Hoe kan je je koopovereenkomst ontbinden

Ik heb wel gevraagd wat er allemaal tijdens de afleverings beurt gedaan wordt....!!!! Toen zeiden ze tegen mij dat zelfs de remblokken zouden vernieuwd worden als dat nodig was,dit blijkt niet zo te zijn.inderdaad heelaas pindenkaas
 
neeee vorige week vrijdag voor het vernieuwen van de tandwielen plus ketting.
Maar nu moet ik dus er voor zorgen dat ik het gratis krijg wat ook hoort
 
neeee vorige week vrijdag voor het vernieuwen van de tandwielen plus ketting.
Maar nu moet ik dus er voor zorgen dat ik het gratis krijg wat ook hoort

wie bepaalt dat dat hoort?

en heb je er vorige week over gesproken met die man?

owja, misschien handig als je quote. Wordt wat onsamenhangend nu :+
 
als je een motor koopt bij een bovag garage hoort ie motor gewoon goed te zijn en niet naar 1000 kilometer al nieuwe tandwielen en ketting te vervangen! Dit hoort bij de garantie en is dus gratis voor mij.............
 
als je een motor koopt bij een bovag garage hoort ie motor gewoon goed te zijn en niet naar 1000 kilometer al nieuwe tandwielen en ketting te vervangen! Dit hoort bij de garantie en is dus gratis voor mij.............
LOL _O-

Laat maar.

Inderdaad, je hebt recht op nieuwe K&T.
Als ik jou was nam ik een advocaat mee. Heb je recht op in dit soort gevallen.
 
LOL _O-

Laat maar.

Inderdaad, je hebt recht op nieuwe K&T.
Als ik jou was nam ik een advocaat mee. Heb je recht op in dit soort gevallen.

je hebt ook het recht om te zwijgen, voor sommige mensen niet geheel onverstandig af en toe :+
 
dan vallen je banden zeker ook onder de garantie :z
Dat heb je mooi goed ja.

Ik heb die Kawa gekocht heh, weet je nog.

Kom ik terug van vakantie, staat ie met een lekke achterband :(
Ik gaat echt wel naar de dealer terug.

Wat denkt ie wel niet '(

 
ik had bij mijn motor ook zoiets.

de afspraak was dat hij met een volle tank afgeleverd zou worden. De volgende dag kwam ik er achter dat de tank bijna leeg was, dat mag toch niet kunnen?
 
Heb ooit bij een brommertje anders wel de ketting en tandwielen onder garantie gekregen.
Maar zou er verder niet teveel over gaan zeiken, zijn geen dramatische kosten mijn inziens
 
Laatst bewerkt:
Gevalletje eigenschuld dikke bult :X .

Leer ervan en kijk voortaan tijdens de proef rit na of de slijtage onderdelen nog goed zijn. Heb je er geen verstand van vraag het dan de verkoper en indien alles goed is laat het zwart op wit zetten (als dat mogelijk is).
 
Van de Bovag:

Gebruikt
Ook bij aankoop van een gebruikte motorfiets kan bovenstaand lijstje helpen bij de keuze. Bij alle BOVAG-motorbedrijven kunt u terecht voor gebruikte motorfietsen. Deze zijn uiteraard goed onderhouden en veelal voorzien van de complete onderhoudshistorie. Voor verkoop van motorfietsen wordt er altijd nog een volledige onderhoudsbeurt uitgevoerd en worden slijtagegevoelige delen zoals de banden, ketting, tandwielen, remschijven en blokken extra nagekeken. Zo weet u zeker dat u op een zo goed als nieuwe motorfiets wegrijdt en u zeker nog 1000 km kunt rijden eer u ketting en tandwielen moet laten vervangen.
 
Van de Bovag:

Gebruikt
Ook bij aankoop van een gebruikte motorfiets kan bovenstaand lijstje helpen bij de keuze. Bij alle BOVAG-motorbedrijven kunt u terecht voor gebruikte motorfietsen. Deze zijn uiteraard goed onderhouden en veelal voorzien van de complete onderhoudshistorie. Voor verkoop van motorfietsen wordt er altijd nog een volledige onderhoudsbeurt uitgevoerd en worden slijtagegevoelige delen zoals de banden, ketting, tandwielen, remschijven en blokken extra nagekeken. Zo weet u zeker dat u op een zo goed als nieuwe motorfiets wegrijdt en u zeker nog 1000 km kunt rijden eer u ketting en tandwielen moet laten vervangen.
Als ze dus 25 km eerder aan de bel had getrokken had het geen probleem geweest dus :P
 
Moet ketting smeren dan :?
Doe ik ook nooit.

25 km kan het verschil maken, maar weet niet hoe dat werkt met garantie.
Ik koop nooit motoren met garantie *O*
 
En met wheelies maken en 200 rijden met die 125 cc zullen er binnenkort nog wel meer kosten komen dan alleen een ketting met tandwielen.. jij gaat de een of andere motorzaak nog blij maken ;)
 
Ik heb een cagiva mito gekocht bij een BAVAG garage, dit omdat ik nog weinig verstand van motors heb. Zo hoopte ik dat ik niet genaaid werd!
Toch heeft hij die motor aan mij verkocht met tandwielen die bijna kapot zijn en er moet een nieuwe ketting op. Dit is gevaarlijk om mee te rijden en hij heeft dit niet gezegd bij de aankoop. Dus hij verkoopt een kapotte motor. Bij de afleverings beurt van wel 145 euro hoorde het vervangen van de tandwielen + ketting niet bij!Dit koste nog 250 euro wat ik niet heb gedaan.

Kan ik nu mijn motor terug brengen en mijn geld terug eisen.
Laat aub wat horen. Anders weet ik echt niet wat ik moet doen.

De koper heeft onderzoeksplicht, de verkoper meldplicht.
Zelf ben je schijnbaar niet kundig genoeg geweest om een juist onderzoek te doen.
Jou geval zal wel onder de noemer "grijs gebied" vallen.

Trouwens, hoe weet je nu (achteraf) dat tandwiel en ketting naar de klote is?
Die persoon die je dat duidelijk heeft gemaakt had je in eerste instantie mee moeten nemen. Maar ja dat is mosterd na de maaltijd.
 
ik had bij mijn motor ook zoiets.

de afspraak was dat hij met een volle tank afgeleverd zou worden. De volgende dag kwam ik er achter dat de tank bijna leeg was, dat mag toch niet kunnen?
Wat een gelul zeg. Heb je weleens een carrière als cabarettier overwogen. Je bent altijd zo onwijs grappig. _O-

Na 1000 km rij je echt geen ketting en tandwielen op. Ik zou ook zeker terug gaan en zorgen dat er een nieuwe set op kwam. Je betaald afleverkosten en dan moet hij gewoon goed zijn. En nee, als je leek bent zie je dat niet. Als je ales 100% zou weten en kunnen kun je wel bij een particulier kopen.
Ga het maar gewoon vragen bij degene waar je hem gekocht hebt. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet onder de Bovag garantie zou vallen.
 
"grijs gebied" vallen.

Trouwens, hoe weet je nu (achteraf) dat tandwiel en ketting naar de klote is?
Die persoon die je dat duidelijk heeft gemaakt had je in eerste instantie mee moeten nemen. Maar ja dat is mosterd na de maaltijd.

Of een koe vanachter in de kont kijken :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan