Opgelicht door motordealer

LET OP Motor in Eemnes gekocht? :+
Ooooooooooooooooh, ja nu wordt het duidelijk!
De motor komt van een bedenkelijke dealer uit Eemnes. In dit geval: Gewoon eigen schuld.
Reeds genoeg voor gewaarschuwd op MF. Daar vandaan wil je nog niet een ventiel-dopje.
Tsja, dan kan ie helaas fluiten naar z'n centen!!
 
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga contact opnemen met de dealer om te kijken naar een oplossing en zie wel wat daaruit komt.

De reden dat ik mij opgelicht voel is omdat mij bij de verkoop is verteld dat de motor in uitstekende verkeerd en dat deze nu dus niet zo blijkt te rijden. Dat de dealer naar waarschijnlijkheid de motor niet uitgebreid heeft nagelopen voor verkoop is niet mijn fout lijkt me, dan moet hij de motor niet als ‘perfecte staat’ te koop aanbieden.

Ik zit inderdaad niet constant op F5 te drukken, heb ook nog andere dingen te doen in het leven. ;):P
 
De reden dat ik mij opgelicht voel is omdat mij bij de verkoop is verteld dat de motor in uitstekende verkeerd en dat deze nu dus niet zo blijkt te rijden. Dat de dealer naar waarschijnlijkheid de motor niet uitgebreid heeft nagelopen voor verkoop is niet mijn fout lijkt me, dan moet hij de motor niet als ‘perfecte staat’ te koop aanbieden.
Dat kan, maar hoeft niet zo te zijn! Er kan ook iets gebeurd zijn sinds dat hij de motor heeft getest.
Daarnaast heb je zelf proefgereden en de motor OK gevonden.
Al met al, gewoon terug gaan met het probleem, normaal reageren en afwachten :).
 
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga contact opnemen met de dealer om te kijken naar een oplossing en zie wel wat daaruit komt.

De reden dat ik mij opgelicht voel is omdat mij bij de verkoop is verteld dat de motor in uitstekende verkeerd en dat deze nu dus niet zo blijkt te rijden. Dat de dealer naar waarschijnlijkheid de motor niet uitgebreid heeft nagelopen voor verkoop is niet mijn fout lijkt me, dan moet hij de motor niet als ‘perfecte staat’ te koop aanbieden.

Ik zit inderdaad niet constant op F5 te drukken, heb ook nog andere dingen te doen in het leven. ;):P

Hoe ziet de motor er uit ? Hoe is de staat van onderhoud ? Als het een goed uitziende motor is voor zn bj. en het onderhoud is gedaan dan spreken mensen al over een goed onderhouden fiets die in perfecte staat is * uniek* etc etc.

Jij legt het nu bij de "dealer"neer.. maar waarom heb je het niet geconstateerd met een proefrit ? waarom zullen zij het dan wel moeten weten ?

Vind t erg makkelijk zoals je het verhaal er neer gooit, je hebt het over een Fi lampje.. Ben blij dat je jezelf er obver heen lijkt te zetten en contact op gaat nemen met de verkopende partij, die waarschijnlijk het gewoon oplossen zoals het hoort.
 
Als het een goede dealer is, wordt het snel en afdoende gerepareerd. Als het een slechte is...wordt het een lang topic.:o
 
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga contact opnemen met de dealer om te kijken naar een oplossing en zie wel wat daaruit komt.

De reden dat ik mij opgelicht voel is omdat mij bij de verkoop is verteld dat de motor in uitstekende verkeerd en dat deze nu dus niet zo blijkt te rijden. Dat de dealer naar waarschijnlijkheid de motor niet uitgebreid heeft nagelopen voor verkoop is niet mijn fout lijkt me, dan moet hij de motor niet als ‘perfecte staat’ te koop aanbieden.

Ik zit inderdaad niet constant op F5 te drukken, heb ook nog andere dingen te doen in het leven. ;):P
We liggen op koers richting Eemnes.
 
Vind het wel heel kort door de bocht opgelicht...
Ga gewoon terug naar de verkoper en vertel je problemen.
 
Zit er een andere uitlaat op de motor? In de originele uitlaat zit een klep, maar veel vervangingsuitlaten hebben deze niet. Dit kan de FI foutmelding veroorzaken, hierover is genoeg terug te vinden op het forum.
Ja, er zit een MIVV op de motor, zou best kunnen dat dit de reden is voor de FI foutmelding. Heb even op het forum gezocht en zie dat de servomotor dan vervangen moet worden door een apparaatje. M'n motor heeft die servo-motor er nog wel op zetten, maar is niet verbonden met mijn uitlaat doordat ik die klep niet heb.

Zou dat dan ook kunnen veroorzaken dat de motor beroerd loopt in de hogere toeren?
 
Als hij de dealer in zijn gezicht heeft uitgemaakt voor oplichter dat gaat het vast ook heel lang duren...

Als die dealer zich kan voorstellen hoe iemand zich gedraagt als hij gefrustreerd is, dan zal het allemaal wel meevallen. Kop koffie en een rustig gesprek doet wonderen, opgefokt raken is kansloos.
 
Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik een Kawasaki Z750 uit 2008 met 28.000 km tweedehands gekocht bij een motordealer

De motor zag er erg netjes uit en volgens de dealer was hij nog in perfecte conditie. Ik heb toen een proefrit gemaakt en de motor reed goed, schakelde soepel en ik hoorde geen rare geluiden uit het blok etc. komen. Aangezien ik van een 125cc motor kwam, reed ik tijdens de proefrit wel voorzichtig puur omdat ik de motor en het vermogen niet gewend ben, ik heb de motor dus niet hoog in de toeren gejaagd.

Je hebt uiteraard recht op herstel van de motor.



Maar als je een motor koopt heb je als koper ook een bepaalde onderzoeksplicht.

Bovenstaand stukje maakt je zaak bepaald niet sterker, mocht je er ooit een zaak van moeten/willen maken.

Je hebt de motor zelf kunnen en mogen beoordelen, hebt besloten op grond van jouw kennis dat de motor goed is en je hebt de koop gesloten.

Ik snap dat je niet al te veel technische kennis van zaken het op motorgebied, maar je hebt wel de kans gehad voor de koop alles te (laten) onderzoeken, dat je er geen kaas van hebt gegeten is jouw probleem en dat je op grond van bijna geen proefrit toch hebt besloten de koop rond te maken is jouw beslissing geweest.

Juridisch is bovenstaande tekst van jezelf erg 'onhandig'.
 
Tenzij je de motor bij HP Motoren hebt gekocht ben je vast niet opgelicht.
En anders veel sterkte gewenst!

Wat Nicolaas zegt.

Waarschijnlijk ingekocht, of ingeruild. Beetje oppoetsen wat ze doen. Oliepijl controleren (niet eens verversen) en de showroom in.
Zo gaat dat.

Nu mogen ze gaan uitzoeken en nakijken :Y


**Edit:
En wat Meanblueman zegt.
 
Ja, er zit een MIVV op de motor, zou best kunnen dat dit de reden is voor de FI foutmelding. Heb even op het forum gezocht en zie dat de servomotor dan vervangen moet worden door een apparaatje. M'n motor heeft die servo-motor er nog wel op zetten, maar is niet verbonden met mijn uitlaat doordat ik die klep niet heb.

Zou dat dan ook kunnen veroorzaken dat de motor beroerd loopt in de hogere toeren?
Kan best, er wordt wat afgegoocheld in motorland.
 
Je hebt uiteraard recht op herstel van de motor.



Maar als je een motor koopt heb je als koper ook een bepaalde onderzoeksplicht.

Bovenstaand stukje maakt je zaak bepaald niet sterker, mocht je er ooit een zaak van moeten/willen maken.

Je hebt de motor zelf kunnen en mogen beoordelen, hebt besloten op grond van jouw kennis dat de motor goed is en je hebt de koop gesloten.

Ik snap dat je niet al te veel technische kennis van zaken het op motorgebied, maar je hebt wel de kans gehad voor de koop alles te (laten) onderzoeken, dat je er geen kaas van hebt gegeten is jouw probleem en dat je op grond van bijna geen proefrit toch hebt besloten de koop rond te maken is jouw beslissing geweest.

Juridisch is bovenstaande tekst van jezelf erg 'onhandig'.
Alleen een slechte dealer laat het daarop aankomen.
 
Goed kans dat de andere demper en niet aangesloten klep de veroorzakers zijn van alle problemen.




Als die dealer zich kan voorstellen hoe iemand zich gedraagt als hij gefrustreerd is, dan zal het allemaal wel meevallen. Kop koffie en een rustig gesprek doet wonderen, opgefokt raken is kansloos.

Maar ook die dealer heeft gevoelens.
Doe 's lief !!

De verkoper stelt de motor beschikbaar voor een proefrit en na de proefrit waarbij de potentiële koper alle gelegenheid heeft de motor te onderzoeken sluit de koper de overeenkomst.
Alles in kannen en kruiken.
En na een paar dagen komt de koper terug en dan geeft hij aan dat er toch eea aan de hand zou zijn.
Afgezien van 'de letter van de wet' kan ik me bij de verkoper ook gevoelens voorstellen waardoor zijn humeur niet beter word.

Het direct terug gaan nadat het F1 lampje gaat branden is wel een heel verstandige zet geweest, dat zou een belangrijk punt kunnen worden als er echt een zaak van zou komen. Maar de onderzoeksplicht die de koper heeft zal niet in je voordeel uitpakken. Maar het ontslaat de verkoper niet van zijn plicht een fatsoenlijke motor af te leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan