PDA/GPS + moto = hoe ?

Gebruik zelf al enige tijd dat Tom Tom in combinatie met een Ipaq 2210 op de motor, bij aanschaf zat er zo'n gps geval met een draadje erbij, die had ik de hoek in gemikt en zon compaq flash gps kaartje gekocht á €110,-.

Moet zeggen, werkt perfect, en op de batterij van de PDA zelf kan ik 2 to 2 en een halve uur navigeren, dat is naar mijn idee meer dan voldoende ;)
 
killbout + bijgeleverde houdertje aan elkaar prutsen:
(ik gebruik gps niet in de regen)

Navman2.JPG
 
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft zo'n PDA systeem in de auto.
Dit is een Asus 620 met die Engin software (4.0) van de ANWB
Nu loopt bij hem die PDA regelmatig vast, de ene keer na zo'n 70km rijden dan weer na 10Km...

Hebben jullie daar nooit last van, want je moet dan een harde reset geven om het ding weer aan de gang te krijgen
(motor aan de kant, ding uit zijn houder peuteren etc)

Juus Jan Willem
 
Ik vind de PDA oplossing helemaal niks. Snoeren, losse modules, niet waterdicht etc.

Ik heb een Magellan Meridian Platinum uit de USA laten komen.
Afijn, GPS voorzien van een europese basemap en nieuwste BIOS software. Allemaal gratis te downloaden bij de fabrikant.
Tenslotte nog de Europese detailmap in een SD kaartje plaatsen omdat ik ook de kruip-sluipdoor weggetjes neem.
En weet je wat dan zo leuk is aan dit apparaat, er zit een auto-navigatie in die net als een echte VDO de route voor je uitstippelt. Helaas geen vrouwenstem.
Waterdicht, schokvast, met kompas, zeer snel, etc etc en werkt 12 uur continue op 2 penlights.
Daarnaast rijdend te bedienen door de simpele bediening

Ik durf de prijs bijna niet te noemen omdat hij minder dan de helft was van de prijs die topicstarter betaalt....

ff fotootje zoals ik hem gemonteerd heb. Toppie!!

Is die prijs inc. sd kaart, houder en europeesche kaart?
 
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft zo'n PDA systeem in de auto.
Dit is een Asus 620 met die Engin software (4.0) van de ANWB
Nu loopt bij hem die PDA regelmatig vast, de ene keer na zo'n 70km rijden dan weer na 10Km...

Hebben jullie daar nooit last van, want je moet dan een harde reset geven om het ding weer aan de gang te krijgen
(motor aan de kant, ding uit zijn houder peuteren etc)

Juus Jan Willem

Zo'n vraag kun je beter hier stellen:

http://www.pocketpc-club.nl

Ik heb met de HP 2210 een TT3 weinig last van dat ie vast loopt....
 
Ik heb TomTomGo sinds juni. ben ermee op vakantie geweest met de auto plus sleurhut naar Zuid Frankrijk. Ik hrb Benelux op huisnummernivo en Europa op hoofdwegnivo. Die laatste is zeer uitgebreid toch nog. Zelfs het gat waar wij heengingen stod erin en we werden dan ook keurig naar de straatnaam geleidt.
Een kanttekening is dat het stuk A31 in Duitsland al bijna klaar is, echter TTG stuurt je er veel te vroeg af. Nadat ik hier niet intrapte en na een poos in het groene gereden te hebben wordt er wel vlot een nieuwe route berekend.
Kortom, ik ben zeer tevreden. Ik gebruik hem niet op de motor, omdat het meer een navigatie van A-->B is en geen routeplanner. Je kunt hier alleen een via plaats invoeren.
 
En nog een screenshot.
(beetje bijgekleurd voor het adres... :X )

En dat alles voor 270 Euro!
(Afbeelding)

Kan je even zeggen van welke site je deze besteld hebt ?

Aangezien ik die waterdichte case van brodit heb, moet ik nu nog een externe gps muis gaan bijkopen (pda+ CF gps muis past niet in de case) . Als dat ding maar 250euro kost kan ik die case beter verkopen en dat ding kopen igg..
 
Is die prijs inc. sd kaart, houder en europeesche kaart?

GPS + houder + 12v laadsnoer + verzendkosten 270 euro. internetwinkel ff googlen
SD kaartje 256 mb (om heel europa op detail) 38 euro eBay
Europese kaart, eDonkey O-)

Ik heb ff gegoogled:
http://www.compuplus.com/insidepage.php3?refer=cnet.com&id=819

Is amerikaanse uitvoering, moet even geflashed worden.
Software heb ik wel voor de liefhebbers eventueel.
Kan je er een europese, australische, nautische etc versie van maken. :}
 
Laatst bewerkt:
killbout + bijgeleverde houdertje aan elkaar prutsen:
(ik gebruik gps niet in de regen)

Kan je dus wel alleen navigeren als het droog is hé *D

Het zelfde voor een TOM TOM GO , zijn sd-slot zit in de voorzijde
wat volgens mij ook leuke resultaten geeft bij de eerste regenbui &
door zijn nogal hoge formaat past hij ook niet echt onder het
ruitje van de tanktas....

Als ik iets mag aanraden ; de nieuwe Garmin Quest , europese kaarten bijgeleverd
voor 799 pleuro's ( heeft alleen geen touchscreen ) en is volledig
waterdicht !!!!
 
Laatst bewerkt:
GPS + houder + 12v laadsnoer + verzendkosten 270 euro. internetwinkel ff googlen
SD kaartje 256 mb (om heel europa op detail) 38 euro eBay
Europese kaart, eDonkey O-)

Ik heb ff gegoogled:
http://www.compuplus.com/insidepage.php3?refer=cnet.com&id=819

Is amerikaanse uitvoering, moet even geflashed worden.
Software heb ik wel voor de liefhebbers eventueel.
Kan je er een europese, australische, nautische etc versie van maken. :}

Dat klinkt heel erg intressant...
Zeker als jij hem voor mij wil flashen en de kaart van Europa wil kopieren?

Kan ik dat ding eens bij jou komen bekijken?
 
zondag 12 september 2004 08:44 schreef Lucid het volgende:[/b][/url]
killbout + bijgeleverde houdertje aan elkaar prutsen:
(ik gebruik gps niet in de regen)

wat is een killbout?
ben benieuwd hoe je hem precies aan je kroonplaat hebt bevestigd,

op een rsv mille mist ook een stuurstang om 'm daar aan vast te maken

wellicht nog een detailfoto mogelijk

thanxRob
 
ik ben ook al een beetje aan het rondkijken naar een leuk systeempje voor op de motor, alleen die prijzen daar schrik je wel van.

ik vraag mij af of het nu ook mogelijk is om een route op te nemen met zo'n apparaat? ik bedoel dan, je gaat een eindje rijden en het apparaat slaat de gereden route op zodat je later nog eens precies hetzelfde weer kan rijden.
lijkt me wel makkelijk als ik weer een tocht moet uitzetten voor de club.
 
Ik ben nog steeds zoekende en kwam tot de comclusie dat ik eigenlijk standaard geheugenmodules wil gebruiken en geen dure Garmin's. Dan is de keuze alleen nog maar de nieuwe GPS van BMW of een PDA. En daartussen zit toch wel heeel erg veel prijsverschil. Verder kan ik me niet voorstellen dat er binnenkort ook goede routeplanners (via's) komen voor de PDA. Die waterdichte behuizingen voor de PDA zijn trouwens ook tering duur zeg :(
 
ik ben ook al een beetje aan het rondkijken naar een leuk systeempje voor op de motor, alleen die prijzen daar schrik je wel van.

ik vraag mij af of het nu ook mogelijk is om een route op te nemen met zo'n apparaat? ik bedoel dan, je gaat een eindje rijden en het apparaat slaat de gereden route op zodat je later nog eens precies hetzelfde weer kan rijden.
lijkt me wel makkelijk als ik weer een tocht moet uitzetten voor de club.

Dat kan al met een Garmin Etrex. Alleen de goedkoopste uitvoering is nogal beperkt met geheugen hiervoor. Daar kan je geen dagtoer mee opnemen. Ik heb nu een Etrex Vista, en daar gaan wel een paar dagen in.
Wat je uiteindelijk krijgt is een 'track' (lijntje) die je thuis op de kaart kan bekijken. Ik rij ze ook na m.b.v. de track. Geen kaart op de achtergrond, alleen de track die je moet volgen. Gaat perfect.
 
ff piccie voor montage van een 2610 op de mille

deze wijze van monteren is natuurlijk ook gewoon bruikbaar voor andere gpssystemen. ik raad de mensen eens langs te gaan bij waypoint in notter(Rijssen) die hebben toch erg goed advies. tevens kunnen ze je helpen bij de montage op de motor. (zie ook forum.gps.nl)

montage.jpg

opdemotor.jpg

zijaanzicht.jpg
 
FF een iets andere vraag.

Zelf heb ik een pre-historisch Garmin Etrex. Het is niet de vista dus ik kan er geen kaarten in zetten maar wel 500 waypoints. Apparaat heeft zijn dienst al ruim bewezen tijden tochten door de ardenne (te voet).

Maar nu wil ik hem op de motor gaan gebruiken en zoek een sit waar ik exact vanaf een kaart coördinaten kan plukken om deze in de etrex te zetten.

Iemand suggesties?
 
op route 66 heb je de optie om deze zichtbaar te maken.
Ik heb dit ook gedaan bij mijn gps.
Ik heb toen een tochje over de maas gemaakt.
Ging goed
 
Had ooit eens een adres van een site met de kaart van NL. Je kon inzoomen en je kon van iedere plek de exacte coördinaten zien. Zo kon je een route uitstippenen. Deze site zoek ik.
 
FF een iets andere vraag.

Zelf heb ik een pre-historisch Garmin Etrex. Het is niet de vista dus ik kan er geen kaarten in zetten maar wel 500 waypoints. Apparaat heeft zijn dienst al ruim bewezen tijden tochten door de ardenne (te voet).

Maar nu wil ik hem op de motor gaan gebruiken en zoek een sit waar ik exact vanaf een kaart coördinaten kan plukken om deze in de etrex te zetten.

Iemand suggesties?


Ik heb een Garmin GPS12XL, met een kabeltje door gelust aan een PDA.

Heeft ook zijn diensten bewezen.

Nu nog ff een water en shock-proof compartiment erbij en ik ben helemaal klaar.
 
FF een iets andere vraag.

Zelf heb ik een pre-historisch Garmin Etrex. Het is niet de vista dus ik kan er geen kaarten in zetten maar wel 500 waypoints. Apparaat heeft zijn dienst al ruim bewezen tijden tochten door de ardenne (te voet).

Maar nu wil ik hem op de motor gaan gebruiken en zoek een sit waar ik exact vanaf een kaart coördinaten kan plukken om deze in de etrex te zetten.

Iemand suggesties?

Gewoon Mapsource met Metroguide. Zet je de waypoint gewoon op de kaart, en laad je ze in je GPS.
 
ik heb route 66 op cd.
het programma is slechts 4,6 gig groot(4 cd's)
Het is de prof uitvoering
Ik heb deze namelijk ook gebruikt als routeplanner in de auto.
Gps aangesloten op de labtop en rijden maar.
Nou is zo'n labtop een beetje groot in de auto maar het werkte perfekt.
Nu heb ik een mio 366 met destinator , werkt ook toppie
Nu alleen nog op de motor proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan