ombouw cb400f naar caféracer

cb400fbrik

MF veteraan
19 jan 2006
2.539
0
Capelle aan den IJssel
Hallo

Ik heb er lang over na gedacht :z , en ik ga nu toch zeker voor de 100% een caféracer van mijn cb400f bouwen.

Wat ben ik van plan:

Ik heb een andere origineele tank en zijkapjes gekocht (bedankt Pinin :} )
zodat ik de mijne waar nog de eerste lak opzit kan behouden.
Ooit wil ik er een polyester tank opzetten maar daar heb ik het geld nog niet voor of iemand moet een mooie tank hebben liggen voor een leuk prijsje?? O-)
Ik wil ook over de origineele tank 2 leren riemtje laten lopen, aan weerszijden van de tankdop, om een oude look te creéren alsof deze bandjes de tank op zijn plaats houden, weet niet of het mooi is maar dat zie ik dan wel weer.

Heb als het goed is ook al clipons die ik erop ga zetten, deze kan ik aan de kroonplaat bevestigen zodat ik niet mijn origineele koplamporen eraf hoef te halen.

Ik ga een racezitje bestellen vai Ruig polyester, ik denk dezelfde als die Pinin heeft gebruikt op zijn reestert, die vind ik erg gaaf :9~

Heb ook al erg nette koni's op de kop weten te tikken, dus wegligging wordt ook al verbeterd :]

En mijn wens is om ooit, als ik het geld heb en ik een goeie kan vinden, een voorvork erop te zetten voor dubbelle schijfen voor, dit vind ik er super uitzien en dan rem je ook wat beter ;)

Wat betreft de kleur ben ik er nog niet uit, zit te denk aan grijs (tegen het antraciet), zwart of geel.

Motorisch doe ik niets aan de motor omdat ik 25 kw moet rijden en ik nu op uitdraai rij en geen aandacht wil trekken bij meneer agent :X
Zit btw al een erg mooie bsm 4in 1 onder 8-)

Hier is een foto van de motor, waarschijnlijk zullen nu best wel een paar mensen zeggen dat ik niet de motor moet ombouwen, maar ik heb altijd al caféracers gaaf gevonden en daarom ga ik er nu eentje bouwen })

full


Ik zal jullie op de hoogte houden met foto's en uitleg!

Greetz Mark
 
Laatst bewerkt:
Zonde van de motor om daarmee naar de kroeg te racen :]

Ik zou em gewoon lekker in de orginele staat laten en dan een andere kopen om omte bouwen (daar vind ik deze iets te mooi voor )

Groetjes Ton
 
Al het origineele bewaar ik!!
Ooit als ik tijd heb, ik doe nu een zeevaart opleiding en over 1,5 jaar heb ik stage en daarna ga ik echt de zeevaart in.
Je vaart 3 maanden op zee en zit dan 2 maanden thuis.
In die tijd dat ik thuis zit wil de de cb400f compleet restaureren en reviceren, tot die tijd wil ik er lekker oprijden omgebouwd naar een kroegenracert.

Greetz Mark
 
Het is echt zonde om deze om te bouwen

Hij/ zij is echt een prachtfiets *O*

Koop er mooi eentje bij en bouw die om

Het blijft natuurlijk altijd je eigen keus :W
 
wom moeite doen om iets wat mooi en goed is tijdelijk te verabbezakken ? Je gaat er dan toch anders mee om en dat komt je mogelijke terugbouwplannen zekers niet ten goede... |(
 
terugbouwen gaat zowiso niet werken nee, dat wou ik met de mijne ook ooit doen :+

gewoon beter meteen aan jezelf toegeven dat je hem helemaal wilt verbouwen en er een stoere racer van wilt maken in plaats van zo'n half caferacer ding van te bouwen :9
 
goh lekker orgineel weer :+











gewoon lekker doen, Hee roel als je een toerenteller moet hebben moet je maar ff een brul geven, volgens mij heb ik die nog wel liggen.
 
Ik zoek al maanden naar clipons die op een 400f passen, waar heb je die vandaan?

Verder: gewoon zagen, 't is toch allemaal 30-jaar oude troep ;) (schenenschoppen)
 
Sja, deze is nog behoorlijk mooi en vrij origineel. Ik zou dan een barrel zoeken en daar in gaan slijpen, maar je moet het natuurlijk zelf weten.
 
OK ok, ik snap de reacties!!!

Maar ik ga er zeker niet in slijpen, is ook niet nodig, ik maak een frameptje wat ik op het subframe plaats zonder te lassen en hier zet ik weer het zitje op.
En ja misschien blijft het wel een caféracer maar dat zie ik wel in de loop van de tijd en nee de origineele onderdelen gaan zeker niet weg!!!:
Ook heb ik het geld niet om nóg een motor erbij te kopen, dan heb ik er drie, vind mij pa btw ook niet goed |(

Wat betreft de clipons: deze heb ik net bij meneer Rockert gekocht :}

Het zitje ga ik binnenkort even bestellen bij ruig!! 8-)

Zal wanneer ik de clipons heb er even een foto van maken, als ze er al op staan.

Greetz Mark
 
Vraagjes:

Kun je zonder moeite een cb550f voorvork in origineele balhoofd plaatsen??
De voorvork die ik misschien kan kopen is helemaal compleet ook het voorwiel zit erbij.

Kun je een cb500 achterwiel er zonder moeite in plaatsen of zit er verschil tussen een cb400 en cb550 achterwiel???

*O* Oja mijn clipons heb ik waarschijnlijk zaterdag binnen *O*

Many thanks!!!

Greetz Mark
 
500 achterwiel kan wel volgens mij...wel een ander type remtrommel...Let wel. je gaat naar 19 inch voor, dat komt de rijeigenschappen niet ten goede ! Zou eerder een 500naaf in een 18 inch wiel laten spaken..ben je overal vanaf (behalve dan de spattertbevestiging, mja..wie zeurt krijg nen beurt :+
De vork past, afstand kroonplaat-T-plaat is iets korter, waardoor je, als je een naaldlager monteert de vulring onder de moer weg moet laten of er een hele platte onderdraaien...

been there...done that ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan