ongeluk op de A4 vanochtend

de greep van zach is dat :} de ehv ( ehbo bestaat als naam niet meer ) opleiding
is op europees nivo gelijk gebracht, vandaar dat reanimatie nu anders is dan vroeger

en verder is er voor gekozen om de "drempel" voor nieuwe cursisten lager te maken.
hopend dus op meer aanmeldingen, met modules kan je verder ontwikkelen in je ehv nivo.

commercieel dus

correct me if i'm wrong :+
 
helaas wordt het tegenwoordig met de EHV (EHBO) niet meer geleerd hoe je de helm afzet en hoofd fixeert, bij de BHV leren ze het ook niet ;(


Enkele maanden geleden herhaling BHV gekregen, en wat moest er gebeuren, een helm van iemand zijn knar afhalen. Ligt aan de instructeur.
 
Lijkt me best wel even schrikken als je een collega motorrijder daar ziet.

Gelukkig heeft ie het overleefd. Je moet er niet aan denken als ie door iemand wordt geschept.
 
Snap ik niet. Eigenlijk hoort iedereen dit te weten die zich met EHBO etc bezg houdt. Je leert wel hoe je iemand die flauwgevallen is moet verplaatsen in geval van nood. Waarom niet hoe je een helm afdoet? Ben blij dat ik weet hoe het moet en wanneer het moet.


de meeste ambulance verplegers zijn niet zo blij met ehbo'ers :X
EHBO'ers hebben de vervelende eigenschap dat ze zich met het slachtoffer gaan bemoeien. Dat is heel goed... als iemand een hartaanval heeft ofzo. Dan mag je best gaan reanimeren. Maar iemand die net een (zwaar) ongeval heeft gehad: lekker vanaf blijven! 112 bellen, zorgen dat de omgeving veilig is en verdere ongelukken voorkomen. Helaas denken de meeste ehbo'ers dat ze een wonderdokter zijn en beginnen ze met slachtoffers te slepen, helmen afrukken etc.
 
Tragisch, maar helaas een puntje erbij in de statistieken '(

Sterkte aan zowel slachtoffer alsook hulpverlener(s) (motordevil)
Goed dat jij zo kortdaad optrad ( :} ), maar pas op dat je er zelf niet mee blijft lopen
(ik weet waar ik over praat)
Zoals eerder al gezegt: praten helpt!
 
de meeste ambulance verplegers zijn niet zo blij met ehbo'ers :X
EHBO'ers hebben de vervelende eigenschap dat ze zich met het slachtoffer gaan bemoeien. Dat is heel goed... als iemand een hartaanval heeft ofzo. Dan mag je best gaan reanimeren. Maar iemand die net een (zwaar) ongeval heeft gehad: lekker vanaf blijven! 112 bellen, zorgen dat de omgeving veilig is en verdere ongelukken voorkomen. Helaas denken de meeste ehbo'ers dat ze een wonderdokter zijn en beginnen ze met slachtoffers te slepen, helmen afrukken etc.

Heb je ook gelijk in. (zal wel weer een hoop mensen tegen het zere been aan schoppen) maar ik zie iemand die 1x per jaar een opfrisdagje doet niet als een EHBO-er. Ik denk meer aan verplegers, artsen, brandweer mannen, politie etc. Deze mensen worden veel vaker getraint.

Een leek moet inderdaad niets doen dat niet absoluut nodig is om iemand in leven te houden. Dus: weet wat je kan en wat je taak is. Alarmeren is het allerbelangrijkste en geef exact door wat je ziet en hoort.
 
Idd tricky afslag daar ..rij daar elke dag.

Kom je net de tunnel uit hoppa schuif je een paar banen naar rechts..richting A9

Kom je natuurlijk op de langzaamrijdend verkeer baan

Kijk nog eens naar rechts want daar halen ze je rechts voor de afslag A9 rete hard in

Denk je gaan ...Hoppa gas vol open

Staat er iemand plotseling bijna stil voor je neus, terwijl je dacht dat de baan door reed ...niet gezien omdat je naar rechts keek..Bijna een paar keer ingestonken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan