tot een acceptabel sponsorbedrag?
Vorig jaar een kleine bijdrage gedaan voor WSS seizoen 2019 van Rob Hartog. Helaas is hij er geen wereldkampioen mee geworden
 
jij nummer 99 ik nummer 199 ...............wie nummer 299?:Y misschien komen we dan ook tot een acceptabel sponsorbedrag?
Vorig jaar een kleine bijdrage gedaan voor WSS seizoen 2019 van Rob Hartog. Helaas is hij er geen wereldkampioen mee geworden:o;)
 
Ik heb vorige keer een klein bedrag gestort voor Bo, maar ik kan/wil niet aan ieder talent betalen.

Het grotere geld zal imo toch uit het bedrijfsleven moeten komen, maar kijkend naar de Nederlandse motorsport zie ik dat ook niet snel gebeuren....

Maar mocht iemand mij financieel willen sponsoren, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Dan kan ik ook in Spanje gaan trainen.
Heb alleen weinig talent, maar dat lijkt me bijzaak...
 
Inmiddels is wel gebleken dat de meeste zogenaamde "motorsportfans" hier alleen een grote mond hebben maar niet bereid zijn om ook echt iets te doen. Spijtig voor Collin maar waar.

het is weer een rel post van je dat snap ik. Maar ik reageer toch even. Ik denk dat veel fans het beste met talenten voor hebben. Maar dat het geld om talent in de sport verder te helpen van particulieren moet komen omdat er schijnbaar geen steun vanuit het bedrijfsleven is is gewoon triest.
 
het is weer een rel post van je dat snap ik. Maar ik reageer toch even. Ik denk dat veel fans het beste met talenten voor hebben. Maar dat het geld om talent in de sport verder te helpen van particulieren moet komen omdat er schijnbaar geen steun vanuit het bedrijfsleven is is gewoon triest.
Ik heb ook eigen bedrijf , ik ben er eerlijk in ....ik doe en geef in de racerij helemaal niks , maar wel in de cross omdat ik daar meer mijn kennissen en vrienden in heb en ik zie vaak dat er een fonds is na 30 dagen van rond de 2500 euro in een coureur voor de races ,....laten we eerlijk zijn daar kopen ze nog geeneens de brandstof voor voor een heel seizoen , dus eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen in waar dan de euro's blijven , ik geef liever 3000 aan een jongen in de cross ....daar heb ik zelf ook het overzicht en ben er ook meer bij betrokken , stel dat m'n maat zijn zoon weer naar de supercross gaat in de States dan geef ik het daar liever aan uit.
 
Ik heb ook eigen bedrijf , ik ben er eerlijk in ....ik doe en geef in de racerij helemaal niks , maar wel in de cross omdat ik daar meer mijn kennissen en vrienden in heb en ik zie vaak dat er een fonds is na 30 dagen van rond de 2500 euro in een coureur voor de races ,....laten we eerlijk zijn daar kopen ze nog geeneens de brandstof voor voor een heel seizoen , dus eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen in waar dan de euro's blijven , ik geef liever 3000 aan een jongen in de cross ....daar heb ik zelf ook het overzicht en ben er ook meer bij betrokken , stel dat m'n maat zijn zoon weer naar de supercross gaat in de States dan geef ik het daar liever aan uit.

Dat geldt voor de meeste bedrijven die sponsoren in de auto- en motorsport.

Het is veelal gunnen, zeker voor hobbyisten, zoals het overgrote deel van de coureurs.

En ook begrijpelijk overigens.
De meeste sponsoren stoppen er meer in dan dat ze er aan verdienen...

Mijn werkgever heeft helemaal niets met auto- of motorsport, maar sponsort mij wel Niet financieel, maar met vervoer van en naar het circuit en krijgt daar, behalve een foto, ook niets voor terug.
.
 
QP2

P7 Collin Veijer
P11 Zonta vd Goorbergh
P22 Justin Fokkert

En dat maakt dus in de combined QP times:

P3 Zonta
P12 Veijer
P19 Fokkert

Heel knap van de heren jongemannen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan