Omgevallen tijdens vakantie..

sterkte man, zeer vervelend op je vakantie. Dat dat geen pijn doet als het over elkaar heen gaat.
Maar is het ook niet mogelijk zelf te betalen en dat later te declareren in Nederland? Of betalen ze dan niet?
 
Veel sterkte, geen motorschade= het enige dat meevalt, anders heb je dat er ook nog bij. Hoelang schatten ze dat het over is? (cq genezen)
 
In Nederland is het de gewoonte eerst het op conventionele manier een kans te geven, daar bij operatie een slagingskans is van 95% en er dan nog geopereerd moet worden om het metaal er weer uit te halen, verder schijnen de schroefgaten ook vrij lang een zwak punt te blijven. Dus als het uit zichzelf aan elkaar vast wil groeien, dan geeft dat minder risico.

Verder komt het deel dat aan de schouder zit better in lijn met het andere stuk, zodra ik ga liggen...

Ik heb dit jaar ook zo'n ongelukje gehad (bij skien):

full


Wel wat minder erg als bij jou (gewoon in 2 stukken). Het vervelende is dat als het 'natuurlijk' aan elkaar groeit het nooit recht is. Een stuk ijzer is daarom wel beter. Mijn sleutelbeen staat nog steeds zo als op de foto (7 maanden geleden), Dus met een gigantische deuk erin. Niks meer aan te doen gewoon wennen.

Als je al 5 weken zonder aangroei van 'betoncement' (zo noemde mijn arts dat) zit, dan vraag ik me eigenlijk af of dat niet geforceerd moet worden. Door bijvoorbeeld de boel kunstmatig bij elkaar te brengen. Ik heb namelijk naar aanleiding van mijn ongelukje met veel mensen hierover gesproken en het blijkt zo te zijn dat je lichaam op een gegeven moment ophoudt met het herstellen van deze botten.
Tis nie om je bang te maken, maar hou die artsen scherp!

Verders herstel, bij mij heeft het in totaal 6 weken geduurd voor ik mocht rondlopen zonder mitella, en 8 voor ik weer mocht motorrijden. Heb hier specifiek naar gevraagd en na enige navraag heeft de arts mij aangeraden om hier langer mee te wachten dan autorijden (vanwege trillingen en belasting van het been).

Maar goed, beterschap zou ik zo zeggen!
 
Ik heb dit jaar ook zo'n ongelukje gehad (bij skien):

(Afbeelding)

Wel wat minder erg als bij jou (gewoon in 2 stukken). Het vervelende is dat als het 'natuurlijk' aan elkaar groeit het nooit recht is. Een stuk ijzer is daarom wel beter. Mijn sleutelbeen staat nog steeds zo als op de foto (7 maanden geleden), Dus met een gigantische deuk erin. Niks meer aan te doen gewoon wennen.

Als je al 5 weken zonder aangroei van 'betoncement' (zo noemde mijn arts dat) zit, dan vraag ik me eigenlijk af of dat niet geforceerd moet worden. Door bijvoorbeeld de boel kunstmatig bij elkaar te brengen. Ik heb namelijk naar aanleiding van mijn ongelukje met veel mensen hierover gesproken en het blijkt zo te zijn dat je lichaam op een gegeven moment ophoudt met het herstellen van deze botten.
Tis nie om je bang te maken, maar hou die artsen scherp!

Verders herstel, bij mij heeft het in totaal 6 weken geduurd voor ik mocht rondlopen zonder mitella, en 8 voor ik weer mocht motorrijden. Heb hier specifiek naar gevraagd en na enige navraag heeft de arts mij aangeraden om hier langer mee te wachten dan autorijden (vanwege trillingen en belasting van het been).

Maar goed, beterschap zou ik zo zeggen!
Van het botcement klopt, maar als er een plaat op gaat, wordt alles schoongemaakt, waardoor het voor het lichaam weer een verse breuk is. Ik heb geen mitella, maar een rugzakverband (officiele naam weet ik niet meer). Met dit verband kan ik minder vervelende bewegingen maken dan met een mitella. Gelukkig hoef ik 'm tot de operatie niet meer om, want het slaapt nogal ongemakkelijk. Dacht dat een mitella trouwens vaak niet nodig is en alleen maar als geestelijke herinnering, om je arm niet te gebruiken, dient (net als het touwtje aan je schijremslot, geen garantie :) ).

P.S. Hoeveel cm is jouw schouder smaller geworden?
 
Laatst bewerkt:
Van het botcement klopt, maar als er een plaat op gaat, wordt alles schoongemaakt, waardoor het voor het lichaam weer een verse breuk is. Ik heb geen mitella, maar een rugzakverband (officiele naam weet ik niet meer). Met dit verband kan ik minder vervelende bewegingen maken dan met een mitella. Gelukkig hoef ik 'm tot de operatie niet meer om, want het slaapt nogal ongemakkelijk. Dacht dat een mitella trouwens vaak niet nodig is en alleen maar als geestelijke herinnering, om je arm niet te gebruiken, dient (net als het touwtje aan je schijremslot, geen garantie :) ).

Dat rugzakding heb ik trouwens ook gehad (was ik alweer vergeten). Die heb ik in Oostenrijk gekregen, zonder mitella. In nederland vonden ze dat weer niks dus moest ik ook een Mitella om.

O, je wordt al geopereerd, dat had ik niet meegekregen. Nou ja, dan staat de boel straks in ieder geval weer recht.
Heb je nog gevraagd wanneer je dan weer kan motorrijden? Ik heb verhalen gehoord van mensen die zijden dat ze met plaatje weer direct alles (mochten?) doen.

Ik er trouwens ook nagenoeg geen pijn van gehad, ik moest de eerste dagen pijstillers slikken, maar daar ben ik bijna direct mee gestopt. Dat conflicteerde namelijk met drank. Ik was tenslotte op vakantie en dat ik niet kon skieen betekende niet dat ik niet kon Apres-skien *O*
 
Dat rugzakding heb ik trouwens ook gehad (was ik alweer vergeten). Die heb ik in Oostenrijk gekregen, zonder mitella. In nederland vonden ze dat weer niks dus moest ik ook een Mitella om.

O, je wordt al geopereerd, dat had ik niet meegekregen. Nou ja, dan staat de boel straks in ieder geval weer recht.
Heb je nog gevraagd wanneer je dan weer kan motorrijden? Ik heb verhalen gehoord van mensen die zijden dat ze met plaatje weer direct alles (mochten?) doen.
Dr. de Ridder in het SFG te Rotterdam gaf aan dat het bij een gebroken sleutelbeen niks uitmaakt wat je gebruikt, mitella, rugzakverband of een theedoek. De (jonge) arts op de EHBO in het SFG, welke als een maanmannetje verpakt was, kende het rugzakverband niet eens.

Ik moet zoiezo 2 weken in een mitella, dit is hoogst waarschijnlijk bedoeld om te voorkomen dat ik de arm gebruik en dan is het even afwachten wat de arts zegt. Is waarschijnlijk deels afhankelijk of dat grote fragment nog voldoende doorbloed is, anders moet dat er ook uit en is er dus meer ruimte te overbruggen voor het cement...
 
P.S. Hoeveel cm is jouw schouder smaller geworden?

O, je was nog aan het editten, ik was al aan het reageren.

Weet ik eigenlijk niet, gezien de botten over elkaar staan moet het minder zijn. Maar merk er eigenlijk weinig van.
Maar nu ik er even over nadenk, ben van de zomer een keer naar het strand geweest en ben op sommige plekken op m'n rug verbrand, terwijl ik normaal m'n hele rug goed kon insmeren. Waarschijnlijk is m'n bewegings vrijheid toch iets aangetast.
 
Dr. de Ridder in het SFG te Rotterdam gaf aan dat het bij een gebroken sleutelbeen niks uitmaakt wat je gebruikt, mitella, rugzakverband of een theedoek. De (jonge) arts op de EHBO in het SFG, welke als een maanmannetje verpakt was, kende het rugzakverband niet eens.

Ik moet zoiezo 2 weken in een mitella, dit is hoogst waarschijnlijk bedoeld om te voorkomen dat ik de arm gebruik en dan is het even afwachten wat de arts zegt. Is waarschijnlijk deels afhankelijk of dat grote fragment nog voldoende doorbloed is, anders moet dat er ook uit en is er dus meer ruimte te overbruggen voor het cement...

Als dat niet zo is hebben de heren dokters jou toch wel stevig laten zitten... Dat zijn echt die 5 weken die ze het gewoon op hun beloop hebben gelaten
 
O, je was nog aan het editten, ik was al aan het reageren.

Weet ik eigenlijk niet, gezien de botten over elkaar staan moet het minder zijn. Maar merk er eigenlijk weinig van.
Maar nu ik er even over nadenk, ben van de zomer een keer naar het strand geweest en ben op sommige plekken op m'n rug verbrand, terwijl ik normaal m'n hele rug goed kon insmeren. Waarschijnlijk is m'n bewegings vrijheid toch iets aangetast.
Ik heb nog niet geprobeerd zelf m'n rug in te smeren, maar ik mer wel met hemden met korte mouwen, dat de mouw langer lijkt. Dit doordat de schouder zo'n 2cm korter is (kan ook deels door afname spierweefsel zijn), maar dat is dan dalijk iig minder...
 
Ik heb nog niet geprobeerd zelf m'n rug in te smeren, maar ik mer wel met hemden met korte mouwen, dat de mouw langer lijkt. Dit doordat de schouder zo'n 2cm korter is (kan ook deels door afname spierweefsel zijn), maar dat is dan dalijk iig minder...

Armen strekken.... Check links, check rechts. Nope m'n overhemd komt bij allebij m'n armen precies tot m'n hand.

Maar spierweefsel neemt inderdaad snel af, heel wat sneller dan dat je het terug aanmaakt. Dat merk je volgend jaar nog steeds
 
Dat van dat afnemen is een mij bekend verschijnsel; begin karate seizoen 80kg -> na 8 maanden 92kg, met 2 a 3 keer trainen en zo'n 220km fietsen in de week -> verhuizen, niet meer trainen en fietsen na 6 maanden 78kg...

Wordt dus tijd om maar eens een sportschool te zoeken...
 
gelukkig voor jou dat je er bijna geen pijn van voelt (zolang je de schouder niet goed belast).

Ik kan je wel vertellen dat de breuk als op de foto er niet goed uit ziet :N . 'Weer aan elkaar groeien' is een term die alleen opgaat als er een scheur in het biot zit maar als ie zeg maar niet helemaal door is. Jou breuk is een complete breuk met tevens nog losse fragmenten.

Pijn of geen pijn, ik zou aandringen op een zeer spoedige hersteloperatie waar men met een plaatje of met pen en schroeven (als dat daar niet uitsteekt in je huid tenminste) de losse onderdelen aan elkaar moet zetten om botgroei te krijgen.

Als je hier niets aan laat doen of er te lang mee wacht dat kan je in de loop van de komende jaren 10-20 jaar ernstige problemen van je schouder krijgen doordat je hem anders gebruikt bij bewegen omdat je sleutbelbeen ook de kom van schouder en beetje moet fixeren :X
 
Gister een brief van het SFG ontvangen, 8 september word ik pas opgenomen?! Morgen maar eens even bellen...

Even de wachtlijstbemiddeling van je verzekering inschakelen, dat kan zomaar een paar weken wachten schelen. Dan heb je wel kans dat je in een ander ziekenhuis (lees: wat verder weg) geholpen wordt, maar dat lijkt het me wel waard.
 
Dat is helemaal fraai! :N
Iets dat nodig is voor herstel toch maar niet doen omdat er eerst allerlei klotepapieren op tafel moeten liggen.
De poen, daar gaat het om! :(
Of je, als patient nou wel of niet bepaalde ingrepen etc. nodig hebt is kennelijk van 2e rangs belang.

Is vlgs mij in strijd met de eed die medici moeten afleggen....

Zijn we in NL ook al zover afgezakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan