Nightstalker
Die hard MF'er
zegt m`n instructeur na een keer of 3 "Je zit nu echt op de grens, harder kan niet"
Ik: "wedden"
niet zo handig van hem om je dat te laten proberen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
zegt m`n instructeur na een keer of 3 "Je zit nu echt op de grens, harder kan niet"
Ik: "wedden"
En dat met circa 400 kilogram motorfiets onder je.... Dat geeft inderdaad een kick.Bij de noodstop, voorrem aanleggen. Je voelt dat de motor in de vering duikt en zo meer druk (gewicht) op het voorwiel uitoefent. Daardoor zal het voorwiel minder snel slippen. Nu kun je pas je remdruk verhogen. (voorrem). Achterrem in voor bijremmen.
Ikzelf heb afgelopen seizoen weer een VRO gedaan, waarin ook een stukje noodstop.
Goed uitgelegd, instructeur voorgedaan, daarna zelfdoen. Mijn motortje heeft nog geen ABS. Met de juiste techniek, totaan de 100 km/u een noodstop.... Dat geeft een kick.
Tuurlijk kun je jezelf bij 50kph onderuit remmen. Gaat heel makkelijk.
Bij een échte noodstop hebben de meeste mensen helaas niet de tegenwoordigheid van geest om dit goed te doen en wordt het meestal een kwestie van vol de ankers in knijpen, kijken naar waar ze niet tegenaan willen komen en verstijven zodat ze de rem niet meer los kunnen laten.
Wat zijn invredesnaam de 7 raakpunten?
Bij noodstop ALTIJD de horizon verkennen, blijf VER vooruit kijken. Dat helpt al enorm om niet onderuit te gaan.
Voorrem intrekken opbouwen (aanleggen), pas als je de voorkant naar beneden voelt "duiken" kun je de voorrem verder intrekken. Vergeet ook niet je achterrem erbij te gebruiken, dan sta je ook eerder stil.
Als je iets blokkering voelt aan de voorkant gewoon ff lossen, daarna opnieuw druk opbouwen etc...
Suc6
je remt overigens nog vele malen beter af als je de beide remmen gebruikt... dus ook de achterrem, ook al rem je de achterwiel met slechts 20% van de rem kracht (dus voor 80% en achter 20%) dat is me althans geïnstructueerd!
Dit raad ik niet aan omdat tijdens een noodstop al het gewicht op het voorwiel rust.
Als je dan het achterwiel erbij pakt blokkeerd ie al als je 'm net aanraakt met alle glijdende gevolgen van dien.
Bedankt ALLEN voor de tips!
Nou nu net dus de eerste 2 lesuren bij mijn nieuwe rijschool gedaan.
En ik heb mbt het remmen meer geleerd in deze 2 uur dan in de 40 uur ( !!!!!!!!) van mijn andere rijschool.
Ik kreeg langzamerhand zelfvertrouwen en de remmingen gingen op het eind echt goed!!!
25 januari mag ik op voor AVB!!!
Onzin. Als dat zo was zou de gemiddelde motorfabrikant de achterrem er af laten, spaart gewicht en kosten.
Je moet alleen goed doseren en daarom raden diverse mensen hier ook aan om het regelmatig te oefenen. Oefening baart kunst.
De voorrem doet het belangrijkste werk en de achterrem zit er niet voor niks op.
Elke keer als ik mijn achterband liet slippen of niet voldoende remmen voor me komen staan de motor uit doen en dan met indringende woorden : KOPPIE ERBIJ HOUDEN Hè.
Nu mijn vraag hier:
Hoe gek moet je het maken om je zelf onderuit te remmen met 50km/h?
Ik ben zo bang dat ik te snel alles inknijp en niet aanleg, omdat je binnen zoveel tijd moet stilstaan.
sorry niet kwaad bedoelt maar wat hebben jullie toch tegenwoordig rare rij school houders.
zijn die niet in staat jullie dat goed uit te leggen hoe je remmen moet op de motor?
mijn rij instructeur deed ons dat voor hoe het moest.maar volgens mij gaan die gasten nu niet meer zelf op de motor zitten.kan alleen dit zeggen dat je alleen kunt leren van iemand die zelf jaren motor rijdt.
HArtstikke bedankt iedereen voor de tips!!!!!!!!!!
Ik ben geslaagd voor mijn AVB!!!!!!!!!!
EINDELIJK van die pylonnen af!!!
Wat mijn oude instructeur niet lukte in 40 uur, lukte Fernando in 5 uurtjes !!!
Wat een lekker gevoel, op naar mijn AVD!!!
Dit raad ik niet aan omdat tijdens een noodstop al het gewicht op het voorwiel rust.
Als je dan het achterwiel erbij pakt blokkeerd ie al als je 'm net aanraakt met alle glijdende gevolgen van dien.
ne maat van mij is overkop gegaan tegen 30km/h omdat ie in eer keer in zen rem kneep..