Dat er vergeten wordt dat je tijdens een cursus onder gecontroleerde omstandigheden een oefening doet waarbij je precies weet wat wanneer gebeurd en wat je wanneer moet doen.
De theorie is helemaal correct en het is mogelijk om heel hard te remmen in een bocht en het is ook zeker mogelijk om uit te wijken in een bocht. Maar doe dat maar als de situatie ontstaat en je dus niet weet wat wanneer gebeurd, dat is toch wel een iets ander verhaal dan bij de cursus
Neemt natuurlijk niet weg dat het wel goed is om te weten wat je motor eigenlijk allemaal kan in een bocht of wat er zeker niet kan in een bocht.
Of je de motor echter door de bocht heen wilt drukken of juist inderdaad rechtop wilt hebben is natuurlijk volledig afhankelijk van de situatie. Is namelijk best rot als je de motor verder door de bocht heen drukt (want dat is op MF gezegd dat je dat moet doen) en daar nou net het object staat waar je niet tegen aan wilt. Dan zul je toch echt iets anders moeten verzinnen dan je bocht doorzetten en zou het best kunnen dat rechtop zetten de betere optie is
Zelfde als dat ze je ook vertellen dat als een impact niet te vermijden is, dat je het beste op je stepjes kan staan, om een betere kans te hebben om over het stuur en het object te vliegen.
Ik vraag mij af hoeveel mensen dat nog doen, terwijl het hele lichaam bezig is om zich op een impact voor te bereiden.
Toen ik de bandenstapels raakte, ging ik wel over het stuur en lag ik op de banden, maar dat kwam niet omdat ik op de stepjes ging staan