Nieuwe aanwinst: 1970 CB750K0 orgineel!!

Ik zag de titel en dacht: "Oh kut, weer een mooie originele fiets die verzaagd gaat worden".
Nee dus. En niet doorgeslagen in restoratie drift. Respect!
Maar is hij niet te mooi geworden? Ga je er nog wel op rijden?
 
Dank voor jullie reacties!

@freon: ik ga een kenteken aanvragen en inderdaad op deze motor rijden. Maar dan wel met mooi weer en geen grote afstanden
 
Grote afstanden is gewoon probleem, gewoon zorgen dat de motor geen regen meer ziet.

Je kan beter in 1x 500km afleggen (bij wijze van ;) ), dan 25x 20km doen.

Gewoon lekker van genieten, lekker ermee rijden wanneer je wilt, en lekker in de zomer de oldtimer meetings mee afgaan, terrasje pakken, puur genieten is dat :)

Wel de 1e 500km alles goed in de gaten houden. Gewoon lekker mee gaan rijden, niet te moeilijk over doen. :)
 
De ontsteking is op tijd gezet, de punten gesteld, de carburateurs gesynchroniseerd:


En daarna het eerste ritje gemaakt na 28 jaar! Even kort in de straat. De K0 heeft nog geen NL kenteken.

 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor! Is het co ook opgemeten?

Ja
gw-goreco21.jpg


Precies wat het hoort te zijn voor zo'n fiets zonder geknepen milieu shit :+
 
Laatst bewerkt:
Goedgekeurd door het RDW! in één keer, zonder een aanmerking. Nu wachten op de papieren en dan een plaat laten maken.

IMG_2643.JPG


IMG_2646.JPG
 
Vanavond de eerste échte rit gemaakt sinds 1985. Wat rijdt deze K0 geweldig lekker! Beter dan mijn andere K0. Hij is dan met 8000 km nét ingereden.
De kentekenplaat heb ik geprint, de echte is nog in bestelling bij Fourdeel. Ik kón niet wachten :D
Het lettertype van de plaat is overigens correct, kan je gewoon van internet downloaden.

IMG_2713.JPG


IMG_2714.JPG


IMG_2715.JPG
 
Die ziet er op zich mooi uit, maar niet orgineel gerestaureerd. er zijn o.a. verkeerde bouten en een verkeerde voorvork gebruikt.
Als deze al 14.000 euro moet opleveren, dan kan die van mij wel een paar 1000 meer opleveren.
Vragen en krijgen daar zit het hem in.
 
Mooi ding!

Hoe kom je aan een ZF kenteken als ik vragen mag?
Ik heb op mijn import K2 ( 1977 geimporteerd ) een MF plaat :(

Groeten Tom.
 
Dank je Tom, Ik kreeg dit kenteken vanzelf. Ik denk dat alle motoren van vóór 1973 zo'n kenteken krijgen.
Overigens kan jij ook zo'n kenteken krijgen:
404 | RDW
 
Mooi ding!

Hoe kom je aan een ZF kenteken als ik vragen mag?
Ik heb op mijn import K2 ( 1977 geimporteerd ) een MF plaat :(

Groeten Tom.

Ze houden altijd rekening met MF gebruikers, dan hoef je geen stickertje meer te plakken :+

Maar inderdaad, altijd voor een bepaald jaar, voor 1973 kan wel kloppen :)
 
Hallo.

Bedankt voor jullie reactie Lecram en Ed.
Mijn K2 staat op papieren ( qua frame en motorbloknummer ook trouwens ) als een 72er dus dan zou ik ook zo'n plaat aan kunnen vragen denken jullie?

Ga er in elk geval effe achteraan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan