Pech toegeslagen

Garantie bieden door dealers etc... is vaak een goede manier van reclame maken. De meesten trappen er namelijk in, maar van rechtswege heb je volgens mij minimaal 3 jaar garantie op aangekochte zaken. Overigens hoef je er bij een dergelijke aankoop niet op te rekenen dat er spontaan? een stuk uit je motorblok breekt. Rustig en netjes onderhandelen. Lukt het dan niet, dan kun je altijd nog op de asociale toer gaan.

Succes!
 
En door "per ongeluk" laten vallen niet dan? Ik geloof dat dat al een paar keer is gesuggereerd!!

Geldt het zelfde voor :(

Je kan beter proberen dit op een nette wijze op te lossen. Heb echter geen idee van de kans...

Bij kawasaki-motor was eens een zuiger door de zijkant van het blok naar buiten gekomen na 2 jaar (30000km). Eigenaar heeft geen cent teruggekregen. Viel ook net buiten garantie :(
 
Geldt het zelfde voor :(

Je kan beter proberen dit op een nette wijze op te lossen. Heb echter geen idee van de kans...

Bij kawasaki-motor was eens een zuiger door de zijkant van het blok naar buiten gekomen na 2 jaar (30000km). Eigenaar heeft geen cent teruggekregen. Viel ook net buiten garantie :(

Als dit veroorzaakt is door een constructie- of productiefout en niet door bedieningsfout, slecht onderhoud of enig onheil van buitenaf, dan wordt je tegenwoordig beter beschermd door het BW. Als je redelijkerwijs mag verwachten dat het gebrek niet zou mogen optreden (althans, niet binnen de termijn waarin het voorval geschiedde), dan kan men reparatie / vervanging verlangen van de leverancier.

Mocht de leverancier claimen dat achterstallig onderhoud, een bedieningsfout of het onheil van buitenaf de oorzaak is, dan moet hij dit bewijzen. Daartegenover staat overigens ook dat jij als 'eiser' aanneemlijk moet maken dat het eigen gebrek de oorzaak is.
 
Schakel dus desnoods even een expert in op eigen kosten. Kost je 150 euro maar het kan je wel helpen. De oorzaak van het onstaan van de schade is hier namelijk zeer belangrijk wil je iets kunnen verhalen.
 
Vandaag is m,n dealer hem komen halen. Even snel naar gekeken. Het lijkt erop dat de versnellingsbak aan gort ligt. De voorste tandwielas is waarschijnlijk ook krom. Als het wat meezit, gaan ze hem morgen uitelkaar halen. De dealer vondt dit wel een erg vreemde schade. Zei dit nog niet eerder te hebben gezien.

Ik hoop dat ik morgen wat meer weet.
 
Ik ben blij dat het goed is afgelopen en dat je de motor met vriendin goed aan de kant hebt gekregen.
Ik hoop dat je een goede rechtsbijstandverzekering hebt. en niet eentje die met een A begint. Ik ben iemand aan het aanklagen en ik krijg te horen dat ze er geen heil in zien. Als ik het zelf wil doen dan mag ik gerust en advocaat in handen nemen. Zelf betalen dus.

MP
 
Zeker!!!! ben ik blij dat we er zonder kleerscheuren er vanaf zijn gekomen. Het had heel anders kunnen gaan.

Rest is bijzaak, komt allemaal wel weer goed, zal alleen waarschijnlijk wat geld en tijd kosten.
 
Dikke pech Auke .
Maar ik geloof dat je Boonstra wel kan hebben hoor ,die is volgens mij wel redelijk genoeg om dit tot een goed eind te brengen .
Maar het is wel klote nu net met het mooie weer.
Ik hoor het nog wel hoe het afloopt .Sterkte ermee .
 
Ik ben blij dat het goed is afgelopen en dat je de motor met vriendin goed aan de kant hebt gekregen.
Ik hoop dat je een goede rechtsbijstandverzekering hebt. en niet eentje die met een A begint. Ik ben iemand aan het aanklagen en ik krijg te horen dat ze er geen heil in zien. Als ik het zelf wil doen dan mag ik gerust en advocaat in handen nemen. Zelf betalen dus.

MP

Een rechtsbijstand verzekering hoef je over het algemeen niet heel veel van te verwachten. Het zijn vaak een beetje de mensen die nergens anders terecht kunnen die bij een rechtsbijstandkantoor gaan werken. Een goede man (/vrouw) zal al snel bij een goed advocatenkantoor terechtkomen.. Ik ben nu ook zelf aan het proberen een schade te verhalen via rechtsbijstand, maar de persoon die mijn zaak behandelt was nieteens meester in de rechten! Volgende keer doe ik het mooi zelf (studeer rechten)
 
Vandaag weer even bij Boonstra gekeken. Ze hebben hem nog niet uit elkaar gehaald. Donderdag staat dat gepland. Over een oorzaak en het gevolg is het dus alleen nog maar gissen.

Een theorie is dat het voorste kettingtandwiel (of alleen moer) op de een of andere manier is losgeraakt, en dat die alles uitelkaar heeft gescheurd.

Wat de verdere schade dan zal zijn is dus niet duidelijk. Hij heeft ook nog zo,n 100 meter gelopen waarbij de olie er uit spoot.

Afwachten nog dus.
 
Op maandag 15 juli 2002 22:25 schreef miss piggy het volgende:
.........Ik ben iemand aan het aanklagen en ik krijg te horen dat ze er geen heil in zien. Als ik het zelf wil doen dan mag ik gerust en advocaat in handen nemen. Zelf betalen dus.

MP
MP, kun je niet je zaak aan een advocaat voorleggen tijdens het eerste gratis half uur en vragen naar zijn/haar mening?

Indien die er wel iets in ziet, aan je verzekering vragen dat indien je wint, je de kosten ook vergoedt krijgt van hen. Op die manier verklein je je risico.
 
Vandaag weer even bij Boonstra gekeken. Ze hebben hem nog niet uit elkaar gehaald. Donderdag staat dat gepland. Over een oorzaak en het gevolg is het dus alleen nog maar gissen.

Een theorie is dat het voorste kettingtandwiel (of alleen moer) op de een of andere manier is losgeraakt, en dat die alles uitelkaar heeft gescheurd.

Wat de verdere schade dan zal zijn is dus niet duidelijk. Hij heeft ook nog zo,n 100 meter gelopen waarbij de olie er uit spoot.

Afwachten nog dus.
Ik denk dat je dit wel met de betreffende dealer kan oplossen. Dat hij al aangeeft dat het een vreemde schade is zegt natuurlijk wel wat. Een R6 moet natuurlijk probleemloos 15.000 toeren kunnen hebben en dan is het vreemd dat een ritje snelweg de versnellingsbak aan gort helpt.
 
De Theorie blijkt waarheid te zijn.

De moer van het voorste tandwiel is losgeraakt (schroefdraad is voor het grootste gedeelte weg) De moer is precies om twee tanden van het tandwiel gegaan en heeft een flink gat ik het blok gemaakt.
Dit is volgens de dealer niet te lassen of iets dergelijks.

Het blok kan gerepareerd worden met vervangende onderdelen, maar dat gaat waarschijnlijk meer kosten dan het vervangen van het blok.

De dealer gaat morgen contact opnemen met Yamaha en ik ben mijn verzekeringspapieren aan het nakijken.

Als ik het kan verhalen uit mijn verzekering ga ik in 1 klap van 62.5% naar 40% noclaim. En dat betekent 56 gulden per maand meer betalen, per jaar 683 gulden, en dat dan alleen om een stom moertje :(

Ik hoop dus dat yamaha meewerkt. Het is tenslotte nog de orginele ketting en tandwiel.
 
Laatst bewerkt:
verzekering werkt niet mee, Yamaha werkt niet mee :(

Of langdurige gerechtelijk gedoe



Of blok op eigen risico laten lassen. (als dat kan).

Of ander blok, met beperkte garantie, nieuw ketting en tandwielen en nieuwe band. (ongeveer 4000 gulden)

Of beschadigde motor inruilen voor een andere R6 van een jaar jonger. (6000gulden)

Tja wat te doen :?

En dat alles om zo,n kutmoer :(
 
Stel dat je niet laat lassen...dan heb je voor 2000 ballen een fiets van een jaar jonger.
Anders 4000 voor een ander blok blabla.

Lassen lijkt me een risico...maar als het kan dat proberen als het niet gruwelijk veel kost.

Dus niet lassen zou voor mij betekenen die andere fiets.

Ik ben blond en evt niet verantwoordelijk voor deze domme post als ik het allemaal weer niet begrijp met die bedragen ;)
 
Misschien na wat onderhandelen voor 5000 gulden een R6 van een jaar jonger nemen? Die is ook weer meer waard als je hem later inruilt, en met een beetje geluk heeft deze ook weer minder KM's gedraaid.

Ik zou iig geen ander blok nemen, dan gelijk voor 2000 gulden meer een andere R6 nemen, dat prijsverschil is me te klein.

Lassen blijft afwachten of dit kan...

En dat Yamaha niet wil meewerken, ik zou zelf eens met Yamaha gaan bellen en het verhaal uitleggen, en als ze nog niet meewerken dreigen met stappen omdat dit gewoon niet mag gebeuren, zij weten ook dondersgoed dat ze zo'n rechtzaak (niet dat je dat gelijk wilt) zouden verliezen.
Tegenspartelen zullen ze altijd wel doen in het begin, maar na een beetje druk heb je kans dat ze dan ineens wel meewerken.

Succes.
 
En dat Yamaha niet wil meewerken, ik zou zelf eens met Yamaha gaan bellen en het verhaal uitleggen, en als ze nog niet meewerken dreigen met stappen omdat dit gewoon niet mag gebeuren, zij weten ook dondersgoed dat ze zo'n rechtzaak (niet dat je dat gelijk wilt) zouden verliezen.
Tegenspartelen zullen ze altijd wel doen in het begin, maar na een beetje druk heb je kans dat ze dan ineens wel meewerken.

Succes.
:^ Zeker weten.

Dit mag niet met een motorfiets van nog geen drie jaar oud. Je hebt een hele goeie zaak lijkt me.
 
Yamaha Nederland trekt zijn handen terug omdat de motor door Boonstra uit Duitsland is geimporteerd.

Contact opgenomen met mijn rechtbijstandverzekering. Ik moet hen nu een brief toesturen met het verhaal. Afwachten dus :(
 
Yamaha Nederland trekt zijn handen terug omdat de motor door Boonstra uit Duitsland is geimporteerd.

Contact opgenomen met mijn rechtbijstandverzekering. Ik moet hen nu een brief toesturen met het verhaal. Afwachten dus :(
En heeft Boonstra het ook geprobeerd bij Yamaha Duitsland? Dat is dan wel het minste wat ze kunnen doen... als ze tenminste van klantvriendelijkheid hebben gehoord daar.
 
En heeft Boonstra het ook geprobeerd bij Yamaha Duitsland? Dat is dan wel het minste wat ze kunnen doen... als ze tenminste van klantvriendelijkheid hebben gehoord daar.

Nee omdat er volgens Boonstra geen heil in zit. Yamaha zal niet gaan meewerken omdat ze het verhaal ook aan Yamaha Nederland hadden voorgelegd, zonder te zeggen dat de motor uit Duitsland kwam.

Ik heb dus gebeld met Yamaha Nederland, en deze waren op zich vriendelijk, wilden door de telefoon geen uitspraak doen. Maar konden me direct vertellen dat ze niks voor me konden doen, omdat de motor niet door hen was geleverd. Ze verwezen me terug naar Boonstra.
 
Nee omdat er volgens Boonstra geen heil in zit. Yamaha zal niet gaan meewerken omdat ze het verhaal ook aan Yamaha Nederland hadden voorgelegd, zonder te zeggen dat de motor uit Duitsland kwam.

Ik heb dus gebeld met Yamaha Nederland, en deze waren op zich vriendelijk, wilden door de telefoon geen uitspraak doen. Maar konden me direct vertellen dat ze niks voor me konden doen, omdat de motor niet door hen was geleverd. Ze verwezen me terug naar Boonstra.

Moet je zelf even bellen met Yamaha Duitsland dus! Gewoon proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan