Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, mensen stellen soms vragen over een eerste motor, veelal met eisen waaraan de bike moet voldoen, snel, liefst super mega snel en stoer. Vaak betreft het iemand die net zijn rbw heeft en 0.0 ervaring heeft.Wat is dat met een rode Busa..een running gag die ik nog niet ken ofzo?
haha..hele blackbird discussie... en ook nog een busa noemen een paar keer. Hoe dan? ik zei toch geen sport of sporttour en ik hoef GEEN 200+.
Ik heb al een zx-10 gehad..dat is volgens mij goed vergelijkbaar met een blackbird of busa. Fijne fietsen maar niet meer voor mij.
De V strom gaat erbij op het lijstje, stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Kijken of ik er 1 kan huren binnenkort, ben wel benieuwd of de 650 genoeg pit heeft..maar het is een v-twin dus het zal best ok zijn denk ik.
Tiger is krap voor mijn budget zag ik
Helder.. ik ben hier een tijd niet geweestJa, mensen stellen soms vragen over een eerste motor, veelal met eisen waaraan de bike moet voldoen, snel, liefst super mega snel en stoer. Vaak betreft het iemand die net zijn rbw heeft en 0.0 ervaring heeft.
Antwoord is standaard een rode Hayabusa, al dan niet met verlengde achterbrug. Dat dus.
F800 is een saai ding: TS heeft in het verleden ZX10 gereden, dan is zo'n F800 niks aan. Triumph 800s zijn ook niet zo heel dynamisch trouwens: ik hou van Triumph en 3cilinders, maar dat type zou ik zelf overslaan, dan liever een oudere 1050 of zelfs 955i als je kunt leven met dat uiterlijk. V-strom 1000 & 650 nog nooit op gereden maar dat zou een uitstekende optie moeten zijn.Als goedkope optie; een tdm 850/900, of een Bmw f800 (gs), een v-strom 1000 is voor dat budget ook te vinden en wellicht de Triumph 800's ook wel. De keuze is reuze!
Mocht de 650 toch te weinig pit hebben zou je ook de DL1000 kunnen overwegen,vooral voelbaar meer koppel,maarhaha..hele blackbird discussie... en ook nog een busa noemen een paar keer. Hoe dan? ik zei toch geen sport of sporttour en ik hoef GEEN 200+.
Ik heb al een zx-10 gehad..dat is volgens mij goed vergelijkbaar met een blackbird of busa. Fijne fietsen maar niet meer voor mij.
De V strom gaat erbij op het lijstje, stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Kijken of ik er 1 kan huren binnenkort, ben wel benieuwd of de 650 genoeg pit heeft..maar het is een v-twin dus het zal best ok zijn denk ik.
Tiger is krap voor mijn budget zag ik
Klaar voor de toekomst
Zero DS 9.4
Merk : Zero Motorcycles Model : Dual Sport Type batterij : 9,4 kWh (2016) Datum eerste inschrijving : 08/2013 Aantal kilometers : 26.902 km Accessoires: windscherm en handkapppenwww.motor-forum.nl
Als ik het verhaal zo doorkijk heeft het ding al een hele geschiedenis achter de rug voor die km stand,Klaar voor de toekomst
Zero DS 9.4
Merk : Zero Motorcycles Model : Dual Sport Type batterij : 9,4 kWh (2016) Datum eerste inschrijving : 08/2013 Aantal kilometers : 26.902 km Accessoires: windscherm en handkapppenwww.motor-forum.nl
Saai,...Tweedehandse Blackbird.....alles heb je in de rechterhand onder controle, of niet......
Ben dat wat de Alp betreft toch niet met je eens,het is geen zandhazenfiets maar ook een gewoon echt goed rijdende allroad wegmotor,Van je lijstje de Versys 650, de meest fun fiets in die klasse. Vstrom is wat saaier en de NC is gewoon saai (bewonder het concept wel, als ww fiets).
Alp en AT zou ik alleen overwegen als je zand wil happen.
Zijn alleen op hogere snelheden natuurlijk geen snelle motoren. Daarvoor moet je wat meer cc hebben zoals Triumph Tiger 1050 of de KTM 990 SMT (heel leuk, vraagt er wel steeds om om gespankt te worden ).
Is inmiddels wel klassiek spul,weet niet of de TS daar op zit te wachten.Een Suzuki dr 650/700/800 big is ook wel lekker eigenzinnig. Nouja die laatste vooral.
Maar is een Vstrom of Versys niet gewoon een betere keuze als je op straat blijft?Ben dat wat de Alp betreft toch niet met je eens,het is geen zandhazenfiets maar ook een gewoon echt goed rijdende allroad wegmotor,
daarnaast zoekt de TS geen snelle motor.
Moet je wel aan vol het gas draaien…. ….want dan heb je pas je handen vol aan, ook rechtuit op de autobahn.Saai,...
Had liever mijn B12, de BB is net een elektromotor,.. en BMW,..hou op met me.Moet je wel aan vol het gas draaien…. ….want dan heb je pas je handen vol aan, ook rechtuit op de autobahn.
Tijdens mijn zoektocht een hele tijd geleden vond ik de F800 ST van bmw pas saai…
Je vergeet de turbo….Ja, mensen stellen soms vragen over een eerste motor, veelal met eisen waaraan de bike moet voldoen, snel, liefst super mega snel en stoer. Vaak betreft het iemand die net zijn rbw heeft en 0.0 ervaring heeft.
Antwoord is standaard een rode Hayabusa, al dan niet met verlengde achterbrug. Dat dus.
Mijn vriendin heeft begin dit jaar een F900R gekocht; zit niet superveel vermogen in, maar best een leuk fietsje om een stukje mee te sturen (heb ‘m al een paar keer uitgelaten ).Moet je wel aan vol het gas draaien…. ….want dan heb je pas je handen vol aan, ook rechtuit op de autobahn.
Tijdens mijn zoektocht een hele tijd geleden vond ik de F800 ST van bmw pas saai…
Nou, 105pk is toch veel, mijn VFR heeft ook zoiets en die vind ik eenmaal op gang best vlot…..maarja ik ben ook niks gewend hè en dan af en toe op die BB….Mijn vriendin heeft begin dit jaar een F900R gekocht; zit niet superveel vermogen in, maar best een leuk fietsje om een stukje mee te sturen (heb ‘m al een paar keer uitgelaten ).
Maat van mij heeft toen z,n Alp ingeruild voor een DL650,maar hij zei dat hij achteraf beter weer een Alp had kunnen kopen,Maar is een Vstrom of Versys niet gewoon een betere keuze als je op straat blijft?
Een Alp stuurt zeker prima maar het blok is toch wel wat ouderwets. En TS zoekt wel een motor die lekker weg trekt, wat die lekker weg vindt trekken weet ik natuurlijk niet.
En een crispy geluid. Klinkt goed op toerenMijn vriendin heeft begin dit jaar een F900R gekocht; zit niet superveel vermogen in, maar best een leuk fietsje om een stukje mee te sturen (heb ‘m al een paar keer uitgelaten ).