nummerplaat onleesbaar in Belgie: motor in beslag

mijn vrouw wordt daar ook gek van }) mijn handen beginnen dan te jeuken .

maar ik poets mijn plaat beter dan mijn motor.

vooral met een pannenspons met wat jiff.

btw: een autokentekenplaat is van dezelfde slechte kwaliteit })
 
Ik snap eigenlijk niet waarom er zo veel medeleven voor deze persoon is.

Ik zie de reacties al voor me als een koekblikker iets fouts doet, wat niet direct crimineel is. '( Huilie dit, Huilie dat, Huilie zus, huilie zo '(
 
OH Oh daar gaat weer een knuppel in het ons welbekende hoenderhok....
Nu is het zo dat motorrijders,in tegenstelling tot automobilisten,zich op de een of andere manier met elkaar verbonden voelen.
Kan het wel proberen uit te leggen aan je Hicham,maar ik denk niet dat je dat zult snappen,hoelang rijd je al???
 
OH Oh daar gaat weer een knuppel in het ons welbekende hoenderhok....
Nu is het zo dat motorrijders,in tegenstelling tot automobilisten,zich op de een of andere manier met elkaar verbonden voelen.
Kan het wel proberen uit te leggen aan je Hicham,maar ik denk niet dat je dat zult snappen,hoelang rijd je al???


Op zondag 06 april 2003 14:38 schreef hicham het volgende:
Ik ben 16en zit nog op de brommer (Afbeelding)

Maar er is hier veel leuk leesvoer en soms wil ik dan iets reply-en dus had ik me maar geregt :P

|(
 
Ik lees hier iets van boetes van 1000 tot 1500 Euro voor iets dergelijks.
Is niet normaal zeg. :?
In een ander topic van een tijdje terug staat iets over "aangehouden zonder kenteken". Volgens mij kwam die er veel beter vanaf.
Misschien een argument in de rechtbank om aan te geven dat iemand die zonder kenteken rijdt een lagere boete krijgt dan iemand met een "opzettelijk verdoezeld" kenteken. (zonder kenteken rijden kan je immers ook bewust doen)
Vreemd vreemd vreemd allemaal.

Al eens uitgezocht wat het kost voor een automobilist? Daar rijden er veel meer van rond en zijn dus veel meer gevallen geregistreerd met "rijden met opzettelijk verdoezeld kenteken". Ik zou er wat tijd in gaan steken. 1000 Euro is een hoop geld verdorie..
 
OH Oh daar gaat weer een knuppel in het ons welbekende hoenderhok....
Nu is het zo dat motorrijders,in tegenstelling tot automobilisten,zich op de een of andere manier met elkaar verbonden voelen.
Kan het wel proberen uit te leggen aan je Hicham,maar ik denk niet dat je dat zult snappen,hoelang rijd je al???

17, rij dus nog niet B|
 
vandaag gaat m'n advocaat bij de procureur, proberen om m'n fiest vrij te krijgen.

indien hij niet verbeurd verklaard wordt, kan'k me wel aan een boete verwachten van 2000€ en een tijdje rijverbod.

volgens de mensen van het parket zijn motoren gevaarlijke machines waar je niet stil mee kan rijden. daarom is een onleesbare nummerplaat een zware inbreuk. volgens hen is er dus met deze wagen niet aan de hand. staat hier elke zondag voor mijn deur.

DSC00517.JPG
 
mijn motor is m'n enigste vervoermiddel, heb er lang voor gespaard, heb geen auto en ben nog student, werk zaterdag en zondag om m'n levensonderhoud te kunnen voorzien

ook dit had geen effect...
 
Kan je niet ff een dossiertje aanleggen met dergelijke foto's van luxe koekblikken met slecht leesbare nummerplaten. ff stiekum de plaat van de 'judge' fixen. Plaatje schieten en in de rechtzaal op z'n tafelflikkeren met de woorden 'I arrest my case'.
Het zuigt man. Maar serieus, een dossiertje aanleggen zou dat niet werken?
 
dan gaan ze mijn motor sowieso verbeurd verklaren.

die nemen geen woorden van gevaarlijke "wegpiraten" en "cowboy's" zoals ze mij er genoemd hebben op het parket, zonder me te kennen.

ik zit hier nu al meer dan een maand zonder nieuws. 't is net of m'n lul is gehalveerd
 
volgens de mensen van het parket zijn motoren gevaarlijke machines waar je niet stil mee kan rijden. daarom is een onleesbare nummerplaat een zware inbreuk. volgens hen is er dus met deze wagen niet aan de hand. staat hier elke zondag voor mijn deur.


Eerlijk gezegd is er ook niks aan de hand.
Er is 1 cijfer niet leesbaar. En denk je nu echt dat er zoveel ferraris zijn ingeschreven in Belgie met de 5 andere cijfers/letters hetzelfde? :+
 
niks aan de hand?

geen reflecterende en illegale nummerplaat vooraan...

mijn nummerplaat was ook maar slecht te lezen bij 3 letters
 
ehh.. misschien een dom idee maar ik heb alle metale en alu delen van mijn motor ingespoten tegen het inwerken van het zout, dat daardoor de zooi beter aan de nummerplaat blijft plakken had ik even niet aan gedacht

is maar een idee !!
 
mijn eerste uitleg was ook: ben uitgeschoten met m'n spuitbus.

