Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik heb zojuist even contact gehad met de vorige eigenaresse en ben gerustgesteld.
Zij heeft deze motor van een vriend gekocht, waar hij enkele jaren heeft stilgestaan. Dit omdat de relatie met zijn vriendin uitraakte (zij reed ermee) en hij vanwege een lichamelijke handicap niet meer op de motor kon rijden.
De motor is op de boot gezet naar Marokko voor een toervakantie aldaar. Vandaar dus de noppenbanden. Voor de reis heeft de motor nieuwe banden, schijven, olie, en een nieuw gespoten kuipdeel gekregen. Km-stand werd door mevrouw opgezocht op een soort voertuigvisum, en de motor had 19.500 km gelopen toen ie Marokko binnenkwam. Motor staat nu op 23.000 km, dus dat moet kloppen.
Schade aan het zadel was ontstaan door het vastsnoeren op de boot naar Marokko en de vrachtwagen naar zuid-spanje.
Heb een kwartier met haar getelefoneerd en zij was enthousiast over deze fiets! De motor heeft wegens een elektronische storing dienst geweigerd, vandaar dat zij hem heeft ingeruild. Volgens de collega-toerrijders was het iets kleins, maar na haar vakantie had zij de Aprilia niet meer nodig omdat ze een naked-bike heeft. Overigens vertelde zij, dat meerdere (jongere) motoren tijdens deze trip zijn uitgevallen... Dus blijkbaar doet de Aprilia het niet eens zo slecht!
Al met al lijkt het er dus op dat het een betrouwbare (iig schadevrije) fiets is. Uiteraard houd ik het forum op de hoogte van de ontwikkelingen betreffende deze aankoop!
Maar eerst: