Voordeel is dat je stuur door de grindbak minder uit slaat en waardoor je iets meer controle hebt en hopelijk minder schade.
Enigste nadeel is wegrijden vanaf paddock richting pitstraat en weer terug.........en denken dat je een normale stuuruitslag hebt.![]()
Je zult niet de eerste zijn die hierdoor, weliswaar op lage snelheid, gaat liggen.
Ik heb het zelf ook, terwijl mijn vorige fiets het niet had.......t'is wel weer ff wennen.![]()
1 hechting in m'n arm en een heleboel financiële schade...De stuuruitslagbegrenzer door je frame heen
Beste klapper geweest dan. Had jezelf niks?
Eigenlijk is dat de beste optieIk heb ze van SES. Het is een soort frame dat voor het balhoofd zit. Die slaan niet je frame in.
Voordeel is dat je stuur door de grindbak minder uit slaat en waardoor je iets meer controle hebt en hopelijk minder schade.
Enigste nadeel is wegrijden vanaf paddock richting pitstraat en weer terug.........en denken dat je een normale stuuruitslag hebt.![]()
Je zult niet de eerste zijn die hierdoor, weliswaar op lage snelheid, gaat liggen.
Ik heb het zelf ook, terwijl mijn vorige fiets het niet had.......t'is wel weer ff wennen.![]()
1 hechting in m'n arm en een heleboel financiële schade...
[afbeelding]
Vergis je niet, de moderne frames zijn niet dikwandig. Als daar kracht op komt vanuit een verkeerde richting is dat helemaal niet zo sterk.
Als je overigens op bovenstaande foto klikt en kijkt naar het frame net achter het balhoofd dan zie je de beschadiging. Ook is de uitslagbeperker op de vorkpoot te zien.
Voordeel is dat je stuur door de grindbak minder uit slaat en waardoor je iets meer controle hebt en hopelijk minder schade.
Enigste nadeel is wegrijden vanaf paddock richting pitstraat en weer terug.........en denken dat je een normale stuuruitslag hebt.![]()
Ik heb het zelf ook, terwijl mijn vorige fiets het niet had.......t'is wel weer ff wennen.![]()
1 hechting in m'n arm en een heleboel financiële schade...
[afbeelding]
Vergis je niet, de moderne frames zijn niet dikwandig. Als daar kracht op komt vanuit een verkeerde richting is dat helemaal niet zo sterk.
Als je overigens op bovenstaande foto klikt en kijkt naar het frame net achter het balhoofd dan zie je de beschadiging. Ook is de uitslagbeperker op de vorkpoot te zien.
Hij zat zo hoog omdat er iets lager een aantal kabels liepen.Was dat de originele plek waar je hem gemonteerd had voor je crash? Of is hij omhoog geschoven?
Ik zou hem lager plaatsen , zoals duidelijk te zien is op de afbeelding.
Ik heb deze ook en gekocht bij Jeroen Versteeg/race-shop.nl
goed spul! En zou ze altijd plaatsen/monteren...
Stuuruitslag beperken bij de aanslagnokken op je onderste kroonplaat verdient absoluut de voorkeur boven deze dingen
Ik heb ze van SES. Het is een soort frame dat voor het balhoofd zit. Die slaan niet je frame in.
Heb je een foto van je stuuruitslagbegrenzer? Ik krijg hem niet gevonden met Google.
Ik heb dit zelf op aanraden van de keurmeester van de ZAC gedaan.Even een oud topic omhoog schoppen. Ik las de suggestie om een balanceerloodje te plakken op de bestaande uitslagnok. Wat zijn daar de ervaringen mee?
Het nut van stuuritslagbeperking zit ook in het feit dat als je onderuitgaat en de motor glijd (voorwaarts) over het asfalt, je voorwiel geen grote hellingshoek kan maken en daardoor ook het asfalt niet raakt.
Raakt je voorwiel wél het asfalt dan hapt de band ( krijgt grip) en de motor gaat omhoog en gaat over de kop met alle schade van dien.