Dat je met een hogedrukspuit "uitschiet" terwijl je je motor wast kan ik me nog wel indenken, en af en toe de wc-bril raken tijdens het zeiken lukt me ook nog wel, maar de nummerplaat raken terwijl je een ketting insprayed lukt iemand die zwaar sepastisch is nog niet. :+
Goh, ik snap niet dat die smerissen dat niet als een goed excuus zien.

Ik zou straks bij de rechter maar even van strategie veranderen; zeg gewoon dat je tijdens het olieverversen per ongeluk wat morste over de kentekenplaat omdat dat verdomde vul-gat in het motorblok zo groot is. Misschien dat ie dát wèl geloofd, al betwijfel ik 't. :)
 
Laatst bewerkt:
Dat je met een hogedrukspuit "uitschiet" terwijl je je motor wast kan ik me nog wel indenken, en af en toe de wc-bril raken tijdens het zeiken lukt me ook nog wel, maar de nummerplaat raken terwijl je een ketting insprayed lukt iemand die zwaar sepastisch is nog niet. :+
Goh, ik snap niet dat die smerissen dat niet als een goed excuus zien.

Ik zou straks bij de rechter maar even van strategie veranderen; zeg gewoon dat je tijdens het olieverversen per ongeluk wat morste over de kentekenplaat omdat dat verdomde vul-gat in het motorblok zo groot is. Misschien dat ie dát wèl geloofd, al betwijfel ik 't. :)
IK heb het , je was je ketting aan het smeren ( zeg nu niet dat je riem of cardan hebt aub dan gaat mijn meesterplan helemaal naar de kl*ten ) en je motor draaide op ralenti in 1 ste op zijn bok ( of wat dan ook zodat zijn achterwiel omhoog stond ) en je smeerde de ketting en je zat op je hurken er links naast ( langs achter gezien ) en op het moment dat je aan het spuiten was , was in 1 keer je naft om de motor schokte , viel op jouw en je hebt toen perongeluk ( in een moment dat nog erger was als een zwaar spastisch iemand ) wat gesprayed op je nummerplaat ..
Klinkt geloofbaar niet :? :+


Edit : voor ik er een opmerking over krijg de zinsbouw klopt niet echt en de schrijffouten zijn talrijk maar het is dan ook 4 uur snachts :P
 
vandaag gaat m'n advocaat bij de procureur, proberen om m'n fiest vrij te krijgen.

indien hij niet verbeurd verklaard wordt, kan'k me wel aan een boete verwachten van 2000€ en een tijdje rijverbod.

volgens de mensen van het parket zijn motoren gevaarlijke machines waar je niet stil mee kan rijden. daarom is een onleesbare nummerplaat een zware inbreuk. volgens hen is er dus met deze wagen niet aan de hand. staat hier elke zondag voor mijn deur.

(Afbeelding)

Vertel hen dan maar eens dat de wagen verkeerd staat geparkeerd en met een onleesbare nummerplaat. Je hebt wel de pech dat je in dendermonde voor de rechtbank, is maar een paar meter van je deur aan de foto te zien, moet komen.

Achter de motor hangen en 30 km/u rijden om te bewijzen dat je met motoren wel stil kan rijden. De hypocrieten.
De hypocrieten.
 
Verbaasd me toch wel. Strafmaat staat in geen verhouding tot de overtreden (ook al is het bewust gedaan). Gisteren zie ik hier in Brussel nog twee politiewagens rijden, één met een kapot remlicht de ander met een kapottekoplamp. Wat doen ze die gasten dan wel niet aan??
Volgens mij zitten daar een stel eerste klas motornaaiers in Dendermonde.
 
dan gaan ze mijn motor sowieso verbeurd verklaren.

die nemen geen woorden van gevaarlijke "wegpiraten" en "cowboy's" zoals ze mij er genoemd hebben op het parket, zonder me te kennen.

ik zit hier nu al meer dan een maand zonder nieuws. 't is net of m'n lul is gehalveerd
Als ze dat hebben gezegd, dan lijkt het mij dat ze behoorlijk vooringenomen zijn ten opzichte van jou... Is er niet iets mogelijk van wraking van dat parket/gerecht? Het lijkt er gewoon niet op dat jij nog een eerlijke rechtszaak krijgt..
 
allemaal argumenten die ik reeds tegen mijn advocaat heb gezegd... hij vertelde me: je moet niet naar iemand anders kijken.

wel raar, want het beginsel van de grondwet is dat iedereen gelijk is, vertelde ik hem, wel zei ie: dit is een illusie, als morgen een agent zegt dat je door het rood gereden bent, en het was groen, zal je toch mogen betalen. zoveel mogelijk de gestreepte auto's vermijden, is het beste wat je kan doen. mijn brommertje (Rd 50) werd vroeger in beslag genomen, en kreeg hem tot mijn grote verbazing vol krassen, en met fikse deuken in de benzinetank terug. die flikken hadden er dus een andere brommer tegen laten vallen. wel ik mocht maken dat ik weg was, en geen discussie, bewijs het tegenovergestelde maar.

ik weet ook dat in Brussel of in Aalst, de straf misschien 500€ zou zijn, maar helaas... het is Dendermonde. ook al ga ik in beroep, dan kunnen ze me nog kloten en mijn motor nog een jaar vasthouden, resultaat: een hele resem kosten.

Dendermonde = Hel van de motorrijder, blijf dus best ver weg van de E17.
 
Dan moet je je advocaat maar eens vertellen dat het parket niet naar andere motoren moet kijken omdat deze berijders niet stil kunnen rijden maar enkel naar jouw "vuile" nummerplaat. Wat een kutadvocaat trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan