Nieuwe helm gekocht

Pendragon

MF veteraan
19 mrt 2002
6.720
145
Ursem
Ik heb vandaag mezelf ook maar weer es gekieteld en een nieuwe crosshelm gekocht :)
tis een helm van het merk Nexx, type weet ik niet pcies, maar hij zit als gegoten en ziet er vind ik errug mooi uit :}

hier ff piccies
en ff voor de duidelijkheid, alles wat oranje lijkt is rood maar dat komt door de brakke webcamkwaliteit ;)

full
 
ik heb net eentje via intenret gekocht, nieuw, maar mist de wangstukken van de binnenvoering, hoe duur was jullie helm en waar te krijgen?

weet iemand nog goedkope X-helm te vinden?

graag reacties
 
kheb mijnes bij Motorhuis de Doelen gekocht voor 100 euro
maar ga liever niet naar die zaak eigelijk, teringnaaiers daarow :r
 
Hee, die heb ik gister ook gekocht:





Nexx X20 Skill. Fiberglashelm voor weinig. Met dank aan Meurs Motors!
 
Laatst bewerkt:
wat kost zo'n bril nou?...zit te twijfelen...wil voor SM op straat ook wel een crosshelm met bril...
 
denk dat ik het vlgd jaar ook maar doe...heb mn pak ook op de beurs gekocht..dus zoek eignelijk nog een crosshelmpie die past bij een volledig zwart leren pak.

Tot die tijd doe ik het wel met mn elcheapo integraalhelmpie
 
mooie helm voor 120 zeg

maar in de herfts begin winter valt er niet mee te rijden toch?

wat is eigenlijk het voordeel van zon helm?
 
Voordelen van een crosshelm?

- Je hebt veel meer frisse lucht om je neus en mond dan in een integraalhelm, ik vindt dat errug prettig.
- Doordat je zoveel ventilatie hebt krijg je niet zo gauw een hete kop.
- Bij lage snelheden en of stilstaan beslaat je vizier niet.
- Je kunt een keertje niezen/hoesten zonder dat je mond en lippen klem komt te zitten tegen het kinstuk.
- Zit een klep op, dus je hebt overdag minder last vd. zon, net als bij een petje (alhoewel ik zelf graag met een getinte bril rijd).

Nadelen van een crosshelm?

- Wat kouder in de winter (dunne bivakmuts doet wonderen). Zorg dat je brilomtrek netjes op je helm aansluit, en je helm is niet kouder dan een gewone integraalhelm, zeker niet om je ogen heen, die zitten immers netjes achter je bril. De lucht om je neus en mond blijft wel wat koeler, de rest van je hoofd valt wel mee. Zie ook de eerste foto van mij hierboven.
- Waneer je geen noseguard op je crossbril hebt doet in de regen rijden erg zeer aan het puntje van je neus en je wangen, is net keiharde hagel bij 130 km/uur.
- Doe dan meteen een crosshelm waar op het kinstuk nog zo'n extra rubber randje zit, dat scheelt weer extra.

Verder is een crosshelm voor veel mensen een "way of life"...

Kijk voor zo'n crossbril op de site louis.de of motozoom.com. Voor iets van € 30,- heb je al zo'n ding.
 
Laatst bewerkt:
De mijne heeft 129 euro gekost.

(Afbeelding)

hé, die heb ik ook (sorry ff geen foto, heb me camera uitgeleend)
ik heb 'em in het rood-wit-zwart met zilveren klep
was toen (3 jaar geleden ofzo) 400 gulden voor crosshelm, 300 gulden voor integraalhelm (zelfde kleurstelling)
gekocht bij Termaat in Nijmegen
Ben nog steeds zeer tevreden over beide helmen
grtz, RedRider
 
De oren zijn bij deze helm vrij (mede daardoor zit deze helm erg prettig), dus is het een flink windgeruis. Geen gefluit, geen gerammel, maar "schoon" windgeruis.

Ik draag echter altijd van die gele proppen (die trouwens erg goed zitten omdat mij oren vrij zijn), dus ik heb er geen last van.
 
@Max_Kool (en anderen mogen natuurlijk ook reageren ;) ) Hoe zit het met het lawaai van windgeruis bij een crosshelm?

Is maar een klein beetje erger dan mijn integraalhelm (Nolan X-lite N-93). Ik heb verder altijd oordoppen in :)

En je zal je nekspieren na de 1e (snelle) ritten iets beter voelen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan